فردا موتورز

فردا SX5، جدیدترین کراس‌اوور چینی بازار ایران

دانگ فنگ پس از نخستین تجربه همکاری با ایران‌خودرو، میزان وفاداری‌اش را با قراردادهایی با سایر مونتاژکنندگان وطنی نشان داد. دانگ فنگ اچ سی کراس، اولین حضور این برند در جاده‌های ایران بود. پس از شروع تحریم‌ها و خروج شرکای خارجی از کشور، گروه بهمن با دیگنیتی که همان دانگ فنگ iX5 است و تحت نشان و برند خود دوباره پای محصولات این شرکت را به ایران باز کرد. حالا فرداموتور پیش‌فروش مدل SX5 را آغاز نموده است.

گروه خودروسازی فردا پیش‌ازاین به‌عنوان مونتاژ کننده خودروهای ایران‌خودرو در سمنان فعالیت می‌کرد. سپس این شرکت سعی کرد با همکاری سایک موتور چین، مونتاژ ام جی RX5 را آغاز کند که باوجود تحریم‌ها بی‌نتیجه ماند.

اولین محصول تحت برند این شرکت شاسی‌بلند SX6 بود که یک خودروی سه ردیفه محسوب می‌شد و البته فروش انگشت‌شماری داشت.

دانگ فنگ SX5 به‌عنوان نسل دوم خودروی X5 از سال ۲۰۱۶ به خط تولید راه یافته است. ابعاد این خودروی کراس‌اوور کامپکت، ۴۵۱ سانتی‌متر طول، ۱۸۱ سانتی‌متر عرض و ۱۷۲ سانتی‌متر ارتفاع است و فاصله بین دو محور آن نیز به ۲۷۲ سانتی‌متر می‌رسد که ابعاد آن را در رقابت با خودروهایی چون تیگو ۵ و جک S5 قرار می‌دهد.

طراحی

با الهام از خودروهایی چون فولکس تیگوآن، SX5 نیز خودرویی متعادل به نظر می‌رسد. پرهیز از اغراق و استفاده صحیح از خطوط، نمای نسبتاً جذابی در جلوی خودرو به وجود آورده‌اند. طراحی سپر و هواکش‌های آن نیز حالتی اسپرت و قدرتمند به خودرو داده‌اند. LED های روزتاب در امتداد نوارهای کرومی پایین جلوپنجره قرار گرفته و باعث عریض‌تر نشان داده شدن خودرو می‌شوند. نمای جانبی اندکی خنثی است و نکته خاصی به‌جز کوچک بودن چرخ‌های ۱۷ اینچی در آن دیده نمی‌شود. نمای پشتی هم با چراغ‌های برجسته، اسپویلر سقفی عقب، دو عدد خروجی فیک اگزوز و یک زیر سپری شکل گرفته‌اند.

طراحی داخلی SX5 بدون هیچ شرمی از محصولات باواریا کپی‌برداری شده است. کابین نسبتاً مدرن و پر از امکانات و شلوغ به نظر می‌رسد. با این وجود بسیاری از بخش‌های داشبورد از پلاستیک‌های با کیفیت قابل قبول و نرم و یا با طرح فیبر کربنی و پلاستیک‌های پیانو بلک پوشیده شده است. یک نوار قرمز رنگ در عرض داشبورد کشیده شده تا حالت اسپرت آن را تشدید کند. یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی در نظر گرفته شده که در بالاترین سطح کنسول مرکزی قرار گرفته است. صندلی‌ها نیز پوشش مناسب و طراحی خوبی داشته و دربرگیرنده و اسپرت طراحی شده‌اند. با این وجود کیفیت پایین برخی قسمت‌ها و قطعات پلاستیکی توی ذوق می‌زند.

کابین بسیار جادار و دل‌باز به نظر می‌رسد. جای پا و سر بسیار خوبی وجود دارد و فضای بار هم وسیع است. نمایشگر هم پاسخگویی سریعی دارد. نسخه‌ای که در سایت فردا موتور نشان داده شده هم صندلی‌ها و روکش ساده‌تری نسبت به نسخه‌های رده بالای این خودرو دارد.

مشخصات فنی SX5

موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ بوده و با خروجی ۱۲۳ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ و گشتاور ۱۵۱ نیوتن‌متر در دور موتور ۴۴۰۰ با یک گیربکس CVT با انتخاب دنده تیپ ترونیک، قدرت را به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. این موتوری است که در اروپا روی میتسوبیشی ASX نیز قرار می‌گیرد. هرچند در اینجا تغییراتی در سوپاپ‌ها و تزریق سوخت آن صورت گرفته است. طبیعی است که این اعداد برای یک خودروی با وزن خالص ۱۳۵۰ کیلوگرمی ناکافی به نظر برسند. بهتر بود که فرداموتورز از موتور قدرتمندتر ۱۴۷ اسبی ۲ لیتری تنفس طبیعی برای این خودرو استفاده می‌کرد.

 

تجهیزات و امکانات

طبق انتظاری که از خودروهای چینی داریم، فهرست تجهیزات و آپشن های آن‌ها باید پر و پیمان باشد. سانروف، کروز کنترل، سیستم مالتی مدیا همراه با دوربین دید عقب، فرمان برقی، تهویه مطبوع خودکار، کنترل فشار باد تایرها، خروجی برق ۱۲ ولتی، باربند سقفی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، چراغ‌های روزتاب و … ازجمله این تجهیزات می‌باشند.

 

رقبا

وقتی به قوای محرکه فردا SX5 نگاه می‌کنیم باید آن را با جک S3 مقایسه کنیم در حالی که از نظر ابعاد، این خودرو به مراتب بزرگتر از جک S3 و مشابه جک S5 است. قیمت ۹۴۹۰ دلاری دانگ فنگ SX5 نیز آن را هم‌ردیف جک S5 و البته ارزان‌تر از تیگو ۳ قرار می‌دهد.

قیمت فروش در ایران

دانگ فنگ SX5 در چین با قیمت پایه ۸۹۹۰۰ یوان و در بالاترین مدل با قیمت ۱۲۲۹۰۰ یوان به فروش می‌رسد.

قیمت فردا SX5 در ایران ۶۲۹ میلیون اعلام شده که با تخفیف ۴۰ میلیونی و با تحویل ۶۰ روزه با قیمت ۵۸۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این قیمت اندکی پایین‌تر از تیگو ۵ هایما S7 و نزدیک به قیمت جک S5 و هایما S5 می‌باشد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴۳ رای

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. •MOHAMAD•

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    پدال جان لطف کن مطلب معرفی سوپر سدان های کادیلاک رو بزار به جای این چینی ها

    موافقم 30
    مخالفم 4
    1. S

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      ???بهت بگن ماشینت چیه
      خدایی روت میشه بگه فردا؟???

      موافقم 26
      مخالفم 8
    2. مزدا

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      فردا برنامه ات چیه؟
      فردا با فردا میخوام برم سفر پس فردا برگردم!!

      موافقم 26
      مخالفم 4
  2. Farzad

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    چقد بدبخت شدیم که علاوه بر فرغون سازهای داخلی خودمون ، شرکتهای مونتاژکار خودروهای چینی بنجل هم داریم .
    جهان سومم دیگه رد کردیم …

    موافقم 46
    مخالفم 13
    1. جناب ایکس

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      ???جهان چهارم:???
      *مخترع: ایران خودرو، سایپا، چین و مسوئولین

      *ویژگی ها: فرغون سواری، گاری سواری، آشغال سواری، پول لامبورگینی بده پراید سوار شو، پزشکش اندازه کارگر آمریکایی درآمد داره، وقتی که داره گرونه بیشتر میخرن، وقتی که ارزونه کمتر?، خر سوار شی بهتره بخدا،سکوی پرتاب کشور هایی مث چین، ماشیناشون (حتی مزدا وانت???) یورو پنجه برای همین بنزین بنزین یورو دو میریزن تا بهترین عملکرد رو ازش بگیرن.???

      *آناتومی بعضی مسئولینش به این شکله که: بدون رگ، بدون مغز، بدون قلب، یا حتی بدون گوش و چشم!!!!!!! ولی دارای پوست بسیار کلفت و ضد گلوله?️ کلفت تر از پوست کرگدن. داروین میگه اینا از نسل کرگردن های کهن هستند که به مرور تکامل یافتن و به نام مسئول (نام علمیش: مسئولگدنوس Maseulagadanus) شناخته میشن.

      *مردم: گرونه بیشتر میخرن، وقتی که ارزونه کمتر?، دارای مقاومت بالا: ضد گرانی، ضد فقر، ضد آب، ضد یخ (روغن موتور کاسپین??) ضد برف، دارای زنجیر چرخ، ضد اتش، گدازه، درد، رنج بدبختی??? خب ماهم طاقتی داریم. خسته شدیم دیگه (ضد خستگی نیستیم متاسفانه) قابلیت سفر در خیابان، بیابان، دریا، صحرا، فضا، سیاهچاله، خورشید، مرکز زمین،
      و از همه مهم تر قابلیت سفر به بیرون از عالم (universe) و رفتن به جهانی دیگر در کمتر از 1 ثانیه با با پورتال جهان به جهان 00121 به نام پراید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. خدایی کدوم فراری ای میتونه اینکارو بکنه؟

      موافقم 61
      مخالفم 14
      1. ??Amin_sto??

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (293 ديدگاه)

        واقعا ما چقدر بیچاره هستیم ، توی امارات رولز رویس ، فراری ، پورشه و مازراتی رو همینطوری توی بیابون و پارکینگ رها میکنند بعد ما باید سوار یه همچین فرغون هایی بشیم هرچند که پول همین هارو هم نداریم ، توی خود چین هم 85% مردم سوار اینها نمیشن و رنجروور و آئودی و لکسوس و مرسدس و …. میخرند به دلیل اقتصاد بسیار عالیه چین

        موافقم 27
        مخالفم 6
        1. جناب ایکس

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          دقیقا. نصف خارجیاشون اصلا آئودیه.

          موافقم 14
          مخالفم 0
        2. Farzad

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          به نکته خوبی اشاره کردی ، چین یکی از بهترین بازارها برای برندهای معروف خودوسازیه چون مردم چین علاقه ی زیادی به این برندها دارن ، اتفاقا شاید دلیل این کپی کاری های چینا هم همین باشه .

          موافقم 13
          مخالفم 2
        3. حسین

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (3 ديدگاه)

          بله در امارات با این پول میتونی یه ماشین بنز مدل ۲۰۱۳ بخری ولی اینجا بهت یه دنا میدن یا ماشین چینی پس ما ناچار به انتخاب ماشین چینی هستیم

          موافقم 4
          مخالفم 2
  3. حسین

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    کاش ایرانخودرو و سایپا یک شرکت مثل مرتب خودرو را بخرند بصورتی که ۵۰درصد برای ایرانخودرو و ۵۰ درصد برای سایپا باشد و در ان محصولات زیر را با برند مرتب خودرو و با استفاده از تکنولوژی و سرمایه یکدیگر ، تولید کنند:
    ۱- خودرو های هیبریدی و برقی . (با سرمایه گذاری مشترک و عدم موازی کاری و اشتراک پلتفرم های جدید دوخودروساز)
    ۲- خودرو های لوکس . ( برای اثبات توانایی تولید خودرو های باکیفیت و لوکس )
    ۳- خودرو های صادراتی . (با اشتراک گذاری پلتفرم ها و موتور ها ، بعنوان مثال صادرات ساینا با موتور ملی ایرانخودرو )

    الان رنو دولتی هست اما با اتحاد با بقیه شرکت ها موفق شده .
    ایرانخودرو و سایپا هم که نابود نمیشن ، پس این تنها راهه!

    موافقم 12
    مخالفم 29
    1. جناب ایکس

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      چقدر میگی. 4 بار تا الان تو همه مطالب گفتی. آخه مرتب خودرو چه فرقی داره با بقیه مونتاژ کارا؟ فرقم داشته باشه کاری نمیتونه بکنه. باید ایران خودرو و سایپا نسلش منقرض شه. خدا ریششون رو بکنه انشا الله به حق هفت تن…

      موافقم 25
      مخالفم 3
      1. R@m!n

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        فکر کنم پنج تا هستن

        موافقم 17
        مخالفم 0
      2. حسین

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2820 ديدگاه)

        دوس داشتم نظر بقیه رو بدونم ، ببخشید جای شما را تنگ کردم!
        مرتب خودرو هم یک برند قدیمی ایرانی ورشکسته هست که قابلیت احیا داره!

        موافقم 5
        مخالفم 7
        1. جناب ایکس

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          نه اصلا حرفشم نزن

          موافقم 6
          مخالفم 1
    2. 6666

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      همه اینا رو داریم کلا کشور پیشرفته ای هستیم

      خودرو هیبریدی

      دنا پلاس توربو اتوماتیک هیبریدی ( یک طرح بدون اجرا ! )

      خودرو لوکس

      دنا پلاس توربو اتوماتیک

      خودرو های صادراتی

      اینهمه موفقیت رو نمیبینی ؟
      پراید صادر شد به عراق !
      سمند صادر شد به روسیه !
      مونتاژ پژو های قدیمی و تامین ماشین های کشور های جنگ زده ( خانواده هایی فقیر که همه سرمایشون رو تو جنگ از دست دادند ! ) در خاورمیانه به عهده خودرو سازی های موفق و فوق ال پیشرفته ایرانه !

      چطور اینها رو نمیبینی ؟؟

      موافقم 3
      مخالفم 3
  4. حسین

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    اگر موتور 2.4 لیتری میتسوبیشی های جدید را داشت ، با این قیمت میتوانست رقابت کند با جک اس5 !
    با مشخصات فعلی 400 میلیون باید قیمت گذاری میشد!

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. SS

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (128 ديدگاه)

      همین موتور 2.4 لیتری که میگی خودش هم فقط جهت ورود به کشور مطابقت سازی شد و الا در غیر این صورت مثل بازارهای امریکایی و کانادایی به صورت 3 لیتری V6 عرضه میشه

      موافقم 4
      مخالفم 1
  5. حسین

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    قیمتش ده هزار دلاره ! یعنی 250 میلیون تومن! حالا اگر مدل سه سال کارکردش میشد بیاد کشور ، زیر 250 میلیون بود! اما الان630 میلیون هست و قطعا سه سال دیگه هم 250 میلیون نیست!
    بیخود نیست با واردات خودرو دست دوم مخالفند!

    موافقم 18
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من اطمینان دارم این خودرو وارد بازار بشه قیمتش یهو میکشه بالا چون نسبت به رقبای دیگه چینی هم ظاهر هم داخلش خیلی سرتر از ماشینهای چینی بازار هستش حالا شما هم هستیم ما هم هستیم این ماشین تا اخر شهریور به ۸۰۰میلیون هم میرسه خیالتون راحت

      موافقم 9
      مخالفم 0
  6. Angus_812

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (100 ديدگاه)

    چقدر میتونیم بیچاره باشیم
    که فقط چینی سوار شیم
    و چقدر میتونیم خنگ باشیم گه از اینا همایت میکنیم
    من سوالم از ادمای متعصب چینی اینه که
    اگه حق انتخاب بین خودرو آلمانی و ژاپنی و چینی داشتن
    بازم چینی انتخاب میکردن؟؟؟؟؟؟
    چین هیچ پیشرفتی نداشته فقط با الگو و علم بقیه خودشو اورد بالا هیچی از خودش نداره
    همه تکنولوژی خودرو هاشو کادیلاک و مرسدس ۵۰ سال پیش استفاده میکردن
    والا تیبا و ۴۰۵ به اینا شرف دارن
    حداقل ادم میدونه چی سوار میشه
    ولی این………..

    موافقم 6
    مخالفم 11
    1. حسین

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      حمایت درسته!
      اگر بازار ازاد و قیمت ها واقعی بود ، حرف شما درسته اما همین چینی ها سیستم تعلیق و پلتفرمشون خیلی بهتر از تیبا و 405 هست!
      بسترن بی50 اف با سیستم تعلیق مولتی لینک و پلتفرم قدیمی مزدا6 واقعا در پیچ و تصادف خوب هست! تازه این ماشین 4 ستاره ایمنی چینی داره!

      موافقم 11
      مخالفم 5
    2. حسین

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (3 ديدگاه)

      به نظر من ماشین چینی شرف داره به ماشینهای داخلی من خودم مخالف سرسخت ماشین چینی بودم ولی با اکثر اونایی که ماشین چینی داشتن صحبت کردم به اتفاق گفتن که تو این چند سالی که سوار شدن فقط خرج بنزین و روغن کردن در صورتی که خودم ۲۰۷ داشتم از نمایندگی که تحویل گرفتم گریبکسش خراب بود ما امسال این ماشینهای چینی رو در برابر ماشین داخلی قبول داریم که البته اگر پولش باشه ماشین کره یا ژاپن سوار بشی خیلی بهتر که اونم باید دوبرابر پول داد مدل پایین هم بخوای بگیری که یهود به دست تو که میافته به خرج میافته پس در برابر داخلی چین شرف داره

      موافقم 10
      مخالفم 0
  7. زیزیگولو

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4781 ديدگاه)

    تو امارات چه ماشینایی رو وسط بیابونو گرمای شدیدو شنو ماسه ول کردن رفتن اونوقت این بدرد نخورای چینی شدن رویای دست نیافتنی ایرانیا

    موافقم 8
    مخالفم 1
  8. ツSAMURAIツ

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    پدال چرا خبر کادیلاک CT5-V رو نمیزاری

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. جناب ایکس

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      راس میگه. ولی پدال مطالبش رو صبحا تا حدود ساعت 3 منتشر میکنه. ایشالا باشه برای فردا.

      موافقم 10
      مخالفم 2
  9. Ramin

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    هر چی میحوان بیارن بیارن…. ولی جون هرکی دوست دارن یه محصول خوب بیارن…

    هرکی میخواد ماشین بیاره میره چینی بد میاره…. ?
    این همه چینی خوب داریم…. چرا اون رو نمیارن ؟؟؟

    همیشه ته مونده چینی ها میاد به ما. چینی خوب هم نمیتونیم سوار شیم.

    چینی درست و حسابی زیاد داریم ولی دیر وارد میشن….
    مثلا آریزو 6 ماله سال 2016 هست…. ولی پارسال وارد ایران شد…
    نمیدونم چرا اینطوری میکنن. اگه آریزو 6 همون 3 سال پیش وارد میشد اینقدر نگرشمون بهشون بد نبود… هایما هم دیر وارد ایران شد.

    وقتی دیر میارن اون ها هم تکنولوژی شون قدیمی میشه بعد میگم اه اه
    درصورتی که این ماشین جدید نیست… ماله 4 و 5 سال پیشه…

    بعد پول ما هم بی ارزشه…. ماشین 10 هزار دلاری میشه 500 میلیون
    15 هزار دلاری میشه 800 میلیون

    خب تابلو هست میگیم بده…

    فیلا 2 مشکل هست… 1 خودرو هارو دیر وارد بازار ایران میکنن… 2 پولمون بی ارزشه…

    البته بزرگترین مشکل گزینه 2 هست….

    ولی اگه میخواهید بدونید چینی ها ماشین های خوبی دارن یا نه باید برید دوبی اونجا همه مدل زیاده… همه چی…. اونجا سوار شید ببیند چین واقعا ماشیناش خوبه… یا نه…

    موافقم 9
    مخالفم 11
  10. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (335 ديدگاه)

    خب وقتشه رامین پای چینیا وسطه وقتشه خودتو نشون بدی

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. RezaRs

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      وقتشه ثابت کنه نون خور کیه وقتشه ثابت کنه ولی نعمتش کیه

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. Ahmad

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (222 ديدگاه)

        بیخیال…
        این باباش چینی‌سواره حرفا باباشو ک توی مهمونیا میزنه میاد اینجا مینویسه!ولی نعمت کجا بود.
        حالا اگه بجا چینی ددی دنا داشت همین حرفارو واسه ایرانخودرو میزد!

        موافقم 13
        مخالفم 2
        1. Ramin

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          ????

          بابای من چندی سال پیش عمرشو داد به شما…

          بابام 50 سال پیش پیکان داشت….

          همونم نسبت به زمان خودش خوب بود…

          درسته که چینی دارم ولی قبلش سورن داشتم….

          سورن : زباله متحرک….

          خودرو های داخلی هیچ وقت نمیتونن به پای چینی ها برسن و منم ازشون تعریف نمیکنم ( خودرو های داخلی )

          شما برو گوشی های چینی رو بیین…

          هواوی و شیائومی….

          درسته به پای سامسونگ هیچ وقت نمیرسن….

          ولی اپل و کلی برند دیگه رو رد کردن…

          شیائومی بلک شارک 2 سال پی یا پی بهترین گوشی بازی شد . ( بین تمامی گوشی ها)

          خب این داره پیشرفت چینی رو نشون میده

          خودرو هم همینوطوره….

          فقط زمان ثابت میکنه…

          موافقم 11
          مخالفم 11
    2. جناب ایکس

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      پای چینیا هم وسط نباشه خود پاشونو وسط میاره ???

      موافقم 8
      مخالفم 0
  11. $ÃЪŦÏЛ$

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    چینی سازا بهمون رحم نمی‌کنن حداقل خود خودروساز وطنی خیانت نکنه!
    البته اینا فقط پول و نونشون توی خوردن خون مردمه…

    موافقم 9
    مخالفم 0
  12. Benz

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    با چینی های هم سطح خودش تو ایران به راحتی میتونه رقابت کنه.

    موافقم 7
    مخالفم 4
  13. SS

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (738 ديدگاه)

    موتور 1.6 و سی وی تی برای ماشین 1.3 تنی ?
    احتمالا به خاطر قوانین مسخره گمرکی چنین انتخابی کردن ولی واقعا ضعیف هست.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  14. صابر

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (15 ديدگاه)

    با هیچ شرمی!! کپی!!
    تو که خریداری چه فرقی بحالت داره کپی باشه یا نه. مهم کیفیت . امنیت . قیمت.
    نه نمیخرم کپیه . در هر حال نخرید مطمئنم خیلی ها میخرند.
    و خیلی از این خودروهای به اصطلاح کپی در اروپا به فروش میرسند!!
    لذا این اصطلاح بی شرمی بیشتر جهت تخریب خودروست. بگید کپی تمام . نه شرم نمکنند. ?
    .
    من نمیدونم از اون شرکتی که کپی کردن. اون شرکت اعتراض کرده یا نه. لینک لطفا

    موافقم 5
    مخالفم 2
  15. صابر

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (15 ديدگاه)

    لطفا خودروی اسپورت چینی hongqi رو معرفی کنید.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  16. مهرداد كمال

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1813 ديدگاه)

    خوبه دموکرات ها اومدن تا حدی بساط چینا برداشته میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امین

    ۲۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خودرو sx5 خودرویی قابل تحقیق و بررسی و بنظرم خریدش .نسبت به قیمت و شرایط فروش و امکاناتش عالی هست .
    در اصل همون دانگ فنگ هست .
    دوستان من تحقیق کردم چون میخوام بخرم
    شما خودتون یه سرچ ساده در گوگل بزنین بالا میاره دیگینیتی و فدیلیتی و حتی لاماری و حتی اچ سی کراس و خودروهای
    Sx5 و t5فردا موتور با هم جزو شرکت‌های دانگ فنگ هستن که ۱۰۰ درصد مالکیت آن دولت چین هست.
    بنظرم تو این زمان شرایط و وضعیت خود با کدوم خودرو همسو هست خرید و استفاده کردن
    بهترین تصمیم هست

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا