خودروهای چینی

تست تصادف فاجعه‌بار گریت وال وینگل 5

تقریباً به سال ۲۰۲۱ می‌رسیم اما هنوز هم هستند خودروهایی که فاقد سیستم‌های ایمنی پایه می‌باشند…

به عنوان بخشی از برنامه ارائه خودروهای ایمن‌تر در قاره آفریقا، موسسه انکاپ جهانی تصمیم گرفته پیکاپ تراکی ساخت چین را در تست‌های تصادف شرکت دهد. این موسسه برای انجام تست‌ها پایه‌ترین نسخه این پیکاپ را انتخاب کرده چراکه به این ترتیب راننده و سرنشینان در بدترین حالت با یک تصادف روبرو می‌شوند.

این موضوع شاید برای برخی افراد جای تعجب داشته باشد که در چنین دنیای مدرنی قرار داریم اما نسخه پایه گریت وال استید ۵ بازار آفریقای جنوبی که در برخی بازارها ازجمله در ایران با نام وینگل ۵ فروخته می‌شود، فاقد هرگونه کیسه هوا می‌باشد. علاوه بر این استید ۵ از هرگونه سیستم ایمنی همچون ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بی‌بهره است.

ویدئوی منتشر شده کاملاً گویا بوده و تست تصادف از جلو در سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت نشان می‌دهد سر آدمک به غربیلک فرمان برخورد می‌کند. داده‌های تحلیل شده نشان می‌دهند تغییر شکل بخش سرنشین و حرکت غربیلک فرمان رخ داده است. انکاپ جهانی می‌گوید به خاطر این دو مشکل مهم شاید حتی کیسه هوا نیز نمی‌توانست از آسیب شدید راننده جلوگیری کند.

این نتایج نگران کننده درباره نیسان NP300 هاردبادی نیز دیده شده‌اند. این خودرو حدود دو سال پیش هیچ‌گونه ستاره ایمنی دریافت نکرد و احتمال زیادی برای به خطر افتادن جان راننده و سرنشینان در یک تصادف را نشان داد. مدیرکل انکاپ جهانی در آن زمان گفته بود که NP300 هاردبادی به طرز خنده‌داری نام‌گذاری شده زیرا بدنه آن اصلاً سخت نبوده و به راحتی از هم می‌پاشد.

اما شاید با خود فکر کنید که گریت وال استید ۵ به خاطر فقدان هرگونه سیستم ایمنی مدرن دارای قیمت بسیار نازلی است. قیمت نسخه پایه این خودرو در آفریقای جنوبی از معادل حدود ۱۳ هزار دلار شروع می‌شود. برای دستیابی به دو کیسه هوا و ABS باید نسخه SX را انتخاب کنید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاSVJ

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    ما خودمون یه عمره دادیم با اینجور ماشینا رانندگی میکنیم…

    موافقم 58
    مخالفم 0
    1. Aria

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      حاجی از نظر ما خیلی ایمنیه
      وینگل های توی ایران که خدایی نکرده با ماشین ایمنی تصادف نمیکنن با ماشینایی تصادف میکنه که با پا بزنی توشون تا جام میرن تصادف میکنه.
      یادش بخیر ی زمانی پشت نیسان پیکاپ گارد گذاشتم سر فلکه پراید اومد از پشت زد بهم گلگیر و کاپوت و چراغش رفت اعصابم براش خورد شد.

      موافقم 32
      مخالفم 1
    2. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      تازه جدیدا با قیمت 660 تومان جز خودرو های لوکس به حساب میاد

      موافقم 36
      مخالفم 0
  2. مهدی،:امید اینده

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    هی

    موافقم 16
    مخالفم 0
    1. Hadi

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      ایمن ترین ماشین زیر ۵۰۰ تومن ال ۹۰ هستش
      که تونسته ۳ ستاره ایمنی بگیره…

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. Hadi

        ۱۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        سلطان فقط پراید
        با استانداردهای ۳۰ سال پیش هم صفر ستاره ایمنی گرفت ?

        موافقم 10
        مخالفم 0
  3. Ahmedreza2002

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    دردناکه قضیه اینجاس که این به نسبت جزو ماشینای مدرن بازار ماس
    خودتون خانواده پژو رو تصور کنین که چه فاجعه ای خواهد بود

    موافقم 39
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (66 ديدگاه)

      هی چه فاز سنگینی. همه چی سفید سیاه چیزی رنگی نی. بقیشو خودتون برید……………

      موافقم 23
      مخالفم 0
  4. X

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    مثل جعبه دستمال کاغذی مچاله شد.

    موافقم 14
    مخالفم 0
  5. [—{^AMIN_MC20^}—]

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    همین که بهش میگن فاجعه بار درحالت عادی همینارو سوار میشیم
    ارزوی دیدن لامبورگینی حتی دیدنش بهمون مونده

    هههیییییییییی

    خدایا چرا مارو mute کردی؟؟؟مگه چیکار کردیم؟؟؟؟

    موافقم 22
    مخالفم 3
  6. مهدی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    اینا تست تصادف پراید رو ندیدن اگه ببینن اون قدر به خودشون امید وار میشن یه دفعه ای دیدی شدن بزرگترین شرکت خودرو سازی جهان واقعا پراید و سمند و اینا البته بهتره ماشین های ملی رو بگیم که همین سمند و دنا و اینا دیگه اصلا نابود

    موافقم 22
    مخالفم 1
  7. Ramin

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    سمند تو تست ایمنی اروپا 3 ستاره گرفت.

    این از سمند هم کمتره. خب تست اروپا با آفریقا فرق داره ولی به هر حال 3 تا گرفت سمند.

    موافقم 10
    مخالفم 24
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      تست های تصادف سال به سال سخت تر میشن.
      اگر الان سمند رو تست کنن هیچ ستاره ای نمیگیره ، اون ۳ ستاره هم برای چندین سال پیشه.

      موافقم 11
      مخالفم 3
    2. کوشا

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (220 ديدگاه)

      سمند هیچ وقت تو یک تست معتبر اروپایی شرکت داده نشده. این حرفت سه تا علت میتونه داشته باشه:
      ۱_ صحبتی که خود کمپانی ایرانخودرو می کنه که از این تست حتی یک عکس هم منتشر نشده چه رسد به فیلم
      ۲_ تستی که یکی از شبکه های اونور آبی به کمک یک موسسات اروپایی انجام داد که کارشناس اون موسسه صراحتا گفت این ماشین حتی یک ستاره هم نمی گیره.
      ۳_ در نهایت چیزی که قبلا برات نوشته بودم که حس می کنم کامنت هات صرفا برای به هم ریختن جو سایته و خودت یک اپسیلون از حرفای عجیبی که می زنی قبول نداری! الحق و الانصاف هم موفق شدی! در این مورد هم واقعا کاری از دستم بر نمی آد!

      موافقم 15
      مخالفم 1
      1. فری

        ۱۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (68 ديدگاه)

        ماشینهای جدید ایرانخودرو 3 ستاره میگیرند دنا و k132 قدیمیها ایمن نبودند ولی جدید خوبن سمند هم کم کم از رده خارج میشه مثل 405

        موافقم 5
        مخالفم 8
        1. حسن

          ۱۵ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (326 ديدگاه)

          اگر صفرش ۶۶۰ باشه الان قیمت منصفانه ای به حساب میاد،۳۱۵ شده ۴۰۰ میلیون ،دنا پلاس ۶۰۰ میلیون

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. SS

          ۱۵ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (738 ديدگاه)

          پژو 405 در تست ایمنی دهه 90 یک و نیم ستاره و 406 دو ستاره (با ایربگ) گرفته بوده
          حالا سمند و دنایی که بر اساس اون ساخته شده چطوری 10 یا 20 سال بعد میشه ادعا کرد سه ستاره میگیره؟؟
          پژو هم دقیقا مثل ایران خودرو شرکتی نیست که اگر پلتفرمی جا برای ارتقا داشته باشه اون رو ول کنه و بره پلتفرم جدید درست کنه (نمونش 206 که پلتفرم ارتقا یافته اون در پژو 2008 هم بکار رفته)
          نمیدونم واقعا این شرکت ها به کسی پول میدن که بیاد در سایت خودرویی چنین مطالبی رو بزاره یا …
          —–
          در مورد k132 هم تا تست نشه مثل همه ادعاهای دیگر پوچ هست و نمیشه روش حساب کرد. اگر ایمنی مطابق با مدل اصلی باشه ایمنی حداقلی یعنی سه ستاره رو به دست میاره اما این رو در نظر داشته باشید که در یوروانکپ حتی موتور بکار رفته در خودرو رو در ایمنی مد نظر قرار میدن (برای مثال 1.3 لیتری یا 1.6 لیتری و رفتار هرکدوم در تصادف و وین نامبر خودروهایی که با این تست مطابقت دارند) پس نمیشه گفت حتما این مدل که ایران خودرو طراحی کرده رفتاری مثل مدل اصلی در تست تصادف خواهد داشت.
          —–
          ضمن اینکه صحت تست های تصادف با نمونه گیری رندوم از خط تولید انجام میشه و اینکه سایپا یا ایران خودرو ادعا کنه ما سه تا پراید فرستادیم و این هم فیلمش !!! اصلا دلیلی بر مطابقت مدل های ارسالی با مدل تولیدی نیست.
          چند سال قبل با یکی از مهندسهای یکی از شرکتهای مونتاژ اتوبوس داخلی صحبت میکردم. با افتخار می گفت این شرکت خارجی از ورق ضخیم برای سقف استفاده میکرد اما ما دستگاه پرس مناسب نداشتیم و اومدیم ورق نازکتر زدیم تازه اتوبوس سبک تر هم شد. یعنی فکر میکرد شرکت اصلی عقلش نمیرسیده ورق نازک استفاده کنه.

          موافقم 4
          مخالفم 2
      2. Ramin

        ۱۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        اقای کوشا. حداقل شبکه های اونور آبی 2 چیز راست نشون میدن مثل برنامه های ایران نیستن واسه تبلیغات شامپو، زن رو با چادر بفرستن حموم ??????

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. فری

          ۱۵ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (68 ديدگاه)

          @ss دنا تست تصادفش آپارات هست پژو 301 موتور 1.6 هم داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. MR.JJ

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (109 ديدگاه)

    من نمی دانم چرا بعضی افراد از خودرو های چینی اینقدر لذت میبرند

    موافقم 18
    مخالفم 4
    1. Ahmedreza2002

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      چون تا الان فقط سوار لگن های داخلی شدن
      وی دلیل دیگه پولشون به کره و ژاپن نمیرسه المان که دیگه نگم اصلا
      خیلیام با همین داخلیا حال میکنن
      در کل باید از داشت هات لذت ببری و به رویاهات تحقق ببخشی
      پ.ن:خودم میدونم جمله اخرم خیلی انگیزشی چیپ و … شده بود

      موافقم 16
      مخالفم 2
      1. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۱۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        من فقط تو عمرم فقط یکبار اونم سوار کاین شدم حدود 7 سال پیش
        تا الان دیگه هرچی سوار میشم به نظرم لگنه ، واقعا زیباییه خاصی داشت
        کسی جایی رو سراغ داره بشه سوار ماشین های خفن شد؟

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. Ahmedreza2002

          ۱۵ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          اره ولی با قیمت های فضایی
          میتونی ماشین رو برا یه یا چند روز کرایه کنی
          ی راه پیگه هم هست که دردسر زیاد داره
          میتونی گواهی نامه تو بین المللی کنی و بری دوبی یا ترکیه خصوصا اولی بهشت ماشیناس و قیمتاش معقول تره و مدلاش بروز تره از داخلیا

          موافقم 4
          مخالفم 0
        2. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۱۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          نه بابا تو همین تهران رو میگم نمایشگاهی چیزی سراغ داری که بزارن سوار ماشین شی؟؟؟
          چون بعضیا میرن نمایشگاه ماشین هارو بررسی میکنن فیلم میگیرن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. MOHAMMAD.n.r

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      اپشن+قیافه خوب به نسبت قیمت+قیمت ارزان
      باعث شده مردم چینی ها رو ترجیح بدن.
      ولی خودم با ماشین چینی حال نمیکنم

      موافقم 7
      مخالفم 2
  9. فرشاد

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1105 ديدگاه)

    ما اینجا ماشین داریم که با سگ تصادف کنه راننده کشته میشه
    خواستم بگم ما چرا انقد بدبختیم یادم افتاد ملت مثل مور و ملخ ریخته بودن برا پیش فروش همین لگن ها

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. دانیال

      ۱۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (596 ديدگاه)

      زندگی اجتماعی، خرد اجتماعی میخواد
      کسی که ماشین داخلی می‌خره داره ظلم این دوتا خودروساز کثیف رو می پذیره و با اینکار پول به این خودروسازها تزریق میکنه برای تداوم ظلم به برادرش خواهرش بچه ش همشهریش‌ و هموطنش.
      منی که اگر این شخص رو سرزنش نمیکنم و منی که وقتی هر موقع خواست ماشینشو بفروشه با اشتیاق ازش میخرم هم کمتر از اون مقصر نیستم.
      درسته الان میگید خب مردم مجبورن وسیله نقلیه میخوان بازار هم انحصاریه مجبوریم همین فسیل‌های داخلی رو سوار بشیم.
      عزیزان مگه یادتون رفته همین چند سال پیش با یه کمپین نخریدن خودروهای داخلی، این دوتا خون آشام رو تا مرز ورشکستگی کشوندیم. هیچ قدرتی بالاتر از وحدت نیست. یه بار دیگه همون عزم رو داشته باشیم یه مدت سختی بکشیم بدون ماشین بمونیم تا بدونن که در اصل اونا هستن که محتاج مردم و خریدارن و نه ما. ایندفعه اگه کسی ازشون ماشین خرید و خواست تلاش های کمپین رو بی اثر کنه ماشینش رو موقعی که دسته دوم شد نخریم اگه خراب شد تعمیر نکنیم اگه تعویض روغنی داریم روغنشو عوض نکنیم. بخدا هیچ چیز ارزشمندی بدون سختی کشیدن به دست نمیاد. دست به دست هم بدیم و اگه موافقید ماشینهای مدل سال 1400 به بعد رو نخریم نه از شرکت نه از شخص. فقط چند ثانیه زمان لازمه لیست بلند بالای عزیزای دلمون که توی این ماشینهای نا ایمن داخلی کشته شدن رو یادمون بیاد. تا کی این مسیر زوال رو طی کنیم؟ وحدت داشته باشیم از هر جای ایران که هستیم توی هر چیزی هم اختلاف نظر داشته باشیم توی نارضایتی از خودروسازامون هم نظریم
      دوستان معذرت میخوام که طولانی شد

      موافقم 2
      مخالفم 0
  10. Reza ar

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    چینی جماعت همینه !تقلب تو ذاتشه حتی اگر رولزرویس بسازه!

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا