شورلت

رندر غیررسمی شورولت کامارو الکتریکی، دگرگونی شدید صنعت خودرو…

شورولت کامارو عملکرد خوبی نداشته است. فروش این خودروی عضلانی از سال ۲۰۱۵ تاکنون افت‌های پی‌درپی داشته و سال جاری هم‌ چشم‌انداز خوبی ندارد. افت فروش این خودرو باعث ایجاد شایعاتی درباره احتمال خاتمه تولید آن شده هرچند احتمال دارد از نام کامارو روی خودروی متفاوتی استفاده شود. در جدیدترین شایعات آمده که شورولت در حال استفاده از نام کامارو روی سدانی تمام الکتریکی است و به تازگی هم رندرهایی غیررسمی از چنین محصولی منتشر شده‌اند.

این رندرها بر پایه کانسپت کادیلاک اسکالا شکل گرفته‌اند، یک سدان چهار درب نرم و روان که در پبل بیچ ۲۰۱۶ رونمایی شد. در این رندرها شاهد تبدیل بخش جلو و عقب کانسپت کادیلاک به کامارو سدان الکتریکی هستیم. استایل جلویی این خودرو کمی شبیه بولت الکتریکی بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌های نصب شده در سپر اشاره کرد. جلوپنجره بسته کامارو سدان هم بین چراغ‌ها جا خوش کرده است. بالای این قطعات نیز جلوپنجره نازکی با نشان شورولت دیده می‌شود که توسط دیلایت های نازک احاطه شده است.

بخش عقب داستان کاملاً متفاوتی دارد جایی که از چراغ‌های منحصربه‌فردی استفاده شده است. نشان قرمز RS نیز نشان از اسپورت بودن این خودرو دارد هرچند همه‌چیز فعلاً در حد گمانه‌زنی بوده و حتی خبر تولید کاماروی الکتریکی هم تایید نشده است.

استفاده از نام کاماروی مشهور روی سدانی چهار درب و تمام الکتریکی می‌تواند یک تصمیم مهم برای شورولت باشد. اگر فورد توانسته از نام موستانگ روی کراس اووری الکتریکی استفاده کند پس احتمال تولید کامارو سدان چهار درب نیز وجود خواهد داشت. اگرچه اشاره‌ای به زمان احتمالی تولید چنین خودرویی نشده اما انتظار نمی‌رود شاهد معرفی آن پیش از سال ۲۰۲۴ باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    سلام.
    تشکر از جناب احمدزاده.
    بنظرم طراخی خارجی کامارواز اون دو تا ماسل کار دیگه زیباتره و هم مدرن تر لااقل من طراحی کامارو رو به اون دوتا ترجیح میدم،حالا نمیدونم چرا بعضیا طراخی کامارو رو دوست ندارن؟!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Reza Waffen SS

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      همه می‌دونن که کامارو زیباست حتی از ماستنگ هم زیباتره ولی قدرت تبلیغات یه چیز دیگست

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. R@m!n

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        قدرت تبلیغات ؟؟؟؟ واقعا ؟؟؟ یعنی داج و ماستنگ با تبلیغات می فروشن ؟؟؟

        میزان ثروت و نفوذ جنرال موتورز چندین برابر فورد و داج هست اگر قرار به تبلیغ بود الان ماشینای کره ای در صدر باشن.

        علت افت فروش دور شدن از اصالت طراحیش در هر نسله و تبدیل شدن به این ماشین بی هویته. از طرفی فورد و داج همچنان رگه های طراحی ماشین های کلاسیک رو در مدلای امروزی حفظ کردن.
        مردم آمریکا به اصالت طراحی برندهای داخلیشون خیلی اهمیت میدن.

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Sina10

          ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          من با وجود اینکه طراحی موستانگو خیلی خیلی دوست دارم ولی اصالت خاصی توش نمیبینم
          تنها ماشین اصیل الان چلنجره و بس
          نمیدونم شاید اینکه خود شورولت نمیخواد زیاد کامارو دیده بشه و سریعتر تولیدش رو متوقف کنن
          دلیل اون فیس لیفت فاجعه هم همین بود ، انگار خودشون میدونستن کامارو براشون سودی نداره و جاش یه کراس اوور یا این سدان مثلا سودش بیشتره

          شما به موستانگ GT500 جدید نگاه کنی هیچ شباهتی با مدل اولیه نداره ، حتی به نظرم چلنجر خیلی اصیل تره ، موستانگ جدید بیشتر یه ماشین اروپاییه تا یه ماسل کار ، مدل GT350 و مدل بولیت به نظرم یخورده کلاسیک بودن ، اما GT500 جدید با اون باله عقب بزرگ و تغییرات هندلینگ و اون طراحی طاهری به هیچ وجه کلاسیک یا اصیل نیست ، نمیگم زشته برعکس خیلی دوستش دارم اما کامارو باز یخورده وضعش بهتره توی مدل های بالارده ، من وقتی به ویژگی های هر دو نگاه میکنم به نظرم فروششون باید برابر باشه ولی به دلایلی که هیچ کس نمیدونه نیست

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. I LOVE MY GOD

          ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (226 ديدگاه)

          رامین درسته حرفتو واقعا قبول دارم

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. R@m!n

          ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          شما چیزی پیدا نمی کنی دلیل بر نداشتن اصالت در طراحی نیست. بال عقب یه الزام تو پرفورمنس سطح بالاست چه ربطی به اصالت داره مگه دهه ۶۰ بال عقب میزاشتن که بگیم چون دهه ۶۰ نبوده الانم نباید باشه !!! خیلی خنده داره این حرف، مدل ZL1 LE هم بال عقب داره چون باید باشه. تیکه تیکه ماستنگ از یک نسل وام گرفته با مقداری دقت و تحقیق میشه فهمید مثل چراغای عقب که نسل اول و پنجم الهام گرفته شده، کیلومتر شمار خاص ماستنگ که از نسل دو به بعد الهام گرفته، دسته دنده کوتاه و کلاسیک ماستنگ که در تمام نسل ها هست، حضور دکمه های فیزیکی و کارکرد یکسانشون در تمام نسل ها، الهام از مدل چراغای نسل ۳ و ۴ در نسل جدید، حفظ مدلای نمادین در عین حفظ ویژگی های مدلای اولیه مثل همین GT500 و GT350. به اینا میگن حفظ میراث و اصالت.
          نکنه انتظار داری ماستنگ و بقیه هندلینگی مثله ۶۰ سال قبل داشته باشن ؟؟؟ خود چلنجر هم هندلینگش بسیار خوب و روان شده.

          کامارو به جز چراغای عقبش تو هر نسل داره غریبه تر میشه و حس کامارو بودنو از دست میده. اگر آرم شورولت برداری شاید یه آدم عادی تشخیص نده این چه ماشینی هست.

          موافقم 0
          مخالفم 1
    2. I LOVE MY GOD

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (226 ديدگاه)

      تو اصلا به این طراحی میگی ماسل کار؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      این بیشتر شبیه تویوتا کمریه تا ماسل کار!!!!!!
      تو نگاهی به قیافه ی خوشگل دوج انداختی صدای موتور دوج دیمن رو شنیدی؟؟
      این طراحی ببخشید میگم عکس اخری فکر کردم بنز اس کلاسی یا بی ام و سری 5 یا بی ام و سری 7

      موافقم 3
      مخالفم 0
    3. Audi e_tron gt

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      بله من هم طراحی کامارو را این نسل هم دوست دارم اما نسل قبل (البته طراحی جلوش) بهتر بود
      از نظر بنده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Reza Waffen SS

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    اگه قراره نسخه اصلی همین رندر باشه ، همون بهتر که تولید نشه حالم بهم خورد 👎👎👎

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. پارسا

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (282 ديدگاه)

      این رندر خیلی زیباست ، اگر شورلت یه نام دیگه براش میذاشت حتما ازش خوشم میومد ، اما نام کامارو حرمت داره ، نباید بردارن بذارن روی یه سدان تا فقط فروشش بیشتره شه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. کافر مقدس

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    یک کاربری تو توییتر کلا صبح تا شب رندر و کانسپت میسازه با نرم افزار بعد اینجا شده خبر و حماسه سرایی و….

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. A.....She only reminds Me of love.....A

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    گِله دارم من یه مقداری ازت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. A.....She only reminds Me of love.....A

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      چرا تهش اینجوری شد!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Hamid

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    به قول خارجیا
    واااااااااااتتتتتتتتتتت؟
    سدان :(
    همون ماسل کار قدیمی رو تبدیل کردید به سدان؟!
    ک اینطور …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. R@m!n

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    مطمئنا موفق میشه. جنرال موتورز همیشه اسامی نمادینشو بسته به زمان و شرایط تغییر داده و الان یه سدان پرفورمنس الکتریکی که یه اسم دهن پر کن پشتشه قطعا تو رادار مشتری ها قرار میگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. عرفان

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (229 ديدگاه)

    خداروشکر سدان شده
    کراس اوورش نکردن !!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. پرهام رهام

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (223 ديدگاه)

    خوشم اومد ولی همه میدونیم که شورولت کامارو الان یه ماشین مرده به حساب می‌آید پس این کارا فایده نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. میثم

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    از یه طرف تولید سدانی مثل ایمپالا با اون عقبه رو متوقف میکنن و میگن تولیدش توجیح اقتصادی نداره
    از این طرف یه ماسل کارو تبدیل میکنن به یه سدان
    بلیزر هم که تبدیلش کرد به کراس اوور
    این خانوم مثل اینکه مشکلات جدی روحی روانی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    پشتش اصلا جالب میست ، فرم بدنشم اصلا عضلانی نیست ، من بنظرم اگر میخوان سدانش کنن نباید از اصالتش که یه ماسل کاره دورش کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهردادکمال

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1813 ديدگاه)

    خوشم نیومد اسم کامارو اسم بزرگیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    رقیب سرسخت موستانگ رو ببین به کجا کشوندن!! میدونم این رندر مال شورولت نیست اما خیلیم دور از انتظار نیست، واقعاً ناراحت شدم….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. محمد مختاری آذر

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    طراحی خودرو بهتر هم می تونست باشه البته این رندر هستش و هنوز عملیاتی نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. آریا ماشین

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    درمورد کامارو فقط میگم افسوس…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حمید

    ۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا جای تأسف داره که فورد اسم پر اصالت موستانگ رو روی یک کراس اوور بدریخت گذاشت. بنظرم که فروش زیادی نمیگیره. حالا خداروشکر که این فقط یه رندر هس…وگرنه خیلی ناراحت میشدم. کامارو هم یه ماشین مرده به حساب میاد. طراحیش از همون سال ۱۹۸۲ خراب شد. دوج هم اسم چارجر رو با اون سدان بد قیافشون نابود کردن. ولی طراحی چلنجر رو خیلی خوب نگه داشتن. ولی خبر خوب درمورد موستانگ اینه که موستانگ ماک ۱ دوباره برگشته. الان در حال ساخت هستش. واقعا زیباست. خیلی زیباتر ماک ای هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا