دوجکادیلاک

درگ هشت سیلندرهای سوپرشارژ سنگین‌وزن، رم TRX در برابر اسکالید V

در این درگ دو آمریکایی سنگین‌وزن با موتورهای V8 سوپرشارژ به مصاف هم رفته‌اند. اسکالید V با ۶۸۲ اسب بخار یا رم TRX با ۷۰۲ اسب بخار قدرت؟

خودروهای اسپرت و پرفورمنس معمولاً سبک و چابک هستند اما دو خودرویی که در اینجا می‌بینید کاملاً با این تفکر فاصله دارند. این‌ها هیولاهای سنگین‌وزنی هستند که برای برگزاری مسابقهٔ درگ در برابر هم صف‌آرایی کرده‌اند. در یک سمت میدان کادیلاک اسکالید V و در سمت دیگر رم TRX را داریم. ما مجموعاً در مورد نزدیک به ۶ تن آهن سریع آمریکایی صحبت می‌کنیم اما اعداد بزرگ به همین‌جا ختم نمی‌شوند. هنسی پرفورمنس که این درگ را ترتیب داده می‌گوید دو خودرو کاملاً استاندارد هستند و بنابراین مقایسه‌ای واقعی بین پرفورمنس کارخانه‌ای خواهیم داشت.

البته در اینجا اعداد کارخانه‌ای هرگز ناامیدکننده نیستند زیرا این دو ماشین مجموعاً ۱۳۸۴ اسب بخار قدرت دارند. دراین‌بین، رم از قدرت بیشتری بهره می‌برد. پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ این ماشین ۷۰۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که از موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ اسکالید تنها ۶۸۲ اسب بخار قدرت بیرون می‌آید هرچند که کادیلاک کمی سبک‌تر است. البته در این مورد مثل این است که بگوییم یک ناو هواپیمابر کمی از یک کشتی کانتینربر ۴۰۰ متری سبک است. این گفته از لحاظ فنی درست است اما اهمیت چندانی ندارد.

سپس به قیمت می‌رسیم. اگر بتوانید در حال حاضر یک اسکالید V را با قیمت کارخانه در نمایندگی‌ها پیدا کنید، باید حداقل ۱۵۰ هزار دلار بپردازید. از سوی دیگر، هرچند رم به میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر است اما با سفارش چند آپشن قیمت آن به بیش از ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد؛ بنابراین، در اینجا درگی ربع میلیون دلاری داریم. البته چنین رقمی این روزها برای سوپراسپرت‌ها چیزی نیست ولی وقتی در مورد یک پیکاپ و یک شاسی‌بلند حرف می‌زنیم اعداد بزرگی به‌حساب می‌آیند. خب با توجه به مواردی که بیان شد، کدام V8 آمریکایی می‌تواند برای دیگری رجزخوانی کند؟

اگر در آغاز درگ هردو خودرو به‌طور هم‌زمان حرکت را آغاز کنند، برتری با TRX خواهد بود. قوای محرکهٔ این ماشین به‌گونه‌ای تنظیم شده که تنها با یک فشار کوچک روی پدال گاز این پیکاپ ۳ تنی را مثل موشک شلیک می‌کند. کادیلاک اما به‌اندازهٔ رم حساس نیست ولی وقتی تمام قدرت خود را در اختیار گیرد پابه‌پای رقیب پیش می‌رود. این موضوع در درگ آخر به‌خوبی دیده می‌شود زیرا این بار رانندهٔ کادیلاک کمی زودتر حرکت را آغاز می‌کند و اسکالید V همین برتری جزئی که در ابتدا به دست می‌آورد را تا پایان ۴۰۰ متر حفظ می‌کند؛ اما در یک درگ عادلانه، شاسی‌بلند سه ردیفهٔ جنرال موتورز حرفی برای گفتن نخواهد داشت و بنابراین جایزهٔ این نبرد سنگین‌وزن‌ها به رم TRX می‌رسد.

مشخصات فنی

کادیلاک اسکالید V

رم TRX

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۶۸۲ اسب بخار ۷۰۲ اسب بخار
گشتاور ۸۸۵ نیوتن متر ۸۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۸۵۳ کیلوگرم ۳۱۱۴ کیلوگرم
قیمت ۱۵۲,۵۹۰ دلار ۸۶,۴۵۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    مسابقه دو ۴۰۰ متر آرلوند شوارتزنگر و سیلور استانوله دوتا غول کنار هم دیگه 👌🏼
    خیلی زیبا و با شکوه 🇺🇸

    موافقم 47
    مخالفم 2
  2. MASOUD 0099

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    TRX

    موافقم 25
    مخالفم 2
  3. SRT

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (607 ديدگاه)

    تیرکس خداست
    همه فن حریف🔥

    موافقم 30
    مخالفم 3
  4. TESLA

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    trx 💪💪💪🇺🇸🇺🇸🇺🇸

    موافقم 25
    مخالفم 1
  5. زیزیگولو

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (4887 ديدگاه)

    قبلاً اکثر مردم دنیا و مخصوصاً آمریکاییا خواسته و سلیقه شون این بود که ماشین هرچی بزرگترو سنگین تر باشه بهتره ولی الآن بخاطر خیلی چیزا مثل ترافیکای شهریو آلایندگیو مصرف سوخت اکثر کمپانیای خودروسازی دنیا ترجیح میدن ماشینای سبک وزن تر با اندازه های معقول تولید کنن ولی کمپانیای آمریکایی بخاطر درخواست و سلیقه مردم آمریکا همچنان یه نیم نگاهی به ماشینای لوکس بزرگ با آپشنای فراوون دارن و هنوزم پیکاپا و شاسی بلندای بزرگو سنگین وزن و فول سایر تولید میکنن

    موافقم 30
    مخالفم 1
  6. حسین

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    این دو تا با این سرعت
    قادرن دیوار بتنی رو خورد کنن

    موافقم 28
    مخالفم 1
  7. Reza Waffen SS

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    اسکالید V انتخابم

    موافقم 35
    مخالفم 7
  8. علی

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (836 ديدگاه)

    نمی‌دونم تو کله پوک این افراد چی میگذره ! بیکارن ؟ علافن؟ اگه میخوای کار کنی کاردرست را بکن ، آخه مقایسه یه پیکاب با یه شاسی بلند لوکس؟!!!!

    موافقم 7
    مخالفم 23
    1. مانی

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      درگ دو ماشین ۳ تنیه ۷۰۰ اسبی بود که معقوله
      جالب بود که موتور جی‌ام در برابر داج هیچ حرفی‌ برای گفتن نداشت(۱۰ درصد به وزن کدیلاک اضافه بشه میشه داج)
      من فکر می‌کنم ۶۸۰ کدی درسته ولی‌ داج ۷۵۰ اسب داره

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. رامین

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (257 ديدگاه)

        دقیقا چون ۲۰ اسب بخار نمیتونه انقدر فاصله برتری بندازه اونم با گشتاور بالاتر کادیلاک و وزن بیش از دویست کیلو کمتر ضمنا گیربکس کادیلاک صددرصد پیشرفته تر و با موتور هماهنگ تره پس داج بالای ۷۵۰ اسب هست

        موافقم 5
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا