ﺍﺯ ﺳﺎﻝ ۱۹۶۶ ﺗﺎ ﺳﺎﻝ ۲۰۰۲، ﻛﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﺷﻮﺭﻭﻟﺖ ﭼﻬﺎﺭ ﻧﺴﻞ ﺍﺯ ﻣﺪﻝ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻨﻰ ﻛﺎﻣﺎﺭﻭ ﺭﺍ ﻣﻌﺮﻓﻰﻛﺮﺩ. ﻧﺴــﻞ ﺟﺪﻳﺪ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻛﻪ ﺳــﺎﻝ ۲۰۰۵ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎﻩ ﺧﻮﺩﺭﻭﻯ ﺩﻳﺘﺮﻭﻳﺖ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﺑﺎﺭ ﻣﻌﺮﻓﻰﺷﺪ، ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺯﻳﺒﺎ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻧﻜﺎﺕ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﻣﺪﺭﻥ، ﺷﺒﺎﻫﺖ ﻫﺎﻯ بسیاری به ﻧﺴﻞﻫﺎﻯ ﺍﻭﻟﻴﻪ ﺩﺍﺷــﺖ.
ﻣﺪﻝﻫﺎﻯ LS ﻭ LT ﻛﺎﻣﺎﺭﻭ ﺍﺯ ﻣﻮﺗﻮﺭ ۳۰۸ ﺍﺳــﺐ ﺑﺨﺎﺭﻯ ﺑﻪ ﺣﺠﻢ ۳,۶ ﻟﻴﺘﺮ ﺷــﺶ سـﻴﻠﻨﺪﺭ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻰﺑﺮﻧﺪ. ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺪﻳﺪ ﻭ ﺳــﺒﻚ ﻭﺯﻥ ﻛﺎﻣﺎﺭﻭ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺩﻗﻴﻘﻪ ﻣﻰﺗﻮﺍﻧﺪ ۵۲۰۰ ﺩﻭﺭ ﺑﺰﻧﺪ ﻭ ۷۰ ﻧﻴﻮﺗﻦ ﻣﺘﺮ ﻫﻢ ﺗﻮﺭﻙ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻛﻨﺪ. ﻃﺮﺍﺣﻰ ﻣﺪﻝ SS ﺑﺮ ﭘﺎﻳﻪ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻫﺸﺖ ﺳﻴﻠﻨﺪﺭ ﺑﻪ ﺣﺠﻢ ۶,۲ ﻟﻴﺘﺮ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻣﻰﺗﻮﺍﻧﺪ ۴۳۲ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﻗﺪﺭﺕ ﻭ ۵۶۹ ﻧﻴﻮﺗﻦﻣﺘﺮ ﺗﻮﺭﻙ ﺭﺍ ﺭﻭﺍﻧﻪ ﭼﺮﺥﻫﺎﻳﺶ ﻛﻨﺪ.
ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﻧﻜﺎﺕ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺑﻴﻦ ﻧﻮﻉ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﻗﺪﺭﺕ ﺍﺳﺖ. ﻫﺮ ﺩﻭ ﻣﺪﻝ ﺷﺶ ﻭ ﻫﺸﺖ ﺳﻴﻠﻨﺪﺭ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺍﺳــﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺩﻭ ﻧﻮﻉ ﮔﻴﺮﺑﻜﺲ ﺷــﺶ ﺩﻧﺪﻩ ﺩﺳﺘﻰ ﻭ ﺍﺗﻮﻣﺎﺗﻴﻚ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻧﻴﺎﺯﻯ ﺑﻪ ﮔﻔﺘﻦ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﻛﺎﻣﺎﺭﻭ ﺍﺯ ﭼﺮﺥﻫﺎﻯ ﻣﺘﺤﺮﻙ ﺩﺭ ﻣﺤﻮﺭ ﻋﻘﺐ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻰﺑﺮﺩ.
ﻛﺎﺭﻝ ﮔﺎﻳﮕﺮ، ﺗﻴﻮﻧﺮﻯ ﺍﺳــﺖ ﺁﻟﻤﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﻋﻼﻗﻪ ﺑﺴــﻴﺎﺭﻯ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﺍﻣﺮﻳﻜﺎﻳﻰ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﺭ ﭘﺮﻭﻧﺪﻩ
ﻛﺎﺭﻯﺍﺵ ﺗﻴﻮﻧﻴﻨــﮓ ﺑﺮ ﺭﻭﻯ ﻣﺪﻝﻫﺎﻳﻰ ﭼﻮﻥ ﻫﺎﻣﺮ H1 ﻭ H2 ، ﻓﻮﺭﺩ GT40 ، ﺷــﻮﺭﻭﻟﺖ ﻛﻮﺭﻭﺕ
ﻭ ﺑﻌﻀﻰ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﺻﺎﺣﺐ ﻧﺎﻡ ﻭ ﺳــﺒﻚ ﺍﻳﻦ ﭼﻨﻴﻨﻰ ﺑﻪ ﭼﺸــﻢ ﻣﻰﺧﻮﺭﺩ.
ﺍﻭ ﺍﻳﻨﻚ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺗﺎ ﻗﺪﺭﺗﻰ ﻣﻀﺎﻋﻒ ﺭﺍ ﺗﻮﺳﻂ ﻳﻚ ﻛﻤﭙﺮﺳﻮﺭ ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﻗﻮﻯ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﻛﺎﻣﺎﺭﻭ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻛﻨﺪ. ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺳﻮﭘﺮﺷﺎﺭژﺭ ﺳﺒﺐ ﺷﺪﻩ ﺗﺎ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﻣﺎﺭﻭ SS ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ۵۶۸ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﺭﺍ ﺩﺭ ۴۱۰۰ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﻴﻘــﻪ ﺗﻮﻟﻴــﺪ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﻧﻬﺎﻳﻰ ﺗﻮﺭﻙ ﺁﻥ ﻫﻢ ۷۹۹ ﻧﻴﻮﺗﻦﻣﺘﺮ ﺑﺎﺷــﺪ.
ﺍﮔﺰﻭﺯﻫﺎﻳﻰ ﺑﺎ ﻣﻜﺶﺑﺎﻻﻯ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰ ﺧﺮﻭﺝ ﺩﻭﺩ ﻣﻨﺎﺳــﺒﻰ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻳﺶ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻛﺎﺗﺎﻟﻴﺰﻭﺭ ﻫﺎﻯ ﺍﺳﭙﺮﺕ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰ ﭘﺎﺱ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩﻫﺎﻯ ﺁﻻﻳﻨﺪﮔﻰ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺍﺳﺖ.
ﻛﻼچ ﺩﻭ ﺻﻔﺤﻪ ﺍﻯ ﺍﺳــﭙﺮﺕ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﻋﻜﺲ ﺍﻟﻌﻤﻞ ﺳﺮﻳﻊﺗﺮﻯ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﻗﺪﺭﺕ ﻓﺮﺍﻫﻢﻣﻰ ﻛﻨﺪ. ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺩﺭ ﺿﺮﻳﺐ ﺁﺧﺮﻳﻦ ﺩﻧﺪﻩ ﮔﻴﺮﺑﻜﺲ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﻣﺎﺭﻭ، ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰ ﺭﺳــﻴﺪﻥ ﺑﻪ ســﺮﻋﺖ ۳۱۴ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻥ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﻣﻰﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﭘﻮﺭﺷﻪ ۹۱۱GT3 ﻗﺮﺍﺭ ﺑﮕﻴﺮﺩ.
ﺑﺮﺍﻯ ﺗﺤﺖ ﻛﻨﺘﺮﻝ ﺩﺭ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺍﻳﻦ ﻛﻮﭘﻪ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ، ﮔﺎﻳﮕﺮ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﺮﻓﺖ ﺗﺎ ﺍﺯ ﻛﻤﻚ ﻫﺎﻯ ﻛﻮﻳﻞ ﺍﻭﻭﺭﻭ ﺁﻧﺘﻰ ﺭﻭﻟﺒﺎﺭ ﻫﺎﻯ ﻗﻄﻮﺭﺗﺮ ﺩﺭ ﺟﻠﻮ ﻭ ﻋﻘﺐ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﺮﻣﺰ ﻗﻮﻯ ﺗﺮ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﻨﺪ. ﺗﺮﻣﺰﻫﺎﻯ ﺩﺭﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﺩﺭ ﻣﺤﻮﺭ ﺟﻠﻮ ﺑﺎ ﺳﺎﻳﺰ ۳۸۰ ﻣﻴﻠﻰﻣﺘﺮ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﺷﺶ ﭘﻴﺴﺘﻮﻥ ﻭ ﺩﺭ ﻣﺤﻮﺭ ﻋﻘﺐ ۳۵۵ ﻣﻴﻠﻰﻣﺘﺮ ﻭ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﭼﻬﺎﺭ ﭘﻴﺴــﺘﻮﻥ ﻫﺴــﺘﻨﺪ.
ﺭﻳﻨﮓ ﻫﺎﻯ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﻣﺎﺭﻭ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻫﺮ ﭼﻬﺎﺭ ﭼﺮﺥ۲۲ ﺍﻳﻨﭽﻰ ﺑﺎ ﭘﻬﻨﺎﻯ ۱۰ ﺍﻳﻨﭻ ﻫﺴــﺘﻨﺪﻭ ﻻﺳــﺘﻴﻚ ﻫﺎﻯ ۳۰/۲۶۵ ﻭ ۲۵/۲۹۵ ﺑﺮﺍﻳﺸــﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﺤﻮﺭﻫﺎﻯﺟﻠﻮ ﻭ ﻋﻘﺐ ﻧﺼﺐ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ.
ali
۱۲ خرداد ۱۳۹۱واقعا کامارو متفاوته
Saied
۱۳ بهمن ۱۳۹۲خیلی مردونست! قیافش عالیه!
Saied
۱۳ بهمن ۱۳۹۲خاص خاص!