خودروهای چینی

تانگ، کراس‌اوور هایبرید BYD در راه ایران

نمایشگاه گوانگژو امسال که در شهر شِنزِن (Shenzhen) چین برگزار شد، بسیار پر خبر بود. کمپانی BYD (مخفف شعار این خودروساز موسوم به Build Your Dreams) از خودروسازان باسابقه این کشور، غرفه وسیع و پرزرق‌وبرقی داشت و چندین دستگاه از محصولات مختلف خود را در نقاط مختلف آن به نمایش گذاشته بود (بعداً طی نوشتاری دیگر به بررسی اجمالی هرکدام خواهیم پرداخت). در آن اثنا اما شاسی‌بلندی بنام تانگ (Tang) شدیداً خودنمایی می‌کرد و توجه بسیاری از دست‌اندرکاران خودرو و نیز مردم بازدیدکننده را به خود جلب می‌نمود. با نگاهی حتی گذرا به ویژگی‌های آن درخواهیم یافت که حقیقتاً لایق عنوان “برگ برنده‌ای برای BYD” بوده و امیدهای زیادی را نسبت به آینده این خودروساز در اذهان اقشار مختلف بارور می‌کند. با ما همراه باشید.

BYD Tang
BYD Tang
پیش از هر چیز نگاهی به بخش فنی می‌اندازیم. تانگ از یک پیشرانه بنزینی و دو موتور برقی سود می‌برد. بلوک مذکور با ۲ لیتری حجم توانایی تولید ۲۰۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد. هرکدام از موتورهای برقی نیز قدرت و گشتاور به ترتیب ۱۵۰ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتون‌متر بدست می‌دهند. بازده نهایی این مجموعه توانِ ۵۰۵ اسب بخار و گشتاور عظیم ۸۲۰ نیوتون‌متر است که تماماً توسط جعبه‌دنده شش سرعته DCT ساخت خودِ BYD تحویل هر چهار چرخ خودرو می‌شود تا شتاب سکون تا یکصد کیلومتر بر ساعت تنها در ۴.۹ ثانیه ثبت گردد. پیشرانه درون‌سوز به همراه یکی از موتورهای برقی در محور جلو قرار داشته و موتورِ برقی دوم نیز روی محور عقب نصب شده است.

BYD Tang
BYD Tang
BYD Tang
BYD Tang
این کراس‌اوور جسور در بحث امنیت و امکانات هم در سطح متوسطی جای می‌گیرد. وجود شش عدد کیسه هوا، پنج دوربین مختلف اطراف خودرو، حسگر پارک جلو و عقب، کروز کنترل هوشمند، کنترل پایداری الکترونیکی، فرمان برقی، سامانه کمکی شروع به حرکت در شیب، ترمز اضطراری خودکار و سامانه کنترل میزان باد لاستیک‌ها به شرط عملکرد درخور انتظار می‌تواند موجب دلگرمی خریداران خودرو شود. از جانب دیگر BYD به فکر آسایش و لذت سرنشینان نیز بوده و مواردی همچون استارت دکمه‌ای، آینه حساس به تابش نور، سقف پانورامیک شیشه‌ای، حالت‌های مختلف رانندگی، صندلی‌های برقی جلو با حافظه مخصوص راننده، چراغ‌های زنون، حسگر نور، فرمان برقی، آینه‌های تاشوی برقی، تهویه دوگانه، صفحه‌نمایش داشبورد، قطب‌نما، ترمز پارک (ترمز دستی) برقی، شوینده چراغ‌های جلو، تودوزی تمام چرم اتاق، کامپیوتر سفر و… را در کالبد آن تعبیه کرده است.

از ویژگی‌های دیگر تانگ می‌توان موارد مقابل را نام برد: اول: قابلیت رانندگی در دو حالت تمام برقی (EV) یا هایبرید (HEV). دوم: پارک و خروج از پارک به‌وسیله ریموت کنترل که از فناوری‌های نوین و داغ اتومبیل‌های امروزی بوده و BYD با هوشمندی تمام از آن به‌عنوان پله‌ای در مسیر ترقی و شناساندن بیشتر خود در دنیای پرهیاهوی خودرو استفاده می‌کند. ریموت مذکور شکلی مشابه گوشی‌های تلفن همراه کشویی قدیمی داشته و می‌تواند حرکت خودرو و کنترل فرمان را کاملاً بدست بگیرد، درنتیجه هنگام پارک کردن یا خروج از پارک در کوچک‌ترین فضاها نیز هیچ سختی و مشکلی نخواهید داشت. سوم: فناوری ۵۴۲ این خودروساز که سه عدد ۵ و ۴ و ۲ اشاره به شتاب اولیه در کمتر از ۵ ثانیه، سامانه ۴ چرخ محرک و مصرف سوخت کمتر از ۲ لیتر در یکصد کیلومتر دارند.

BYD Tang
در حاشیه نمایشگاه گوآنگژو مشخص شد که تانگ یکی از سه گزینه اصلی BYD برای بازار ایران بوده و زمان خیلی زیادی تا ورود رسمی آن به کشور باقی نمانده است (مدل‌های F3 و سانگ دیگر گزینه‌های جدی هستند). بر اساس توافقات انجام شده کارمانیا خودرو قصد دارد حوالی بهار سال آینده (۱۳۹۶) آن را برای بازار ایران معرفی و حداکثر تا پیش از پایان نیمه نخست ۹۶ با محدوده قیمتی کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان به فروش برساند. گفتنی است در فاز اول، عرضه به‌صورت وارداتی خواهد بود و فعلاً هیچ برنامه‌ای برای داخلی‌ سازی وجود ندارد.

BYD-Tang

اگر صرف مشخصات فنی را ملاک بررسی قرار دهیم می‌توان گفت که این کراس‌اوور جوان چینی یکی از گزینه‌های بسیار خوب بازار ایران خواهد بود. مصرف ناچیز بنزین، مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک بواسطه قوای محرکه هایبرید و بازدهی کلّی بسیار خوب نقاط عطف غیر‌قابل‌انکار آن هستند. اما این تنها بخشی از داستان است. اگر قیمت در همان محدوده زیر ۲۰۰ میلیون تومان بماند، آینده و میزان موفقیتش در بازار غیرقابل‌پیش‌بینی خواهد بود، چراکه راه سختی در پیش دارد و باید از سد چند رقیب باسابقه (در بازار ایران) عبور کند. از طرفی باید منتظر بود و دید نمونه عرضه شده در کشور چه سطحی از امکانات و سامانه‌های امنیتی را داراست و آیا می‌تواند هم‌وطنان آپشن ‌دوستمان (خواه رفاهی باشد یا امنیتی) را راضی کند یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. madjid

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    850 نیوتن متر گشتاور برای یک ماشین وارداتی ؟؟؟!!!!! کمتر از 200 میلیون ؟؟؟!!!

    خدا کنه یک روز ببینم این جور ماشین هایی وارد شدن
    .
    البته باید منتظر موند و کیفیتش رو دید
    .
    ماشین های هیبرید خیلی پیچیده هستن
    .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      کاش به جای این یه تمام الکتریکی میاوردن با نصف قدرت و نصف قیمت این. ماشین های تمام الکتریکی پیچیدگیشون از ماشین های هیبرید و احتراقی کمتره. البته متاسفانه زیرساختش هم تو کشور ما فراهم نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سعید

      ۱۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      جلو پنجره کیا، فرم چراغ عقب پژو، حالت عقب لگسوس آر ایکس
      این که همش شد کپی

      اگه به جمشید آرین بها داده بودیم الان تیتر همچی خودروهایی خروج از ایران بود نه ورود به ایران!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. روزبه

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (57 ديدگاه)

    ببین چقد خودروسازی ایران بدبخت و مفلوک شده که به یه آشغال چینی که یه کپی بی شرمانه از لکسوسه باید بگیم رعد آسا … خدایا کرمتو شکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (242 ديدگاه)

      عزیزم خودروسازی ایران خیلی مفلوک تر از این حرفاست صنعت ایران رو داری با چین مقایسه می کنی چین غول صنعت دنیاست. از کوزه همان طراود که در اوست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. nikola

        ۱۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (218 ديدگاه)

        منظورت همون تراوش هست دیگه؟؟ خوبه پدال 5 دقیقه فرصت ویرایش میده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. amin

          ۱۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (1126 ديدگاه)

          البته تراود درسته!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ارمین

      ۱۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (3020 ديدگاه)

      حرف بیمعنا نزنید لطفا. معلومه که تکنولوژی ایران پایینتر از چینه. واقعا انتظار چی داری؟
      اگه از این ماشین خوشت نمیاد بهتره درامدتو ببری بالا و لکسوس اصلی بخری. بابا سیاست دولت و نظام این نیست که در زمینه خودرو پیشرفت کنند. حال تو خودتو بکش. واقعا فهم این موضوع سخته!!! 100سال دیگه هم بگذره اوضاع کشور همینه. اصلا هم بنظرم بد نیست، بالاخره هر کشوری سیاستهایی داره. اگر تمایل به حذف این سیاست را داری تلاش کن رییس جمهور بشی که البته اگه هم بشی شاید 5% این تغییر ممکن باشه!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۱۲ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (242 ديدگاه)

        بابا فهیم بابا تجزیه تحلیل شما به کارشناس بودن خودت ببخش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (3020 ديدگاه)

          چشم میبخشم. دوست عزیز بجای وقت گذروندن برو دنبال درآمد که ماشین خوب سوار بشی. 1 قرون ارزش نداره این جدلها. واقع گرا باش.
          اون کسی که الان در تهران سوار اس کلاس هست اصلا میاد اینجا در مورد ماشین چینی بحث کنه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. روزبه

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (57 ديدگاه)

    ببین چقد خودروسازی ایران بدبخت و مفلوک شده که به یه آشغال چینی که یه کپی بی شرمانه از لکسوسه باید بگیم رعد آسا … خدایا کرمتو شکر . خودت شر چینو از این مملکت کم کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. madjid

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    850 نیوتن متر گشتاور برای یک ماشین وارداتی ؟؟؟!!!!! کمتر از 200 میلیون ؟؟؟!!!

    البته باید منتظر موند و کیفیتش رو دید
    .
    ماشین های هیبرید خیلی پیچیده هستن. اگر به خرج بیافتن اونم در ایران که مکانیک متخصص برای خودروهای هیبریدی نداریم ، واقعا آدم رو بیچاره میکنن که به گریه بیافتی !
    باز BYD بین چینی ها کیفیتش بهتره. اما بازم خیال آدم راحت نیست.
    من LEXUS NX200 رو ترجیح میدم. خیالم از بابتش راحته. F sport که دیگه معرکه هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (681 ديدگاه)

      در مورد طراحیش که به نظرم چندین خودروساز حتی ژاپن و کره رو هم مد نظر داشتن و از لحاظ طراحی داخلی هم همینطور!ولی نکته عجیب خروجی غیر قابل باوره و هم چنین مصرف سوخت ادعا شده!اما من چون تجربه خوبی از چینی ها ندارم در مورد کیفیت و همچنین قدرت اسبش تو عمل کاملا شک دارم و به نظرم این خودرو باید تو دنیای واقعی خودشو نشون بده و در موردش نظری نمیدم.اما تلاش قابل تحسینیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۱۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        از BMW مهندسی برتر که نداریم ؟
        BYD در خوابش هم رویای مقایسه شدن با BMW رو نداره.
        اما من این کار رو میکنم !

        BMW I8
        حجم موتور 1.5 لیتر !
        وزن ماشین 1500 کیلوگرم !
        مصرف سوخت صدی 2.2 !
        BMW I3
        حجم موتور 0.6 لیتر !
        وزن ماشین 1200 کیلوگرم !
        مصرف سوخت صدی 1.9 لیتر !

        تازه این ماشین ها با کلی فیبر کربن و کاهش وزن به این مصرف رسیدن.

        حالا میرسیم به BYD Tong !
        حجم موتور 2 لیتر !!!
        وزن حدود 2000 کیلوگرم !!!
        مصرف سوخت کمتر از 2 لیتر در صد !!!!!!
        .
        .
        نه خداییش میشه باور کرد ؟؟
        احتمال مصرف سوختش رو در حالت تمام الکتریکی اندازه گرفتن!
        به نظر من در هر صد کیلومتر حداقل 5 لیتر مصرف خواهد داشت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا

          ۱۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (242 ديدگاه)

          ما گفتیم زدیم شما هم بگید زده!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. َALI

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (80 ديدگاه)

          المنتو ممنون از تلاشتون برای اطلاع رسانی ولی لطفا قبل از آپلود کردن یه چک مجدد در مورد صحت اطلاعات بکنید که بقیه دوستان گمراه نشند.
          موتور درون سوز آی 3 آپشنال هستش که اونم فقط ژنراتور واسه افزایش برد یعنی ارتباطی بین انجین و چرخ ها وجود نداره دقیقا مثل شوی ولت. در مورد BYD مجموع اسب بخار و تورک تولیدی دی سی موتور ها اینقدر بالا هست که در اکثر مواقع انجین درون سوز وارد مدار نشه. پس مصرف سوخت منطقی هست. از طرفی گذشت اون زمان که کمپانی ها واسه جذب مشتری اطلاعات غلط می دادند چون ضرر رسوایی خیلی بیشتر.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ?ReventОn

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (282 ديدگاه)

          المنتو خواهشا ببند، خجالت نمیکنی اینهمه تخریب میکنی و هی اینجا پلاسی و فرا فکنی میکنی؟من خیلی این ماشین رو تحسین میکنم که واقعا عالی کار کرده، ثانیا این ماشین حتما مصرف سوختش هموم دو لیتره چون توانایی کاملا برقی رو داره، بعدشم اینکه یه کمپانی خارجی نمیاد یه دروغ بگه که بعدش تو بمونه، فک کردی ایرانه که همه دروغ بگن؟؟ زشته خجالت بکش، یا کمتر تز بده یا کمتر بیا اینجا، والا منو تو همزمان اومدیم اینجا، کامنتای تو شده 30 برابر من! سانسور چی جان خواهشا سانسورش نکن?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. اسطوره

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          Reventon
          برات متاسفم…
          برای هیچ مخلوق خدا تا حالا اینقدر متاسف نبودم…
          یاد بگیر درست صحبت کن
          مطمئن باش من از تو خیلی بزرگترم. از هر نظر که حساب کنی.
          از نظر سنی چند سال اگر اختلاف داشته باشیم از نظر عقلی چندین سال اختلاف داریم.
          با بزرگتر از خودت درست صحبت کن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. ?ReventОn

          ۱۳ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (282 ديدگاه)

          خواهشا دفعه بعد سنتو کنار اسمت بنویس یادم بمونه بعدشم من حرفمو رکو راست میزنم،ربطیم به سن نداره، خدایی شد یه ماشین چینی پستی زده شه تو خرابش نکنی وقتی قراره همین ماشین تو ایرانم بیاد؟ اخه لامصب 850 نیوتون متر گشتاور میده تحویلت با قیمت زیر 200 میلیون، و حتما با گارانتیه با لای 3 سال و احتمال زیاد 5 سال،دیگه چی میخای؟ زشت نیس و خجالت نمیکشی میون اینهمه خوبی میای گیر میدی به مصرف سوختش؟ اخه بابابزرگ همین پراید تو مملکتت دا ره با 100 نیوتون متر گشتاور صدی 8 میسوزه، بعد میای اینو میکوبی؟ اخه بزرگسال خجالت نکشیدی؟
          مردم ایرانم اینقدر بدبختی و بدی دیدن شدن نقاد بکوب! یه بارم تحسین کنی بد نیستا، خدایی من انتظار داشتم بیام کامنتا همه تحسین کنن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. nikola

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (218 ديدگاه)

      هیچ وقت ابهت و زیبایی یک خودرویی ژاپنی مخصوصا لکسس در یک خودروی چینی وجود نداره. این ماشین قیمت کم خودش رو فریاد میکشه !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. بنزما

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (505 ديدگاه)

      لکسوس nx200 قیمتش حدود دو برابر اینه
      وگرنه منم پورشه ماکان ترجیح میدم?
      ولی خدایی خیلی خوف مشخصات فنیش کاری به
      دوام و کیفیتش ندارم 820 نیوتن متر گشتاور
      500 اسب بخار قدرت? کم کم یاد هواوی دارم میفتم که با امکانات زیاد و قیمت پایین اومد
      سهم بزرگی از بازارو گرفت با چه سرعتی داره پیشرفت میکنه این چین بلندترین برج های دنیا سریعترین قطارها بیشترین صادرات ناخالص ملی
      تبدیل شدن به سومین قدرت فضایی در بیست سال تبدیل شدن به قدرت سوم نظامی دنیا دومین
      اقتصاد بزرگ دنیا از لحاظ وسعت اولین اقتصاد دنیا
      الان میفهمم چرا وزارت دارایی امریکا سه سال پیش میگفت تا ده سال دیگه چین قدرت اول اقتصادی دنیاست جالبه بدونید امریکا بدهکارترین کشور دنیا شده بیشتر بدهکاریشم به چین که طلبکار ترین کشور دنیاست
      تا بیست سال دیگه شما حساب کنید خودرو سازی چین چی میشه این کره ای که کسی فکرش نمیکرد
      اینجوری شد چین که فکرشم میشه کرد
      ولی خدایی واسه نسل ما چین هر چیم بشه یه کم انتخاب و خرید خودرو چینی واسمون سخته مایی که بالاخره شده تو مجله و روزنامه یا واقعیت کلی خاطره با خودروهای امرریکایی و المانی و ژاپنی داریم
      واقعا سخت به چینی فکرد کرد ولی نسل اینده خیلی راحت تر و با افتخار بیشتر چینی میخرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. elemento

        ۱۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        دوست من بهتره قبل از اظهار نظر یک مطالعه ای داشته باشی و عجولانه نظرندی و همینطور الکی بزرگان! ( خودم رو میگم😜 ) رو به چالش نکشی.(در مورد بزرگان شوخی کردم😜)

        با یک سرچ ساده در اینترنت (حداقل) قیمت این خودرو ها در بازار دنیا ( که برای ما ملاک هست ) رو میتونی پیدا کنی.

        BYD TONG
        300/000 یوآن یا 48/000 دلار

        LEXUS NX200T F sport 4WD
        38/000 دلار

        PORSCHE MACAN
        48/000 دلار (هم قیمت با BYD تانگ)

        دفعه ی بعد اول یک مطالعه ای بکن …

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. reza

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (2 ديدگاه)

          من بهت 200 تومن میدم یه nx200 واسم بخر بقیه پولم واسه خودت، الکی چرا ماشین 200 تومنی رو با ماشین 300 تومنی و 500 تومنی مقایسه میکنین
          وقتی قیمت داخل ایرانشون معلومه قیمت به دلارشون چه ارزشی داره
          با توجه به گرونی بی دلیل خودروهای وارداتی در ایران اگه 200 بیاد ایران خیلی خوبه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Bavaria

        ۱۲ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (581 ديدگاه)

        هواوی بالاترین فروش رو دستش گرفت،ولی بیشترین خرابی ها مربوط به همین گوشیه،نود درصد گوشی هایی که واسه تعمیر(نرم افزاری و سخت افزاری بدون ضربه خوردن) میان همین هواوی ها هستن(بنده کارم موبایل هست)
        امیدوارم این ماشین ها اینطوری نباشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. elemento

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دوباره جوابت رو copy paste میکنم تا یادت بمونه !!
      .
      دوست من بهتره قبل از اظهار نظر یک مطالعه ای داشته باشی و عجولانه نظرندی و همینطور الکی بزرگان! ( خودم رو میگم😜 ) رو به چالش نکشی.(در مورد بزرگان شوخی کردم😜)

      با یک سرچ ساده در اینترنت قیمت این خودرو ها در بازار دنیا ( که برای ما ملاک هست ) رو میتونی پیدا کنی.

      BYD TONG
      300/000 یوآن یا 48/000 دلار

      LEXUS NX200T F sport
      38/000 دلار

      PORSCHE MACAN
      48/000 دلار (هم قیمت با BYD تانگ)

      دفعه ی بعد اول یک مطالعه ای داشته باش. عجولانه نظر نده

      قیمت این ماشین در ایران واقعا برای من جالبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. فرشاد سجادیان

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اولین و تنها کراس اوور های پرفورمنسی که تا حالا دیدم
    به معنای واقعی کلمه بی نظیره
    با این قدرت فنی بالا، ۹۹ درصد وارداتی‌ها رو میبره تو حاشیه‌
    قدرت مشابه متن، خدمات پس از فروش عالی، تبلیغات گسترده و قیمت منصافه، بدون شک این ماشین رو به صدر فروش بازار‌ وارداتی‌ها میرسونه.
    کابینش خیلی شیک و خاصه. طراحی بیرونشم جذابه اما میتونست بهترم باشه.
    اگر دقیقا با این مجموعه فنی وارد شه، بزرگترین اتفاق بازار وارداتی‌ها تو‌چند سال اخیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. madjid

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    هیچ وقت یک ماشین چینی نمیتونه وقار و شخصیت یک ماشین ژاپنی رو داشته باشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (242 ديدگاه)

      هیچ وقت نگو هیچ وقت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. فرشاد سجادیان

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اولین و تنها کراس اوور های پرفورمنسی که تا حالا دیدم
    به معنای واقعی کلمه بی نظیره
    با این قدرت فنی بالا، ۹۹ درصد وارداتی‌ها رو میبره تو حاشیه‌
    قدرت مشابه متن، خدمات پس از فروش عالی، تبلیغات گسترده و قیمت منصافه، بدون شک این ماشین رو به صدر فروش بازار‌ وارداتی‌ها میرسونه.
    کابینش خیلی شیک و خاصه. طراحی بیرونشم جذابه اما میتونست بهترم باشه.
    اگر دقیقا با این مجموعه فنی وارد شه، بزرگترین اتفاق بازار وارداتی‌های چند سال اخیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. وحید

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (325 ديدگاه)

    نمیشه اعتماد کرد
    خودرو سازایی که مثل قارچ میان بیرون
    و بعد هم تو همه فیلد ها میخان با بزرگان این صنعت رقابت کرده باشن
    فقط این که ما می توانیم رو عملی کردن تحسین دارن
    هنوز تویوتا تو بحث هیبرید دست به عصا راه میره وای به حال این خودرو ساز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. فرشاد سجادیان

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اولین و تنها کراس اوور های پرفورمنسی که تا حالا دیدم!!!
    با این قدرت فنی بالا، ۹۹ درصد وارداتی‌ها رو میبره تو حاشیه‌
    قدرت مشابه متن، خدمات پس از فروش عالی، تبلیغات گسترده و قیمت منصافه، بدون شک این ماشین رو به صدر فروش بازار‌ وارداتی‌ها میرسونه.
    کابینش خیلی شیک و خاصه. طراحی بیرونشم جذابه اما میتونست بهترم باشه.
    اگر دقیقا با این مجموعه فنی وارد شه، بزرگترین اتفاق بازار وارداتی‌ها تو‌ چند سال اخیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فرشاد سجادیان

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    حالا یه سری از دوستان میگن ۲۰۰ اسب ژاپنی قوی‌تر از ۵۰۵ اسب چینیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (217 ديدگاه)

      رفیق عصبی من
      هیچ کس نمیتونه منکر توانایی این ماشین بشه از همه نظر یه خودروی فوق العاده حساب میشه
      ولی دروغ چرا ادم بیشتر دوست داره یه برند شناخته شده تر سوار شه
      البته این اگه زیر ۲۰۰ تومن باشه دیوانه واره ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. كوروش

      ۱۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      خیلی غوله واقعا منم خوشم امد
      ۵٠٠ اسب توی شتاب nx رو لوله می کنه بحثی توی مسائل دیگه نیست اگه ٢٠٠م باشه بنظرم می ارزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. reza-a

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (420 ديدگاه)

    ماشین خوبی به نظر میاد 500 اسب بخار مصرفش رو هم میگن صدی 2 زیر 200 میلیون می ارزه
    لکسوس NX قیمتش 100 میلیون از این گرون تره قدرتش هم نصفه اینه
    درسته کیفیتش با این قابل مقایسه نیست ولی برند این خیلی هم گم نام نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elemento

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      هیچ گرونی بی حکمت و هیچ ارزونی بی علت نیست. خیالت راحت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING

        ۱۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (217 ديدگاه)

        البته مجید
        هر ارزانی هم بی کیفیت نیست اینو مدنظر داشته باش ////
        میگم داشته باش دیگه … عه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. reza-a

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (420 ديدگاه)

    من نگفتم نسبت به قیمتش از لکسس بیشتر می ارزه منظورم اینه برای بازار ایران که تشنه ماشین با عملکرد بالا با قیمت پاینه خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. elemento

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دوست عزیز من که نگفتم شما اشتباه میگی. به کامنتت دیسلایک هم ندادم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. elemento

        ۱۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        اتفاقا این در بازار دنیا از لکسس گرون تره.
        علت گرونتر یودن لکسس در ایران همون کیفیت بالا و خاطر جمع بودنش هست که به نظر من یک دنیا میارزه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. elemento

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اتفاقا این در بازار دنیا از لکسس گرون تره.
    علت گرونتر یودن لکسس در ایران همون کیفیت بالا و خاطر جمع بودنش هست که به نظر من یک دنیا میارزه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سامان اذری

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    اگه زیر 200 قیمت بخوره فکنم فروشش خوب بشه
    جک اس 5 به واسطه موتور نسبتا قوی و یکم کیفیتش تونست نسبت به بقیه چینی ها موفق تر بشه
    اینم اگه کیفیتش خوب باشه که احتمال میدم نسبت به بقیه چینی ها بهتر باشه شتابش هم در حد یه ماشین اسپورته
    به نظرم فروش خوبی رو تجربه کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. جواد

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    اگه ماکان و تانگ هم قیمتن پس چرا ماکان قیمتش تقریبا سه برابره اینه تو بازار ما؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. منصور

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    هیچ نظری در مورد فنی ماشین نمیدم ولی اخه توی عکس آخر سایز چرخ ها رو نگا کنین، میخوام سرمو بکوبم به دیوار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امیر

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کیفیت موتور رو ببینید
    کاملا متوجه میشید به یک خودرو چینی طرفید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ناصر

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    خودرویی با این قدرت اسب بخار و گشتاور بسیار بالا: باید کیفیت متریال موتور و گیریبکس بسیار بسیار بالا باشه و گرنه خیلی زود مستهلک میشه.
    که معمولا در این زمینه نمیشه به چین اعتماد کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. كوروش

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (110 ديدگاه)

    با درود و احترام
    جلو پنجره یک کپى ناقص از خودرو محبوب کراس اوور کیا اسپورتیج SL
    است که فقط نیم تکّه پائین هم داشت ؛ مى شد جلو پنجره تایگر نوز کیا !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مکنون

    ۱۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    یادم هست دو سال پیش وقتی یه اظهار نظر درباره یه محصول چینی رو کردیم تقریبا 90 درصد عزیزان با تمسخر به صنعت چین نگاه می کردن. اون روز از قدرت و هوشمندی صنعت رو به رشد به لحاظ کیفی عرض شد. خوشحالم میبینم یواش یواش صدا ها کم شده و با تردید و اکراه به صنعت چین احترام گذاشته میشه. البته یه مطلب هم امروز میگم. و اون اینکه تصمیم صنعت خودروی ایران برای نزدیکی به چین تصمیم درستیه ولی اگه عرضه تقلید رو داشته باشیم میتونیم برای ده سال آینده به تولیدات مستقل داخلی امیدوار باشیم. و روزی رو ببینیم که خودروی مصرفی فقط 5 سال و مصرف کننده توان خرید یه خودروی جدید رو با تعویض اون با 20 درصد هزینه جدید داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. aref

    ۱۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    چندین چند ساله سایتای ماشین و مجلهارو میخونم و این اولین نظرمه تو سایتی میذارم.من طرفدار ماشینای چینی نیستم.ولی خدایش چرا همش بعضیا میخوان بگن کپی کاری میکنه.یک چشمارو باز کنیم میبینم خیلی از ماشینا شبیه هم هستن.بخاطر اینکه همه طراحا انسانند و ممکنه ذهنشون تو طراحی مثل هم باشه.بعدم اگه بازم دقت کنیم میبینم که تو هر دهه ماشینا تقریبا شبیه هم بودن.ماشینای ده نود یه نگاه بندازین بعضیاشون واقعا شبیه هم هستن اونا که دیگه چینی نیستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حمیدرضا

    ۱۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خوشم میاد دوستان پدالی و بسیار اگاه به دنیای خودرو هم باز دارن این ماشینو به هر نحوی میکوبن فقط و فقط چون ساخت چینه اصلا در نظر ما ایرانی ها اگر جنسی ساخت چین باشه حتما کپی هست و بی کیفیت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Delport

    ۱۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    همون طور که تزریق اروم خرافات تو یه جامعه اروم همرو خرافاتی.. و تزریق دروغ و دزدی همرو به دیدن وشنیدن وحتی انجامش وسوسه میکنه….خب !!کارگر ارزون داری داداش با قیمت نصف این قطعه الکتریکیو میزنی برام(خطاب قرار دادن یه قطه ساز چینی از طرف یه غول الکتریکی .مثلا اپل.این مثال بود)بعد از چن سال منتاژ این قطعات و کسبه تجربه و توانایی به خودشون میگن چرا خودمووون نسازیم.واسه خودموون.سود بیشتر حالا یه کم کیفیت پایینتر که اونم وقتی مهندساشو استخدام کنیم خودمونم کم کم وارد میشیم..===نتیجه. تبدیل شدن ٣ تا غول گوشی هوشمد سازی چین به رتبه های ٣. ۴. و5 جهان.اونی که سومه و خودتونم میدونید چیه مارکش تا حدود ٣ سال پیش 8 جهانم به زور بود.خوب!!حالا همینم میاد تو خودرو سازی..ما مه قطه موتوروو کابینو اینو اونو داریم میزنیم.کمو زیادش میکنیم چپو راسش میکنیم میزنیم.کارگر ارزون مال خودمون فوتو فنم کم کم یاد میگیریم.برووو که برییییم…..
    چینیا تو خودرو هم رفتن که برن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Delport

    ۱۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    حالا دوستانی که تخریب میکنید یا انتقاد و نظراتتون رو چشایایه من فقط یه سوال منو جواب بدین
    اونایی که رفتو ماشیین فوق الاده بی کیفیت mvmx33 خریدنووو میخرنوو خواهند خرید و ما هم هیچ حقی نداریم محکومشون کنیم چون نظر و جیپه پول هر کسی مال خودشه.. ایاا نمیرن ماشینایه 3 سال اینده چینو با رضایت تمام بخرن؟؟؟ یادمون باشه هیوندای حدو ١5 سال پیش وقتی میخواست مجوز فروش تو امریکا بگیره یه جورایی مث این بود ما بخوایم مجوز فروش دنارو واسه الانه کره بگیریم.خب؟؟؟کره هیچ وقت نه اقتصاد دوم بوده نه طلب کار ترین کشور به امریکا..حالا شما بگید کتک خورده .مام میگیم کتک خورده.ولی هممون گوشه ذهنمون میدونیم این چشم بادمو مثه بروسلی خووووب دسته بزنی داره.خوووب اقاا.مرس.و سوری بابت اشتباه تایپی تو تکستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۱۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      دوست عزیز همین ام وی ام ایکس٣٣که شما اینهمه لقب بی کیفیت ترین و…رو بهش دادید رو من ۵ ساله سوار میشم.٩٢هزارتا کارکرده و تا به حال هرگز تعمیرگاه نرفته.لنت های جلوش هنوز عوض نشده البته آخراشه و همین روزاست که تموم بشه.و بعد از ۵ سال یک قطره روغن هم از زیرش رو زمین نمیریزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. Omid622

    ۱۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    با اومدنش پوره همه حریفان رو به خاک میماله با اینکه سیستم پیچیده و پر خرجی داره اما لا اقل تا پنج سال بی خرجه دیگه از شر سانتا فه با این قدرت اسب بخار مسخرش خلاص میشیم اخه این چیه 177 شد اسب بخار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. وحید سوبارو

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    هر دم از این باغ بری میرسد

    هیچ وقت دوست نداشتن ایرانی ها ماشین های درحد شان ملت سوار بشن ایران پر شده از این

    چینی ها

    تعرفه هارو کم کنید بذارید مردم ماشین های برند های خب رو استفاده کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. شاهین

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ماشین چینی دارم …مدل دیه هم داشتم…ژاپنی هم داشتم…ماشینهای چینی معمولا مصرفشون بالا تر از کاتالوگه..حالا ممکنه به دلیل کیفیت بنزینمون باشه یا شرایط جاده ای یا تبلیغات!!!! اما مسلما قدرتشون دروغ نیست…تجربه ی شخصی و میدانیه بندست….تنها فرقشون هم عمر ماشینه که زود از کیفیت میفته…در حقیقت عمر ماشین برابر با گارانتیشه یعنی ۱۰۰ تا ۱۵۰هزار کیلومتر…که اونم با توجه به ۲۰۰ تا ۴۰۰ ملیون ارزون تر از رقباش بودن قابل ستایشه!!!! ماشینو میخری ۲-۳ سال سوار میشی با ۲۰ تا ۳۰٪ ضرر میفروشی دوباره صفر میخری که حتی از اجاره ماشین هم ارزون تر در میاد….و به نظر من بهترین سیاسته …من BYD کوپه داشتم 2012….زد ۳۵۰ نیسان….زمانی که ساکن مالزی بودم…حال حاظر هم ام وی ام ۵۵۰ دارم با ۱۴۲ اسب بخار….و قصد خرید ماشین جدید و فروش قبلی رو دارم….قبل ازین که بگید این خوبه اون بده باید سیاست و روش مصرف جنس چینی …ژاپنی و امریکایی روو یاد بگیرین…چون با هم فرق میکنه نوع مصرفشون…پاینده باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا