شورلت

شورلت کروز SS کانسپت، جایگزین مدرنی برای کُبالت SS

شورلت کُبالت SS یک خودروی اسپرت کامپکت بود که در سال ۲۰۰۵ به بازار آمد؛ اما با خاتمهٔ تولید این خودرو در سال ۲۰۱۰، بخش خودروهای عملکردی پایه در سبد محصولات شورلت خالی شد؛ اما بنظر می‌رسد جنرال موتورز بطور کامل این بخش را رها نکرده باشد زیرا شورلت در نمایشگاه خودروی سائوپائولو، کروز SS را در قالب یک کانسپت معرفی کرده است.

کروز SS با تجهیز به یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری توربو که ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، به یک هاچ‌بک داغ تبدیل شده است. کاملاً مشخص است که این خودرو پیشرفت بسیار بزرگی را نسبت به کروز استاندارد با پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری توربوشارژ ۱۵۵ اسب بخاری تجربه کرده است؛ اما هرچند این کانسپت بطور قابل‌توجهی قوی‌تر از نسخهٔ استاندارد است، بنظر می‌رسد سیستم انتقال قدرت آن همچنان بصورت دیفرانسیل جلو باشد. با این حال به منظور به حداکثر رساندن عملکرد، شورلت تغییراتی را در سیستم تعلیق کروز اعمال کرده است. هیچ اطلاعاتی در مورد شتاب و سرعت کروز SS نیز منتشر نشده است.

شورلت با ایجاد تغییراتی در ظاهر کروز SS مثل تجهیز به اسپویلر در لبهٔ سپر جلو، تریم مشکی براق، رینگ‌های ۲۰ اینچی، کالیپرهای ترمز قرمزرنگ، لوگوهای مشکی‌رنگ و اسپویلر منحصربفرد عقب، ظاهر آن‌را از نسخهٔ استاندارد متمایز کرده است. اطلاحات و ارتقاءهای این هاچ‌بک داغ آمریکایی به داخل آن‌هم کشیده شده و به صندلی‌های مسابقه‌ای با کمربندهای ایمنی اسپارکو، پدال‌های آلیاژی، غربیلک فرمان مسابقه‌ای و سیستم صوتی JBL با ساب‌ووفر بزرگ مجهز شده است. با این حال شورلت هدف خود از ساخت این کانسپت را اعلام نکرده و معلوم نیست که آیا به تولید خواهد رسید یا صرفاً به منظور سنجش واکنش بازدیدکنندگان ساخته شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Cadillac

    ۱۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    بنظر من شورولت کروز هاچ بک
    خیلی زیبا و دوست داشتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۸ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      واقعن جای تعجب داره چرا نسخه داغش نمیاد خیلی جواب میده به راتی میشه موتوره 2 لیتریه توربو کامارو گذاشت روش و به بیش از 300 رسوندش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. پرهام

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (200 ديدگاه)

    عجب چیزیه !!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا