شورلت

احتمال خداحافظی همیشگی با شورلت مالیبو بعد از سال 2023

شورلت به‌تازگی به تولید اکثر سدان‌های خود شامل ولت، کروز و ایمپالا در آمریکای شمالی پایان داده است و حالا به نظر می‌رسد مالیبو هم در آینده‌ای نزدیک به دیگر برادران خود ملحق شود. هرچند گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که مالیبو در حدود سال ۲۰۲۲ فیس‌لیفت خواهد شد اما حالا جی‌ام آتوریتی گزارش داده است که احتمالاً مالیبو بعد از سال ۲۰۲۳ به‌طور کامل از سبد محصولات شورلت حذف خواهد شد. به گفتهٔ این گزارش، شیوع ویروس کرونا و کاهش فروش، آیندهٔ مالیبو را تحت تأثیر قرار داده است. این در حالی است که پیش از شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی می‌شد مالیبو تا مدل سال ۲۰۲۵ در سبد محصولات شورلت حضور داشته باشد.

هرچند هنوز هیچ‌چیز در این رابطه رسمی نیست اما فروش مالیبو طی چند سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. این سدان میان سایز آمریکایی در سال ۲۰۱۶ در ایالات‌متحده ۲۲۷,۸۸۱ دستگاه فروش داشت اما این عدد در سال ۲۰۱۷ به ۱۸۵,۸۵۷ دستگاه و در سال ۲۰۱۸ به ۱۴۴,۵۴۲ دستگاه کاهش یافت. سال گذشته نیز مالیبو در آمریکا تنها ۱۳۱,۹۱۷ دستگاه فروش داشته که حتی از فروش فورد فیوژن هم کمتر است. شورلت در واکنش به این کاهش فروش، نسخهٔ هیبریدی مالیبو را برای مدل ۲۰۲۰ حذف کرد و حالا به نظر می‌رسد روند کاهشی فروش این سدان آمریکایی نهایتاً منجر به مرگ آن شود.

اما همهٔ خبرها بد نیستند زیرا گزارش‌های قبلی به‌ احتمال جایگزینی مالیبو با خودرویی تمام الکتریکی اشاره داشته‌اند. جنرال موتورز در ماه فوریه زمانی که نقشهٔ راه محصولات الکتریکی خود را معرفی کرد به این احتمال قوت بیشتری بخشید زیرا در این نقشهٔ راه خودرویی کم‌ارتفاع دیده می‌شد که وعده داده شده بود کارآمد باشد. درهرحال مرگ مالیبو موجب حذف یکی از آخرین سدان باقیماندهٔ شورلت خواهد شد. غیر از مالیبو، تنها سدان شورلت که هم‌اکنون در ایالات‌متحده عرضه می‌شود مدل سونیک است که گفته می‌شود آن‌هم دوران پایانی عمر خود را سپری می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. new reventon

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (86 ديدگاه)

    خدایی به جز نمای عقبش
    از همه نظر خیلی خیلی خیلی نازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (159 ديدگاه)

      از اینکه خودروهای سدان یکی یکی دارن حذف میشن ناراحتم. من شخصا خودروهای سواری را از شاسی بلند ها و کراس اوورها بیشتر دوست دارم.

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. یانکی

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      خاک بر سرشون همین 130 هزارتا رو هم بدید به دیگران.خدا وکیلی حیف نیست اینو ول کنی بری تریل بلیزر بخری.بلیزر نه تریل بلیزر که افتضاحه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. تورج

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (53 ديدگاه)

    خداحافظی با نام هایی که خاطره و اعتبار صنعت خودرو را به دوش می کشند، ناراحت کننده است، اما طبیعت بازار ایجاب می کند که هر از چند گاهی نسیمی بوزد و اسامی تازه ای و یا اسامی در قالبی جدید ظهور کنند. اما امیدوارم قالبهای جدید مثل بلیزر دلسرد کننده نباشند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Saeed

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    چرا شوی داره یکی یکی سدان هاشو توقف تولید میکنه؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نامجو

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      بازار سرد خودروهای سواری، فشار سرمایه گذارها، سود بیشتر شاسی بلندها، امکان قرار دادن آپشن های بیشتر نسبت به خودروهای سواری.
      در هر صورت تعدادی از خودروسازها تصمیم گرفتن سواریها روقتل عام کنن و اکثریت هم تصمیم گرفتن تنوع سواری ها رو به حداقل برسونن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا