شورلت

معرفی شورولت بلیزر لینگنفلتر با قدرت 430 اسب بخار

ماه مارس شاید بهترین زمان برای خرید شورولت بلیزر صفرکیلومتر باشد. اگر خواهان نسخه ۶ سیلندر این خودرو هستید حدود ۲ هفته فرصت دارید و اگر به دنبال خرید لیزینگی هستید این خودرو با پیشرانه ۴ سیلندر ارزان‌تر نیز خواهد بود. شرکت مهندسی لینگنفلتر یک دلیل بهتر و بیشتر برای نگاهی دوباره به بلیزر ۲LT دارد.

این خودرو در حالت استاندارد به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با قدرت ۳۰۸ اسب بخاری و گشتاور ۳۶۶ نیوتون متری مجهز است و اگرچه بلیزر با این مشخصات خودروی کندی نیست اما در برابر محصولاتی همچون داج دورانگو SRT و امثال آن خیلی به چشم نمی‌آید. به همین خاطر است که تیم لینگنفلتر وارد میدان شده و این نقیصه را برطرف کرده‌اند.

این تیونر آمریکایی کیت قدرت وسیعی را برای پیشرانه یاد شده تدارک دیده که شامل سوپرشارژر TVS1470 و اینترکولری کاراتر است. این پکیج همان کیت قدرت ارائه شده برای کامارو و کلرادو ۶ سیلندر می‌باشد.

ذکر این نکته مهم است که کیت یاد شده از نظر قوانین آلایندگی با تمامی ۵۰ ایالت آمریکا هماهنگ بوده و کارهای نصب، تست و گارانتی توسط تیمی حرفه‌ای انجام می‌شود. پیشرانه یاد شده با این کیت حدود ۴۰ درصد قدرت بیشتری نسبت به نسخه استاندارد تولید می‌کند و بنابراین خروجی آن حدود ۴۳۱ اسب بخار و گشتاورش حدود ۵۱۲ نیوتون متر می‌باشد. البته در نظر داشته باشید که این اعداد هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده‌اند.

همان‌گونه که در تصاویر هم دیده می‌شود بهبودهای بصری بلیزر سوپرشارژردار خیلی زیاد نبوده هرچند به برخی تغییرات از جمله نشان‌های لینگنفلتر و جزئیات مشکی بدنه اشاره کرد.

به زودی قیمت این کیت اعلام خواهد شد اما کیت ارائه شده برای کامارو و کلرادو قیمت ۷ هزار دلاری دارد. البته ارتقای سیستم تعلیق، ترمزها و… هزینه بیشتری در پی خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Nissan

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (41 ديدگاه)

    واقعا کوچکترین شباهتی به پدر خودش نداره اما جیپ با واگونییر فورد با برانکو خیلی عالی شدن اما شورولت با این جانشین بلیزر رو نابود کرد بلیزر قدیم کجا این کراس اوور کوچیک کجا

    موافقم 17
    مخالفم 12
  2. کافر مقدس

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    اولا که بلیزر فلسفه دیگه ای داره که خیلی قدیمی تر از شورلت بلیزر هست

    دوما هیچ لزومی نداره ماشینی که درگذشته اسم ش بلیزر بوده و اس یو وی الان هم اس یو وی باشه

    چسبیدن به اسامی و ملیت ها چیزیه که صنعت خودروسازی ثانیه ای ذهنش رو درگیر نمیکنه

    بلیزر شناسنامه یک شورلت اس یو وی نیست بلیزر صفتی هست که حتی میشه به عنوان اسم پت انتخاب کرد

    ماشینی که تو سگمنت خودش نسبت به قیمت داره خروجی خوبی میده و فروش خوبی هم داشته حالا شما گوشه ای از خاورمیانه پشت مانیتور درگیر بلیزر دهه 70 باشید- خوب ماها کلا فکرمون مثل صنعتمون در دهه 70میلادی گیر کرده

    موافقم 13
    مخالفم 20
    1. Zakaria

      ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (310 ديدگاه)

      نظرت خیلی جالبه ولی به نظرم زیادی منطقی فکر میکنی. بلیزر k5، ماشینی که نسبت به زمان خودش یه ماشین قوی و هیجان انگیز بوده و با فروش بالاش برای خیلیا کلی خاطره خوب درست کرده، حقش این نبود که با یک ماشین کراس اوور کسل کننده جایگزین بشه. همه انتظار این رو داشتیم که نسل جدید همون فرمول قبلی با پرفرمنس مناسب نسبت به زمان حال رو ارائه میداد. الان رابطه k5 با بلیزر 2021 مثل رابطه موستانگ 69 با موستانگII میمونه. هیچ عشق ماشینی ازش خوشش نمیاد، هرچند بعید میدونم هدف شرکتم ماشین بازا بوده باشه.

      سال نو رو هم به شما کافر جان و سایر دوستان پدال تبریک عرض میکنم و آرزوی یک سال پر از خبرای خوب و پر از موفقیت برای همه آرزو میکنم.

      موافقم 9
      مخالفم 6
  3. Mehdi

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (110 ديدگاه)

    طراحیش خیلی خفنه

    موافقم 12
    مخالفم 3
  4. کافر مقدس

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    کراس اوور مدرن رو ول کردن درگیر نام بلیزر ن . بلیزر یک صفت است نه شناسنامه یک suv از کمپانی شورولت !

    بلیزر فعلی در نمای ظاهری الهام گرفته از کامارو هست قرار نیست چون اسم ش بلیزر هست حتما یک اس یو وی باشه

    اون چیزی که شما بهش میگی اس یو وی بلیزر پسوند نام k5 هست در اصل اون چیزی که شما قدیم بهش میگفتی بلیزر GMC Jimmy نام داره .

    البته نام اصلی این کراس اوور تریل بلیزر هست . اولین تریل بلیزر هم مربوط به سال 99 میشه که اس یو وی مید سایز بوده

    مفهوم کلمه بلیزر و تریل بلیزر رو بدونید اصلا نیازی نیست درگیر نام باشید !

    موافقم 5
    مخالفم 11
    1. یانکی

      ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      این بلیزر هستش و تریل بلیزر کوچکتر از اینه.من هم مخالف گذاشتن نام بلیزر رو این کراس اوور هستم.این جیگر باید اسمش رو میزاشتن مثلا کوبالت یا یه کد میدادن بهش.بلیزر باید رقیب برانکو و رانگلر میشد.ولی این مدل بلیزر انصافا خیلی خوبا موتورش تا 7100 دور در دقیقه دور میگیره که تو کلاس خودش جالبه حالا با یه سوپر که دیگه رفت تو رده بالاتر

      موافقم 6
      مخالفم 4
  5. سگ سرابی

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (635 ديدگاه)

    خوشگل و جذاب شده

    موافقم 4
    مخالفم 4
  6. امیرحسین

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (444 ديدگاه)

    دوستان یه سوال،این بلیزر کراس اوور همون بلیزر شاسی بلند قدیمه؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. رامین

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (256 ديدگاه)

      بله متأسفانه

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا