درحالیکه این روزها کوروت C8 ZR1 با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت به تیتر اول رسانههای خودرویی تبدیل شده، هنسی در سال ۲۰۱۹ کوروتی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت ساخته بود.
طی روزهای اخیر، شورلت کوروت C8 ZR1 با ۱۰۶۴ اسب بخار و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور در رسانههای خودرویی غوغا به پا کرده است. بااینحال، هنسی با یادآوری نسخه ارتقاءیافته کوروت C7 ZR1 با ۱۰۰۰ اسب بخار، نشان داد که این قدرت پیشتر هم به دست آمده بود. C7 ZR1 در زمان عرضه در سال ۲۰۱۹ با ۷۵۵ اسب بخار و ۹۷۰ نیوتن متر گشتاور از موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ LT5، قدرتمندترین کوروت تاریخ بود. این خودرو با پیشرانه هشت سیلندر سوپرشارژ، محرک عقب و قیمت پایه ۱۲۵ هزار دلار، استاندارد جدیدی برای سوپراسپرتهای موتور جلو تعریف کرد؛ اما هنسی این اعداد را کافی ندانست و با پروژهای جسورانه، قدرت را ۳۳ درصد افزایش داد.
هنسی با این کار، خروجی موتور C7 ZR1 را به ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۱۰ نیوتن متر گشتاور رساند. البته هنسی با ارتقای خودروها به ۱۰۰۰ اسب بخار غریبه نیست اما افزایش ۳۳ درصدی قدرت C7 ZR1 که حتی در حالت استاندارد نیز به خاطر غیرقابلکنترل بودن و واکنش سریع به کوچکترین بیاحتیاطی معروف بود، اقدامی مرگبار به نظر میرسید. این نسخه با نام کامل Corvette ZR1 3ZR ZTK HPE1000، مجموعهای از ارتقاهای گسترده را تجربه کرده بود.
سیستم ورودی هوای جدید، پولی سوپرشارژ ارتقاءیافته، هدرزهای استیل، میلسوپاپ سفارشی، سرسیلندرهای پورت و پولیش، ارتقاء فنرهای سوپاپ، سوپاپها و پوشرادها، کاتالیزورهای پربازده و بهبود گیربکس اتوماتیک هشت سرعته، همگی در کنار هم این کوروت را به یک هیولای واقعی تبدیل کردهاند. در سال ۲۰۱۹، وقتی پکیج HPE1000 معرفی شد، هنسی این خودرو را روی داینو تست کرد و نتایجی مبهوتکننده را به نمایش گذاشت زیرا با سوخت اکتان ۹۳، روی چرخهای عقب ۹۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۴۵ نیوتن متر گشتاور ثبت شد.
وقتی حدود شش سال پیش هنسی از یک کوروت ۷۵۵ اسب بخاری هیولایی هزار اسبی بیرون کشیده است، کنجکاویم ببینم چقدر طول میکشد تا مردان دیوانهٔ تگزاسی نسخه ارتقاءیافته C8 ZR1 را معرفی کنند و قدرت ۱۰۶۴ اسب بخاری این مدل را چقدر افزایش خواهند داد؟
آدولف هیتلر
۱۴ خرداد ۱۴۰۴طراحی کوروت های قدیمی رو بیشتر میپسندم
فقط من احساس میکنم طراحی های کوروت اگزجره است؟ تو ذوق میزنه
قدیمیاش خطوطش نرم تر بود مخصوصا c3
Taha Ayoobi
۱۴ خرداد ۱۴۰۴همه نسل هاش عالیه
AMANTE
۱۴ خرداد ۱۴۰۴اگزجره، او مای گاد.
طراحی کوروت هیچ وقت اغراق آمیز نبود و فقط با زمان حرکت کرد. درست مثل طراحی پورشه 911.
https://www.pedal.ir/chevrolet/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AA/
علی کریمی
۱۴ خرداد ۱۴۰۴zr1 هم یک نسخه تیون شده است که خود جی ام تیونش کرده. و اگه با بقیه خودروهای تیون شده 1000 اسبی مسابقه بده خیلی راحت شکست میخوره. چند پست قبل بی ام و تیون شده فراری هزار اسبی رو شکست داد
Taha Ayoobi
۱۴ خرداد ۱۴۰۴😂
Mr wrong
۱۴ خرداد ۱۴۰۴اها پس کوروت ۹۱۱ توربو اس و لامبورگینی های سوپر ولوچه و فراری های xx و آ ام گ و ام پاور و… تیون شده بودن ما خبر نداشتیم
ازین پست ها بیشتر بزار برامون لطفا ❤️
سوشیانت
۱۵ خرداد ۱۴۰۴اینم یه نمونه دیگه از منطق هیتر های آمریکا فرق تیون خود شرکت سازنده خودرو و یه شرکت دیگه رو تشخیص نمیده😂
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۴ خرداد ۱۴۰۴من در مجموع با موتور جلو بیشتر حال میکنم یعنی میلی راحت بین این و zr1 جدید این zr1 رو انتخاب میکنم.کلا صدای وی۸ پوشراد یه چیز دیگس همین الان برید مقایسه صدای کوروت z06 جدید با z06 نسل قبل رو مقایسه کنید
hosen
۱۴ خرداد ۱۴۰۴قطعا غرش موتور میللنگ تخت c8 z06 بهتره
(Ali(chevynova
۱۴ خرداد ۱۴۰۴۵ سال پیش چیه
سال۱۹۶۵ کوروت استینگری ۴۲۷ قدرتش ۴۳۰ اسب بود اونم فابریک کارخونه
سال ۱۹۶۹ هم همون موتور رو کوروت ۵۸۰ اسب داشت
در ضمن جفتشون کاربراتور ۴ دهنه داشتن
بابا مرحبا کاربراتور ۴ دهنه💪
بابا مرحبا امریکا و ماشینهاش🇺🇸
بابا مرحبا مهندسی امریکا🇺🇸
جرمی کلارکسون
۱۴ خرداد ۱۴۰۴بابا ماشاالله هنسی که توله سگ میگیره گرگ بارون دیده تحویل میده💪🇺🇲
! i M α η δ υ α R
۱۴ خرداد ۱۴۰۴البته ، گرگ پالون دیده درسته دوست عزیز …
رامین کریمی
۱۴ خرداد ۱۴۰۴فعلا گرگ پالون دیده مازراتی ورشکسته شده هستش زیاد غصه نخور
bMw
۱۴ خرداد ۱۴۰۴واویلا
بنازم هنسی مثل همیشه
BlackWing
۱۴ خرداد ۱۴۰۴کوروت C7 ZR1 به گفته خود مهندسان کوروت ریسینگ نقطه اوج و نهایی کوروت موتور جلو و دیفرانسیل عقب بود !
HELLO.BROTHERS
۱۴ خرداد ۱۴۰۴چقدر طراحی خفنی داره.
PURIYA
۱۴ خرداد ۱۴۰۴ماشینی که فابریک کارخونه ۱۰۰۰ اسبه فرق داره با ماشینی که تقویتش کردن تا شده ۱۰۰۰ اسب
این مدل حتی با همون ۷۵۰ اسبم قابل کنترل نبود چه برسه به ۱۰۰۰ اسب
دربرابر ZR1 جدید این ۱۰۰۰ الاغ بخار هم نداره چه برسه به اسب
M4A1
۱۴ خرداد ۱۴۰۴هنسی جان بیا همین حرکتو رو Eray جدید بزن داداش بیا انجین پوشرادو اساسی ارتقا بده قدرتو برسون ۱۵۰۰ اسب تو که بلدی و کارته میتونی.دو دیف هم که هست باور کن گیربکسو تایرو عوض کنی هرچی بال مال هم داره برداری تا ۴۸۰ کیلومترو میتونه بزنه چه بسا ۵۰۰ دست از سر اون لوتوسه هم بردار ولش کن.مگه دنبال رکورد سرعت نیستی؟ خودش تا ۳۷۵ رفته تو یعنی نمیتونی ۱۲۵ تا بزاری روش. یار در دیترویت و تو گرد جهان میگردی؟
Mr wrong
۱۴ خرداد ۱۴۰۴بیا یه لیوان آب بخور دو دقیقه بشین حرف میزنیم داداش
BlackWing
۱۴ خرداد ۱۴۰۴یه نمونه توسط یکی از کمپانی ها به ۱۰۰۰ اسب رسیده بود ویدیوهاش تو اینستا بود ، لانچ وحشتناکی داشت فکر کنم ۴۰۰ متر رو ۸ ثانیه میزد
M4A1
۱۴ خرداد ۱۴۰۴داداش من با نظر دوستان موافقم واقعا GM بعضی وقتا انگار قدر داشته هاشو نمیدونه این پلتفرم و تیم کوروت ریسینگ خیلی حرکتا میتونه بزنه حالا درسته من یه گوشه از دنیا تو ایران چه میدونم این کمپانیا چطور کار میکنن سهم من فقط عکس و فیلمه اما فرض کن همین پروژه کوروت c8 بیاد و سرعت ۴۰۰ کیلومترو بزنه تا ۳۷۵ اومده میدونی چه تبلیغی براش میشه مثل بمب تو رسانه های خودرویی میترکه رسما هایپرکار میدن بهت با قیمت سوپرکار دست دوم اروپایی
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۴ خرداد ۱۴۰۴رفیق این ونوم جدید کلا از صفر ساخته شده اون نسل قبل بود که پلتفرم لوتوس رو تغییر داد و ونوم نسل اول رو ساخت.اینی که شما میگی گروه کالایی تو دهه ۹۰ با نسل ۴ کوروت انجام داد و به رکورد. بیش از ۴۳۰ رسید دقیق یادم هست بالاتر یا کمی پایینتر.و اینکه بیاد روی کوروت نسل۸ اونم ای ری همچین کاری بکنه دوباره میشه تقویت یه برند دیگه و بهترین هایپر کار رو خودش ساخته و فقط لنگ لاستیک و محل مناسب هست.
M4A1
۱۴ خرداد ۱۴۰۴باور کن همین تیم جی ام میتونه چنین حرکتی بزنه بقول شما تقویت برند دیگه هم نباشه.چون من هرچقد ERAY دقت میکنم میبینم عجب پکیجی جمع شده موتور برقی داره و گشتاور آنی ازون طرف پوشراد رو ساختار موتوروسط داره که خودت میدونی وی۸ پوشراد تا کجا جای ارتقا داره تکنولوژی تایر هم پیشرفت کرده تا یه قدمی یه رکورد جاودانه نزدیک شده ثابت کرده این ماشین تا ۳۷۵ اومده انصافا من که هیچ کاره م حیفم میاد
سوشیانت
۱۵ خرداد ۱۴۰۴حالا ما هم هی میگیم ونوم f5 بر خلاف جی تی مال خود هنسیه بعضی ها میگن نه!!!
JDM سابق
۱۴ خرداد ۱۴۰۴اینو یه دویست سیصد اسب بخار دیگه هم بش اضافه کنی بازم شانسی جلوی C8 ZR1 نداره
یکی از مزخرف ترین ZR1 های تاریخه
Amir Machine
۱۴ خرداد ۱۴۰۴میشه لطفاً مشکلات اصلیشو بطور خلاصه بگی؟
ممنون میشم
BlackWing
۱۴ خرداد ۱۴۰۴کوروت C7 Z06 با ۹ عدد اینترکولر مشکل overheat موتور داشت که مهندسان کوروت ۴تا اینترکولر به ZR1 اضافه کردن و مجموعاً ۱۳ اینترکولر برای ZR1 نصب شد و مشکل موتور LT4 تو سری های LT5 حل شده بود
( کامارو ZL1 هم با همون موتور LT4 ولی با ۱۱ اینترکولر مشکل داغ شدن موتور نداشت )
تنها ایراد این ماشین ها عدم انتقال درست نیرو از موتور به چرخ بود که بخش زیادی از قدرت توسط لاستیک ها دود میشد و باعث هرزگردی میشد
دلایل مختلفی داره از جمله تقسیم وزن ، نوع و ضریب گیربکس و …
تو نسل هشت همه اینا رو برطرف کردن
JDM سابق
۱۴ خرداد ۱۴۰۴جریان گیربکسش رو یبار گفتم
خواستن گیربکس ده دنده توش جا کنن، جا نشد، چون داشتن رو C8 کار مبکردن ولش کردن به امون خدا، همون گیربکس هشت ذنده قدیمی A8 رو روش گذاشتن درصورتیکه گیربکس جدیدتر و بروز تر ده دنده همزمان رو کامارو و کادیلاک بود
یکی دیگه از ضعف هاش هم ترکشن درست حسابی بود هرزگردی زیادی داشت بخش زیادی از قدرت هدر میرفت
زد ار وان نبود، یه زد او شیش تیون شده بود
Taha Ayoobi
۱۴ خرداد ۱۴۰۴جی دی ام داداش،
توی یه پست گفتی مزخرف ترین
اینجا میگی یکی از مزخرف ترین
چرا داری آروم آروم به کلشون تعمیم میدی😂
ولی جدای از این حرفا، یه بار در مورد گیربکسش توضیح داده بودید که چون جا نشد و… همون گیربکس قبلی رو انداختن ولی به قول امیر ماشین اگه میشه مشکلات به جز گیربکسشم یه توضیح ریزی
JDM سابق
۱۴ خرداد ۱۴۰۴حقیقتش خواستم از لفظ مزخرف ترین استفاده کنم گفتم شاید بم گیر بدن 😀 وگرنه نظرم همونه
در موردش هم بالا توضیح دادم
Taha Ayoobi
۱۵ خرداد ۱۴۰۴😂
میشه گفت یه جورایی از لیوان C7 ریختن تو C8، چون احساس میکنم همونقدر که برای نسل 7 کم کاری شده برا 8 پرکاری شده.
سوشیانت
۱۵ خرداد ۱۴۰۴اتفاقا شاهکار بود زمانی که تاپ اسپید ۳۴۵ رو ثبت کرد شوک بزرگی به کلاس سوپر اسپرت ها وارد شد
JDM سابق
۱۵ خرداد ۱۴۰۴این چیزا برای هر نسل ZR1 عادیه
مهم پرفورمنس بود که تر زد
Nismo
۱۵ خرداد ۱۴۰۴معیار سوشی تاپ اسپیده
کلا براش هیچی فرق نمیکنه فقط تاپ اسپید بالا
پراید هم 300 تا بره سوشی عاشقش میشه
حالا با این سرعت کجا میخواد بره خدا میدونه…!
سوشیانت
۱۵ خرداد ۱۴۰۴تاپ اسپید هم جزو پرفورمنسه با ساده ترین سرچ مشخص میشه شتاب ۲.۸۵ هم که جزو بهترین سوپر اسپرت ها محسوب میشد
کار لاور جان شما هم که اصن بحث کردن باهات فایده نداره لینک میفرستی حرف خودت رو میبری زیر سوال
JDM سابق
۱۶ خرداد ۱۴۰۴شتاب 2.85 در حالت معمولی بدست میاد یا نه!!؟
از ده تا شاید یکیش دربیاد اونم باید راننده حرفه ای باشه و لاستیکا گرم بشن و چند دور لانچ هم کنه تا درست دربیاد
چیزی که کمپانی میگه با عمل تفاوت داره،
افشین احمدی
۱۶ خرداد ۱۴۰۴جانممم هنسی
ارمیا
۲۱ خرداد ۱۴۰۴تیونر به این میگن نه مث منصوری