کادیلاک

کادیلاک XT4-V با پیشرانهٔ 320 اسبی در راه است؟

سال گذشته بعد از معرفی کراس‌اوور جدید کادیلاک XT4 شایعاتی مبنی بر ساخت نسخهٔ اسپرت آن با نام XT4-V مطرح شد که این شایعات تا به امروز رنگ واقعیت به خود نگرفته‌اند. بااین‌حال به‌تازگی دو تصویر توسط منبعی ناشناس منتشر شده‌اند که یک XT4-V با نشان ۲.۷T را نشان می‌دهند. در هردو تصویر تنها بخش کوچکی از عقب خودرو مشخص است ولی بااین‌حال در آن‌ها نشان سری V، نشان ۲.۷T، چهار سر اگزوز، تریم فیبر کربنی و اسپویلر بزرگ‌تری دیده می‌شود.

البته در حال حاضر نمی‌توان صحت این تصاویر را تأیید کرد زیرا هرچند سر اگزوزهای خودرو مشابه سدان CT4-V هستند و تریم فیبر کربنی آن‌هم واقعی به نظر می‌رسد اما روی هیچ‌کدام از محصولات سری V کادیلاک مثل CT5-V و CT4-V هیچ نشانی از حجم موتور وجود ندارد درحالیکه در این تصاویر نشان ۲.۷T به چشم میخورد. بااین‌حال اگر این تصاویر واقعی باشند، یعنی XT4-V به همان پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربوشارژی مجهز خواهد بود که در سینهٔ سدان اسپرت CT4-V قرار گرفته است.

هرچند این موتور با ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور، قدرت دیوانه‌واری ندارد اما پیشرفت بزرگی را نسبت به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ کنونی XT4 نشان می‌دهد که ۲۴۰ اسب بخار قدرت ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین برای مقایسه نیز هرچند XT4-V از ب‌ام‌و X3 M40i شش سیلندر با ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور ضعیف‌تر خواهد بود اما از X2 M35i که ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد قوی‌تر است.

به‌احتمال‌زیاد در XT4-V نیروی پیشرانه توسط گیربکس نهُ سرعتهٔ اتوماتیک جنرال موتورز و همین‌طور سامانهٔ چهارچرخ محرک عملکردی به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. علاوه بر این، احتمال استفاده از نسخهٔ اسپرت‌تری از سیستم تعلیق فعال XT4 و یا حتی کمک‌فنرهای کنترل مغناطیسی جنرال موتورز هم در این کراس‌اوور اسپرت وجود خواهد داشت درحالی‌که می‌توان انتظار ارائهٔ استایل تهاجمی‌تر و ترمزهای قوی‌تر را هم داشته باشیم. درهرحال حتی اگر این تصاویر واقعیت نداشته باشند، گفته می‌شود ساخت یک کراس‌اوور عملکردی در استراتژی محصولات آیندهٔ کادیلاک وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. F22RAPTOR

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این رندر آخری خیلی جذابه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا