شورولت

دیترویت ۲۰۱۴: استینگری C7.R آماده شلیک [ویدئو]

برای اضافه کردن پیروزی های جدید به لیست افتخارات Corvette Racing که از سال ۱۹۹۹ میلادی بیش از ۹۰ قهرمانی مختلف را در مسابقات گوناگون بدست آورده آماده اید . . . ؟ 

2014 Chevrolet Corvette C7.R
۲۰۱۴ Chevrolet Corvette C7.R

شورولت در کنار نسخه خیابانی استینگری Z06 از مدل مسابقه ای آن یعنی C7.R هم رونمایی کرد؛ خودرویی که همانند C6.R و C5.R باید هم به مسابقات ۲۴ ساعته لمانز برود، هم در لمانز آمریکا شرکت کند و هم در سری مسابقات FIA GT خودی نشان دهد.

[jwplayer mediaid=”58851″]

قبل از آنکه به سراغ انجین C7.R برویم، اجازه دهید ابتدا این نکته را یادآوری کنیم که در C6.R شورولت از سه انجین مختلف استفاده کرده بود:

  • ۷.۰ لیتری V8 که از سال ۲۰۰۵ الی ۲۰۰۹ بکار رفت.
  • ۶.۰ لیتری V8 که مختص سال ۲۰۰۹ بود.
  • ۵.۵ لیتری V8 که از سال ۲۰۱۰ وارد مسابقات شد.

حال برای C7.R دوباره زمان تکرار شده چراکه انجینی که شورولت برای آن درنظر گرفته فعلا همان ۵.۵ لیتری تنفس طبیعی سابق است که ۴۸۵ اسب بخار قدرت داشت. با این انجین، لقب قوی ترین استینگری هنوز هم در دستان Z06 جدید باقی می ماند که از دل پیشرانه سوپرشارژ ۶.۲ لیتری اش ۶۲۵ اسب بیرون می کشد.

وظیفه انتقال قدرت C7.R را یک گیربکس ۶ سرعته ترتیبی برعهده گرفته، برای از حرکت انداختن رینگ های ۱۸ اینچی آن که تایرهای مسابقه ای میشلین دارند از دیسک های فولادی با کالیپرهای ۶ پیستونی استفاده شده است. C7.R قرارست در ۵ بهمن ۹۲ اولین حضور موتوراسپرتی خود را در پنجاه و دومین دوره مسابقات Rolex 24 در پیست دیتونا جشن بگیرد.

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. mammad

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    جلل سیستم
    کاملا مپل یک گلوله اماده ی شلیکه
    ولی قیافش ی جوریههه جالب ترسناک و…..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. فرامرز

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1395 ديدگاه)

    ممنون پدال جان. جای هممون اونجا خالیه!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. mammad

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    لایک برتو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امیدبرتر

      ۲۶ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      انجین=موتور فارسی حرف بزنین.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و

        ۲۶ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (648 ديدگاه)

        موتور فارسی نیست ، پیشرانه فارسیشه . موتور و انجین فرقی نداره هر دو خارجین

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. حامد

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    ما کجاییم اینا کجا …. شبیه سمند ۲ در نیست یکم D:

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. mory

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (419 ديدگاه)

    با ابهته و قشنگ
    مدل قدیمی های کوروت زیاد مال نبود ولی این جبران کرد
    ممنون از پوشش کامت پدال جونننننننننننننننن دوست دارم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Zonda R

      ۲۶ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1831 ديدگاه)

      F.A
      Zo6 624 اسب قدرت داره؟!!!!!
      ترکونده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. کافر مقدس

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (878 ديدگاه)

    خوراک ـه اینه که باهش از پشت بزنی به پژو ۴۰۵ ها وطنی بلندش کنی ۴۰۵ بره رو سقفت 😀

    من همیشه تو همه ی نسل های کوروت دنبال یه تیکه فضای خالی بین لاستیک و بدنه میگشتم که پیدا نکردم . تا روزی که تو اتوبان چشم خرد به یه ۴۰۵ ورق کالوانیزه های بین لاستیک و بدنه رو تونستم کشف کنم به لطف ایرانفرغون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. ali

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (135 ديدگاه)

    ما مهندسامون فضاپیما درست میکنن میمون میفرستن فضا یعنی خاک بر سر خودروسازامون یه ماشین درست درمون نمیتونن بزنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. زیگما

      ۲۵ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (3084 ديدگاه)

      کی گفته این حرفو؟اون راکت ها که مال روس ها بودن ! بقیش هم با کمک روس و چین و کره شمالی ساختیم! جوک نگو بابا! ما نمیتونیم آفتابه بسازیم چه برسه….البته نذاشتن وگرنه جایگاهمون این جا نبود…..

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ali

        ۲۵ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (135 ديدگاه)

        عزیز من ما اگه بخوایم میتونیم مشکل اینه که نمی خوایم،حالا درسته یه کشور جهان سومی هستیم ولی تو دیگه خیلی دسته کم گرفتی مارو،بد نیست بدونی طراح یکی از خودروهای جگوار ایرانی بود اون هم ازنوع داخلی نه از اون فرار کرده ها.لابد الان میخوای بگی فناوری نانو رو هم افغانی ها نه ما یاد دادن.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  8. Kurosh

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (311 ديدگاه)

    عاشقشم…!!! (*_*)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. مصطفی

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    وای خدا جون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1451 ديدگاه)

    خوبه. باید دید تو پیست چه میکنه!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. Saied

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1265 ديدگاه)

    شبیه مار کبرا شده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (6544 ديدگاه)

    درود.

    تو امریکایی ها فقط موستانگ و کامارو و چلنجر و چارجر.

    ((( ایران و المان )))

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Zonda R

      ۲۶ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1831 ديدگاه)

      F.A
      میلاد عزیز
      پس وایپر و کروت چی؟
      البته من cts v رو هم دوست دارم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  13. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (620 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    من فقط عاشق چراغ های کشیده ی کوروت هستم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. امیر

    ۲۶ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (59 ديدگاه)

    عاشقشم با قیمت کم در. برابرسوپر اسپرت هایی ایستاده که سه چهار برابر این قیمت دارن.هفته پیش.بود که هفته نامه دنیای خودرو یه ترجمه تست گذاشته بود که با فراری برلینته و پورشه کررا مقایسهشده بود که توی اون تست قیمت فراری حدود شش برابر کوروت بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. آريوبرزن

    ۲۶ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دلم واسه بازی ماشین که توش بشه تیونیگ کرد تنگ شده .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. ESI

    ۲۶ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (389 ديدگاه)

    چی بود چی شد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. پويان

    ۲۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    خیلی باحاله من عاشق کروتم
    اصلا وقتی به ماشین علاقه مند شدم که کروت و فورد رو دیدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. Saied

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1265 ديدگاه)

    حال میده باهاش دور امریکایی بزنی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. Saied

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1265 ديدگاه)

    کم کم باید واسه ٩١١ زنگ خطر باشه!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا