شورلت

مشکلی که در تولید شورولت بلیزر وجود دارد

جنرال موتورز همچنان با مشکل اعتصاب کارکنان خود دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ و البته که این کار عوارض بسیار زیادی برای این غول خودروسازی آمریکایی دارد.


بنا به گفته‌ی دیترویت فری پرس، تولید شورولت بلیزر جدید علیرغم اینکه در مکزیک تولید می‌شود و از محدوده‌ی اعتصابات کارگران جنرال موتورز خارج می‌باشد با تعلیق مواجه شده است. سخنگوی جنرال موتورز با تائید این خبر گفته است: “تولید بلیزر تا زمانی که اعتصابات پایان نپذیرد متوقف خواهد ماند.”


تصمیم جنرال موتورز برای تولید خودروهایی همچون بلیزر در مکزیک به یکی از نقاط جدل اتحادیه‌های کارگری و این شرکت تبدیل شده است. این اتحادیه‌های کارگری ترجیح می‌دهند چنین خودروهایی توسط کارگران آمریکایی و کانادایی تولید شوند؛ اما سؤال این است که وقتی بلیزر در مکزیک تولید می‌شود پس چرا تحت تأثیر این اعتصابات قرار گرفته است؟


پاسخ به قطعات مربوط می‌شود. اگرچه تولید این خودرو در آن سوی مرزهای آمریکا انجام می‌شود اما بلیزر هم همانند اکثر قطعات محصولات دیگر جنرال موتورز از چندین کارخانه در آمریکا تأمین می‌شود و برخی از این کارخانه‌ها عضو اتحادیه‌های کارگری حاضر در اعتصابات می‌باشند.


بلیزر تنها خودروی جنرال موتورز نیست که در مکزیک مونتاژ می‌شود. علاوه بر تولید مضاعف در اونتاریوی کانادا، جنرال موتورز اقدام به تولید شورولت اکوئینکس در کارخانه‌ی سن لوئیس پوتوسی می‌کند. خودروهای تراکس و جی ام سی تراین هم در همین سایت تولید می‌شوند. البته گفته شده تولید اکوئینکس به‌صورت عادی در مکزیک و کانادا جریان دارد.


جنرال موتورز و اتحادیه‌های کارگری به توافقنامه‌ای موقتی دست یافتند که طی آن حدود ۵۰ هزار کارگر در ۵۰ کارخانه‌ی سراسر آمریکا بر سر کار بازگردند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .اونجا کارگرها با تعصبشون در تولید یا عدم تولید یه مدل نقش مستقیم و تعیین کننده دارن،
    اینجا هم مردم ما با نادانی خودشون با قدرت از تولید یه مشت آشغال با 10 برابر قیمت واقعی حمایت میکنن و بعد همشون هم از این وضعیت مینالن.
    خدابیامرز فریدون فرخزاد یه جمله جالبی داشت که میگفت:
    جماعت فاحشه پسند مینالن از کمبود دختر پاک.
    الان اگه بود این وضع رو میدید چی میگفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر.عارف

      ۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (876 ديدگاه)

      دقیقا و کاملا با نظر شما موافقم که با توجه به نارضایتی مردم از تولیدات داخلی باز هم در عرض 2 ساعت صد هزار خودرو میخرند تازه بعضی قرادادها نه نوع خورو و نه زمان تحویل هم معلوم نیست . بعد از واریز پول ، تیپ روشن فکرانه میگیرند و با ایشاالله ماشاالله نفرین میکنند و از نخریدن حرف میزنند . امروز ما مردم میراث دار فرهنگ خودمون هم نیستیم که میگه سزای گرانفروش نخریدن هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رامین

      ۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (255 ديدگاه)

      درود به شرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. نوید جهرمی

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    یه فراخوان بزنه برای گرفتن نیرو از ایران. جای خواب و غذا بده با همون ماهی 400-500 دلاری که به پناهنده ها میرن.
    من یکی که با کله میرم. فک کنم مشکل کارگرشون سه سوته حل شه. دیگه هم کسی اعتصاب نمیکنه.
    اما چرا اینکار رو نمیکنن؟ چون کارگرشون هم براشون مهمه و به دنبال نقره داغ کردن مردم خودشون نیستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا