شورلت

رکورد قابل‌توجه شورولت کوروت Z06 در نوربرگ رینگ

علیرغم اینکه شورولت C7 کوروت Z06 بیشترین تمرکز را روی پیست دارد اما شورولت هرگز زمان رسمی طی یک دور پیست نوربرگ رینگ مربوط به این خودرو را اعلام نکرده است.


خوشبختانه مجله آلمانی اسپورت اتو، این خودرو را به پیست معروف نوربرگ رینگ آورده و زمان بسیار قابل احترام و قابل توجه ۷ دقیقه و ۱۳.۹ ثانیه را ثبت کرده است.


این مجله از کوروت Z06 مجهز به پکیچ آئرودینامیک سفارشی Z07 استفاده کرده و خودروی یاد شده از گیربکس دستی استفاده کرده است. بدین ترتیب رکورد سریع‌ترین خودروی استفاده کننده از گیربکس دستی در نوربرگ رینگ به این خودرو تعلق می‌یابد که عنوان بسیار قابل‌توجه برای خودرویی است که حدود دو سال پیش عرضه شده است.


موضوع مهم و جالب اینکه برخلاف مدل‌های کارخانه‌ای که برای ثبت یک رکورد در جهنم سبز چندین و چند بار اقدام به رکوردگیری می‌کنند، اسپورت اتو تنها یک بار با این خودرو در پیست حضور یافته است. در همان شرایط، پورشه ۹۱۸ اسپایدر رکوردی در حدود ۷ دقیقه و ۱۳ ثانیه داشته است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI . TUNING

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    افرین کوروت افرین
    اصلا منتظر چنین خبری نبودم که حسابی خوشحالم کرد
    تبریک به طرفداران شورلت و کوروت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۳۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (10 ديدگاه)

      اتفاقا من منتظر همچین نتیجه ای بودم بیشتر از اینم انتظار دارم معتقدم کوروت تو پیست خیلی بهتر از نیسان جی تی ار هستش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. اهورا

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خخخخخ بابا بیخیال با این مطلب های اشتباهی ک میذارین مردم سردرگم میشن رکورد نوربرگرین 6 دیقه و 58ثانیه بود ک پورشه 918 داشت الان هم رکوردشو فک کنم مکلارن شکست من خودم عاشق کامارو و کوروت هستم ولی اطلاعات غلط ندین درضمن کوروت هم یه دور نزد برای ثبت رکورد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهران

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر معرفی مدل جدیدش هستم و اینکه ببینم میتونه مچ دوج و فورد رو بشکنه یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amir Schumacher

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    بیشتر باهاش تمرین می‌کردن به زیر ۷ هم امکان داشت برسه ‌

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. asa

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (569 ديدگاه)

    وای دیگه نمیدونم چی بگم.
    عاشقتم کوروت.
    این ماشین اصلا نماد امریکاست.
    جالبه که شورولت مثل بعضی از شرکت ها نیست که تا یک مدل میدن بیرون روش کلی تبلیغ کنند و بهترین بودن به دمبش ببندند.
    این همه ساله این شاهکار تولید میشه یک کلام راجب این توانایی ها چیزی نگفت و کاری نکرد تا از اخر اینکه یک شرکت دیگه این تست رو اونم فقط یکبار انجام داد .
    جالب ترین قسمتش اینکه عجوبه چند میلیون دلاری المانی ها فقط نه صدم سریع تر از این شاهکار هشت سیلندر آمریکایی بوده 😂😂😂😂
    واقعا از شدت هیجان نمیدونم چی بگم. ….
    واقعا چقدر افتخار آفرین هستند این موتور های هشت سیلندر :
    کوروت z07
    دیمن
    ترک هاوک
    و……..
    چقدر رکورد زدند این امریکایی ها توی این چند سال اخیر. …..
    وایپر acr هم دقیقا همین بلا رو سر هایپر کار ها در آورد.
    یک برآورد بکنید ببینید قیمت کوروت چه کسری از رقیب هایی هست که با افتخار پشتشون رو به خاک مالوند و بعد ببینید برازندش نیست اگه بگیم با ارزش ترین سوپر اسپرت جهان.
    به خودم افتخار میکنم که یک آمریکایی باز هستم
    . ….
    افتخار میکنم که عاشق چلنجر،کوروت، چارجر،وایپر و اسکلید و ………..و همچنین اجداد این اسطوره ها هستم.
    عاشق تک تک پیچ و مهره های اون موتور 8 سیلندر اون قرش دلرباشم 😘😙😍😍😍😍

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Amir Schumacher

      ۲۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      دوست عزیز با احترام به شما و کوروت که خیلی دوستش دارم ‌. ❤❤❤

      درصد سودی که هر خودروساز روی یک ماشین به دست میاره یه رقم مشخص و حساب شدست . اونجا همه چی حساب کتاب داره و سازنده ی یک محصول ، هر چند اون کالا خیلی پرطرفدار باشه ، نمی‌تونه پول بی‌حساب از مشتری بگیره و از مشتری بهره‌کشی کنه.
      پورشه اگر برای هر دستگاه ۹۱۸ ، مثلا ۲۰۰/۰۰۰ دلار هزینه کنه و بعد هر کدوم رو ۸۹۰/۰۰۰ دلار بفروشه شک نکن ظرف ۲ ساعت درش تخته میشه.
      سود پورشه روی هر ۹۱۸ دقیقاً محاسبه شده و سازمان های نظارتی مختلف از اون آگاهی دارن و پورشه نمی‌تونه از قانون تخطی کنه و بعد از چنگ این سازمان ها قِصِر در بره.

      قیمت ماشین های آمریکایی به دلیل موتور و قطعات و پلتفرم و شاسی مشترک با سایر محصولاتشون هست که پایینه.

      یک صدم ثانیه فکر نکنی این شرکت های بزرگ به خاطر کسب رضای خدا هست که ماشین گرون رو ارزون میدن دست مشتری . چرا که اینطوری باید از جیب خودشون خرج کنن و هیچ کس راضی به ضرر خوش نیست بلکه همه برای سود بیشتر دارمن می‌جنگن ، برای همینه که جی‌ام و هزاران شرکت دیگه کارخونه هاشون رو به مکزیک و … منتقل می‌کنند و حاضر به رشد نرخ بیکاری در کشور خودشون میشن.

      اگر حرف شما درست بود قیمت ماشینی مثل فورد جی‌تی ( با وجود اینکه فکر کنم موتورش در سایر محصولات فورد هم استفاده شده )، ۲ برابر پورشه ۹۱۱ توربو و لامبورگینی اوراکان نمی‌شد.
      جی‌تی با وجود اینکه از لحاظ فنی از این ماشینها ضعیف تره قیمتش خیلی بالاتر رفته، چون زحمت بیشتری برای ساختنش کشیده شده ، همه هم می‌دونن فورد جی‌تی ارزش این پول رو داره و نسبت به خودش اصلا گرون نیست.
      از زمان اولین معرفی ۹۱۸ هم الان حدود ۷ سال گذشته (نمایشگاه ژنو ۲۰۱۰ که اولین کانسپت ۹۱۸ معرفی شد) و ۷ سال زمان خیلی زیادیه.
      اگر رکورد ۹۱۸ در ۴ سال پیش یک معجزه نبود ، باید به راحتی توسط بزرگترین خودروسازان زمان (لافراری و مکلارن پی۱) شکسته میشد.
      قیمتی که خودروسازان معتبر خارجی برای هر ماشین می‌گیرن دقیقا متناسب با زحمت،انرژی و هزینه ای هست که متقبل شدن و این زحمت خودش رو از پشت صفحه ی گوشی به شما نشون نمیده !!!!
      هر وقت سوار این ماشین ها شدی ، چند سال باهاشون زندگی کردی ، تا آخرین حد توان بهشون فشار آوردی بعد میتونی در مورد ارزششون قضاوت کنی.
      متاسفانه ، متاسفانه، متاسفانه ، ما ها بیشتر حرف می‌زنیم تا اینکه زحمت فکر کردن رو به خودمون بدیم‌.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. lmbx

        ۲۹ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (287 ديدگاه)

        با احترام به دوست عزیزی که نوشتن پورشه گرون هست ولی حرف شما(Amir Schumacher) کاملا منطقی هست اونجا مثل ایران نیست که هر کی هر چی تیغش برید ببره.البته تازگی ها از اینجور حرف ها تو سایت های خودرویی زیاد شده که به نظرم به خاطر ناپخته بودن بعضی از دوستان هست.مثال این موضوع هم تو جامعه ما زیاد شده که بعضی ها میان ماشین چینی رو با ژاپنی مقایسه می کنند!
        بنده خودم عاشق کوروت هستم اما ارزش ماشین فقط به صفر تا صد و یه دور پیست نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. asa

        ۲۹ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (569 ديدگاه)

        امیر جان دوست متفکر من هیچ کجا از کامنتم رو پیدا نمیکنم که گفته باشم پورشه بی دلیل گرون هست . اتفاقا میدونم که قطعا تکنولوژی استفاده شده در این ماشین قابل مقایسه با کوروت نیست و قطعا کیفیت مواد به کار رفته هم بهتر هست و …….
        من فقط منظورم این هست که خیلی با ارزش که ماشینی با کمتر از یک دهم هایپر کاری مثل 918 داشته باشی ولی عملکردی در اون حد ارائه بده.
        این الان از نظر تو باعث نمیشه با خودت بگی با توجه به قیمتش تکرار میکنم باتوجه به قیمت با ارزش ترین سوپر اسپرت جهان هست. ؟
        در مورد اینکه فرمودی برای پی بردن به ارزش یک ماشین باید چند سال پشتش بشینی و شیره جونشو بکشی میشه بپرسم پس این تعداد سایت و مجلات برسی خودرویی فلسفه وجودش چیه؟
        آگه منه خریدار قرار بود برای هر سوپر اسپرت 5 سال زمان صرف کنم تا بهترینش رو پیدا کنم پس امسال موتور ترند چی هستن این وسط؟
        این حرف من نیست بلکه حرف همون سایت هایی هستش که شما خیلی وقت ها بهش استناد میکنی.
        من 918 زیر سوال نمی برم ولی درسته که این ماشین 7 سال هست معرفی شده ولی اتفاقا خودت هم گفتی که خیلی از اجزا ماشین های آمریکایی باهم یکسان هستند و همین باعث میشه که موتور کوروت نه هفت سال بلکه چندین دهه روی خط تولید باشه و اینجوری پیست رو به آتیش بکشه.
        رفیق اینکه بتونی توی محدودیت چنین شاهکاری با قطعات مشترک محصولات دیگه خلق کنی شاهکار و گرنه به من هم چندین ملیون دلار بدن بالاخره میتونم چیزی متشابه خیلی از این اروپایی ها بسازم.
        در کل فکر میکنم این کامنتم و کامنت شما خیلی بیهوده بوده چرا که شما چیز هایی رو به من نسبت دادی که هیچ کجای کامنتم نمیشه پیداش کرد و درواقع از برداشت اشتباهت سرچشمه میگیره و اینکه فقط میخوای تصورات ذهنی خودت رو بیان کنی.
        ضمن اینکه در کامنت قبلیم گفته بودم 918 نه صدم سریع تر هست که الان اصلاحش میکنم .:نه دهم ثانیه سریع تر از کوروت هست. .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir Schumacher

          ۲۹ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز دقیقا فلسفه ی مجلات خودرویی که ماشین ها رو برای من و شما تست می‌کنن همینه . این مجلات از کارشناسانی تشکیل شده که حداقل ۱۰ ساله اینکاره هستند و چیزی که من و شما بعد از ۵ سال رانندگی با یک ماشین متوجه میشیم این افراد با توجه به تجربه و تخصصشون ظرف شاید ۱ ساعت متوجه میشن.
          راستش لحن شما و [???] که برای ۹۱۸ استفاده کردی کاملا این فکر رو به ذهن انسان متواتر می‌کنه که از مقایسه ی کوروت و۹۱۸. قصد داری قیمت بالای ۹۱۸ رو تمسخر کنی حال اینکه این ۲ ماشین از ۲ دنیای متفاوت میان و مقایسشون اصلا عاقلانه نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. PaRHaM

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    Wow❤????!
    ولی کاش بیشتر امتحان میکردن
    حتما بهتر میشد!
    ولی تا همینجا هم خیلی عالیه سریع ترین دنده دستی !❤
    خیلی هم عااالی❤?
    منتظر شعله ور شدن نوربرگرینگ با ZR1 باشید………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Abbas us.c

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    درررررود
    برا بار اول خیلی خوبه
    اگر چند بار میزندن زیره 7 هم میزد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ونوم اف ۵

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    یه نکته خیلی مهم اینه کوروت موتور جلو محور عقب هست اگه نسل بعدی بیاد که موتور وسط هست نوربرگ رینگ رو زیر هفت میزنه شک نکنید ماشالله کوروت ممنون پدال خیلی لذت بخش بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    دیگه حالم از این پیست بهم میخوره. بابا جان شما دوتا کوروت یک مدل که تو یک روز از درب کارخونه شورلت زدن بیرون نمیتونی پیدا کنی که قدرت یکسان داشته باشن نه فقط کوروت بلکه هر ماشین دیگه ای! این که تازه عامل انسانی هم نیست ! یه خودرو از یه لاستیک استفاده میکنه یه ماشین از یه لاستیک دیگه راننده ها هم که فرق میکنن اگر هم فرق نکنن یه روز میبینی به فرض مثال من نویی با کوروت یه تایم میزنم دو ساعت بعد با همون ماشین تایمم بالا پایین میشه! اصلا شاید طرف یه روز اسهال داشته نتونسته خوب برونه یا سر ی پیچ کمرش خاریده! یه جوری از ثانیه ها و صدم ثانیه ها حرف میزنید که انگار خود خدا اومده پایین و تک تک ماشینارو تو شرایط ایده ال خودشون تست کرده! بابا ول کنید این پیستو دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Ferrari

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    تایم بسیار عالی رو ثبت کرده
    قابل توجه عزیزانی که فکر میکنن چون یه خودروسازی سوپر اسپرتش رو به نوربرگرینگ نمیاره و تایم نمیزنه پس حتما اتومبیلشون ضعیفه دقت کنن که جنرال موتورز هم همچین هیولایی رو داشته و علاقه ای نداشته تایم بزنه یا تایم زده و دوست نداشته اعلام کنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Hemichan

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    واقعا معرکه اس
    حالا نوبت zr1 و وایپر acr رسیده
    دیمن هم تست شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. شایان

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (146 ديدگاه)

    این کوروت با ژاپنیا دقیقا همون کاریو کرد که بمب اتمی با هیروشیما کرد ماشالا آمریکا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Saied

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    شاخ امریکایی وارد میشود.
    ظاهر ماشین خیلی جذابه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ارش

    ۳۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    به عنوان یه طرفدار المانی که عاشق فراری هم هستم اعتراف میکنم کوروت یه اسطوره ست و این رکورد برام هیجانی نداره بیشتر از اینا از کوروت انتظار دارم.همه ماشین بازا یه گوشه تو ذهنشون دوران طلایی دهه شصت و هفتاد ماشینهی امریکایی هک شده بیرونم نمیره احترام به کوروت هم از اون دوران مانده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا