رولز رویسکادیلاکهفته نامه

مقایسه کادیلاک سلستیک و رولزرویس اسپکتر، مجلل‌ترین خودروهای برقی بازار

شکی نیست که صنعت خودروسازی خیلی سریع در حال حرکت به سمت الکتریکی‌سازی است و این حرکت به سطح‌های جدیدی از بازار هم گسترش پیدا کرده است. کادیلاک سلستیک و رولزرویس اسپکتر که هردو در یک روز رونمایی شدند، الکتریکی‌سازی را به بخش فوق لوکس بازار وارد کرده‌اند و قصد دارند تجربهٔ جدیدی را در این کلاس ارائه کنند. هرچند از این دو ماشین یکی کوپه و دیگری سدان است اما ازآنجایی‌که هردو اولین خودروهای فوق لوکس الکتریکی بازار محسوب می‌شوند، بد نیست مقایسه‌ای بین آن‌ها داشته باشیم.

طراحی بیرونی

اسپکتر یک کوپهٔ فوق لوکس بزرگ است که به‌عنوان جانشینی برای ریث و فانتوم کوپه به سبد محصولات رولزرویس اضافه شده. البته این شرکت معتقد است اسپکتر سگمنت کاملاً جدیدی ایجاد کرده که سوپر کوپه الکتریکی لوکس نام دارد. درهرحال، این خودرو از لحاظ طراحی تفاوت چشمگیری با دیگر محصولات رولزرویس ندارد هرچند که در جلوی آن برای اولین بار از چراغ‌های دوقسمتی به همراه عریض‌ترین جلوپنجرهٔ تاریخ رولزرویس استفاده شده است. اسپکتر یک کوپهٔ فست‌بک است که فرم عقب آن شباهت زیادی به کوپهٔ ریث و همین‌طور مدل تک ساخت سوئیپ‌تیل دارد. به‌طورکلی، این خودرو از طراحی مدرن و جذابی بهره می‌برد که همچنان فوراً به‌عنوان یک رولزرویس قابل‌تشخیص است.

از سوی دیگر، کادیلاک با سلستیک وارد بخشی شده که سال‌ها است در آن حضور نداشته است. بخش سدان‌های فوق لوکس که تاکنون در انحصار رولزرویس و بنتلی بوده حالا مدعی جدیدی خواهد داشت که قصد بازگرداندن شکوه نام کادیلاک را دارد. سلستیک در نمای جلویی با چراغ‌های باریک در بالا، جلوپنجرهٔ بزرگ مسدود و چراغ‌های عمودی در طرفین آن، از زبان طراحی جدید کادیلاک استفاده می‌کند که پیش‌ازاین در کراس‌اوور لیریک دیده بودیم. برای طراحی عقب خودرو اما طراحان کادیلاک مثل رولزرویس فرم فست‌بک را انتخاب کرده‌اند که شاید برای یک سدان بزرگ کمی غیرمعمول به نظر برسد ولی با چراغ‌هایی که به شکل چوب حاکی تا روی ستون‌ها کشیده شده‌اند، نمای متفاوتی را نسبت به سدان‌های سنتی بازار ایجاد کرده است.

داخل

اسپکتر از پیشرفته‌ترین کابین در تاریخ رولزرویس بهره می‌برد. البته طراحی داشبورد شبیه دیگر ساخته‌های رولزرویس است ولی حالا یک نمایشگر مقابل سرنشین نصب شده و سقف ستاره‌ای معروف رولزرویس هم تا روی درها کشیده شده است. به لطف این طراحی، کابین اسپکتر همچنان حال و هوای کلاسیک خود را حفظ کرده است درحالی‌که داخل سلستیک به لطف نمایشگر عظیم و خمیدهٔ ۵۵ اینچی که در کل داشبورد کشیده شده است، کاملاً مدرن به نظر می‌رسد. بااین‌حال، غربیلک فرمان دو پره و داشبورد افقی ساده با دریچه‌های تهویهٔ سراسری، محصولات کلاسیک کادیلاک را تداعی می‌کنند. کنترل تهویهٔ چهار منطقه‌ای، تودوزی چرمی دست‌دوز، نورپردازی با ۴۵۰ چراغ LED و سیستم صوتی AKG با ۳۸ بلندگو هم از دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه سدان پرچم‌دار کادیلاک هستند.

قوای محرکه

رولزرویس هنوز مشخصات کامل قوای محرکهٔ اسپکتر را اعلام نکرده و بنابراین از تعداد موتورهای آن خبر نداریم ولی مجموع خروجی آن‌ها ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور اعلام شده است. این شرکت همچنین حرفی در مورد ظرفیت باطری‌های کوپهٔ الکتریکی خود هم نزده و صرفاً وزن آن‌ها را ۷۰۰ کیلوگرم اعلام کرده است. طبق تخمین سازمان EPA آمریکا نیز برد اسپکتر با هر بار شارژ کامل باطری‌ها ۴۲۰ کیلومتر اعلام شده است. از سوی دیگر، سلستیک به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند؛ بنابراین، دو خودرو از لحاظ توان خروجی موتورها بسیار به هم نزدیک هستند اما درحالی‌که اسپکتر برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۴.۴ ثانیه زمان نیاز دارد، سلستیک این کار را در ۳.۸ ثانیه انجام می‌دهد. در بخش شعاع حرکتی هم برتری با سدان کادیلاک است زیرا به لطف باطری‌های ۱۱۱ کیلووات ساعتی می‌تواند با هر بار شارژ تا ۴۸۰ کیلومتر را طی کند.

سواری و رانندگی

اسپکتر هرگز روی پرفورمنس یا کاهش مصرف انرژی تمرکز ندارد و می‌خواهد لوکس‌ترین حس ممکن را پشت فرمان فراهم کند. به همین دلیل، این کوپهٔ برقی به سیستم تعلیق جدیدی مجهز شده که می‌تواند آنتی‌رول بارها را جدا کند تا هر چرخ به‌طور مستقل عمل کرده و سواری نرم‌تری فراهم گردد. کمک‌فنرهای تطبیقی و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم از دیگر ویژگی‌های شاسی این ماشین هستند. در این بخش اما سلستیک هم هرگز دست‌وپابسته نیست و کادیلاک آن را به کمک‌فنرهای بادی تطبیقی، نسل چهارم سیستم کنترل سواری مغناطیسی، کنترل بادی‌رول فعال و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب مجهز کرده است. همچنین برای این خودرو نسخهٔ ویژه‌ای از لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت EV در نظر گرفته شده که سروصدای جاده را کاهش می‌دهند درحالی‌که سیستم نیمه خودران جدید اولترا کروز نیز می‌تواند کنترل خودرو را به‌طور کامل در دست گیرد.

قیمت و جمع‌بندی

رولزرویس هنوز قیمت اسپکتر را اعلام نکرده اما گفته است که این خودرو بین مدل‌های کولینان و فانتوم قرار می‌گیرد و بنابراین باید انتظار قیمتی در حدود ۴۰۰ هزار دلار را برای آن داشته باشیم. در همین حال، قیمت سلستیک از ۳۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود که کادیلاک را وارد بازهٔ قیمتی کاملاً جدیدی می‌کند. همچنین با سفارشی‌سازی‌های فراوانی که خریداران می‌توانند انجام دهند، این رقم به‌سرعت می‌تواند افزایش پیدا کند؛ بنابراین دو خودرو از لحاظ قیمت هم نزدیک به هم خواهند بود و ازقضا، زمان عرضهٔ آن‌ها هم یکی است زیرا اسپکتر در سه‌ماههٔ چهارم سال ۲۰۲۳ به خریداران تحویل داده می‌شود و سلستیک در ماه آخر سال ۲۰۲۳ روی خط تولید می‌رود.

خب با توجه به مواردی که بیان شد، از نظر شما آیا سلستیک توان رقابت با رولزرویس را خواهد داشت و با چنین برچسب قیمتی گزافی می‌تواند نظر خریداران این برند مشهور و باسابقهٔ بریتانیایی را به خود جلب کند یا مثل مایباخ زیر سایهٔ نام بزرگ رولزرویس قرار خواهد گرفت؟

مقایسه مشخصات فنی

رولزرویس اسپکتر

کادیلاک سلستیک

قدرت ۵۸۵ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر ۸۷۰ نیوتن متر
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۴ ثانیه ۳.۸ ثانیه
برد ۴۲۰ کیلومتر ۴۸۰ کیلومتر
قیمت حدود ۴۰۰ هزار دلار ۳۰۰ هزار دلار

کدام خودروی فوق لوکس برقی را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۸ دیدگاه‌ها

  1. Royal Driver Uk 70

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    Rolls-Royce, The King of the Ultra-Luxury Cars…

    موافقم 71
    مخالفم 41
    1. miladzm

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      بهتره سوال رو کمی ساده تر و اجزای مسئله رو معادل سازی کنیم تا جواب دادن بهش آسون تر بشه :
      کدیلاک سلستیک انتخابتونه یا بی ام و i7 ؟

      موافقم 24
      مخالفم 85
    2. مزدا

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      من به رولزرویس اسپکتر رای دادم نه به خاطر قدرت و قیمتش بلکه به خاطر اعتبارش

      موافقم 56
      مخالفم 43
    3. viper2

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      خوشم میاد دوستان میگفتن وای این قیمت برای کادیلاک زیاده . با این قیمت که همقدر رولزرویس هست اصلا نمیتونه رقابت کنه دریغا از اینکه فرداش خبر رسید که اسپکتر ۴۰۰ هزار دلاره و همچنین تکنولوژی کادیلاک واقعا واقعاا واقعا بیشتره . توی این مقایسه به نظرم واقعا کادیلاک بهتره. اون نوار های رنگ صورتی اصلا به نمای داخلی رولزرویس نمیان و همچنین طراحی داخلی رولزرویس خیلی قدیمی شده .

      موافقم 42
      مخالفم 55
    4. Reza Waffen SS

      ۲۸ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      100% رولزرویس

      موافقم 38
      مخالفم 23
    5. IMAN991

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      هردو عالی هستن بهترین یکی از یکی بهتر هستن

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. Sina

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (811 ديدگاه)

    صد در صد رولزرویس

    موافقم 66
    مخالفم 48
  3. امیررضا

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (266 ديدگاه)

    کادیلاک خیلی خاص و محشره ولی انتخاب من رولزرویسه. بالاخره رولزرویسه دیگه

    موافقم 68
    مخالفم 32
  4. (Saeed (peugeot

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (239 ديدگاه)

    خدا وکیلی روزلرویس الکی به اینجا نرسیده …. اصلا مقایسه جالبی نبود ……

    تمام اون ثروتمندایی که انواع لوکس ترین ماشین های دنیارو دارن و سوارشون میشن ……میگن روزلرویس یه چیز دیگس …..این که یه مقایسه از روی اعداد و ارقامه ……

    تو کلاس خودش رولزرویس محشره

    موافقم 58
    مخالفم 47
  5. mahdi-es17

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    اگر به طراحی کادیلاک توجه کنید میبینید که دریچه کولری وجود ندارد🙂

    موافقم 42
    مخالفم 4
    1. viper2

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      ینی کولر نداره؟!

      موافقم 12
      مخالفم 6
      1. سوشیانت

        ۲۸ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1915 ديدگاه)

        تو نمایشگر روی کنسول ردیف اول قسمت تنظیم دما وجود داره پس کولر هم داره

        موافقم 5
        مخالفم 2
  6. GMA

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (742 ديدگاه)

    کادیلاک را بیشتر دوست دارم،هم طراحی خارجی هم کابینش بنظرم زیباتره،هرچند رولزرویس همیشه لوکس ترین خودرو های جهان را می‌سازه،ولی طراحی اسپکتر را به اندازه فانتوم و گوست دوست ندارم،مخصوصا طراحی فانتوم خیلی سطح بالاتر و زیباتره

    موافقم 44
    مخالفم 8
  7. Asa

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    حالا که میشه طراحی هردو رو کنار هم مقایسه کرد استایل فوق العاده جذاب ، حجم پردازی ها و زبان طراحی که تا پیش از این توی هیچ ماشین دیگ ای ندیده بودم کاملا جلب توجه می‌کنه . یکی از دلایلی هم که بعضی از دوستان از نمای سلستیک ایراد گرفته بودن به نظر من جدید بودن و متفاوت بودن این دیزاین هست که به مرور زمان این دیزاین جا خواهد افتاد .
    از لحاظ فنی هم که کاملا برتری با کادیلاک هست

    موافقم 28
    مخالفم 21
  8. امیرحسین

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    هیچ کدام چون برقیه

    موافقم 8
    مخالفم 21
  9. PRPR

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (240 ديدگاه)

    ارزش خرید کادیلاک بالا تره

    موافقم 31
    مخالفم 24
  10. d1123

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    هیچکدوم رو دوست ندارم؛ زیادی سنگینند؛ از الکتریکی های لوکس فقط مدل اس پلد و تایکان توربو اس رو میپسندم

    موافقم 7
    مخالفم 25
  11. Khosrow

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    قطعا و هنوز در سال 2022 – Maybach Xenatec / حالا حالاها باید بیاموزند بقیه ..

    موافقم 10
    مخالفم 44
    1. BMW

      ۲۸ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      میباخ حتی در حد بنتلی هم نیست …
      چه برسه به رولزرویس …

      موافقم 8
      مخالفم 5
  12. Clean energy

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    عقب جفتشون زشته واقعا…
    اما طراحی کادیلاک بهتره
    داخلش ولی احساس میکنم یه طوریه
    در کل سلستیک بیشتر به دلم نشست

    موافقم 27
    مخالفم 19
  13. Elmiraj

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3103 ديدگاه)

    ورود یک طراحی فوق مدرن و اصیل و همچنین یکی از بهترین سیستم های خودران جهان به کلاس فوق لوکس فقط از عهده جنرال موتورز بر میومد….

    دو ماشین در کلاس فوق لوکس مشتریان مجزایی خواهند داشت و هیچکدام به دیگری ترجیح داده نمیشن .

    موافقم 34
    مخالفم 16
    1. phonix

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      دو ماشین در کلاس فوق لوکس مشتریان مجزایی خواهند داشت و هیچکدام به دیگری ترجیح داده نمیشن
      درود بر شما تسلا فن عزیز بابت جملیه خوبت

      موافقم 14
      مخالفم 3
  14. ARMAN سابق

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (453 ديدگاه)

    رولزرویس جای خود داره
    ولی کادیلاک یه زمانی ماشینایی میزد که بنز و بنتلی و رولزرویس به گرد پاشم نمی رسیدن.
    نه فقط کادیلاک بلکه کلی برند آمریکایی دیگه مثله امپریال و لینکلن و الدزمبیل که متأسفانه متأسفانه از اون دوران فقط خاطرات مونده و بعضی از این برندا که ورشکست شدن و بقیشونم تغییر رویه دادن
    رولزرویس واقعا معرکس هیچ حرفیم توش نیست ولی نکات بالا رو فراموش نکنید.

    موافقم 19
    مخالفم 28
  15. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    باید بگم چیزی که سلستیک رو از سدان های لوکس مثل اس کلاس یا سدان های رولزرویس و بنتلی در ظاهر بیرونی جدا می‌کنه همون قسمت فست بک قسمت عقب هستش یه جورایی حس استیشن های قدیمی لوکس رو تداعی می‌کنه مثل دویل واگن های لوکس قدیمی که از نظر طراحی شاهکار بودن همچنین از یه طرف دیگه حس یه ماشین شوتینگ بریک رو داره
    از نظر طراحی سلستیک یه سوپر لوکس هستش که با نگاه به گذشته آینده رو هم توی طراحی خودش داره همه چی به طرف سادگی و مینیمالیستی شدن میره حتی ماشین های لوکس تسلا نشون داد برای لوکس شدن نیازی به اضافی کاری در طراحی نیست من هنوز نمی‌فهمم چرا رولزرویس برقی عریض ترین جلو پنجره تاریخ خودش داره پشت این قطعه که بهش نیازی نیست چی هست
    از نظر امکانات باید بگم کادیلاک چیز هایی رو داره که رولزرویس در بهترین حالت تا ۱۰ سال دیگه هم نمیتونه داشته باشه مثل یه سیستم دستیار رانندگی هوشمند مثل یه سقف شیشه ای بزرگ رولزرویس همون صفحه نمایش کوچیک رو هم به زور تو خودش داره جنس لوکس بودن سلستیک از آینده هستش نه از گذشته مثل رولزرویس
    و در آخر تعداد میلیونر های آمریکا به قدری زیاد شده که ممکن نیست چیزی مثل سلستیک که نمونه مشابه نداره رو زمین بمونه

    موافقم 21
    مخالفم 36
    1. phonix

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      خوب شاید یکی سادگی رو دوست نداره
      امضا طراحی رولزرویس جلوپنجرشه برای چی جمعش کنه
      دقیقا مثل بی ام وه که تو برقی هاشم جلوپنجره رو داره
      ضمن اینکه صرفا از دیدگاه جناب عالی لوکس بودن به مانتوره اگه اینطوره پس سونی و سامسونگ لوکس ترین ماشین هارو میسازن
      یبار نشد نظری بدی که داخلش نگی امریکا از همه بهتره حداقل یبار دروغ بگو دلمون روشن شه

      موافقم 24
      مخالفم 7
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۲۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        خب هر جور که میخوای محاسبه بکن
        لوکس بودن به متریاله ؟؟ فکر نکنم سلستیک چیزی کم داشته باشه ! لوکس بودن به شخصی سازیه ؟؟ کادیلاک گفته مشتری می‌تونه هر جور که میخواد شخصی سازی بکنه ! لوکس بودن به راحتیه ؟؟ فکر نکنم ماشینی در این سطح چیزی کم داشته باشه
        لوکس بودن به برند خودرو هستش ؟؟ نیازی نیست از سابقه کادیلاک و ذهنیتی که براش هست بگم !
        از این بگذریم به نظرت کادیلاک نمی‌تونست یه چیز هایی اضافه بکنه به ماشین که امضای خودش هست هر چیزی که از گذشته هست قرار نیست خوب باشه و اصالت بیاره کادیلاک زیبا ترین تزیینات روی کاپوت دهه ها داشت الان باید کاپوت سوراخ بکنن یه مجسمه نصب بکنن ؟

        موافقم 12
        مخالفم 27
        1. مانی

          ۲۸ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          دقیقا بزرگترین مشکل کادیلاک همینیه که گفتی‌:
          سابقه کادیلاک و ذهنیتی که براش هست

          موافقم 13
          مخالفم 6
        2. MOHAMMAD.DEMON

          ۲۸ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          بر عکس اگه ذهنیت درست برای این برند وجود نداشت جنرال موتورز نمی‌تونست چنین ماشینی رو با این برند معرفی بکنه لکسوس که این ماشین نساخته کادیلاک ساخته

          موافقم 6
          مخالفم 17
        3. miladzm

          ۲۸ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (316 ديدگاه)

          محمد دیمون . اون تیکه اخر کلامت و اون تیکه که به کدیلاک انداختی عالی بود . دمت گرم :)))))

          موافقم 1
          مخالفم 10
        4. مازیار

          ۲۸ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (2485 ديدگاه)

          محمد دیمن
          راجع به لوکس بودن گفتی که لوکس بودن به اینه و لوکس بودن به این نیست و لوکس بودن و لوکس بودن …
          بزار خیالتو راحت کنم

          لوکس بودن به رولزرویسه

          موافقم 15
          مخالفم 3
      2. سوشیانت

        ۲۸ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1915 ديدگاه)

        دوست عزیز چه بخوای چه نخوای باید قبول کنی داشتن مانیتور بزرگ آپشن محسوب میشه خیلی از کمپانی ها تو تریم های بالا خودرو هاشون مانیتور بزرگ میذارن

        موافقم 3
        مخالفم 18
        1. phonix

          ۲۸ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1798 ديدگاه)

          اول من خودم بین این دو خودرو کادیلاک رو میپسندم چون با رولزرویس حال نمیکنم اگه بنتلی بود یه چیزی
          دوم هم شما حرفت این نیست که کادیلاک از رولزرویس بهتره
          شما عملا داری میگی رولزرویس اشغاله فقط کادیلاک خوبه
          بعد هم استفاده از هرچیزی به اندازش مناسبه نه اینکه مثلا عین بنز همه داشبورد رو دیجیتال کنی و یا مثل پورش تمام اون بخش جلو رو مانیتور بزراری استفاده از این مانیتور ها برای لوکس تر شدن ماشین نیست بخاطر درخواست بازاره

          موافقم 7
          مخالفم 2
        2. سوشیانت

          ۲۸ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1915 ديدگاه)

          من کی گفتم رولز رویس آشغاله؟؟؟ در ضمن اگه کادیلاک از رولز رویس بهتر نیست پس چرا آپشن های کادیلاک بیشتره😂
          در ضمن هم بنز eqs هم پورشه تایکان نمایشگر هاشون به اندازه ی کادیلاک نیست

          موافقم 2
          مخالفم 2
        3. phonix

          ۳۰ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1798 ديدگاه)

          1. اقا سوشیانت با شما نبودم اصلا طرف حرف من دیمن بود تو بحث
          2. تو سگمنت لوکس اپشن تا جایی مهمه مطمعن باشه خیلی ها اصلا از تمام اپشن های ماشین استفاده نمیکنن
          3. تمام این حرف ها زده شد تا بگیم مانیتور ملاک لوکس بودن نیست پورشه وبنز اونجا مثال بودن حالا شما چرا قبول نمیکنی نمیدونم
          دو سه بار قبلا با شما بحث کردم مطمعنم تا فردا هم حرف بزنم تاثیر نداره این بود چیزی که از نظر من سگمنت لوکس باید باشه ترکیب خوب و به اندازه مدرنیته سنت و هنر شما نظرت فرق داره خوب مبارکت باشه اگه قرار بود همه نظرشون یکسان باشه که این همه برند تولید خودرو وجود نداشت

          موافقم 1
          مخالفم 1
  16. مهدی

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1593 ديدگاه)

    کادیلاک….

    موافقم 16
    مخالفم 17
  17. Alan.r

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    به نظر من سدان های فوق لوکس بنزینی انتخاب بهترین مثل مایباخ S680 ، گوست ، فانتوم و …..

    موافقم 15
    مخالفم 6
  18. Silent

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (625 ديدگاه)

    با توجه به پیشینه استارتاپ و برندهای امریکایی که توو زمینه EV ها بسیار قوی و سطح بالا کار رو پیش می برن طبیعتا Cadillac رو در سطح فنی ندید بهتر می شه متصور شد
    از طرفی طراحی کلی Rolls بیشتر رخ چراغ های جلو i7 bmw رو تداعی می کنه که برای برند 400 هزاردلاری خیلی جالب نیست هر چند توو این سگمنت تناسبات پلتفورم رو بایستی از نزدیک دید تا تصاویر رندر

    موافقم 16
    مخالفم 5
  19. Sobhan

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    با پشت کادیلاک حال نمیکنم بنظرم رویز بهتره

    موافقم 11
    مخالفم 6
  20. سامان اذری

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    درسته با الکتریکی ها اصلا حال نمیکنم

    ولی قبلا گفتم الانم میگم که هیچی RR نمیشه

    موافقم 26
    مخالفم 13
  21. AMD

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    کادیلاک یه جورایی انگار از یه جهان دیگه اومده انقدر خوبه
    رولز هم بار دیگه معنای لوکس بودن رو نشان داد.

    موافقم 16
    مخالفم 1
  22. ۹۱۱

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    رویز رویز

    موافقم 2
    مخالفم 11
    1. viper2

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      بحث اینه که رولزویس کیفیتش قطعا خیلی خوبه ولی خب کابینش خیلی قدیمیه هنوز دکمه استفاده میکنه یا هنوز از ساعت انالوگ . خب درسته لوکس پسندان پیر یه چیزی میخوان با اصالت باشه . مثلا به خاطر همینم رولزیس ساعت عقربه ای قرار داده . ولی خب مثلا من اصلا خوشم نمیاد . به نظرم بیش از ۵۰ درصد جوونا هم سبک مدرنیته کادیلاک رو بیشتر میپسندن .

      موافقم 15
      مخالفم 25
  23. مازیار

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2485 ديدگاه)

    سلستیک قطعا خواهد فروخت
    اما اینکه جایگاه رولزرویس رو بگیره
    تصاحب یک جایگاه صد ساله با اون کشش برندینگ اونم فقط با عرضه یک مدل؟

    موافقم 31
    مخالفم 4
    1. Si

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      جایگاه صد ساله؟؟؟؟؟ داداش برو تو کار کمدینی

      رولزرویس 20 سال پیش تموم شد اگر بی ام و نبود رولزرویسی وجود نداشت
      طبق گفته رئیس رولزرویس فقط مونتاژ در انگلستان انجام میشه

      میدونی سلستیک چقدر روش سرمایه گذاری شده و اون همه تکنولوژی جدید بعد واسه یه ریث که چراغش باریک شده باید 400 تا بدی ولی واسه شاهکاری مثل سلستیک 300تا زیاده

      موافقم 7
      مخالفم 25
      1. مازیار

        ۲۸ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (2485 ديدگاه)

        حالا که بی ام و هست رولزرویس هم هست و اتفاقا در بهترین دوران تاریخش هست دم بی ام و گرم😄
        و اما کادیلاک
        وقتی تو اسکلید که اس یو وی فوق لوکسش باشه، که بهمراه پیکاپ ها پرطرفدارترین کلاس خودرویی تو همون امریکا باشه، هنوز از متریال ارزون قیمت داخل کابین خلاص نشده (قبل از اینکه بحث درست کنی به یکی از دوئل های اسکلید بخش نقاط منفی مراجعه کن) پس در این مورد هنوز با بنز و بی ام و و جگوار و آئودی هم فاصله داره رولزرویس که هیچ

        بعید نیست بگی چه ربطی داره که در اونصورت دیگه بحثی نداریم

        موافقم 23
        مخالفم 6
        1. سوشیانت

          ۲۸ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1915 ديدگاه)

          جناب مازیار میشه دقیقا بگی بر چه اساسی کادیلاک از متریال ارزون استفاده کرده😐
          جالبه که خود موتورترند گفته تزئیناتش در حد ماشین های دست ساز دو سه برابر قیمت هست پس در کل کیفیت متریال خوبی داره دلیل نمیشه به خاطر برخی پلاستیک های ارزون قیمت بگیم کیفیت متریالش پایینه یکم تعصبت رو کم کن در ضمن کادیلاک تو آپشن و نوآوری سال ها از کمپانی هایی مثل رولز رویس جگوار بی ام و بنز و آئودی و… جلوتره

          موافقم 2
          مخالفم 0
      2. مازیار

        ۲۸ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (2485 ديدگاه)

        ضمنا من نگفتم 300 تا زیاده اتفاقا گفتم قطعا فروش میره اما نمی دونم چرا مثل بعضی امریکایی فن ها علاقه دارید به فرافکنی؟

        موافقم 10
        مخالفم 2
      3. chevo

        ۲۸ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (29 ديدگاه)

        سلستیک قطعا تابوشکنی خواهد کرد👊👊👊

        موافقم 5
        مخالفم 8
    2. miladzm

      ۲۸ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      مازیار دوست عزیز . جسارت نباشه ولی جایگاه صد ساله ؟ رفیق اگه میگفتی جایگاه 30 یا 40 ساله خب شاید با کمی تلاش میشد هضمش داد ولی جایگاه صد ساله ؟ بله در دهه های 80 و 90 میلادی به دلیل وقوع بحران نفت در جوامع غرب و امریکا صنعت خودروسازی امریکا تقریبا زیر فشار ناشی از این مشکلات نابود شد از ماسل کاری های با موتور های حجیم وی 8 بگیر تا محصولات لوکس مثل لینکلن و کدیلاک دیگه توی اون سال های موستانگ با موتور 429 و چلنجر با موتور 572 همی تولید نمیشد و یکی ش میتسوبیشی ریبج شده 3 سیلندر و اون یکی هم تبدیل به یه تفاله 4 سیلند دیگه شد و اگه کمی واقع بین باشیم واقعا از اون زمان تا حدود سال های 2015 امریکایی ها متاسفانه خیلی حال و روز خوبی نداشتن و در جا میزدن و اره من هم قبول دارم از 1990_2020 رولزرویس جایگاه پیشین کدیلاک رو تسخیر رده بود که میشه حدود 30 سال ولی قبلش چی ؟؟ شما کابین یه فیت وود و دویل و کانتیننتال دهه 60 و 70 رو با رولزرویس هم دوره خودش مقایسه کن تا ببینی توی ده هه ای 40 و 60 و 70 جایگاه دست کی بوده !!!!

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. مازیار

        ۲۸ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (2485 ديدگاه)

        الان شما و Si هردو از یک جبهه اما با تناقض گفتین
        ایشون گفتن تو 20 سال اخیر رولزرویس مرده و شما از برتریش تو سی چهل سال اخیر
        و اصلا بحث موتور نیست چون تفاوت رولزرویس در موتور نیست
        تفاوت در نوع نگرش هدف دقت و کیفیت ساخت و طیف خاص خریداران هست چیزی که از همون ابتدا راه رولزرویس رو جدا کرد

        موافقم 9
        مخالفم 1
  24. Payfast

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (807 ديدگاه)

    خب خب، چرم چرمه. پس بنز اس کلاس

    موافقم 5
    مخالفم 11
  25. بهنام

    ۲۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (827 ديدگاه)

    برای من ظاهر ماشین در این کلاس اهمیت زیادی داره و با همه‌ی احترام به کادیلاک ظاهر این مدل به یک سدان فوق لوکس نمیخوره و بیشتر به یک ماشین زیر صدهزار دلاری شبیهه . این سبک طراحی به درد این کلاس نمیخوره و کادیلاک بایستی طرحی با خطوطی ساده تر و قویتر و سنگین تر در این مدل استفاده میکرد همون کاری که رولزرویس در اون استاده . نظر من سری هفت جدید و لیریک به هردو ماشین لطمه میزنن در مبحث استقلال طراحی.(نظر شخصی).

    موافقم 11
    مخالفم 9
  26. سوشیانت

    ۲۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    انتخابم کادیلاک دو آپشن انقلابی تو صنعت خودرو داره ۳۸ اسپیکر و نمایشگر ۶۶ اینچی

    موافقم 7
    مخالفم 25
  27. mostang

    ۲۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (76 ديدگاه)

    هیچ کدوم هر دو!

    موافقم 0
    مخالفم 2
  28. mostang

    ۲۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (76 ديدگاه)

    هر دو زیبا و خاستنی آن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  29. RezaRs

    ۲۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (278 ديدگاه)

    اسپکتر جز اسمی از رولز رویس چیزی نداره که البته منم خب گفتم از رولز رویس خوشم نمیاد کادیلاک هم خیلی خوشکل تره در نتیجه رای من سلستیکه

    موافقم 5
    مخالفم 11
  30. ❤BMW❤

    ۲۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    قطعا رولزرویس

    موافقم 4
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا