خودروهای چینی

5 ستاره ایمنی از ANCAP استرالیا برای هاوال H2 و LDV T60

بنا بر مندرجات سایت موتورینگ (MOTORING) استرالیا که در اینجا فشرده‌ای از آن برای شما عزیزان نقل می‌شود، دو خودروی چینی هاوال H2 و LDV T60 توانستند بالاترین رتبه ایمنی یا ۵ ستاره را از موسسه ایمنی ANCAP استرالیا دریافت نمایند.


هاوال H2 نخستین کراس‌اوور کامپکتی از چین است که توانست ۵ ستاره را از ANCAP استرالیا دریافت نماید. پیش‌تر، بلندقامت بزرگ سایز هاوال H9 تنها موفق به کسب ۴ ستاره از این موسسه شد. همچنین پیکاپ LDV T60 نیز، نخستین پیکاپی از چین است که ۵ ستاره را از ANCAP دریافت نمود. ناگفته نماند که برند LDV به کمپانی سایک چین تعلق دارد.


از مجموع ۳۷ امتیاز کامل، پیکاپ LDV T60 مجموع ۳۴.۸۸ امتیاز و هاوال H2 هم ۳۵.۴۶ امتیاز را دریافت نمود. هم‌زمان هوندا CR-V نیز در این موسسه ازلحاظ ایمنی آزمایش شد و توانست ۳۵.۷۶ امتیاز از ۳۷ امتیاز کامل را از موسسه ANCAP استرالیا دریافت نماید.


جیمز گودوین (JAMES GOODWIN) مدیر موسسه ANCAP، نتایج دریافتی توسط پیکاپ LDV T60 را کاملاً تحسین می‌کند و کسب این رتبه را مایه شرمساری برای دیگر پیکاپ‌های چینی و هندی ازجمله گریت وال استیت (۲ ستاره)، فوتون تانلند (۳ ستاره) و همچنین تاتا XENON (چهار ستاره) و ماهیندرا پیکاپ (۳ ستاره) می‌داند.


وی در عین حال بر این نکته نیز تأکید دارد که از سال ۲۰۱۸ میلادی که نظام ارزیابی ANCAP استرالیا با EURONCAP اروپا هماهنگ می‌شود، وجود سامانه ترمز خودکار اضطراری به یک پیش نیاز در آزمون‌های ایمنی این موسسه بدل خواهد شد. سامانه‌ای که امروزه حتی در محبوب‌ترین پیکاپ‌های بازار استرالیا ازجمله تویوتا هایلوکس و فورد اورست هم دیده نمی‌شود.

در نهایت، مدیرعامل شرکت LDV در استرالیا می‌گوید که ما عمیقاً از امتیازات دریافتی توسط پیکاپ T60 خوشحال شدیم اما شگفت‌زده نشدیم.

منبع اصلی: MOTORING.COM.AU

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. امید

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاش ما هم حداقل مثل چینی ها کپی کردن را یاد می گرفتیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۹ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2810 ديدگاه)

      کپی کردن ساده نیست!
      مخصوصا اگر بخواهی ایمن ، زیبا ، کم مصرف ، پر اپشن و با کیفیت باشه و قیکت رقابتی داشته باشه!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. mohammad_FM 480

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    ولی ما عمیقا شگفت زده شدیم!!
    واقعا دمشون گرم 5 ستاره ایمنی هم گرفتن چینی ها.حالا هی بگید همه چینی ها مسخره هستن…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. power active

    ۱۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (171 ديدگاه)

    اگه چین بد بود شرکت بنز اونجا مونتاژ کاری نمیکرد. مدل های سی200 من شنیدم بشترشون تو چین منتاژ میشن !!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. نوید افسرده

      ۱۲ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ربطی نداره حرفت عزیز من. اونی که شما میگین کپی نیست. مونتاژ تحت لیسانس است. یعنی شرکت بنز تجهیزات و ماشین آلات و قالبهای ریخته‌گری و غیره رو فرستاده اونجا تا با استفاده از مالیات کم کشور چین و دستمزد پایین و حق بیمه کم کارکنان در چین، ماشین تولید کنه تا سودش بالا بره. کپی بدون لیسانس با کپی تحت لیسانس فرق داره جان من.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا