کادیلاک

کادیلاک اسکالید V با 670 اسب بخار قدرت در راه است

کادیلاک ماه گذشته هنگام رونمایی از کراس‌اوور الکتریکی لیریک اعلام کرد که دیگر هیچ مدل بنزینی جدید معرفی نخواهد کرد و همهٔ محصولات جدید آن الکتریکی خواهند بود تا اینکه تا سال ۲۰۳۰ به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود. حال اما چهار سر اگزوز در زیر سپر یک اسکالید که بشدت استتار شده است داستان دیگری را روایت می‌کند. گفته می‌شود این خودرو، اسکالید V است که به همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ سدان CT5-V بلک‌وینگ مجهز شده است. این موتور با ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۹۵ نیوتن متر گشتاوری که تولید می‌کند، موجب می‌شود اسکالید V از رقبایی مثل مرسدس GLS63 S AMG با ۶۱۲ اسب بخار قدرت قوی‌تر باشد.

اسکالید در حال حاضر با دو پیشرانهٔ مختلف شامل ۶.۲ لیتری V8 بنزینی با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۳ لیتری شش سیلندر دیزلی با ۲۷۷ اسب بخار قدرت به بازار عرضه می‌شود که سر اگزوزهای آن‌ها به‌صورت یکپارچه درون سپر عقب جای گرفته‌اند اما سر اگزوزهای چهارتایی در نمونهٔ در حال آزمایش به‌وضوح نشان می‌دهند که این یک اسکالید پرفورمنس است. همچنین، سدان‌های CT4-V بلک‌وینگ و CT5-V بلک‌وینگ هم سر اگزوزهایی به همین شکل دارند.

دیگر ویژگی‌های ظاهری خاص اسکالید V اما به خاطر پوشش‌های استتاری سنگین چندان قابل‌تشخیص نیستند اما بااین‌حال در جلوی خودرو می‌توان ورودی هوای برجسته‌تر و جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ مشابه سدان‌های جدید بلک‌وینگ را مشاهده کرد. علاوه بر این، زیر گلگیرهای این خودرو هم رینگ‌هایی با طرح کاملاً جدید قرار گرفته‌اند که به نظر نمی‌رسد بزرگ‌تر رینگ‌های ۲۲ اینچی در اسکالید اسپرت پلاتینوم کنونی باشند.

با توجه به این نشانه‌ها، هرچند کادیلاک هنوز رسماً ساخت اسکالید V را تأیید نکرده اما به نظر می‌رسد به‌طور پنهانی در حال توسعهٔ این اس‌یووی پرفورمنس است؛ بنابراین، منظور این شرکت از معرفی نکردن محصولات بنزینی جدید هم احتمالاً مدل‌های کاملاً جدید بوده است نه نسخه‌های جدید از محصولات کنونی.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    ای جووووووووووووووووووووووونننننننننننننننننننن

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. Mr.t.e.s.l.a

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      این کلاس همه جوره دست آمریکاست…
      ایشون هم به نمایندگی از پرفومنس های این کلاس داره وارد میشه
      سال بعد نویگیتر یه فیس لیفت اساسی میبینه
      گرند واگونیر هم هست…
      تنها چیزی که صنعت خودرو سازی آمریکا نیاز داره یه سدان لاکچریه که دیگه حجت رو تمام کنه که با سلستیک اونم به وقوع می‌پیونده…

      موافقم 8
      مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4439 ديدگاه)

    یکی از پر طرفدارترین شاسی بلندای فول سایز جهان?????

    موافقم 6
    مخالفم 1
  3. Audi e_tron gt

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (757 ديدگاه)

    خییییییییلی دلم می خواهد طراحی ماشین را ببینم
    خیلی چیز عالی است

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. AHMET 2002

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      بعیده طراحی چندان متفاوتی رو ازش ببینینم
      قاعدتاً باید صرفا چهره گیرا تر نسخه استاندار باشه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. porsche

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    ?????????????????????????? تنها آمریکایی که اصلا برقی بودن بهش نمیاد???

    دوج برقی بشه ولی این برند پر جذبه برقی نشه

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. Audi e_tron gt

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      کادیلاک دیگر ماشین بنزینی معرفی نمی کند پس قطعا برقی می شود

      موافقم 0
      مخالفم 2
  5. مهدی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    کادیلاک اسمش هم پرستیژ داره مخصوصا اگر اسکالید باشه اما این خودروساز برای رقابت با یه برند لاکچری مثل بنز یه مشکل اساسی از قدیم تا الان داره اون هم خرابی های زیاد و قابلیت اطمینان پایینشه هنوز یاد انجین های ۳۵۰ نورس استار کادیلاک میفتم تن و بدنم مبارزه…

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. R@m!n

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      فکر می کنم عمده مشکلش بخاطر خرابی های واشر سر سیلندر بود درسته ؟؟؟ بخاطر جنس و اندازه پیچ های سر بلوک. مشکلات دیگه ای هم داشتن مثل نشت روغن به بخش های دیگه و و روغن ریزی و جمع شدن کربن تو سیلندرها.

      البته این مشکلات برای نمونه های قبل 2000 بود که اکثریتشون تو مدلای بعد 2000 رفع شد ولی خب ذهنیتارو کاملا منفی کرد نسبت به این موتورا.

      بخش عمده این سوتی ها بخاطر اوضاع ضعیف خودروسازی آمریکا تو دهه 80 و 90 بود.

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1585 ديدگاه)

        بله واقعا از اواسط دهه هفتاد تا اخر دهه ۹۰ خودروسازی امریکا درجا زد…دلیل روغن ریزی هاشون شکل طراحی ته میل لنگ بود که واشر دو تیکه میخورد و این باعث روغن ریزی از ته میل لنگ میشد و این مشکل همه موتورهای جی ام بود چه خود شورلت چه کادیلاک و بیوک اما مشکل اصلی موتورهای کادیلاک و الدزمبیل که ساخته نورس استار بود طراحی بد مجاری آب بود که گردش آب خوبی نداشت و همیشه حرارت موتور بالا بود ضمن اینکه طراحی گژن پین های پیستون هم خوب نبود و در مقایسه با موتورهای شورلت خیلی زود صدای لقی گژن پین شنیده میشد اما خب بعد از سال ۲۰۰۱ یه مقدار دگرگون شد موتورهای جی ام

        موافقم 1
        مخالفم 0
  6. Elmiraj

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    این پوشش سنگین از تغییرات زیاد حکایت داره…

    مطمئناً با کادیلاک گرانقیمتی طرف خواهیم بود .
    .
    سال آینده اسکالیدV ، گرند واگونیر و فیس لیفت ناویگیتور سطح این کلاس خودرویی را چندین پله ارتقاء میدن .

    موافقم 9
    مخالفم 0
  7. 1

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (20 ديدگاه)

    باید دید که انتظارات را برآورده می کند یا نه ولی از همین پشت جذابیت مخوفش نمایان هست.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. بهنام

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (983 ديدگاه)

    عظمت رو ببین ….

    موافقم 4
    مخالفم 0
  9. Amirreza

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    این رقیب میباخ gls میشه یا نسخه amg gls یا g63 یا g550 ؟ رقیب کدومشون میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. R@m!n

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      رقیب GLS هست

      کلا G WAGON SERIES تک و تنها واسه خودشه به کسی هم کار نداره کسی هم با اون کار نداره ?

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Amirreza

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        آها ممنون بعد با کدوم تیپ gls رقابت میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MOS

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          GLS63 AMG

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. Amirreza

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        بله کاملا درسته ، یه بار دیفندر خواست باهاش کل بندازه که بعد از اون دیگه اون دیفندر سابق نشد??

        موافقم 3
        مخالفم 1
      3. نعمت اله آزموده

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        اون مرد تنهای شبه…

        موافقم 3
        مخالفم 0
      4. mahan

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        بزرگوار گنگش رو ابراست.یک عقاب تنهاست

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. یانکی

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      تو اروپا هیچ رقیبی برا suv واقعی آمریکا وجود نداره اونی که اسم بردی کراس اوور هستش و رقیبش أویاتور و xt6 هستن.اسکالید نویگیتور گرند واگونیر تو یه سیاره دیگه سیر میکنن.یه لول پایینتر هم جمس یوکان شورلت تاهو سابربن و فورد اکسپدیشن هست که از ژاپن پاترل لندکروز qx89 و lx570 دنبالشون هستند.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  10. Amirreza

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    اسکالید تنها ماشین کادیلاکه که تو اوجه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  11. ماکان

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (761 ديدگاه)

    سلام . اگر که انشاالله در زمان معرفی رسمی ، همان اسکالید با مجموع قدرت بیش از 600 اسب بخار باشد ، یکی از محصولات مد نظر من و برخی افراد دیگر است که دوست داشتم ساخته و تولید شود . البته انشاالله خیلی از ماشین های دیگری که من دوست دارم با یه مشخصات خاص و جوری که از لحاظ پیشرانه نسبتاً خیلی خوب باشند را تا جایی که امکان داشته باشد ، زودتر ساخته و تولید می کنند . در ضمن خیلی از موارد در دنیای خودرو اصلاً غیر ممکن نیست .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      انشاا… به لطف ایزد منان که ماشاا… قوی و پرقدرت هستن

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. محمد رستمی نژاد

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      ماشالله انشاالله ???

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. امیر

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    فعلا میتونه جای خالی گرند واگونیر srt رو پر کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ae86

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (634 ديدگاه)

    ناراحت بودم که این خبر منو سر حال آورد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. ae86

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (634 ديدگاه)

    اصلا زیرساخت برای ماشینای الکتریکی هست ؟ کافیه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. mm.y@rlou

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    لوکس بودن و پر فور منس به سبک کادیلاک اسکالید اسطوره با موتور ۶۰۰ اسبی اگه آدم توانایی خریدش رو داشته باشه یکی از اونایی که ذهن رو قلقلک میده واسه خریدنش

    موافقم 3
    مخالفم 0
  16. Mohamad rahmati

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (36 ديدگاه)

    به خدا کادیلاک حیفه الکتریکی بشه،فک کن از کنارت یه اسکالید رد بشه و تو منتظر شنیدن صدای وحشیش باشی و اون هیچ صدایی ازش در نیاد!خودم تجربه سوار شدن sts مدل ۲۰۱۰ رو دارم به قول صاحبش که دوستم بود میگفت این ماشین شعورش ازبعضی ادما بیشتره!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. mahan

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    ببین چه شود این غول.همیشه حس خاصی به کادیلاک داشتم مخصوصا اسکالید و فلیت وود.بنظرم اگه قراره اسکالید ادم بخره v رو بخره.
    راستی داشتم وب گردی می کردم در مورد اسکالید.سایت های فلانی فلان شده فارسی همچین تیتری رو برای اسکالید زده بود.خب خره اگه نمی تونی و سر در نمیاری ننویس:((با مینی ون لوکس کادیلاک آشنا شوید))منظورش اسکالیده.اسکالید پشماش ریخته بود????

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا