جیپشورلت

خرس گریزلی یا سفره‌ماهی؟ درگ جالب کوروت C8 با جیپ ترک‌هاوک

شاید در نگاه اول، درگ یک شاسی‌بلند بزرگ با یک سوپراسپرت موتور وسط عجیب و بی‌معنی به نظر برسد اما این روزها شاسی‌بلندهای پرفورمنس آن‌قدر قوی و سریع شده‌اند که حتی می‌توانند با سوپراسپرت‌ها کل‌کل کنند. یکی از این شاسی‌بلندهای پرفورمنس قدرتمند، جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک با پیشرانهٔ آتشین هلکت است. حال این خرس گریزلی توسط هنسی در یک مسابقهٔ درگ به مصاف سفره‌ماهی دنیای خودرو یعنی شورلت کوروت رفته است.

همان‌طور که همه میدانیم، در سینهٔ کوروت C8 پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی آشنای جنرال موتورز قرار دارد که در اینجا ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما سلاح مخفی C8 گیربکس دوکلاچهٔ هوشمندانه و تهاجمی آن است که موجب می‌شود سوپراسپرت موتور وسط شورلت ظرف تنها ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. از سوی دیگر، نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ جیپ ترک‌هاوک ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که مطمئناً خیلی قوی‌تر از کوروت است اما باید توجه داشت که جیپ وزن بسیار بیشتری هم دارد. البته در ترک‌هاوک نیروی موتور به هر چهارچرخ منتقل می‌شود که این می‌تواند در آغاز حرکت به نفع آن باشد.

با همهٔ این‌ها، به نظر شما کدام‌یک از این دو ماشین در خط مستقیم سریع‌تر است؟ آیا کوروت با وزن سبک‌تر و آئرودینامیک بهتر حریف خرس گریزلی می‌شود یا ترک‌هاوک با قدرت بیشتر و سیستم چهارچرخ می‌تواند سفره‌ماهی را شکست دهد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال می‌توانید ویدئوی زیر را تماشا کنید.

 

مشخصات فنی

کوروت C8 جیپ ترک‌هاوک
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۴۹۵ اسب بخار ۷۰۷ اسب بخار
گشتاور ۶۳۷ نیوتن متر ۸۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۱۵۲۷ کیلوگرم ۲۴۳۰ کیلوگرم
قیمت ۶۰ هزار دلار ۸۹ هزار دلار
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    حتی در اعداد کارخونه هم در یک سطح نیستن و برگذاری درگ بینشون خیلی مزحکه!
    حداقل رولینگ بزارن ک یکم جذابتر بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ارشیاsvj

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    خدایی این درگ بی منطق رو با مصاف ماشینای نا همسان بی منطق تر نکنین
    معلومه کوروت میبره.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. JDM

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    دیشب ساعت سه و نیم کادیلاک از مدل الکتریکی لیریک رونمایی کرد
    بیش از 300 مایل پیمایش
    صفر تا صد زیر 3 ثانیه
    اسکرین 33 اینچی!!
    سوپر کروز نسل جدید
    باطری با 70 درصد کبالت کمتر
    و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. JDM

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    دیگه عادت شده کوروت تو این درگ ها ببره
    فقط با وایپر درگ بزنه اونوقته که کلکسیون درگ سی8 با موپار تکمیل میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      اینکه کوروت سی۸ اعجوبس هیچ‌شکی نیس ولی تو پیست درگ قطعا حرفی درمقابل دیمن نداره
      درضمن در بحث رولینگ خیلی اوضاع فرق میکنه(رولینگ با وایپر acr _ دیمن_ ردآی_ ترک هاوک_ دورانگو جدید)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. JDM

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (307 ديدگاه)

        داداش هر ماشینی و 800 700 بش بدی تو رولینگ همه رو میگیره
        هنر اینه با قدرت کم پرفورمنس داشته باشی
        همین چند روز پیش بود با zr1 تایم 9.8 تو پیست درگ زدن در صورتی که خیلی کم وارد درگ استریپ شده
        وایپر ACR هم تو پیست واقعا قویه ولی رقیب C8 نیست
        رقیب C7 ZR1هست. که فعلا سه به سه تا پیست های مشترک باهم مساوی هستن تو درگ و کانفورتیبل هم صد در صد نسبت به ACR برتری داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیر

          ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (2956 ديدگاه)

          دوست عزیز وایپر به هیچ‌وجه برای درگ ساخته نشده ک میگین سی ۷ برتری داره!
          بال عقب وایپر بهش همچین اجازه ای رو نمیده اصلا!
          درضمن درتمام دنیا و برای تمام محصولات عملکرد خودروها فقط در نورنبرگ رینگ ملاک اصلیه پرفورمنسه
          باقی پیست ها تفاوت زیادی باهم دارن و نمیشه برتری قطعی داشته باشن!
          فعلا که وایپر راس تمام امریکایی هاس
          حتی فورد جی تی و مرسدس جی تی و کوروت با اون همه ادعا و تکنولوژی و قدرت نتونستن بهش حتی نزدیک بشن
          تازه رکورد وایپر برا ۳سال پیشه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehdi

          ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (256 ديدگاه)

          در جواب امیر
          از 13 پیستی که واپیر رکورد زده 9تاشو کوروت برای رکورد گیری رفته:
          Laguna Sec corvette c5zr1 1:33.70 . viper gts 1:35.77
          Road Atlanta corvette c7zr1 1:26.45 . viper acr mkv 1:26.54
          Waterford Hills corvette c6z06 1:16.00 viper acr mkv 1:10.89
          Nelson Ledges corvette c5 1:19.90 . viper acr mkv 1:06.21
          GingerMan Raceway corvette c6 1:35.65 . viper acr mkv 1:31.91
          Grattan Raceway corvette c6zr1 1:24.90 . viper acr mkv 1:22.09
          Virginia International corvette c7zr1 2:39.50 . viper acr mkv 2:40.02
          Willow Springs corvette c7zr1 1:23.70 . viper acr mkv 1:21.24
          Buttonwillow Raceway corvette c6z06 2:01.00 . viper acr mkv 1:47.70
          اون رکورد هایی که وایپر سریعتره اگه سی هفت زد ار وان بود مطمعنا سریعتر میشد تنها پیستی که وایپر از سی هفت زد ار وان سریعتر بوده پیست willow springs بوده اونم با راننده های مختلف ! شاید رکوردی که راننده وایپر زد میتونست با کوروت سریعتر بزنه!
          بهونه قدیمی تر بودن وایپر نیارید وگرنه مازراتیmc12 هستش محصول سال 2005 با رکورد 7:24.29 دقیقه ای در نوربرینگ

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. JDM

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (307 ديدگاه)

        داداش خوده دوج هم همون اول به نوربرگرینگ اتکا نکرد رفت تو پیست های مختلف با ACR تایم زنی کرد
        و درباره نوربرگرینگ هم باید عرض کنم c7 هنوز تایم رسمی ازش بیرون نیومده یه تایم 6.57 ازش دراومد که بهتره وایپره. هنوز تایم گیری رسمی نکرده ببینیم به چه صورته

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. M.A.S

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (810 ديدگاه)

      اره C8 هلکت چارجر و چلنجر و دورانگو و ردای چارجر و چلنجرو و دیمنو میزنه!!!
      حالا دورانگو هلکت شاید تو درگ بخوره ولی بقیه اصلا نه درگ نه رول ریس
      سوپر استاک هم حساب نکردیم
      بعد میگی کلکسیونش با موپار تکمیل شده؟
      حتی زورا هم فک نکنم بتونه دیمنو زمین بزنه یه جا دیدم تایم 9.52 رو هم زد(کاملا استاک بدون تعویض تایر)
      اینجا هم بهتر بود از c8 استاک و تو رول ریس استفاده بشه چون درگ با ترک هاوک که دیگه مشخصه کوروت550 اسبی هنسی میزنه ترک هاوک رو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. JDM

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (307 ديدگاه)

        همه اینایی که گفتی تو درگ زده و تک تکشون هم پدال گذاشته.
        و کاملا هم استوک بوده 495 اسبی بوده.
        دیمن و سال اول که اومد هیچکی نتونست رکورد کمپانی و باش بزنه حتی همون رکورد 9.52 هم با تغیر لاستیک و پولی همرا بوده
        چند سال دورش بودن تا بتونن رکوردعالی باش بزنن انقد دورش بودن تا باش تایم درست حسابی کسب کنن بدلیل اینکه لانچش خیلی سخته ولی این کوروت که بت گفتم به صورت انگشت شمار به پیست درگ بردنش تایم گیری حرفه ای داشته باشه.دیمن از موقعی که اومد من تک تک تایم هاشو تو یوتیوب دنبال میکردم اگر به پیست درگ باشه
        که موستانگ کبرا جت کامارو کوپو چلنجر درگ پک همه تایم 7 دارن ولی تو خیابون چطورن؟!!(البته همشون هم گیربکس 400 جی ام روشونه!)
        کوروت وقتی تایم اعلام میکنه یعنی تو زمین تو اقیانوس تو هوا با یه راننده نسبتا کاربلد میتونی همون تایمو بزنی
        دوج تنها کاری که تو این یه مدت کرده اینکه یا موتورو قوی کرده یا لاستیک پهن انداخته.موتور هلکت و عین حلیم بین این و اون داره پخش میکنه
        واسه رول ریس هم یه c7zr1 کافیه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. M.A.S

          ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (810 ديدگاه)

          همون حلیم لابد یه ترکیب ایده آله که داره تو همه ماشینا استفاده میشه و نتیجه خوب هم میده تایم 10.5 با شرایط کاملا استوکش هم خیلی هست با اون وزن و گیربکس خنگ خیلی تایمش از 10.9 کوروت با گیربکس دوکلاچه و پانصد کیلو وزن کمتر بهتره
          تو رول ریس هم که فرمودین فک نمیکنم زد ار وان خیلی جلو دیمن و هلکت ردای خوب باشه
          تایم دیمن 9.52هم کاملا استوکه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. Joker

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (522 ديدگاه)

    تا پدال یه c8 مجانی از کوروت نگیره ول نمیکنه،فکر کنم ول کنش به چشای c8 اتصالی کرده?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M.A.S

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (810 ديدگاه)

      پدال نمیتونه c8 از کوروت بگیره باید از شورولت یه کوروت c8 بگیره جوکر عزیز ?????????????

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا