شورلت

ارائهٔ پیشرانهٔ 2 لیتری توربوشارژ جدید برای شورلت بلیزر مدل 2020

هرچند شورلت بلیزر پس از چندین سال غیبت به‌تازگی در قالب یک کراس‌اوور میان سایز بازگشته است اما در همین مدت کوتاه جایگاه خود را در بازار کراس‌اوور پسند این روزها تثبیت کرده به‌گونه‌ای که طی شش ماه نخست سال جاری نزدیک به ۱۵ هزار دستگاه فروش داشته است. بلیزر در ابتدا با دو پیشرانهٔ تنفس طبیعی مختلف شامل ۲.۵ لیتری چهار سیلندر و ۳.۶ لیتری V6 به بازار عرضه شده اما در گزارشی گفته شده برای مدل ۲۰۲۰ پیشرانهٔ جدیدی به لیست موتورهای این کراس‌اوور اضافه شده است.

برای نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ جی‌ام‌سی آکادیا مدل ۲۰۲۰ جنرال موتورز یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ جدید را ارائه کرد و حالا طبق گفتهٔ Car & Driver همین پیشرانه برای بلیزر مدل ۲۰۲۰ هم ارائه می‌شود. گفته شده این موتور که ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد، به‌صورت استاندارد در تیپ‌های ۲LT و ۳LT بلیزر عرضه می‌شود. البته قرار نیست این موتور توربوی جدید جایگزین پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی قبلی شود و آن موتور که ۱۹۳ اسب بخار قدرت دارد همچنان در تیپ‌های L و LT ارائه خواهد شد.

البته برای این پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ جدید سامانهٔ چهارچرخ محرک قابل سفارش خواهد بود درحالی‌که برای نمونه‌های مجهز به موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی، این سامانه حتی به‌صورت آپشن هم ارائه نمی‌شود. خریدارانی که خواهان قدرت بیشتری هستند نیز می‌توانند موتور ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۳۰۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۶ نیوتن متر گشتاور را انتخاب کنند ولی باید هزینهٔ زیادی بپردازند زیرا طبق گزارش Car & Driver، این پیشرانهٔ شش سیلندر فقط در تیپ‌های بالا ردهٔ RS و پریمر ارائه می‌شود که قیمت آن‌ها به ترتیب از ۴۱,۷۹۵ دلار و ۴۳,۸۹۵ دلار آغاز می‌گردد.

شورلت بلیزر مدل ۲۰۲۰ از ماه اکتبر راهی نمایندگی‌های فروش می‌شود و اطلاعات بیشتری از آن در زمانی نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد. هرچند هنوز مصرف سوخت این پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو مشخص نیست اما جنرال موتورز قبلاً گفته است که این پیشرانه به تکنولوژی سوپاپ TriPower و سیستم مدیریت فعال سوخت مجهز است که به‌منظور کاهش مصرف سوخت، در زمان سبک‌باری پیشرانه، دو سیلندر را غیرفعال می‌کند. انتقال نیروی این موتور هم به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    قوانین سخت گیرانه آلایندگی همینقدر ک بلیزر ۴سیلندر ۲لیتری توربو!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ali a

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    بنظرم همون نسخه v6 بهترین موتوره براش…طراحی بیرونی زیبایی هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. (ali (chevy nova

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    با اونکه هیچ چیز بلیزرهای قدیمی نمیشه ولی این بلیزر جدید هم عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Elmiraj

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    وقتی سلایق به کلی دگرگون میشه…..
    .
    کی فکرشو می کرد یک SUV خشن ، قدرتمند و بزرگ جاشو به یک کراس اور جوان پسند امروزی بده و اینقدر خوب ازش استقبال بشه…!!!
    جانشین بلیزر نمادین در دو فصل اول امسال ۱۵ هزار دستگاه فروش داشته…..
    .
    البته باید دستان هنرمند مهندسان GM را بوسید… به دگرگونی بلیزر و کوروت اصلا خوش بین نبودم ولی مهندسان کاری کردن که نه فقط من بلکه بیش از ۹۰ درصد مردم از این دو ماشین استقبال کنند…

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. حمید فورد

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    از بلیزر فقط اسمشو داره در واقع همون سانتافه ی خودمونه.فقط چراغای جلوشو دوس دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Metti

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    این واقعیت الان، خیلی قیافه خفنی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. توحید

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    کپی واضح از محصولات لکسوس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا