شورلت

رانندگی با شورلت تراورس RS مدل 2023، اتوبوس خانوادگی با ظاهر اسپرت!

شورلت تراورس RS کراس‌اوور بزرگی با کابین بسیار جادار است که فقط از ظاهر اسپرتی بهره می‌برد و در بخش فنی با دیگر نسخه‌ها تفاوتی ندارد.

به نظر می‌رسد پدر و مادرهای امروزی دوست دارند به دنیا نشان دهند که حتی با وجود داشتن سه فرزند، هنوز هم باحال هستند و یک راه محبوب برای انجام این کار، انتخاب نسخهٔ اسپرت یک شاسی‌بلند سه ردیفه، یعنی چیزی شبیه شورلت تراورس RS است. شورلت اما به شکلی همه‌جانبه در جهت این رویهٔ بازار حرکت کرده است و علاوه بر نسخهٔ RS، برای کراس‌اوور خانوادگی خود پکیج‌های میدنایت ادیشن، اسپرت ادیشن و ردلاین ادیشن را هم ارائه کرده است که با ترکیب‌های مختلفی از عناصر بیرونی مشکی، تراورس را اسپرت می‌کنند. بااین‌حال، تراورس RS فقط در ظاهر خودروی اسپرتی است.

نسخهٔ RS به رینگ‌های ۲۰ اینچی تیره (بجای ۱۸ اینچی)، ریل‌های سقفی مشکی، جلوپنجرهٔ مشکی، قاب مشکی پنجره‌ها و نشان‌های مشکی مجهز است. زمانی که این نسخه برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ ارائه شد، پیشرانهٔ خاص خود را داشت که یک ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بود و فقط به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شد. هم‌اکنون اما آن موتور توربو حذف شده و RS مثل دیگر نسخه‌های تراورس با همان موتور ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی ارائه می‌شود که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد و مثل دیگر نسخه‌ها به‌صورت محرک جلو یا چهارچرخ محرک قابل خریداری خواهد بود.

هرچند این موتور V6 تفاوتی با چیزی که در دیگر نسخه‌های تراورس می‌بینیم ندارد اما آن‌قدر قوی هست که بتواند کراس‌اوور بزرگ شورلت را ظرف ۶.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند و امکان پیمودن ۴۰۰ متر را در ۱۵.۱ ثانیه فراهم کند. این اعداد که در حد بهترین خودروهای این کلاس هستند، توهم رانندگی با یک کراس‌اوور پرفورمنس بالا را ایجاد نمی‌کنند اما مطمئناً کافی خواهند بود. همچنین موتور V6 بزرگ شورلت در نسخهٔ چهارچرخ محرک در هر صد کیلومتر در شهر ۱۳.۸ لیتر و در بزرگراه ۹.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند که اعداد چندان درخشانی به‌حساب نمی‌آیند اما خارج از محدودهٔ این کلاس هم نیستند.

تراورس همچنین می‌تواند تا ۲۲۷۰ کیلوگرم را یدک بکشد که در سطح اکثر رقبا است و کسانی که به ظرفیت بکسل بیشتری نیاز دارند باید سراغ جیپ گرند چروکی L یا شاسی‌بلندهای فول سایزی مثل شورلت تاهو یا فورد اکسپدیشن بروند. سیستم تعلیق RS تفاوتی با دیگر نسخه‌های تراورس ندارد ولی به‌احتمال‌زیاد، خریداران هدف خود را ناامید نخواهد کرد زیرا مهندسان شورلت در تنظیم شاسی عملکرد خوبی داشته‌اند. به همین دلیل، درحالی‌که سواری خودرو راحت است، حرکات بدنهٔ زیادی از خود نشان نمی‌دهد. فرمان نیز هرچند می‌توانست احساس بهتری داشته باشد اما نه خیلی سبک و نه بی‌جهت سنگین است.

نسخهٔ RS تقریباً در وسط خانوادهٔ تراورس قرار دارد و این درست همان نقطه‌ای است که در آن بسیاری از تجهیزات مطلوب به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند. ازجملهٔ این موارد می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، ناوبری و دوربین چند نمایی اشاره کرد که وجود آخری برای مانور دادن با خودرویی به این بزرگی در مکان‌های تنگ ضروری خواهد بود. یکی دیگر از تجهیزات ارزشمند این خودرو آینهٔ دید عقب دوربینی است که می‌توان آن را در حالت آینهٔ سنتی یا نمایش تصویر دوربین عقب قرار داد. حالت دوم برای زمانی مفید است که صندلی‌های عقب پر از سرنشین باشد یا بار بزرگی در صندوق مانع دید شود. بااین‌حال، حتی با وجود این دوربین‌ها و سیستم‌های الکترونیکی، دید رو به بیرون در تراورس تا حدودی چالش‌برانگیز خواهد بود.

گاهی اوقات رانندگی با تراورس می‌تواند شبیه نشستن پشت فرمان اتوبوس باشد اما ابعاد بسیار بزرگ این ماشین به‌راحتی امکان جابجایی تعداد زیادی سرنشین را فراهم می‌کند. صندلی‌های ردیف دوم جادار هستند و به جلو و عقب کشیده می‌شوند تا در صورت نیاز فضای پا را بین ردیف وسط و ردیف آخر تقسیم کنند. در نسخهٔ RS این صندلی‌ها به‌صورت استاندارد از نوع کاپیتانی هستند و کسانی که صندلی‌های نیمکتی می‌خواهند باید سراغ یک تیپ پایین‌تر یعنی LT بروند. صندلی‌های ردیف سوم نیز یکی از جادارترین نمونه‌های در این کلاس هستند و حتی بزرگ‌سالان لاغراندام نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

تراورس RS در ردیف سوم به پورت‌های USB و جا لیوانی هم مجهز است که به فراموش کردن زیر آرنجی‌های پلاستیکی خشک و ستون‌های C پهن که مانع دید هستند کمک می‌کند. هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی‌ها، صندوق بار تراورس همچنان ۶۵۰ لیتر ظرفیت خواهد داشت که نسبت به رقبا بیشتر است. با خواباندن دو ردیف صندلی عقب نیز این عدد به ۲۷۷۵ لیتر می‌رسد که از همهٔ خودروهای این کلاس بیشتر است؛ اما تزئینات اسپرتی RS مثل دوخت قرمز و تریم‌های مشکی براق چندان چشمگیر نیستند و مطمئناً فاصلهٔ زیادی با حال و هوای لوکس کابین هیوندای پالیسید یا کیا تلوراید دارد.

نمایشگر ۸ اینچی لمسی با استانداردهای سال ۲۰۲۳ اندازهٔ متوسطی دارد اما کار با آن ساده بوده و از میرور لینک بی‌سیم برخوردار است. همچنین کنترل‌های فیزیکی سیستم تهویه و شیفتر سنتی گیربکس بسیار خوشایند بوده و محفظه‌های اشیاء مناسب هستند. به‌طورکلی، شورلت تراورس RS خودرویی خانوادگی با ظاهر و سبک اسپرت است و پدر و مادرهایی که آن را کافی نمی‌دانند می‌توانند سراغ یک یا دو تیپ بالاتر بروند و از چند آپشن بیشتر بهره‌مند شوند.

مشخصات فنی

Chevrolet Traverse RS AWD 2023

پیشرانه ۳.۶ لیتری V6
قدرت ۳۱۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۱ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۵۵.۸ متر
شتاب جانبی ۰.۸۲ جی
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر ترکیبی
طول ۵,۲۳۰ میلی‌متر
عرض ۱,۹۹۶ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۷۹۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۷۰ میلی‌متر
وزن ۲۰۸۷ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۶۵۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ نفر
قیمت پایه ۴۸,۳۹۰ دلار
قیمت تست‌شده ۴۹,۴۸۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    یه ماشین خوب خانوادگی با قیمت مناسب
    تراورس های نسل قبل رو تک و توک دیده بودم گذر موقت هیکل بزرگی داشت و ظاهر خوشگل

    موافقم 75
    مخالفم 17
    1. محمد

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      نمردیم و معنای خوشگل رو هم فهمیدیم ، خودت واقعا به این اشعاری که میگی باور داری یا میخوای حرص بقیه رو در بیاری ؟ تعصب هم حدی داره

      موافقم 13
      مخالفم 85
      1. (Ali(chevynova

        ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        خودت چی فکر میکنی؟

        موافقم 38
        مخالفم 9
        1. محمد

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1486 ديدگاه)

          مورد دوم وگرنه به خودت هم رقبای این ماشین رو بدن اصلا به این ماشین نگاه هم نمیکنی

          موافقم 7
          مخالفم 36
      2. Amir Machine

        ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        تراورس پارسال تو آمریکا 97 هزارتا فروخته و پنجمین ماشین پرفروش کلاس خودش بوده
        بالاتر از هیوندای پالیسید، نیسان پت فایندر، فولکس اطلس، سوبارو ایسنت و…
        فروش تراورس از کیا تلوراید و هوندا پایلوت هم فقط 3 هزارتا کمتر بوده

        موافقم 24
        مخالفم 2
      3. Alireza

        ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (193 ديدگاه)

        محمد واقعا فازت چیه !!! هرکس از یه ماشین تعریف کنه یعنی تعصب داره طرف فقط نظرشو گفت و اینکه این ماشین واقعا زیباست و از کره ای ها هم خیلی بهتره

        موافقم 29
        مخالفم 3
        1. محمد

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (1486 ديدگاه)

          شما دو روزه اومدی تعصبی های سایت رو نمیشناسی ، بعدشم کی الان حرف از کره زد؟

          موافقم 2
          مخالفم 21
    2. زیزیگولو

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (4819 ديدگاه)

      چهار تیپ LS و LT و LT 2 و LTZ داره که همشونم مشخصات فنی یکسانی دارن و تفاوتشون فقط مربوط به تریم و امکانات و آپشنای رفاهی هستش

      موافقم 15
      مخالفم 1
  2. F22RAPTOR

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    اخ واسه نوروز تراورز می خواد
    فقط بری ایرانگردی

    موافقم 41
    مخالفم 5
  3. R/T

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    ماشین خوبیه

    موافقم 28
    مخالفم 2
  4. Hamilton1970

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (528 ديدگاه)

    عاشق این سگمنت ماشینهام
    خوراک ایرانه ولی حیف…
    به امید روزی که جاده های ایران پر بشه از این ماشین‌ها…

    موافقم 20
    مخالفم 0
  5. Poria car

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    نه فقط اینو مقایسه کنید با سانتافه که همه چی تمام ایران هست موتور ۶ سیلندر تنفس طبیعی بادظاهر بسیار جذاب و خانوادگی و کابین بسیار جادار اونوقت سانتافه وارد ایران بشه این وارد نشه ای خدا
    حالا ربطی نداره ولی نمیدونم چرا من فکر کردم کادیلاک اسکالید هست مخصوصا با اون جلو پنجرش
    (نظر شخصی بود و هیچ توهینی نکردم)

    موافقم 9
    مخالفم 2
  6. شاپور

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (295 ديدگاه)

    یک ماشین خانوادگی عالی از هر نظر با قیمت خیلی سخاوتمندانه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  7. shetab-car

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (158 ديدگاه)

    طراحی داشبوردش قشنگ سال 2014 است

    موافقم 3
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا