خودروهای چینی

نگاهی اجمالی به برلیانس H230، چینی میان‌قیمت

خودروسازان کشورمان را می‌توان مردان واقع‌بین و دوراندیشی دانست! آن‌ها واقف‌اند که علیرغم تمامی ادعاها و لاف و گزاف‌ها، از آورده چندانی برخوردار نیستند و در عالم صنعت نیز جایگاه درخوری را واجد نمی‌باشند؛ شاید به همین خاطر است که در اولین فرصت بلیت ممالک راقیه را خریداری نموده و جهت اخذ تکنولوژی راهی این سرزمین‌ها می‌گردند. زمانی این مقاصد سئول و پاریس بود و اکنون هم سرزمین اژدهای سرخ.

Brilliance H230
Brilliance H230
خودروسازی ما را می‌توان آینه تمام نمای فرصت سوزی نامید، به همین سبب است که هرگز نتوانسته رضایت خاطر عامه را به خود جلب نماید و هر اندازه که مدیران این صنعت از موفقیت‌ها و فتوحات خود دم زده و شمارگان تولیدشان را به رخ خریداران می‌کشند، به همان نسبت هم بر حجم دلزدگی ها و کراهت‌ها نیز افزوده می‌گردد، شاید این مسئله بدان علت است که این صنعت همچون جزیره‌ای دورافتاده، از دستاوردهای دنیای نوین گریزان است و قصد دارد یک‌تنه و با مدیریتی ضعیف، صنعتی قوی را اداره کند؛ لی ایا کوکا مدیرعامل سابق فورد و کرایسلر در کتابش به نام «فراز و شیب» می‌نویسد:

هر سازمان تولیدی سه وجه عمده دارد: نیروی انسانی، کالا، سود. اول نیروی انسانی است. وقتی افراد خوبی نداشته باشی، دو وجه دیگر را نخواهی داشت. یعنی بدون وجود مدیریت تخصصی و شایسته‌سالاری در یک مجموعه، نه کالای مرغوبی تولید خواهد شد و نه سود مناسبی به دست خواهد آمد (منظور کسب سود در یک بازار رقابتی است نه انحصاری).

چند وقتی است که خودروسازان کشورمان دست به دامان شرکت‌های چینی شده و از آن‌ها مدد می‌طلبند، جالب اینجاست که زمانی برخی از همین افراد، حتی کره‌ای‌ها و فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها و… را هم‌شأن خود ندانسته و در برابر هر نوع سرمایه‌گذاری مؤثر آنان سنگ‌اندازی می‌نمودند؛ روزی این کار را با شعار خودکفایی انجام می‌دادند و زمانی هم به نام استفاده از استعدادهای جوان داخلی! و……عدم سرمایه‌گذاری درست در سال‌های گذشته و فرصت سوزی‌ها و ندیدن واقعیت‌ها و……خودروسازی‌مان را به روزی انداخته است که همگان شاهدیم!

Brilliance H230
Brilliance H230
حال که بر سر ناچاری و نیز تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی در پی همکاری با شرکت‌های چینی هستیم، لااقل سعی کنیم شیوه صحیح خودروسازی را از آنان بیاموزیم! شاید این سخن من برای متصدیان خودروسازی‌مان بسیار سنگین باشد و آن‌ها چینی‌ها را به هیچ عنوان همسنگ خود ندانند؛ ولی باید این مسئله را درک نمود که بازار جهانی عرصه واقعیات است نه پندار و توهمات. واقعیت دردناک هم این است که چینی‌ها در بسیاری از موارد از ما پیشی گرفته و محصولاتی زیباتر، مجهزتر و عامه‌پسندتر و حتی تا حدی باکیفیت‌تر و ایمن‌تری نسبت به مجموعه‌های داخلی به بازار عرضه می‌نمایند.

Brilliance H230
Brilliance H230
یکی از محصولات چینی که قرار است در آینده‌ای نزدیک وارد بازار کشورمان شود و علاوه بر آن از بهایی نسبتاً رقابتی برخوردار است، خودروی برلیانس H230 است. این خودرو درصورتی‌که با قیمت اعلامی به بازار عرضه گردد و کیفیت خود نیز را تا حدی اثبات نماید، می‌تواند نمونه‌های قدیمی و پرفروش داخلی را کاملاً به دردسر اندازد. حال به بررسی اجمالی این خودرو می‌پردازیم.

Brilliance H230
Brilliance H230
برلیانس H230 برای نخستین بار در آگوست سال ۲۰۱۲ میلادی پا به عرصه بازار نهاد. طراحی این خودرو کار دست طراحان ایتالیایی می‌باشد. در وب‌سایت این شرکت تنها به نام جیوجیارو (GIUGIARO) بسنده شده است؛ اما از آنجایی که این فرد در شرکت ایتال دیزاین مشغول به فعالیت است، می‌توان این حدس را زد که طراحی بدنه آن دست‌پخت همین موسسه است. شرکت برلیانس به مدت ۵ سال نیز با موسسه پنین فارینا ایتالیا ارتباط تنگاتنگی داشته و برخی از مدل‌های جدید این شرکت، از جمله H330 و H530 و…. هم با همکاری این مجموعه طراحی شده‌اند. اما چندی پیش، شرکت برلیانس، رئیس تیم طراحی شرکت پنین فارینا را به استخدام خویش درآورد. آن فرد هم کسی نبود جز دیمیتری ویکدومینی (DIMITRI VICEDOMINI)، که از ۱۵ سال تجربه کاری در این زمینه برخوردار است. نامبرده، پیش از این، رهبری تیم پنین فارینا را در طراحی خودروهایی همچون برلیانس BS4 نیز به عهده داشته است.

Brilliance H230
Brilliance H230 2014
در چند سال اخیر استفاده از طراحان غربی به پدیده‌ای نوین در میان خودروسازان چینی درآمده است. به طور مثال، شرکت BAIC از مشاوره طراح پیشین کمپانی فراری به نام لئوناردو فیوراونتی (LEONARDO FIORAVANTI)، برای طراحی برخی مدل‌هایش بهره برده است و یا می‌توان شرکت جیلی را مثال آورد که طراحی خودروهای جدید خود را به پیتر هاربی (PETER HORBUY)، رئیس تیم طراحی ولو سوئد، واگذار نموده است.

Brilliance H230
Brilliance H230
در کل، منابع چینی طراحی برلیانس H230 را خوب و مناسب و خطوط بکار رفته در جلوپنجره آن را قوی ارزیابی نمودند. در جای‌جای بدنه آن نیز خطوط تیز به‌کاررفته و طراحی بخش پشتی آن نیز متناسب است. چراغ‌های این خودرو نیز به‌خوبی کناره‌های های بدنه را فرا گرفته‌اند. در مجموع، این رسانه‌ها، طراحی خودروهای جدید برلیانس و از جمله این مدل را گواهی بر پیشرفت سریع این برند در زمینه طراحی دانسته‌اند.

Brilliance H230 Interior
Brilliance H230 Interior
داشبورد این خودرو هم از طراحی نسبتاً زیبایی برخوردار بوده و در بخش‌های گوناگون آن نیز از پلاستیک‌های سخت و ارزان‌قیمت بهره گرفته شده است. برخی منابع چینی، کیفیت مونتاژ این بخش را در حد مناسبی ارزیابی نمودند. شاخص‌های اسپرتی در نقاط گوناگون آن مشاهده می‌گردد و فرمان آن نیز از طرح مهیجی برخوردار است؛ البته همه این موارد چندان بی‌دلیل هم نیست! زیرا بنا به ادعای برخی از وب‌سایت‌های غربی، داشبورد این خودرو از شباهت بسیاری به برخی از ساخته‌های کمپانی سیتروئن همچون مدل C3 و DS3 برخوردار است و این مسئله‌ای نیست که از چشم‌های تیزبین مغفول مانده باشد. یکی دیگر از مزایای این خودرو نیز صندوق بار نسبتاً بزرگ آن است که جوابگوی نیازهای یک خانواده معمولی در هنگام سفر است.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
این مدل از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بهره می‌برد که توان آن معادل ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور خروجی آن هم برابر با ۱۴۳ نیوتن‌متر است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم این مدل در دو نسخه ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته AMT عرضه می‌شود. منبع گیربکس AMT این خودرو هم از شرکت GETRAG آلمان است، که در حال حاضر از بزرگ‌ترین سازندگان این سازه در دنیاست. همچنین بنا به ادعای وب‌سایت شرکت برلیانس، این خودرو برای توقف از سرعت ۱۰۰ کیلومتر به صفر، به مسافتی معادل ۴۴.۴ متر جهت ترمزگیری نیازمند است. از آنجایی که ممکن است که برخی از خوانندگان آشنایی چندانی با کارکرد گیربکس AMT نداشته باشند در اینجا به طور خلاصه نحوه کار این نوع جعبه‌دنده را بررسی می‌نماییم.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
گیربکس AMT: عبارت AMT مخفف عبارت AUTOMATED MANUAL TRANMISSION است که به معنی گیربکس دستی اتوماتیک شده می‌باشد. این سامانه برای نخستین بار در سال ۱۹۹۶ میلادی توسط شرکت BMW به بازار معرفی شد. AMT، همان گیربکس دستی است، با این تفاوت که فرایند تعویض دنده و کلاچ گیری در آن به وسیله یک مجموعه رباتیکی هوشمند انجام می‌گیرد. در این نوع از جعبه‌دنده، پدال کلاچ از زیر پای راننده حذف شده است، زیرا عمل کلاچ‌گیری به طور خودکار و توسط یک برنامه کامپیوتری و یک سیستم الکتریکی انجام می‌شود. دنده‌ها نیز می‌تواند به صورت خودکار و با هدایت سیستم مدیریت کامپیوتری تعویض شوند، هر چند که راننده نیز می‌تواند به صورت دستی در کار این سیستم دخالت کرده و دنده‌ها را سبک یا سنگین کند، در این وضعیت نیز فرمان راننده مبنی بر سبک یا سنگین کردن دنده‌ها مانند گیربکس‌های موسوم به تیپ‌ترونیک و به صورت «+» و یا «-» است و در نهایت فرمان راننده به صورت یک پالس الکتریکی به سیستم می‌رسد و ادامه کار همچنان بر عهده واحد مدیریت کامپیوتری و مجموعه الکتریکی است. در سطح بین‌المللی این سیستم جزو سیستم‌های پیشرفته محسوب شده و از جایگزین‌های سیستم دستی به حساب می‌آید. مزیت اصلی این سیستم شامل قیمت کم، سادگی تعمیر و نگهداری و کاهش مصرف سوخت، افزایش راندمان و بالابردن عمر قطعات خودرو و نیز راحتی در رانندگی است.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
به لحاظ ایمنی نیز این خودرو ۵ ستاره را از موسسه C-NCAP چین دریافت نموده است و در برخی از تیپ‌هایش نیز از ۴ عدد کیسه هوای ایمنی بهره می‌برد؛ اما نمونه‌های ارائه شده در ایران تنها مجهز به ۲ ایربگ می‌باشد. علاوه بر این، خودروی مذکور از سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) و همچنین سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز برخوردار است و از کمربندهای سه نقطه‌ای هم بهره می‌برد. کمپانی برلیانس مدعی است که ساختار کابین این خودرو را بسیار مستحکم طراحی نموده و بدین لحاظ در بیش از ۵۰ درصد از بخش‌های بدنه آن از فولاد با استحکام بالا بهره گرفته است.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014 1.5 Engine
از نظر قیمت نیز این خودرو با بهایی معادل ۳۷.۵ میلیون در دنده دستی و ۴۲.۹ میلیون تومان در دنده اتوماتیک عرضه می‌شود که به طور مستقیم بازار خودروهایی همچون تندر و پژو پارس و MVM 530 و دنا را هدف گرفته است.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014

مشخصات فنی

حجم موتور: ۱۴۹۸ سی‌سی

توان: ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۱۴۳ نیوتن‌متر در ۳۸۰۰ – ۴۲۰۰ دور در دقیقه

حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون

سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی

سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده

سیستم ترمز عقب: کاسه‌ای

استاندارد آلایندگی: یورو ۴

مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۳۹۰/۱۷۰۳/۱۴۸۲ میلی‌متر

فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۵۷۰ میلی‌متر

وزن خالص: ۱۲۰۷ کیلوگرم (نمونه دارای دنده دستی)- ۱۲۱۴ کیلوگرم (نمونه دارای دنده اتوماتیک)

حجم صندوق بار: ۵۰۰ لیتر

حجم باک بنزین: ۴۲ لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۸۵/۶۰ R 15

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
ایمنی

۵ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP

۲ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو) – در برخی از تیپ‌های عرضه شده در چین و بازارهای جهانی ۴ عدد کیسه هوا وجود دارد.

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

برخی از تجهیزات رفاهی این خودرو

لامپ‌های مه شکن جلو و عقب

سانروف برقی

۶ عدد بلندگو

سیستم صوتی + CD + MP3 + پورت USB و AUX

سنسور دنده عقب

سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)

رینگ‌های آلومینیمی

آینه‌های برقی

محفظه برای عینک

ریموت بازکننده درب صندوق عقب

تنظیم کننده نور چراغ‌های جلو

قفل مرکزی خودکار (در سرعت ۲۴ کیلومتر فعال می‌شود)

آینه داخلی عقب ضد تشعشع

نگه‌دارنده‌های فنجان برای سرنشینان جلو و عقب

روشن شدن چراغ‌های جلو همراه با استارت خودرو

قیمت

در ایران: ۴۷.۵ میلیون تومان (دنده دستی – ثبت‌نام در نمایندگی) – ۵۳.۲ میلیون تومان (دنده AMT – ثبت‌نام در نمایندگی)

در چین: ۵۵,۸۰۰ الی ۶۲,۸۰۰ یوآن (دنده دستی) – ۶۶,۸۰۰ الی ۶۸,۸۰۰ یوآن (گیربکس AMT)


[دانلود ویدئو] نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

مطالب مشابه

‫۳۵۱ دیدگاه‌ها

  1. منصور

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میگم آوا دوستان من دست اون سازنده اچ ۲۳۰ دستی می‌بوسم که همچین ماشینی رو ساخته من همه نوع ماشین ایرانی داشتم حتی ۲۰۷ ولی این یه چیز دیگه است خودمم از ۱۵ سالگی ماشین سوار بودم انتخاب بعدیم هم دوبارهh230دستی خواهد بود

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. رضا

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خیلی از ماشینای ایرانی رو داشتم و سوار شدم. سمند. پارس. ال نود. 206 صندوقدار. 206 هاچ بک و…. خلاصه بگم بهتون. اصلا قابل قیاس با ماشینای ایرانی نیست. واقعا ازش راضی هستم. ماشینای ایرانی بااینکه صفر خریده بودم هرروز نمایندگی بودم یا بی کیفیت بودن.

      موافقم 20
      مخالفم 1
      1. AMG

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (32 ديدگاه)

        فوق العاده ضعیف

        موافقم 4
        مخالفم 29
  2. سجاد

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من تازه این ماشینو خریدم مثلا پارس خودرو زده اصلا ازش راضی نیسم صدای زیادی وارد اتاق میشه که باعث سردرد میشه
    دنده هاشم مشکل داره به خصوص دنده ۲ که بعضی وقتا اصلا جا نمی ره کلا خوب نیس

    موافقم 9
    مخالفم 21
    1. kiyanosh

      ۱۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام من کیانوش طاهری که درشهرزیبای خرم ابادزندگی میکنم همه ماشین ایرانی داشتم ولی حدودیکسال پیش ماشین H230اتومات شش سرعته خریداری کردم خدای این باربه خودم تبریک میگم چون راضیم ازهرلحاظ

      موافقم 18
      مخالفم 0
  3. مهدی

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان ظاهرا این ماشین کیفیت زیادی داره ولی مشکلی که هست اینه که چون ماشین چینیه بعد از چند سال نمیشه روش قیمت گذاشت ولی من مثلا سمند 86 دارم هرجا بردم گفتم نقره ای بدون رنگ همه جا میگن 16 میلیون ولی ماشین های چینی اکثرا اینطوری نیستن حالا من نمیدونم برلیانس اینطوریه یا نه اکثرا ماشین های مدیرن خودرو چنین مشکلی دارن ولی درمورد این برلیانس هنوز نمیفهمم افت داره یا نه لطفا راهنمایی کنید برای من مهمه که این ماشین تو بورس هست یا نه لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. kiyanosh

      ۱۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      افت قیمت برای همه هست امامن باخودنمایندگی که ماشین راخریدم خواستم معامله کنم گفتن شش میلیون ازقیمت اصلی کم میکنم حالاشمادوست عزیزخوب فکراتوبزارروهم ببین بصرفه هست یانه

      موافقم 6
      مخالفم 0
  4. ۰۹۳۸۹۹۹۴۵۰۹

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام میخواستم بدونم مدلهای سری ۲۰۰ بهتره یا ۳۰۰ و اینکه گیریبکسمدل ۲۳۰ خوبه و از چه کشوریه و اینکه بین ۲۰۶ صندوق دار و ۲۳۰ کدوم بهتره واسه خرید

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. فرشید

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود بدوستان.
    من الان هفت ماه هست که یه 230 خریدم و با توجه به اینکه قبلا 206 داشتم، الان از خریدم راضیم. حداقل خدارو شکر میکنم که ماشین ایرانی نخریدم. درسته که مونتاژه ولی سگش به ماشینایه ایرانی شرف داره. فقط تنها عیبش اینه که نباید توقع داشته باشی دنده یک که میزنی با شتاب 206 یا 405 یا غیره بپره بره. توی دنده یک یه مقدار لشه. ولی توی سرعت که میوفته، خوبه .

    موافقم 8
    مخالفم 1
  6. امیر

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام یه ساله برلیانس 230 اتو دارم فوق العاده است کم مصرف کم صدا و طراحی زیبا و به روز

    موافقم 8
    مخالفم 0
  7. مهدی جلودار

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام،من h۲۳۰ دارم،گازم با تاخیر عمل میکنه. یعنی پامو که برمیدارم بازم گاز میخوره. مثلا بین تعویض دنده که پامو از رو گاز برمیدارم یهو دور موتور میره رو ۶-۷. شما هم این موشکلو دارید ؟

    موافقم 3
    مخالفم 6
    1. ابوالفضل

      ۲۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تازه خریدی …به مرور عالی میشه

      موافقم 5
      مخالفم 1
  8. ماموستا

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ، آقا مهدی شما چک کن ببین اون سنسور کلاچت تنظیم بالای اهرم کلاچ ، در ضمن موقع روشن کردن ماشین سویچو بردی رو استارت یه چند لحظه وایستا تنظیماتشو انجام بده احتمالا مشکل مشکل از ایناس یا از نحوه تعویض دنده‌ت

    موافقم 3
    مخالفم 1
  9. رضا

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از بهمن 96 این ماشینو دارم دستیشو واقعا خیییییییلی نرمه شتابشم راضی ام بدنشم خیلی محکمه یه تصادف جزعی با ی پراید داشتم هیچیش نشد اما پرایده رفت تو گلگیرش قطعاتشم ک تو نمایندگیا میگی راحت میارن برات بی صدا نرم خیلی خیلی جادار من ک خیلی راضی ام ظاهرشم ک عالیه مصرفشم خیلی خیلی خوبه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  10. بهدین

    ۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام

    دوستان قبل از این اشفته بازار خودرو من اشتباه کردم سورن مدل ۹۱ را فروختم که پارس شرایطی بردارم..متاسفانه سایت بسته شد و مجبورشدم برلیانس ثبت نام کنم.هنوز به دستم نرسیده..جایی که زندگی میکنم جاده ها بسیاز خراب وپر چاله چوله وحتی جاهایی خاکی هستن..البته سورن بخوبی این جاده ها در می نوردید

    لطفا راهنمایی ام کنید..بر دارم یا معامله رو فسخ کنم؟

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. سجاد

      ۲۴ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگر مصرف کننده هستی و قصد فروش دست دومشو نداری نگران نباش ماشین خوبیه

      موافقم 4
      مخالفم 0
  11. هادی

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام از دوستان عزیز برادرانه راهنمایی میخوام
    من بین ال نود و دنا و برلیانس 230 موندم بیشتر دس دارم دنا بردارم اما 230 هم خوبه مصرف کننده ام اما همه سرمایه من همین پنجاه تومن پوله میگم اگه یه وقت نیاز باشه بفروشمش چطوری و از نظر استهلاک و قیمتای سرویسش چطوریه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امیرعلی

      ۲۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دنا بردار حرف نداره.
      افت قیمت هم اصلا نداره.

      موافقم 4
      مخالفم 5
  12. امین

    ۲۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من قصد دارم ۲۳۰ دستی بخرم وباتوجه به اینکه در اهواز زندگی میکنم لطفا راهنمایی کنید که کولرش جابگوی هوای گرم اهواز هست یا نه.تشکر

    موافقم 5
    مخالفم 0
  13. دریا

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام حدود یک ماهه که اچ 230 تحویل گرفتم وقتی از نمایندگی آوردمش خونه دیدم آنتن نداره پخش ماشین فاقد سی دی درایو است مه شکن عقب و جلو نداره سنسور دنده عقب هم نداره سینی زیر ماشین رو خودم با هزینه خودم گذاشتم زیرسیگاریش در نداره نه اینکه سیگاری باشم ولی کلا نذاشتن براش احتمالا داشته برداشتن شیشه ها چرب میشن و با هر چی که پاکش میکنم دوباره چرب میشه ای کاش میشد با سازنده این ماشین یه گپی میزدم 50 میلیون دادم هنوز خودم باید برم سینی و مه شکن و سنسور و پخش سی دی دار و … بذارم چه میکنن با این پول بی زبون ما می گیرن خرج چی میکنن واقعن…

    موافقم 0
    مخالفم 3
  14. Amirfada

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من یه بلریانس230دارم عالیو نرم.فقط یه مشکلی دارم.دوتا از باندوهای جلوم کار میکنن و دوتای عقب کار نمیکنن میشه اموزش بدین ک چجوری فعالسشون کنم؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      برو تو قسمت Feeder بزار رو صفر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد رضا

      ۵ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیزم اگر اتوماتیک داری باند داره.ولی اگر دنده ای خریدی یه سری چیزها را نداره.
      مثلا
      تو مدل دنده ای این موارد نیست
      سانروف
      مه شکن جلو
      سنسور دنده عقب
      مانیتور و دوربین عقب
      نمد کاپوت و صندوق عقب
      آینه برقی
      باند دربهای عقب
      یعنی جا تره و بچه نیست

      موافقم 1
      مخالفم 0
  15. علی

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان من ماشین چینی داشتم از هر کدام بخرید کلا خودرو ضعیفی می باشند وبرای فروش بازار ندارند خصوصا دنده اتومات که گیر بکس انها متخصص اموزش دیده جهت تعمیر در ایران ندارند

    موافقم 2
    مخالفم 2
  16. حسین

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من خودم تازه خریدم ، حیف که تا حالا ماشینای اشغال ایرانخودرو و سایپا رو سوار شدم، سگش شرفت داره به این اشغالای وطنی ، اولا احساس شاسی بلند بهت می ده و از همه لحاظ از ایرانیا بهتره ،کم مصرفترین ماشینی هم هست که تا حالا داشتم واقعا قیمتش باید دوبرابر ماشینای ایرانی باشه باید برونی تا ببینی تفاوت رو

    موافقم 6
    مخالفم 1
  17. رامین

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من قبلاً ام وی ام ۵۳۰ و ۱۱۰ داشتم و از هر دو راضی بودم (گرچه مدیران خودرو تو مونتاژ و رنگ مشکل داره ) و هدفم این بود که یک ماشین برای سفر و یکی برای داخل شهر داشته باشم. راستش هزینه نگهداری ماشین اینجوری بالا می رفت و تصمیم گرفتم که یک ماشین بینابین اون دوتا داشته باشم که هر دو نیاز رو پوشش بده و هردو رو فروختم. فکر می کنم که H230 گزینه خوبی باشه و یکی ثبت نام کردم. تنها نگرانی من از اینه که پارس خودرو تولید رو متوقف کنه چون با توجه به تعداد کم این خودرو در بازار ، توقف تولیدش ضرر زیادی داره.چون شالوده شرکت‌هایی مثل پارس خودرو اروپایی آمریکایی هست و با مدیران خودرویی که اساساً برای ساخت خودرو چینی تأسیس شده فرق داره و این در مورد تولید این خودرو نگران کننده است. ممنون میشم دوستان نظرشون رو عنوان کنند.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  18. علیرضا

    ۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    چرا ارتفاع صندلی راننده تنظیم نمیشه؟ الان مدتیه خریدم گردن درد شدم. صندلیش خیلی بلنده. لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. فاطمه

    ۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان.ازنظریات کاربردی که گذاشتید استفاده کردم لطفا بمن بگینh230 در نظرعموم افرادجامعه ماشین باکلاسی هست یانه؟اونهایی که دارند چه بازخوردهایی گرفتند ازعموم مردم؟

    موافقم 5
    مخالفم 0
  20. رضا

    ۱۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان ی راهنمایی کنید.سمند ۸۹ دارم میخام بفروشم برلیانس ۲۳۰ بخرم.ب نظر شما انجام بدم؟؟؟؟اگه انجام دادم دنده دستی بگیرم تا اتومات؟؟؟؟

    موافقم 3
    مخالفم 1
  21. مجید

    ۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام. این ماشینو من. با 206 تعویض کردم. گیربکس دستی مهر ماه مقداری هم سر دادم. به عنوان مصرف کننده1_ افت قیمت زیاد کلا بازار این ماشین خوب نیست 2 _ قیمت لوازم خصوصا تزیینی و بدنه بالاست. 3_ موتور برا این بدنه ضعیفه شتاب اولیه منظورمه وگرنه ثانویه بهتره. تو سربالایی ها کشش پایین داره و اگر کولر روشن شه دیگه بدتر . کمکها از 206 کمتر میکوبه از سمند و پژو بیشتر .صدای موتور تو اتاق میاد مثل زوزه میشه تو سرعتای پایین یه کم ناراحت کننده است .تو سرعت های بالا کمتره و امید وارم توددراز مدت به صدا نیوفته اتاق. درضمن آپشن ماشین کمه یه سنسور دنده عقب و پروژکتور حداقل با توجه به قیمتش باید روش میزاشتن. و صندلی های سفت که حداقل برا من خسته کننده است
    مزایاش. ایمنی بدنه محکم. درها حس سنگینی رو کاملا دارن _ مونتاژ خوب فاصله ای درزها کاملا. با هم میخونه.درز بندی خوب به نظرم نوار دور دربها کاملا کیپ هست بخاری و کولر خوب. فرمون برقی.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. Reza

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان، من بین برلیانس h230 وپارس tu5 ماندم که کدومشو بردارم. ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدي

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شک نکن برلیانس من دارم محشره پدرشم دربیاری اخ نمیگه مصرف کم داشتن زنجیر تایم به جای تسمه تایم موتور تکنولو‍ژی ژاپن فوق العاده محکم گیربکس المانی تست شده توسط کمپانی بی ام دبلیو

      موافقم 4
      مخالفم 0
  23. بهرام

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من اچ۲۳۰ مدل بهمن نود و پنج رو گرفتم یه مسافرت رفتم دنده دو مشکل پیدا کرده جاهایی که لازم میشه (بعد سرعت گیرها)دنده را پایین آورد دنده ۲ جا نمیره باید صبر کرد دور موتور کاملا بیاد پایین .که خیلی اذیت کننده هست .کسی اگر راه حلی داره یا میدونه مشکل از کجاست ممنون میشم راهنمایی کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. پویا

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من میخوام واسه یه ماه دیگه ماشین بگیرم به نظرتون برلیانس ۲۳۰ بگیرم یا سمند. اگرم میگین برلیانس بگیرم دنده ای بگیرم یا اتوماتش . ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. حسین

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام شما بهتره برای کم کردن دنده در این خودرو در دومرحله انجام بدین مثلا از 4یا3 یا 5 میخای بزاری تو 2 اول دنده رواز سه یا غیره میاری تو حالت خلاص ودستت رو کامل برمیداری از رودسته دنده بعد میاری رو 2 یکدفعه نمیتونی از 3 بیاریش تو 2 باید بین راه سردنده رو رها کنی تا خودش بیوفته تو جا بعد یه کم بگیر بغل وبزارش تو2 منم قبلا اذیت بودم ولی حالا قلقش امد دستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ماهان

    ۲۵ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . من بین خرید 206 sd صفر و برلیانس h230 مدل 97 شک دارم. الانم با خوندن نظرات بازم سردرگمم. لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنون

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امیرعلی

      ۱۸ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بخر نرمیش با بقیه ماشینای ایرانی حتی تندر نود قابل قیاس نیس
      فرمون برقی
      مونتاژ با کیفیت پارس خودرو
      اما قطعاتش گرونه

      موافقم 5
      مخالفم 0
  27. Voice actor

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سه ماهه خریدم،از گزینه هایی مث سمند و پرشیا و 206 که تا حدی هم قیمت بودن بهتره چون هر بار که میشینم داخلش برام تازگی داره البته نسبت به گزینه های فسیل یاد شده بهتره
    نرمه،زیباس،امنیت بیشتر داره، هم سنگین و خانوادگیه و هم اسپورت،سربالایی تو اتوبان با دنده 5 اصلا کم نمیاره و با 80 درصد ماشینها
    بای بای میکنه و رد میشه،من راضی ام، در مورد خشک بودن اتاق و.. هم میشه گفت دوگانگی هست تو حرکت و کفی نرمه اما تو جاده های مسخره شهری واقعا تو دست انداز و… خیلی باید هوشیار باشی چون میپره بالا هوا میره نمیدونی تا کجا میره ک اونم بخاطر جاده های وطنم ایرانه، نسبت به پولی که میدین عالیه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  28. مسعود

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام منم ریسم ماشینش برلیانس هست بعضی موقا سوارش میشم ماشین عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا