شورلت

معرفی کراس‌اوور الکتریکی شورلت مِنلو و بلیزر هفت‌نفره در چین

شورلت رسماً دو محصول جدید برای بازار چین شامل نسخهٔ هفت‌نفرهٔ بلیزر و کراس‌اوور الکتریکی مِنلو (Menlo) را در این کشور رونمایی کرده است. منلو اولین محصول تمام الکتریکی شورلت است که در چین عرضه می‌شود. به‌وضوح مشخص است که این خودرو یک کراس‌اوور است اما معلوم نیست چرا شورلت آن‌را سدان می‌داند. درهرحال این خودرو با الهام از کانسپت شورلت FNR-X طراحی شده و تا حدودی به بیوک Velite 6 EV شبیه به نظر می‌رسد تا جایی که حتی بُرد آن‌ها نیز باهم یکسان است.

طبق مشخصات اولیه، منلو می‌تواند با هر بار شارژ کامل باطری‌ها ۴۱۰ کیلومتر را طی کند که دقیقاً با بُرد Velite 6 EV یکسان است؛ بنابراین این احتمال مطرح می‌شود که کراس‌اوور الکتریکی شورلت به همان موتور الکتریکی بیوک با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز باشد و از همان پکیج باطری ۵۲.۵ کیلووات ساعتی استفاده کند. به گفتهٔ شورلت، این کراس‌اوور الکتریکی به نسل جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MyLink+ با ویژگی‌هایی مثل سوئیچ مجازی، ریموت کنترل و سیستم تشخیص صدای هوشمند مجهز شده است.

همان‌طور که اشاره شد، دومین محصول جدید شورلت برای چینی‌ها نسخهٔ هفت‌نفرهٔ کراس‌اوور بلیزر است. طراحی این نسخهٔ هفت‌نفره تقریباً به‌طور کامل با نسخهٔ پنج‌نفرهٔ معمولی که در ایالات‌متحده عرضه می‌شود یکسان است و فقط در طول با آن تفاوت دارد. این بلیزر هفت‌نفره تقریباً ۵ متر طول دارد که یعنی حدود ۱۳۷ میلی‌متر از نسخهٔ پنج‌نفره کشیده‌تر است. طول بیشتر این نسخه در پنجرهٔ جانبی سوم بزرگ‌تر و اوورهنگ کشیده‌تر که فضای کافی برای نصب ردیف سوم صندلی‌ها را فراهم کرده قابل‌مشاهده است. فاصلهٔ محوری خودرو اما همان ۲,۸۸۵ میلی‌متر باقیمانده و تغییری نداشته است.

شورلت وعدهٔ داده است که بلیزر هفت‌نفره در جاداری، عملکرد، کارایی، تطبیق‌پذیری و فناوری‌های پیشرفته پیشروی کلاس خود خواهد بود. این خودرو که در دو نسخهٔ RS و Redline به بازار چین عرضه می‌شود، کراس‌اوور پرچم‌دار جدید این شرکت در بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا خواهد بود. هردوی این محصولات جدید شورلت در نمایشگاه گوانگژو در اواخر نوامبر در معرض دید عموم قرار می‌گیرند و در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۰ راهی نمایندگی‌های فروش در چین خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. امیر علی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (399 ديدگاه)

    مشکیش جوابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رامین

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (255 ديدگاه)

    ظلم جی ام در حق نام بزرگ بلیزر قابل بخشش نیست هر چند به عنوان یه کراس اوور عالیه ولی یه محصول شاسی بلند لوکس و با ابهت و آفرودر واقعی بر پایه کلرادو z2 میتونست خاطره بلیزر با موتورهای حجیم 6.6 لیتری قدرتمند را دوباره زنده کنه برا رویارویی با برانکو 2020 یا جیپ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا