شورلت

غزال سیاه! فروش یک شورلت ایمپالا SS مدل 1996 در حد نو

ایمپالا یکی از قدیمی‌ترین نام‌ها در سبد محصولات شورلت است. اولین نسل این خودرو در سال ۱۹۵۸ به بازار آمد و تا به امروز طی ۱۰ نسل به تولید رسیده اما متأسفانه چندی پیش تولید ایمپالا رسماً خاتمه یافت تا این نام دوست‌داشتنی و باسابقه بار دیگر از سبد محصولات شورلت حذف شود. البته نسل‌های جدید این سدان آمریکایی چندان مورد تحسین طرفداران قرار نگرفتند زیرا ایمپالا از نسل هشتم به یک سدان دیفرانسیل جلو تبدیل شد. به همین دلیل، بسیاری معتقدند نسل هفتم ایمپالا آخرین نسل این نام بود که جذاب به نظر می‌رسید زیرا همهٔ مدل‌های آن از نوع SS و پرفورمنس محور بودند.

حال یک دستگاه ایمپالا SS مدل ۱۹۹۶ برای فروش گذاشته شده که تنها ۳۵۰۰ کیلومتر کار کرده است که برای یک خودروی قدیمی متعلق به ۲۵ سال پیش رقم بسیار چشمگیری است. این ایمپالا در بیرون از تریم همرنگ بدنه، جلوپنجرهٔ تک‌میله‌ای، لوگوی کرومی شورلت، اسپویلر روی درب صندوق بار، رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی برخوردار است.

در داخل خودرو هم تودوزی چرمی خاکستری به چشم می‌خورد و صندلی‌های جلو با لوگوی دوخته‌شده روی پشت‌سری‌ها و تنظیم برقی، تهویه مطبوع، پنجره‌های برقی، آینه‌های برقی، غربیلک فرمان چرمی و سیستم استریو با سی‌دی چنجر دوازده‌تایی هم ازجملهٔ تجهیزات آن است.

زیر کاپوت این غزال سیاه آمریکایی یک نیروگاه ۵.۷ لیتری V8 با کد LT1 قرار گرفته که ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک و دیفرانسیل لغزش محدود استاندارد به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. به لطف این ترکیب، ایمپالا SS ظرف ۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

متوقف کردن این سدان چموش هم توسط ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ با دیسک‌های ۱۲ اینچی خنک‌شونده و سیستم ABS صورت می‌گیرد. تاکنون بیشترین قیمت پیشنهادی برای خرید این ایمپالا ۱۰,۲۰۰ دلار بوده است اما به نظر می‌رسد این سدان جذاب آمریکایی بیش از این‌ها ارزش داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Enzo

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    اینو من هستم شدید .همین شکلی به همه ماشینهای 2020ترجیهش میدم هرچی می‌خوان باشن .عشق ماشیناش منو درک میکنن

    موافقم 16
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      عظمت رو ببین فقط

      موافقم 6
      مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      آخرین بازمانده از دوران فوران احساسات در تولید خودرو .
      به نظر من بعد از سال ۲۰۰۰ ، تمام تولیدات بینظیر شدند اما روح و احساس قدیمیها را ندارند .
      یه پیج اینستائی را دنبال میکنم ، طرف با کمری مدل ۲۰۰۷ تمام آمریکا را زیر پا میزاره و استوری میزاره که هرچی خودرو قدیمیه پیدا کنه و بخره بفرسته امارات عربی ، وقتی فیلم و عکس میگذاره از صندلیها یا داشبورد یا سقفهای چرم مانند و….. اصلاً احساس میکنم اونجا تو ماشین نشستم و دلم میخواد چرم صندلیها را گاز بگیرم از بس که براق و نرم به نظر میرسه .
      جالبه شغلش همینه و تو آمریکا پُر هست از ماشینهای تمیز و نوی زیر تولید سال ۲۰۰۰ میلادی .

      فکر میکنم این خودرو ارزش بیش از ۱۰ هزار دلاری داره اما اونقدر شاخص میست که بخواد بالای ۲۰ هزارتا به فروش برسه .
      دوستان این قلم خودروها در آمریکا فراوونه ولی چون در ایران چشم‌نواز هستند فکر میکنیم بیش از این حرفها ارزش قیمت‌گذاری داره .

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. امین

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (568 ديدگاه)

        اسم پیج لطفا بگو
        این یه شغل مرسومه
        افرادی یابنده ماشینهای 1- کلاسیک 2- تصادفی باارزش بازیابی که عموم بازارشون در خاورمیانه هست

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. meysam

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    من مدل کلاسیک این ماشینو (پکیج اسپرت نداشته باشه) واقعا به خیلی ماشینای 2020 تو سگمنت خودش ترجیح میدم.
    10200 دلار به پول ما میشه 160 میل که با گمرکی میشه 320 که بازم از جک اس5 ارزونتره.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. Malt hill

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    چقدر خفنه?
    خوراک ایرانی هاست.
    شوتی خوبی ازش در میاد :)

    موافقم 6
    مخالفم 0
  4. سعید(تهران)

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    واقعا با این قیمت عالیه مخصوصا که کارکرد کمی داره، واقعا که آمریکا بهشت ماشین بازاست، فک کن اینو داشته باشی و البته استفاده کنی (چون بعیده در آینده هم ارزش کلاسیک پیدا کنه) اونم با خیال راحت از بابت مکانیک و قطعات یدکی ارجینال و فراوون، واقعا برای زیر پا ایده آله

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. سینا BMW

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    عجب ماشینیه!!!!!
    مخصوصا رنگ سیاهش چقدر قشنگه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (18 ديدگاه)

    کسایی که فقط از دور میبینن فقط تو کف این ماشینن ولی در واقعیت باید بگم ماشین بی خاصیتی بود که از نظر تکنولوژی تقریبا بدون تغییر مشابه دهه شصت و هفتادش بود که میشه گفت پسرفت کرد. موتور فقط از حالت فلت تایپیت به حالت رولر درومد و تغییر خاص دیگه ای نداشت گیربکس هم از ۳۵۰ به گیربکس پردردسر ۷۰۰ عوض شد شاسی هم تقریبا همون شاسی دهه شصت به یه سری تغییرات جزئی با آلیاژ ضعیفتر کابین هم به شدت خسته کننده…تمام نرمی سواری کاپریس و ایمپالا هم به خاطر فاق لاستیک ۷۵ هست چون من رینگ ۱۷ با لاستیک فاق ۵۵ که باریک هم نیست انداختم کلا سواری نابود شد

    موافقم 1
    مخالفم 2
  7. M3csl

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (76 ديدگاه)

    می‌دونم ایمپالا اسم یک نوع غزال آمریکاییه،
    اما این خدا وکیلی با این رنگش و ابهتش بیشتره شبیه
    غزال خواره (گرگ) تا غزال.
    کلا ماشین های قدیمی بکر و در حد صفر رو عجیب عاشقم.
    از هر برندی باشه.
    حرمت دارن.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. 911 lover

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (32 ديدگاه)

      داداش ایمپالا یه غزال آفریقاییه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. NAVID۰۰۹۸

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    آخرین بازمانده از دوران فوران احساسات در تولید خودرو .
    به نظر من بعد از سال ۲۰۰۰ ، تمام تولیدات بینظیر شدند اما روح و احساس قدیمیها را ندارند .
    یه پیج اینستائی را دنبال میکنم ، طرف با کمری مدل ۲۰۰۷ تمام آمریکا را زیر پا میزاره و استوری میزاره که هرچی خودرو قدیمیه پیدا کنه و بخره بفرسته امارات عربی ، وقتی فیلم و عکس میگذاره از صندلیها یا داشبورد یا سقفهای چرم مانند و….. اصلاً احساس میکنم اونجا تو ماشین نشستم و دلم میخواد چرم صندلیها را گاز بگیرم از بس که براق و نرم به نظر میرسه .
    جالبه شغلش همینه و تو آمریکا پُر هست از ماشینهای تمیز و نوی زیر تولید سال ۲۰۰۰ میلادی .

    فکر میکنم این خودرو ارزش بیش از ۱۰ هزار دلاری داره اما اونقدر شاخص میست که بخواد بالای ۲۰ هزارتا به فروش برسه .
    دوستان این قلم خودروها در آمریکا فراوونه ولی چون در ایران چشم‌نواز هستند فکر میکنیم بیش از این حرفها ارزش قیمت‌گذاری داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سلطان

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (6 ديدگاه)

    واااااای رینگام فررر خوردن. آقا اینو کاپریس یکین؟؟؟ مخلص بچهای پدالم هستیم روح آدمو جلا میدین با این خبراتون. خدایا کی از شر ایران خودرو سایپا نجاتم میدی خداااااااا!!!
    سال ۹۵ یک کاپریس عین این سوار شدم کش اومدم میفهمی کش اومدم بفهم!!!!
    وقتی توی فیلم جومانجی(اصلی) اون گیاه اومد ماشین پلیس با خودش برد تو جنگل، به کاپوت همین ماشینای چینی که آرزو شده واسم قسم،،، اشک تو چشام جمع شد. ویران شدم!!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. مهدی

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    افراط و تفریط همیشه بده تعریف ندونسته و بیجا هم اشتباهه.این اتاق به اصطلاح کاپریس تخم مرغی اهواز زیاده هم با موتور ls و موتور Lt هم یک نمونه هست همشون هم از دوستان خوبم هستن. بنده این ماشین رو یه پسرفت کامل می‌دونم چون ساختار موتور که از دهه شصت تقریبا بی تغییر مونده فقط لیفتر فلت تایپیت با نمونه رولر عوض شده گیربکس هم از نمونه ۳۵۰ و ۴۰۰ به ۷۰۰ پردردسر تغییر پیدا کرده که قطعا گیربکس بهتری نیست شاسی هم مشابه همون نمونه های دهه شصت و هفتاده با این تفاوت که از آلیاژ ضعیفتری درست شده و یه سری تغییرات جزئی . طراحی کابین هم واقعا چنگی به دل نمیشینه باز تریم مارونش رو میشه تحمل کرد اما عایق کاری خودرو خوبه و یه نکته دیگه اینکه بعضیا حرف از سیستم تعلیق این ماشین میزنن اما واقعا نرمی این ماشین فقط وابسته به فاق لاستیک ۷۵ هست چون بنده رینگ ۱۷ انداختم زیر کاپریس با لاستیک معمولی فاق ۵۵ که به شدت سواری خشک شد خدا بداد کسی برسه که بخواد لاستیک فاق کوتاه بندازه و به قولی کاستم بازی کنه….. در کل خواستم بگم ندونسته فقط از رو توهم و خاطره کودکی و عکس و پوستر نظر ندین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سلطان

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (6 ديدگاه)

      خیلی دل پری داری از تخم مرغی، معلومه آمریکایی سواری، ماشین کارکرده خوب و بد داره مشخصه بد بهت انداختن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1585 ديدگاه)

        پسر خوب من کارم همین ماشیناست یکی دوتا نداشتم که بگم حالا نمونه بدش نصیب من شد هر نمونه ای هم داشتم از تمیزترین نمونه های داخل بود صفر تا صد کارهاشون رو هم خودم انجام میدم. این ماشین ها هم در مقایسه به رقیباشون نکات خوب و بد داشتن که البته تو دهه نود از هیچ نظر به پای رقبای آلمانی یا حتی ژاپنی هم نمیرسیدن و درجا زدن اگر یکی مثل من ازشون خوشم میاد صرفا طراحی اغراق امیزشون هست و سادگی تعمیرات اگر یکی مثل تو ازشون خوشت میاد از سر نادونی و خاطره بابا و عمو

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. پارسا

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (5 ديدگاه)

          هنوز نسلتون منقرض نشده؟

          کلا ازین ماشین
          این تریم انگشت شمار هست
          همه هم دست امریکایی باز ها
          هیچکدوم هم قصد فروش ندارن
          و بین خودشونم خرید فروش میکنن ادمایی مثل تو اصلا خبردار نمیشن
          یکی سرمه ای هم موتور LS تو شهرکرد هست

          رقبای المانی منظورت همون سلاطین یاتاقانه؟??????
          ماشینایی که با موتور نصف این اندازه این مصرف سوخت دارن؟
          سلطان تو راه گذاشتن و بیچاره کردنن؟
          ژاپنی قبول دارم درسته پرستیژ و ظاهر اینارو ندارن ولی واقعا سرترن

          موافقم 2
          مخالفم 0
  11. Genius

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    انقدری میدونم سگش شرف داره به سمند و 405 صفر ویران خودرو که انگار با تف قطعاتش رو بهم متصل کردن و تو کیلومتر 1000 تق و توق داشبرد و اتاقش درمیاد!!!

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا