شورلت

تایم 7 دقیقه‌ای کوروت C8 Z06 در نوربرگ‌رینگ در ترافیک

شورلت با یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی برگرفته از موتوراسپرت که هرچند ممکن است قدرت کمتری نسبت به ۶.۲ لیتری سوپرشارژ قبلی داشته باشد اما بسیار سریع دور می‌گیرد، قصد دارد کوروت C8 Z06 را به سوپراسپرتی فوق‌العاده تبدیل کند. برای سنجش توانایی‌های این خودرو، شورلت در هفته‌های اخیر تعدادی از پروتوتایپ‌های آن‌را در نوربرگ‌رینگ آزمایش کرده است. حال یک یوتیوبر که اخیراً در این پیست حضور داشته است، با استفاده از کرنومتر خود سعی کرده بفهمد Z06 جدید یک دور جهنم سبز را در چه زمانی طی می‌کند.

در این روز، دو پروتوتایپ Z06 توسط مهندسان شورلت در حال آزمایش بوده‌اند که یکی به پکیج آئرودینامیک استاندارد و دومی به کیت آئرودینامیک ارتقاءیافته با اسپلیتر جلوی برجسته‌تر و بال عقب بزرگ‌تر مجهز بوده است. هنگامی‌که نسخهٔ بال بالا از جلوی یوتیوبر مذکور رد می‌شود، وی کرنومتر خود را تنظیم می‌کند و تنها ۷ دقیقه و ۱۲ ثانیه طول می‌کشد تا کوروت یک دور پیست را پشت سر بگذارد. نکتهٔ قابل‌توجه این است که این تایم در زمانی ثبت شده که خودروهای دیگری هم در پیست حضور داشته‌اند و رانندهٔ کوروت زمان زیادی را هنگام سبقت گرفتن از آن‌ها از دست داده است.

این در حالی است که برای رکورد زنی‌های رسمی، کل پیست در اختیار خودروسازان قرار گرفته و از دیگر خودروها خالی می‌شود؛ بنابراین کاملاً امکان‌پذیر است که C8 Z06 در یک رکورد زنی رسمی بتواند تایم زیر ۷ دقیقه ثبت کند. پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری تنفس طبیعی این خودرو از نوع میل‌لنگ تخت بوده و انتظار می‌رود حدود ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشد. این خودرو ۴ آبان رسماً رونمایی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    اگر پنج تا از بهترینای جهانو تو ذهنم در نظر بگیرم بدون شک کوروت یکی از اوناست

    موافقم 11
    مخالفم 0
    1. سلمان

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (161 ديدگاه)

      عاشقشم❤❤

      موافقم 8
      مخالفم 0
    2. Nima

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      اگر این تایم Z06 باشه
      زورا چه قراره بکنه!!!؟؟؟

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        میترکونه! کوروت جدید خصوصا zo6 معرکه ست…

        موافقم 7
        مخالفم 0
  2. Nima

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    فوق العادس
    با این تایم لذت بردم.
    نسبت به قیمت هیییچى واقعا رقیبش نیست.

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. زیزیگولو

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4444 ديدگاه)

      به نظر من خیلی فراتر از قیمتش هستش ….. فوق العاده ست

      موافقم 7
      مخالفم 0
    2. مانی

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      کوروت ماشین خوبیه ولی‌ چون باید قیمت مناسبی داشته باشه خیلی‌ محدود شده
      مهندسا دستشون باز نیست که هر کاری دوست دارن با ماشین بکنن
      فراری اگه موتور ۵.۵ لیتری میل لنگ تخت دور بالا بندازه رو ماشینش بالای ۷۰۰ اسب قدرت داره

      موافقم 2
      مخالفم 1
  3. MOHAMMAD.Z06

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (420 ديدگاه)

    چه می‌کنه حضرت عشق
    عجب موتوری عجب ترکیبی عجب مهندسی
    لذت بردم

    موافقم 8
    مخالفم 0
  4. محمد امین

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    خب قطعا سری تر هست از این هست
    اما یکمی نا امید کننده بود ، آخه اونقدر که این ماشین رو هایپ کردن ، تصور عموم بر این بود که حدود ۶.۳۰ تا ۶.۴۵ تایم میزنه
    نظرم خودم این هست که تایمش در حدود ۹۱۱ gt3 باشه
    ولی یکمی صدای ۴۵۸ نمیده ؟؟

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. Silent

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (625 ديدگاه)

      توو این لیست ماشین های 620 هزاردلاری و داریم و کوروت 90 هزار تایی یک تنه اوومده

      موافقم 7
      مخالفم 0
    2. MOHAMMAD.Z06

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (420 ديدگاه)

      چجوری انتظار داری با موتور تنفس طبیعی و ۶۲۰ تا اسب بخار
      و ۶۵۰ نیوتون متر گشتاور و وزن دور بر ۱۵۵۰ کیلو
      رکورد ۶.۳۰ ثبت بکنه ؟
      تازه این رکورد رسمی نیست آبان ماه مشخص میشه چقدر بوده رکوردش

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. محمد امین

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        والا این حرف رو اقا رامین زد ، کامنتش هم هست
        من گفتم تایمش در حد 911 gt3 هست، اوشنون گفتن ، انتظارشان یه چیز بین ۶.۳۰ تا ۶.۴۵ هست

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. R@m!n

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          خب گفتم دوست دارم این تایمو بزنه نگفتم که حتما اینو بزنه. انتظار شخصیم این بود.

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. Philipp

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        پورشه هم تقریبا همین مشخصات رو داشت
        اون فقط موتورش تنفس طبیعی نبود

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. porsche

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (749 ديدگاه)

          gt3 تنفس طبیعی؟!؟!؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 1
    3. Mad.z.Max

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      توی ترافیک این تایم رو زده، من انتظارم روی ۶:۴۵ هست.

      اما، اما هرجوری با هر متر و معیاری حساب بکنیم، این پکیج با این قیمت یه معامله ی بسیار پر سود و لذت برای خریداره. از هیچ کمپانی دیگه ای بر نمیاد همچین هیولایی با همچین قیمتی.

      موافقم 3
      مخالفم 2
    4. Reza Waffen SS

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      نه دیگه شمام عجب انتظاری دارین همینکه تونست رکورد فراری 488 پیستا رو بزنه خودش یه افتخار بزرگه

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. محمد امین

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        رضا جان هیچ وقت فراری رسما در نوربرگ تایم گیری نکرده و این رکورد های فراری در نوربرگ یه چیز الکی هستن ک توسط مجلات به دست آمده، خود پورشه وقتی میخواد زمان‌ گیری کنه ، یک روز کانل رو صرف تنظیمات خاص ماشین می‌کنن، اون‌وقت مجله میاد راست راست ماشین رو میبره برای تست و حتی لاستیک هاش رو هم گرم نمیکنه
        نظر خودم این هست پیستا از اونتادور svj هم در این پیست سریع تره ، چون هم در خط مستقیم سریع تره و هم در ترمز گیری و هم دانفورسش بیشتره و هم گیربکس بهتری داره و در تمام پیست ها با اختلاف از svj سریع تره

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. محمد امین

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2167 ديدگاه)

          حدود ۲۵۰ کیلو هم سبک تره

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. SF90 STRADALE

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (3880 ديدگاه)

        Reza Waffen SS
        معجزه یعنی همین کوروت که این تایم تحسین برانگیز رو در جهنم سبز ثبت کرده اونم در پیستی که خالی نبود
        تاج پادشاهی V8 های تنفس طبیعی رو از فراری گرفت و حالا پرچمداره
        حالا یک سوال دارم ….
        شما واقعاً فکر می کنید کوروت C8 Z06 از فراری ۴۸۸ پیستا در پیست سریع تره ؟؟؟؟

        موافقم 1
        مخالفم 1
  5. MOHAMMAD.Z06

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (420 ديدگاه)

    تو ترافیک این رکورد زده
    تو پیست خالی قشنگ ۶:۵۵ ثبت می‌تونه بکنه

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      کوروت جدید واقعا عالیه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Reza Waffen SS

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      خیلی سخته واسش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Silent

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    Porsche 911 GT2 RS – 6:47.3s
    Lamborghini Huracan Performante – 6:52:01s
    Porsche 911 GT3 RS (991.2) – 6:56.4s
    Porsche 918 Spyder (Weissach Package) – 6:57s
    Lamborghini Aventador SV – 6:59.73s
    Ferrari 488 Pista – 7:00.03s
    Dodge Viper ACR – 7:01.03s

    اگر این ارقام درست باشه وووای که قیمت ها و مفهوم تولید محدود چقدر سرشکن می شه!
    قیمت ش بقدری باورنکردنی هست که نمی شه عنوان کرد :))

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. حسن

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1276 ديدگاه)

      لامبورگینی اونتادور SVJ ، شش دقیقه و 44 ثانیه
      زمان 6:44.97

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. جواد حسین زاده

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (74 ديدگاه)

    جانم وایپرر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. AMG GT R

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    پدال جان لطفا اخبار فرمول یک رو بزار با تشکر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. ارشیاSVJ

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (307 ديدگاه)

    لوتوس الون۳ هم یه تایم ۷.۷ غیر رسمی داره.
    همینجوری رفتن یه تایمی زدن.
    ولی واقعا رکورد خوبیه فک میکنم یه ۱۲۰ هزارتایی باشه قیمتش.(کوروتو میگم نه لوتوس)

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Philipp

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    خیلی رکورد خوبیه

    راستی رکورد تنفس طبیعی ها دست کیه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمد امین

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      بین ماشین های جاده ای ، اونتادور svj

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Reza Waffen SS

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      لامبورگینی اونتادور SVJ

      موافقم 1
      مخالفم 0
  11. Alireza

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (629 ديدگاه)

    هیچ شکی ندارم زیر هفت میزنه، اما هنوزم میخوام بدونم ایا هستن کسایی ک میگن تغییر ترکیب به موتور وسط اشتباه بوده؟

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Reza Waffen SS

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      اشتباه نبود ولی اینم در نظر بگیریم AMG GT بلک سریز با موتور جلو تونست رکورد اونتادور SVJ رو بشکونه. میخوام اینو بگم که موتور جلو، وسط یا عقب چندان مهم نیست مهم مهندسی بکار رفتس

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. ehsan

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (172 ديدگاه)

    صد در صد اشتباه بوده برای رکورد زدن نیاز به موتور وسط بودن نیست ، یه نگاه به خودروی بنز بکنید ، باز هم میگم زشت ترین کوروت تاریخ همین مدل هست

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. Alireza

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (629 ديدگاه)

      کاملا متین حرف شما برای رکورد زدن جای موتور مسئله نیس ولی پیشرفت لازمه، الان این مرسدس بنز amg بلک که شما و اقا رضا گفتین نمیگم نهایت موتور جلو هستش ولی بنز هرچی داشت گذاشت روش با برچسب قیمتی بالای ۳۰۰ هزار تا، کوروت نمیتونه با این قیمت خودرو تولید کنه پس راه چاره رو تو تغییر جای موتور میبینه ک با افزایش ندادن قیمت، پرفورمنسش دیدین ک چقدر افزایش پیدا کرد

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Philipp

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        ولی باعث شد کوروت شخصیتش رو از دست بده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          تقریبا همون عناصر رو‌ داره بعدشم دیگه توی این دوره زمونه ذائقه همه تغییر کرده کاری نمیشه کرد…

          موافقم 1
          مخالفم 0
  13. حسن

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1276 ديدگاه)

    اگه 6.57 تا 6.59 بزنه من که ازش راضی ام .. اما فک کنم بهتر از این بشه .

    موافقم 1
    مخالفم 1
  14. حسن

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1276 ديدگاه)

    یه بار سایت را تغییر دادید تمام کامنتهامون را حذف کردید الانم دوباره تغییرات ایجاد کردید نمیشه رفت داخل اکانت . انلاینها را هم حذف کردید چه خبرتونه . کی مسئول سایته بگید کمتر ………../.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      مرورگرت رو عوض کن احتمالا درست میشه
      من با فایرفاکس مشکل داشتم(تو پدال) الان فقط پدال رو با کروم میام درست شده

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1276 ديدگاه)

        تشکر . ولی فرقی نداره ورود به پنل کاربری را حذف کردن . دو تا ایراد فعلا داره منتها طراح سایت ذهنش یخیه .
        1- یه ایکون برای ورود به نام کاربری نیاز داره ابتدایی ترین مساله درهر سایتی.
        2- بعد از اینکه میری صفحه ی بعد صفحه همون پایین استپه در صورتی که باید برگرده ابتدای صفحه .
        متاسفانه یا نمیبینن یا مثه مسئولان عصر حجری فکر میکنن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. R@m!n

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    چیزی که مشخصه قطعا زیر ۷ هفت هست. امیدوارم بتونه زیر ۶:۴۵ بزنه.

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      احتمالا بتونه ۶.۵۵ بزنه بدون ترافیک ولی به احتمال زیاد نسخه قویتر زورا یا رکورد بنز رو میشکنه یا خیلی نزدیکش میشه من فکر کنم بتونه بین ۶.۳۵ تا ۶.۴۵ بزنه که فوق العادس ، کوروت جدید به قشنگی قبلی نیست اما واقعا بهتر از قبلیه

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. R@m!n

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        البته مدل ZR1 هم هست.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          منظورم از ۶.۳۵ تا ۶.۴۵ رکورد های زورا و zr1 بود واقعا این نسل کوروت شاهکاره

          موافقم 1
          مخالفم 2
  16. ارشیاSVJ

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (307 ديدگاه)

    بابا دیگه ۶.۴۵ نمیشه.
    من ۶.۵۵ بزنه به نظرم خیلیه.
    احتمالا دور و بر همون ۹۱۱ gt3

    موافقم 2
    مخالفم 0
  17. یانکی

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    گرفتن رکورد تو نورنبرگ رینگ برا کوروت بخش کوچک ماجراست.داستان از زمانی شروع میشه که میرسه دست مشتریها و کیتهای اگزوز سفارشی براش میاد تا در کنار مدل پایه با دو نوع وی8 یکی پوشراد و قدرتی با صدایی رعب انگیز یکی هم موتور دور بالا سرعتی با صدایی رعد آسا.کوروت با کامل کردن z06 بعد مدل e rey در ادامه zr1 و در آخر مدل ابدی zora در مجموع 5 مدل مختلف به نوعی یه خودرو ساز مجزا حساب میشه.

    موافقم 1
    مخالفم 3
  18. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    بابا عجب گولاخیه برای خودش🤩 به شخصه خیلی از تایمش راضیم حدسم اینه شاید ۶,۵۵بزنه که خیلی خوبه قیمتش رو با ماشینای هم زمانش مقایسه کنی هوش از سرت میپره واقعاً کارش درسته….

    موافقم 3
    مخالفم 2
  19. رهگذر

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تازه به دوران بازی بخرج ندید تایم!!!!!! یعنی چی؟؟؟ زمان خار داره؟؟ مشکلی داره؟ تازه رفتید کلاس زبان؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
  20. Sina10

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    هیچ بحثی درباره پرفورمنس این ماشین وجود نداره
    بی نظیره
    بعید میدونم خیلی گرون باشه ، این موضوع یه نکته مثبت فوق العاده واسه این ماشینه
    وقتی Z06 اینجوریه ، ZR1 و زورا چه میکنن!!!

    میدونم ارتباطی نداره ولی پست رکورد تسلا داره از تعداد کامنت ها منجر میشه😂

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. Sina10

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      ببخشید بابت غلط املایی
      تصحیح : منجر= منفجر
      😐

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا