شورلت

نقاط قوت و ضعف شورولت مالیبو 2019

نسل فعلی شورولت مالیبو حدود سه سال است که در بازار حضور دارد و البته برای مدل سال ۲۰۱۹ با فیس لیفت همراه شده است.


تغییرات این خودرو تنها به بازنگری‌هایی در بدنه و گیربکس محدود شده‌اند. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری استاندارد مالیبو هم‌اکنون بجای گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک قبلی به گیربکس CVT جدیدی متصل شده است. همچنین جلوپنجره این خودرو هم‌اکنون کمی بزرگ‌تر بوده و چراغ‌های جلو نیز اصلاح شده‌اند. در بخش عقب شاهد درب پشتی به‌روز شده و طراحی متفاوت سپر هستیم. همچنین در مدل سال ۲۰۱۹ تریم جدید RS نیز معرفی شده اما مدل هیبریدی مالیبو تغییری نداشته است.


یکی از نویسندگان نشریه اتوگاید پس از بررسی این نسل از مالیبو گفته است:

مالیبو خودرویی رضایت‌بخش، آرام و کم‌مصرف بوده و می‌تواند در دنیای سدان های خانوادگی یک خطر بسیار بزرگ برای رقبا محسوب شود؛ اما بهتر است رقبا به هوش باشند زیرا مالیبو دارد می‌آید.

در ادامه شما را با نقاط قوت و ضعف این خودروی آمریکایی آشنا می‌کنیم.

  • نقاط قوت

ظاهر تیز:

در کلاسی که همه‌ی خودروها تلاش می‌کنند طراحی برجسته و متمایزی داشته باشند، مالیبو روشی جذاب و پایدار را انتخاب کرده است. نمای جلوی عضلانی با بدنه‌ای منحنی دار ترکیب شده و خط سقف نیز کمی شیب‌دار است.


وجود رینگ‌های ۱۶ تا ۱۸ اینچی نیز کمک می‌کنند مالیبو ظاهر بهتری داشته باشد. اگرچه این خودرو طراحی فوق‌العاده‌ای ندارد اما شما را به خوبی راضی خواهد کرد.

تجهیزات دوستدار خانواده:

مدل پایه L به‌صورت استاندارد از دوربین دنده‌عقب و صفحه لمسی ۸ اینچی سود می‌برد؛ اما یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این خودرو سیستم راننده نوجوان است که هشدار سرعت قابل‌برنامه‌ریزی و گزارش‌های داخل خودرو را برای والدین فراهم می‌کند تا آن‌ها بتوانند رفتار فرزند خود را کنترل نمایند.

در دسترس بودن نسخه هیبریدی: ارائه نسخه هیبریدی مالیبو یک مزیت بزرگ در این کلاس بوده است. نسخه هیبریدی از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری با قدرت ۱۲۲ اسب بخاری و دو واحد الکتریکی سود می‌برد. خروجی کل این مجموعه برابر با ۱۸۲ اسب بخار بوده و بهترین موضوع اینکه نسخه هیبریدی از نظر آرامش و رفاه قرابت زیادی با مدل بنزینی دارد.

تجهیزات استاندارد زیاد:

کروز کنترل، چراغ‌های جلوی خودکار، دوربین دنده‌عقب و سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی به‌صورت استاندارد در نسخه پایه L وجود دارند.

رقیبی قدرتمند برای حریفان:

اگرچه رقبای بسیار سرشناسی همچون هوندا آکورد و تویوتا کمری در این کلاس حضور دارند اما مالیبو یک جایگزین بسیار توانا برای این خودروهاست. سه پیشرانه ۱.۵ لیتری ۱۶۰ اسبی، ۲ لیتری توربوی ۲۵۰ اسبی و نسخه هیبریدی باعث می‌شوند مطابق با نیازهای خود نسخه مورد مناسب را انتخاب کنید.

  • نقاط ضعف

دید بیرونی محدود:

شورولت مالبیو لبه صندوق‌عقب بالاتری دارد که می‌تواند دید عقب را کمی محدود کند. همچنین ستون‌های C بزرگ باعث ایجاد نقطه کور در زمان تغییر لاین حرکتی می‌شوند.

تریم های خسته‌کننده کابین:

طراحی کابین این خودرو از پلاستیک‌های باکیفیت و متریال نرم تشکیل شده و در برخی تریم ها شما می‌توانید طرح‌های دو رنگ را سفارش دهید که واقعاً زیبا هستند؛ اما طرح کلی کابین هنوز هم محافظه‌کارانه بوده و در مقایسه با تریم های پیشرفته رقبا کمی خسته‌کننده به نظر می‌رسد.

مصرف سوخت متوسط:

مدل پایه ۱.۵ لیتری توربو به‌صورت رسمی مصرف سوخت شهری/بزرگراهی ۸.۷/۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر را دارد که باعث می‌شود این خودرو از نظر مصرف سوخت پشت سر چندین رقیب مستقیم خود قرار گیرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    اگر واقعبین باشیم در برابر رقبا حرفی برای گفتن نداره .

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. یلنکی

      ۱۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      خدا وکیلی کدوم رقیبش بهتره و برایه چی.تستر میگه داشبردش سادس ولی مت خیلی باهاش حال میکنم همه چیزش مهشره

      موافقم 5
      مخالفم 0
  2. michael

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اتفاقا تریمش خیلی هم جذاب هست :)

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. فرشید

    ۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداوکیلی کیا اومدن نقاط ضعف از ماشین آمریکایی میگیرن 🤦‍♂️

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا