خودروهای چینی

BX3، کوچک‌ترین و جدیدترین کراس‌اوور بورگوارد

بورگوارد برندی آلمانی بود که به دلیل ورشکستگی سال‌ها خبری از آن نبود اما چند سال پیش چینی‌ها سهام آن‌را خریدند و سپس چندین بار دست‌به‌دست شد اما حالا شرکت‌های فوتون و شنژو سهام‌داران اصلی آن هستند که اولی تولیدکنندهٔ وسایل نقلیهٔ تجاری و دومی یک شرکت اجارهٔ آنلاین خودرو است. بورگوارد پس از احیاء توسط چینی‌ها اقدام به توسعه و معرفی چند کراس‌اوور مختلف نمود و حالا جدیدترین و کوچک‌ترین کراس‌اوور آن که BX3 نام دارد، آمادهٔ عرضه به بازار چین است.

اولین اطلاعات از BX3 در اوایل ماه می سال ۲۰۱۸ اعلام شد اما به دلیل تغییرات داخلی بورگوارد، برنامه‌های توسعه و عرضهٔ این خودرو بارها به تعویق افتاد. این کراس‌اوور کوچک در ظاهر از طراحی خانوادگی بورگوارد بهره می‌برد و در اینجا هم همان چراغ‌های جلوی تیز دیده می‌شود که به جلوپنجرهٔ چندضلعی با خطوط عمودی متصل شده است. چراغ‌های عقب خودرو هم بسیار به مدل بزرگ‌تر BX5 شبیه هستند شکلی ساده دارند.

برای BX3 اما در بیرون طرح دورنگ مثل نارنجی و سفید، نارنجی و سفید و مشکی و قرمز در نظر گرفته شده تا حال و هوای جوان‌پسند آن تقویت گردد. در همین حال، رینگ‌های پنج پرهٔ دوبل مشکی‌رنگ هم بر جذابیت ظاهری خودرو افزوده‌اند. BX3 با ۴,۴۱۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۲۸ میلی‌متر عرض و ۱,۶۷۰ میلی‌متر ارتفاع، کراس‌اووری جمع‌وجور است. فاصلهٔ محوری این خودرو هم برابر با ۲,۵۶۰ میلی‌متر است.

BX3 در داخل از نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با طرح شناور برخوردار است که از BX5 به ارث برده است. زیر این نمایشگر هم دریچه‌های تهویهٔ افقی جای گرفته‌اند. روی کنسول مرکزی خودرو کنترل‌کنندهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، دو نگه‌دارندهٔ لیوان و دکمهٔ ترمزدستی الکترونیکی به چشم می‌خورد درحالی‌که روی داشبورد هم دکمهٔ استارت دیده می‌شود.

بورگوارد برای این کراس‌اوور کوچک یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ را در نظر گرفته است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال این نیرو امکان انتخاب از بین گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک وجود دارد. بورگوارد BX3 در چهار تیپ مختلف با قیمتی از ۹۶,۸۰۰ یوآن معادل ۱۳,۸۰۰ دلار تا ۱۳۰,۸۰۰ یوآن معادل ۱۸,۷۰۰ دلار در بازار چین عرضه خواهد شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. s.h

    ۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    دوست ندارم اینو بگم یا این طوری فکر کنم ولی خدا کنه این شرکت که نام المانی رو میکشه کلا زیر سلطه چینی ها کار نکنه اما اkگار که اینطوره اینو از اون موتور کوچک و جثه بزرگش میشه فهمید که فقط هدف اینه راه بره کلا مالکش چینیه
    دوستان یه سوال چند در صد احتمالش هست بنز هم اینطوری بشه با توجه به اینکه جیلی یکی از سهامدارای عمدشه ؟
    یا ولوو؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. کوشا

    ۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (220 ديدگاه)

    دوستانی که مطلع هستن جواب بدن…
    آیا خودروهای بورگوارد در آلمان هم تردد می کنند یا فقط در چین به فروش می رسند؟
    موتور و پلت فرم و مهندسی این ماشین ها از کجا آمده؟
    گزارشی از عملکرد و کیفیت و ایمنی این برند در دسترس هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی جردن

      ۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (417 ديدگاه)

      مطمئن باش از هایما هاتون بهتره حتی به جرات می گم از اسپورتیج و توسان هم بهتره. حتی با دوتا NX200t هم عوض نمی کنم بوگوارد رو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    فقط اینو میدونم که هرکسی تو ایران خریده ، صاحب اول آخرش خودشه ، و اگر تصادف کوچکی هم کرد ، ماشبن میخوابه برای همیشه

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا