شورلت

بررسی شورولت کوروت ZR1 مدل 2019

به منظور تست خودرو کوروت ZR1 2019 وارد پیستی شدیم که راهنمای آن به وسیله یک مدل Z06 وظیفه هدایت خودروی خبرنگاران را به منظور آشنایی ایشان با پیست برعهده داشت. Z06 مورد نظر از توان خروجی ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۸۱ نیوتن‌متر برخوردار است که موجب می شود تا ظرف مدت ۲.۹۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت برسد.


اما Z06 آن خودرویی نیست که خبرنگاران به منظور تهیه گزارش از تجربه رانندگی با آن پا به پیست مورد نظر گذاشته باشند. خبرنگاران به اینجا آمده‌اند تا نسخه جدید ZR1 را به بوته آزمایش بگذارند.


پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 به یک سوپرشارژر بزرگتر مجهز شده که در نتیجه توان خروجی و گشتاور این موتور را نسبت به قبل افزایش داده است.
توان خروجی پیشرانه مذکور پس از اعمال تغییرات، معادل ۷۵۵ اسب بخار بوده و گشتاور حاصل از آن نیز به رقم ۹۷۰ نیوتن متر رسیده است. همچنین یک گیربکس ۷ سرعته دستی وظیفه انتقال نیرو به چرخهای عقب را برعهده دارد.


وزن ZR1 برابر ۱۶۱۵ کیلوگرم است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت این خودرو برابر ۲.۸۵ ثانیه است که رقم فوق‌العاده محسوب می‌شود. حداکثر سرعت ZR1 نیز برابر با ۳۴۱ کیلومتربرساعت اعلام شده و جالب است بدانید که در این سرعت چیزی در حدود ۴۳۱ کیلوگرم نیروی دانفورس بر این خودرو اعمال می‌شود.


به کارگیری شکافنده های هوا (اسپلیتر) فیبر کربنی و یک بالچه زیرین به همراه بال بزرگ عقب، موجب دستیابی به یک چنین نیرویی دانفورسی شده است.


این خودرو نه تنها سواری نرمی ارائه نمی دهد بلکه خشن و مرتعش است؛ با این وجود سواری ZR1 به گونه‌ای است که عاشق آن خواهید شد. صدای پیشرانه نیز بسیار غران و دهشتناک است اما همین طنین که لرزه بر اندام بدخواهان می‌اندازد، در حالت تورینگ نسبتاً آرام شده و سکوت بیشتری را به شما و اطرافیان هدیه می‌دهد.


رانندگی با ZR1 در ترافیک بسیار آسان است و گفته می‌شود که شما می‌توانید رانندگی با یک خودروی مجهز به گیربکس دستی را به وسیله این مدل به کودک خود بیاموزید، البته این فقط در حد صحبت است و نیازی نیست که این جمله را خیلی جدی بگیرید.


طبق گفته شرکت سازنده شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتربرساعت این خودرو هم برابر ۶ ثانیه است. می‌شود گفت که کوروت ZR1 همانند یک موشک هدایت شونده، ترکیبی صحیح از قدرت و دقت است.


اگر به دنبال یک خودروی اسپرت می‌گردید تا در جاده‌های روستایی اطراف شهر ویراژ دهید، بهتر است یک استینگر معمولی را انتخاب نمایید. با این کار دیگر مجبور به پرداخت بهای گزاف ۱۲۱ هزار دلاری بابت نسخه‌ای پایه ZR1 نخواهید بود.


در ضمن در صورت تجهیز ZR1 به دو پکیج ۳ZR و ZTK به همراه گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، بهای این نسخه از کوروت به حدود ۱۴۰ هزار دلار افزایش می‌یابد. با یک چنین بودجه‌ای مشتریان می‌توانند به گزینه‌های دیگری همچون آستون مارتین ونتیج و یا برخی مدل‌های پورشه ۹۱۱ نیز بیندیشند. البته بهای ونتیج از حدود ۱۵۰ هزار دلار شروع می شود.


کوروت ZR1 اگرچه بهترین گزینه در این دامنه قیمتی نیست و شما میتوانید با پرداخت چنین مبلغی، از کیفیت سواری بهتر به همراه تجهیزات بیشتر در برخی از رقبای ZR1 بهره‌مند شوید، اما کمتر خودرویی پیدا می‌شود که حس هیجان، خشونت و چابکی کوروت ZR1 برای شما به ارمغان بیاورد.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Fk

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    فک کنم تا دهه اینده شتاب زیر سه ثانیه و سرعت ۵٠٠دیگه برامون عجیب نباشه

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. نیما

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سرعت 500 شاید نه ولی شتاب 2 ثانیه کاملا عادی میشه 10 سال تو صنعت خودرو سازی خودش یه قرنه
      فک کنم ملاک بشه مثلا 0 تا 200

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. حامد

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (831 ديدگاه)

      فرض کن یه ماشین معرفی بشه که ۶۰۰ کیلومتر در ساعت میره ولی بازم یکی میاد میگه با زانتیا میگیرمش

      همچنان در نظر ایرانیان زانتیا،پارسelx و سورن توربو سریعترین ماشینای دنیاست ?

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. ml

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (712 ديدگاه)

        داداش خوب همه که ندیدن یا مثلا عشق ماشین ( نه چهار چرج) نیستند که دنبال اخبارش باشن بله تو کشوری که کسی به راحتی و از نزدیک شتاب کوروت یا نیسان جی تی ار و… ندیده( حالا داشتن پیش کش) زانتیا پادشاه

        موافقم 1
        مخالفم 1
      2. عطا

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (110 ديدگاه)

        حامد جکs5 یادت رفت خخخ.
        جدای از شوخی جک شتاب خیلی خوبی داره نسبت به تیگو و هایما. ولی دیگه کار گناهیه طرف با اس 5 میره با زد فور کورس میزاره :)

        موافقم 0
        مخالفم 1
  2. کویر

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    وقتی میگن ۲/۹۵ ثانیه مثل همون مصرف سوخته که میخوان حتما به زیر یک عدد خاص ( در مورد شتاب ، ۳ ثانیه) برسن … هرچند خود مشتری عمرا بتونه به این عدد برسه

    گفتن ۲/۹۵ تا شتاب بیاد زیر ۳

    به نظر این کوروت دوست داشتنی در بهترین حالت صفر تا صد رو در حدود ۳ تا ۳/۲ ثانیه طی میکنه

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. نیما

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (5 ديدگاه)

      بقیه کمپانی هارو نمیدونم ولی فولکس واگن اینجوری نیست اصلا .. بازم بعید میدونم اینقدر اختلاف داشته باشن بقیه
      911 توربو اس زده 2.9 ولی مجری تاپ گیر میگفت 2.6 ام باهاش زدم
      معمولا اعداد واقعیش بهتر از چیزیه که کمپانی اعلام میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 3
    2. حامد

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (831 ديدگاه)

      نه عزیزم اینجوری نیست
      شتاب یه خودرو یه چیز کاملا متغیره
      ب خیلی چیزا بستگی داره
      به شرایط آب هوا و کیفیت جاده و وزن خودرو بستگی داره? حتی وزن خود راننده هم رو ماشین تاثیر داره
      مثلا یه ماشینی که یه آدم حدودا ۱۰۰ کیلویی پشتش نشسته برای شتاب گیری از یه ماشین که یه آدم ۵۰ کیلویی نشسته چند صدم ثانیه شتابش کمتره

      درمورد شتاب این ماشین که ۲.۸۵ ثانیه اعلام شده ممکن با توجه به شرایط شتابتش به ۴ ثانیه هم برسه یا حتی ممکنه با توجه به شرایط مطلوب شتابش از ۲.۸۵ هم کمتر بشه ?

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Amirferrari

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (352 ديدگاه)

        داداش تو دیگه خیلی تخیلیش کردی،کمپانی ها شتاب یه خودرو رو با وزن راننده و سرنشین و باک پر اندازه گیری میکنن تا دقیق باشه،اینکه یه خودرویی شتاب ۲.۸۵ رو تو ۴ ثانیه بزنه مطمئنن راننده آماتور داشته وگرنه نهایتا با شرایط آب و هوایی چند دهم ثانیه اختلاف داره نه چند ثانیه!!!

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. حامد

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (831 ديدگاه)

          منم نگفتم چند ثانیه
          گفتم ممکنه به ۴ ثانیه برسه

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. کویر

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (325 ديدگاه)

        حامد جان ۲/۸۵ صدم شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتره
        صفر تا صد معمولا ۲ دهم تا ۳ دهم ثانیه بیشتر از شتاب صفر تا ۶۰ مایل (۹۶/۵ کیلومتر) و اینکه این عدد در مورد کوروت فقط یک دهم ثانیست احتمالا به دلیل شتاب ثانوبه و گشتاور و قدرت فوق العادست

        مثلا لافراری
        ۰ تا ۶۰ مایل ~ ۲/۴
        ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر ~ ۲/۷ ثانیه
        اختلاف = ۰/۳

        به نظر من کوروت با وزن ۱۶۱۵ کیلوگرم ، انتقال این حجم عظیم گشتاور فقط به چرخ های عقب و استفاده از تکنولوژی سوپرشارژ خیلی بعیده 0 تا 100 کیلومتر رو در کمتر از ۳ ثانیه طی کنه … البته در شتاب ثانویه مطمئنا همه رو شگفت زده خواهد کرد

        موافقم 2
        مخالفم 2
  3. مهران

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (299 ديدگاه)

    من خودم از طرف دار های دو آتیشه کوروتم و خیلی وقت هم منتظر بودم zr1 معرفی بشه ولی وقتی معرفی شد خیلی به وجد نیومدم به نظرم نسل جدید zr1 باید بیشتر از اینا دگرگون میشد مخصوصا پشت و داشبوردش وگرنه از لحاظ عملکردی و قدرت موتور و گشتاور واقعا حرفی واسه گفتن نزاشته

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. نیما

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    شرایط و دیگه خیلی بد ام در حالت عادی باشه تقریبا …. یاده اون درگه هوراکان افتادم که یه آدم فک کنم 120 که بود لاقل .رانندش بود ….کل برنامه های لامبو رو برای کاهش وزن خراب کرده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ali Keyhani

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    نمای پشتش رو بیشتر دوست دارم مثل مدل های قبلیش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. الف.ی

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1643 ديدگاه)

    کوروت عالیه
    از بهترین خودروهای تاریخه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. کویر

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    این ماشین با ۱۴۰ هزار دلار بهترین انتخابیه که با این پول میشه داشت
    کوروت یعنی عشق و اصالت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. ساسان

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    خیلی خوبه.عالیه وطراحی خوبی داره..گشتاور ویران کننده ای داره
    ولی…
    نمیدونم چرا حس یه ماشین تیونینگ شده رو به من منتقل میکنه نه یه خودرو یی که تو شرکت آپگریت شده…شاید مشکل از احساس منه شایدم مشکل از روند افزایشی پورخوران درماشینها و شلوغ کردن بیش از حد بدنه برای ایجاد دانفورسه..نمیدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسن

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    فعلا واحد دو دس سنگین ، اون اخریا محکم تر ، تا بعد ببینیم عشق و اصالت و من و شما و جاده های بی انتها و جوانان بی رویا چیکار کنن یعنی چیکار میتونن بکنن
    نوحه خونم میخوایم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Sajjad

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    چقدر زیباست
    نحوه باز شدن کاپوتش محوم کرد
    از طرفی داشبورد و نمای داخلیش واقعا زیباست
    کل خودرو هماهنگی طراحی داره و حتی با داخلش هم همخوانی داره
    کوروت یه اسطورس، از بدو تولید تا همین الان

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. رزیتا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (418 ديدگاه)

    پارسال که یه سفر تفریحی با خانواده رفته بودیم خوزستان تو منطقه آزاد آبادان و خرمشهر چندتایی کوروت دیدم که به گمونم مدل 2015 بودن و شنیدم که میگفتن کوروت فقط تو آبادان و خرمشهر تونسته وارد بشه و هنوز تو کیش و قشم و انزلی و …..نیست و از سال 2016 هم که ترامپ رییس جمهور شد دیگه کلا این ماشین وارد ایران نشده …… ساعتای بعد از غروب آفتاب میومدن تو خیابونای آبادان ویراج میدادن و صدای غرش موتوراشون تا چندتا خیابون اونورترم میرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا