شورلتهنسی

هنسی HPE1000، کوروت ZR1 هزار اسب بخار که پنج سال قبل از C8 ساخته شد!

درحالی‌که این روزها کوروت C8 ZR1 با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت به تیتر اول رسانه‌های خودرویی تبدیل شده، هنسی در سال ۲۰۱۹ کوروتی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت ساخته بود.

طی روزهای اخیر، شورلت کوروت C8 ZR1 با ۱۰۶۴ اسب بخار و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور در رسانه‌های خودرویی غوغا به پا کرده است. بااین‌حال، هنسی با یادآوری نسخه ارتقاءیافته کوروت C7 ZR1 با ۱۰۰۰ اسب بخار، نشان داد که این قدرت پیش‌تر هم به دست آمده بود. C7 ZR1 در زمان عرضه در سال ۲۰۱۹ با ۷۵۵ اسب بخار و ۹۷۰ نیوتن متر گشتاور از موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ LT5، قدرتمندترین کوروت تاریخ بود. این خودرو با پیشرانه هشت سیلندر سوپرشارژ، محرک عقب و قیمت پایه ۱۲۵ هزار دلار، استاندارد جدیدی برای سوپراسپرت‌های موتور جلو تعریف کرد؛ اما هنسی این اعداد را کافی ندانست و با پروژه‌ای جسورانه، قدرت را ۳۳ درصد افزایش داد.

هنسی با این کار، خروجی موتور C7 ZR1 را به ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۱۰ نیوتن متر گشتاور رساند. البته هنسی با ارتقای خودروها به ۱۰۰۰ اسب بخار غریبه نیست اما افزایش ۳۳ درصدی قدرت C7 ZR1 که حتی در حالت استاندارد نیز به خاطر غیرقابل‌کنترل بودن و واکنش سریع به کوچک‌ترین بی‌احتیاطی معروف بود، اقدامی مرگبار به نظر می‌رسید. این نسخه با نام کامل Corvette ZR1 3ZR ZTK HPE1000، مجموعه‌ای از ارتقاهای گسترده را تجربه کرده بود.

سیستم ورودی هوای جدید، پولی سوپرشارژ ارتقاءیافته، هدرزهای استیل، میل‌سوپاپ سفارشی، سرسیلندرهای پورت و پولیش، ارتقاء فنرهای سوپاپ، سوپاپ‌ها و پوشرادها، کاتالیزورهای پربازده و بهبود گیربکس اتوماتیک هشت سرعته، همگی در کنار هم این کوروت را به یک هیولای واقعی تبدیل کرده‌اند. در سال ۲۰۱۹، وقتی پکیج HPE1000 معرفی شد، هنسی این خودرو را روی داینو تست کرد و نتایجی مبهوت‌کننده را به نمایش گذاشت زیرا با سوخت اکتان ۹۳، روی چرخ‌های عقب ۹۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۴۵ نیوتن متر گشتاور ثبت شد.

وقتی حدود شش سال پیش هنسی از یک کوروت ۷۵۵ اسب بخاری هیولایی هزار اسبی بیرون کشیده است، کنجکاویم ببینم چقدر طول می‌کشد تا مردان دیوانهٔ تگزاسی نسخه ارتقاءیافته C8 ZR1 را معرفی کنند و قدرت ۱۰۶۴ اسب بخاری این مدل را چقدر افزایش خواهند داد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۸ رای
منبع
autoevolution

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. آدولف هیتلر

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    طراحی کوروت های قدیمی رو بیشتر میپسندم
    فقط من احساس میکنم طراحی های کوروت اگزجره است؟ تو ذوق میزنه
    قدیمیاش خطوطش نرم تر بود مخصوصا c3

    موافقم 22
    مخالفم 31
    1. Taha Ayoobi

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6523 ديدگاه)

      همه نسل هاش عالیه

      موافقم 36
      مخالفم 8
    2. AMANTE

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1926 ديدگاه)

      اگزجره، او مای گاد.
      طراحی کوروت هیچ وقت اغراق آمیز نبود و فقط با زمان حرکت کرد. درست مثل طراحی پورشه 911.
      https://www.pedal.ir/chevrolet/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AA/

      موافقم 24
      مخالفم 8
  2. علی کریمی

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    zr1 هم یک نسخه تیون شده است که خود جی ام تیونش کرده. و اگه با بقیه خودروهای تیون شده 1000 اسبی مسابقه بده خیلی راحت شکست میخوره. چند پست قبل بی ام و تیون شده فراری هزار اسبی رو شکست داد

    موافقم 11
    مخالفم 27
    1. Taha Ayoobi

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6523 ديدگاه)

      😂

      موافقم 16
      مخالفم 9
    2. Mr wrong

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (604 ديدگاه)

      اها پس کوروت ۹۱۱ توربو اس و لامبورگینی های سوپر ولوچه و فراری های xx و آ ام گ و ام پاور و… تیون شده بودن ما خبر نداشتیم
      ازین پست ها بیشتر بزار برامون لطفا ❤️

      موافقم 20
      مخالفم 4
    3. سوشیانت

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (237 ديدگاه)

      اینم یه نمونه دیگه از منطق هیتر های آمریکا فرق تیون خود شرکت سازنده خودرو و یه شرکت دیگه رو تشخیص نمیده😂

      موافقم 3
      مخالفم 4
  3. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (610 ديدگاه)

    من در مجموع با موتور جلو بیشتر حال میکنم یعنی میلی راحت بین این و zr1 جدید این zr1 رو انتخاب میکنم.کلا صدای وی۸ پوشراد یه چیز دیگس همین الان برید مقایسه صدای کوروت z06 جدید با z06 نسل قبل رو مقایسه کنید

    موافقم 18
    مخالفم 6
    1. hosen

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1026 ديدگاه)

      قطعا غرش موتور میل‌لنگ تخت c8 z06 بهتره

      موافقم 14
      مخالفم 5
  4. (Ali(chevynova

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (7886 ديدگاه)

    ۵ سال پیش چیه
    سال۱۹۶۵ کوروت استینگری ۴۲۷ قدرتش ۴۳۰ اسب بود اونم فابریک کارخونه
    سال ۱۹۶۹ هم همون موتور رو کوروت ۵۸۰ اسب داشت
    در ضمن جفتشون کاربراتور ۴ دهنه داشتن

    بابا مرحبا کاربراتور ۴ دهنه💪
    بابا مرحبا امریکا و ماشینهاش🇺🇸
    بابا مرحبا مهندسی امریکا🇺🇸

    موافقم 26
    مخالفم 33
    1. جرمی کلارکسون

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1118 ديدگاه)

      بابا ماشاالله هنسی که توله سگ میگیره گرگ بارون دیده تحویل میده💪🇺🇲

      موافقم 20
      مخالفم 7
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (2626 ديدگاه)

        البته ، گرگ پالون دیده درسته دوست عزیز …

        موافقم 15
        مخالفم 9
        1. رامین کریمی

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (346 ديدگاه)

          فعلا گرگ پالون دیده مازراتی ورشکسته شده هستش زیاد غصه نخور

          موافقم 11
          مخالفم 20
  5. bMw

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    واویلا
    بنازم هنسی مثل همیشه

    موافقم 20
    مخالفم 5
  6. BlackWing

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1546 ديدگاه)

    کوروت C7 ZR1 به گفته خود مهندسان کوروت ریسینگ نقطه اوج و نهایی کوروت موتور جلو و دیفرانسیل عقب بود !

    موافقم 20
    مخالفم 7
  7. HELLO.BROTHERS

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (149 ديدگاه)

    چقدر طراحی خفنی داره.

    موافقم 16
    مخالفم 6
  8. PURIYA

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (868 ديدگاه)

    ماشینی که فابریک کارخونه ۱۰۰۰ اسبه فرق داره با ماشینی که تقویتش کردن تا شده ۱۰۰۰ اسب
    این مدل حتی با همون ۷۵۰ اسبم قابل کنترل نبود چه برسه به ۱۰۰۰ اسب
    دربرابر ZR1 جدید این ۱۰۰۰ الاغ بخار هم نداره چه برسه به اسب

    موافقم 11
    مخالفم 19
  9. M4A1

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    هنسی جان بیا همین حرکتو رو Eray جدید بزن داداش بیا انجین پوشرادو اساسی ارتقا بده قدرتو برسون ۱۵۰۰ اسب تو که بلدی و کارته میتونی.دو دیف هم که هست باور کن گیربکسو تایرو عوض کنی هرچی بال مال هم داره برداری تا ۴۸۰ کیلومترو میتونه بزنه چه بسا ۵۰۰ دست از سر اون لوتوسه هم بردار ولش کن.مگه دنبال رکورد سرعت نیستی؟ خودش تا ۳۷۵ رفته تو یعنی نمیتونی ۱۲۵ تا بزاری روش. یار در دیترویت و تو گرد جهان میگردی؟

    موافقم 16
    مخالفم 8
    1. Mr wrong

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (604 ديدگاه)

      بیا یه لیوان آب بخور دو دقیقه بشین حرف میزنیم داداش

      موافقم 16
      مخالفم 2
    2. BlackWing

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1546 ديدگاه)

      یه نمونه توسط یکی از کمپانی ها به ۱۰۰۰ اسب رسیده بود ویدیوهاش تو اینستا بود ، لانچ وحشتناکی داشت فکر کنم ۴۰۰ متر رو ۸ ثانیه میزد

      موافقم 14
      مخالفم 1
      1. M4A1

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (22 ديدگاه)

        داداش من با نظر دوستان موافقم واقعا GM بعضی وقتا انگار قدر داشته هاشو نمیدونه این پلتفرم و تیم کوروت ریسینگ خیلی حرکتا میتونه بزنه حالا درسته من یه گوشه از دنیا تو ایران چه میدونم این کمپانیا چطور کار میکنن سهم من فقط عکس و فیلمه اما فرض کن همین پروژه کوروت c8 بیاد و سرعت ۴۰۰ کیلومترو بزنه تا ۳۷۵ اومده میدونی چه تبلیغی براش میشه مثل بمب تو رسانه های خودرویی میترکه رسما هایپرکار میدن بهت با قیمت سوپرکار دست دوم اروپایی

        موافقم 10
        مخالفم 2
    3. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (610 ديدگاه)

      رفیق این ونوم جدید کلا از صفر ساخته شده اون نسل قبل بود که پلتفرم لوتوس رو تغییر داد و ونوم نسل اول رو ساخت.اینی که شما میگی گروه کالایی تو دهه ۹۰ با نسل ۴ کوروت انجام داد و به رکورد. بیش از ۴۳۰ رسید دقیق یادم هست بالاتر یا کمی پایینتر.و اینکه بیاد روی کوروت نسل۸ اونم ای ری همچین کاری بکنه دوباره میشه تقویت یه برند دیگه و بهترین هایپر کار رو خودش ساخته و فقط لنگ لاستیک و محل مناسب هست.

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. M4A1

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (22 ديدگاه)

        باور کن همین تیم جی ام میتونه چنین حرکتی بزنه بقول شما تقویت برند دیگه هم نباشه.چون من هرچقد ERAY دقت میکنم میبینم عجب پکیجی جمع شده موتور برقی داره و گشتاور آنی ازون طرف پوشراد رو ساختار موتوروسط داره که خودت میدونی وی۸ پوشراد تا کجا جای ارتقا داره تکنولوژی تایر هم پیشرفت کرده تا یه قدمی یه رکورد جاودانه نزدیک شده ثابت کرده این ماشین تا ۳۷۵ اومده انصافا من که هیچ کاره م حیفم میاد

        موافقم 6
        مخالفم 2
      2. سوشیانت

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (237 ديدگاه)

        حالا ما هم هی میگیم ونوم f5 بر خلاف جی تی مال خود هنسیه بعضی ها میگن نه!!!

        موافقم 2
        مخالفم 4
  10. JDM سابق

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1029 ديدگاه)

    اینو یه دویست سیصد اسب بخار دیگه هم بش اضافه کنی بازم شانسی جلوی C8 ZR1 نداره
    یکی از مزخرف ترین ZR1 های تاریخه

    موافقم 4
    مخالفم 17
    1. Amir Machine

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1377 ديدگاه)

      میشه لطفاً مشکلات اصلیشو بطور خلاصه بگی؟
      ممنون میشم

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. BlackWing

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1546 ديدگاه)

        کوروت C7 Z06 با ۹ عدد اینترکولر مشکل overheat موتور داشت که مهندسان کوروت ۴تا اینترکولر به ZR1 اضافه کردن و مجموعاً ۱۳ اینترکولر برای ZR1 نصب شد و مشکل موتور LT4 تو سری های LT5 حل شده بود

        ( کامارو ZL1 هم با همون موتور LT4 ولی با ۱۱ اینترکولر مشکل داغ شدن موتور نداشت )

        تنها ایراد این ماشین ها عدم انتقال درست نیرو از موتور به چرخ بود که بخش زیادی از قدرت توسط لاستیک ها دود میشد و باعث هرزگردی میشد

        دلایل مختلفی داره از جمله تقسیم وزن ، نوع و ضریب گیربکس و …

        تو نسل هشت همه اینا رو برطرف کردن

        موافقم 7
        مخالفم 1
      2. JDM سابق

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1029 ديدگاه)

        جریان گیربکسش رو یبار گفتم
        خواستن گیربکس ده دنده توش جا کنن، جا نشد، چون داشتن رو C8 کار مبکردن ولش کردن به امون خدا، همون گیربکس هشت ذنده قدیمی A8 رو روش گذاشتن درصورتیکه گیربکس جدیدتر و بروز تر ده دنده همزمان رو کامارو و کادیلاک بود
        یکی دیگه از ضعف هاش هم ترکشن درست حسابی بود هرزگردی زیادی داشت بخش زیادی از قدرت هدر می‌رفت
        زد ار وان نبود، یه زد او شیش تیون شده بود

        موافقم 5
        مخالفم 0
    2. Taha Ayoobi

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6523 ديدگاه)

      جی دی ام داداش،

      توی یه پست گفتی مزخرف ترین
      اینجا میگی یکی از مزخرف ترین
      چرا داری آروم آروم به کلشون تعمیم میدی😂

      ولی جدای از این حرفا، یه بار در مورد گیربکسش توضیح داده بودید که چون جا نشد و… همون گیربکس قبلی رو انداختن ولی به قول امیر ماشین اگه میشه مشکلات به جز گیربکسشم یه توضیح ریزی

      موافقم 4
      مخالفم 7
      1. JDM سابق

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1029 ديدگاه)

        حقیقتش خواستم از لفظ مزخرف ترین استفاده کنم گفتم شاید بم گیر بدن 😀 وگرنه نظرم همونه
        در موردش هم بالا توضیح دادم

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (6523 ديدگاه)

          😂

          میشه گفت یه جورایی از لیوان C7 ریختن تو C8، چون احساس میکنم همونقدر که برای نسل 7 کم کاری شده برا 8 پرکاری شده.

          موافقم 6
          مخالفم 2
      2. سوشیانت

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (237 ديدگاه)

        اتفاقا شاهکار بود زمانی که تاپ اسپید ۳۴۵ رو ثبت کرد شوک بزرگی به کلاس سوپر اسپرت ها وارد شد

        1. JDM سابق

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1029 ديدگاه)

          این چیزا برای هر نسل ZR1 عادیه
          مهم پرفورمنس بود که تر زد

          موافقم 6
          مخالفم 1
        2. Nismo

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1979 ديدگاه)

          معیار سوشی تاپ اسپیده
          کلا براش هیچی فرق نمیکنه فقط تاپ اسپید بالا
          پراید هم 300 تا بره سوشی عاشقش میشه
          حالا با این سرعت کجا میخواد بره خدا میدونه…!

          موافقم 5
          مخالفم 1
        3. سوشیانت

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (237 ديدگاه)

          تاپ اسپید هم جزو پرفورمنسه با ساده ترین سرچ مشخص میشه شتاب ۲.۸۵ هم که جزو بهترین سوپر اسپرت ها محسوب میشد
          کار لاور جان شما هم که اصن بحث کردن باهات فایده نداره لینک میفرستی حرف خودت رو میبری زیر سوال

        4. JDM سابق

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1029 ديدگاه)

          شتاب 2.85 در حالت معمولی بدست میاد یا نه!!؟
          از ده تا شاید یکیش دربیاد اونم باید راننده حرفه ای باشه و لاستیکا گرم بشن و چند دور لانچ هم کنه تا درست دربیاد
          چیزی که کمپانی‌ میگه با عمل تفاوت داره،

  11. افشین احمدی

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    جانممم هنسی

  12. ارمیا

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    تیونر به این میگن نه مث منصوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا