خودروهای چینیهفته نامه

معرفی جدیدترین کراس‌اوورهای چینی (قسمت اول)

چند سالی است که در بازارهای خودروی جهانی محبوبیت کراس‌اوورها به‌صورت انفجاری افزایش یافته و روزبه‌روز به محبوبیت و فروش آن‌ها اضافه می‌شود. این موضوع موجب شده که تقریباً تمامی خودروسازان معتبر جهانی اقدام به ساخت کراس‌اوورهای جدیدی نموده و بر تعداد این بلندقامتان در سبد محصولات خود اضافه کنند. دراین‌بین اما خودروسازان چینی که به‌سرعت در حال پیشرفت و کاهش فاصلهٔ خود با خودروسازان جهانی هستند نیز بیکار ننشسته و با تب ساخت کراس‌اوور همراه شده‌اند؛ اما با توجه به اینکه هم‌اکنون در چین خودروسازان بومی زیادی در حال فعالیت بوده و رشدی قارچ گونه داشته‌اند، طی چند سال اخیر شاهد معرفی کراس‌اوورهای فراوانی از سوی این خودروسازان سخت‌کوش شرقی بوده‌ایم. به همین دلیل تصمیم داریم طی سری مطالبی در چهار قسمت، به معرفی جدیدترین کراس‌اوورهای چینی بپردازیم. در هر قسمت از این مطالب ۱۰ کراس‌اوور جدید چینی معرفی می‌شوند. این خودروها شامل کراس‌اوورهایی می‌شود که در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ معرفی شده‌اند. البته به دلیل وجود تعداد بسیار زیاد شرکت‌ها و برندهای خودروسازی شناخته یا ناشناختهٔ چینی که روزبه‌روز اقدام به معرفی محصولات جدیدی می‌کنند، مطمئناً امکان معرفی تمامی کراس‌اوورهای جدید چینی در این مطالب وجود ندارد اما بااین‌حال سعی شده در این مطلب از تمامی خودروسازان بزرگ و شناخته‌شدهٔ چینی نماینده یا نماینده‌هایی حضور داشته باشند. این لیست به ترتیب حروف الفبای انگلیسی تنظیم شده است. با این مقدمه اولین قسمت از این سری مطالب را آغاز می‌کنیم.

بائوجون ۵۳۰

تاریخ معرفی نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۷
کلاس میان سایز
طول ۴.۶۵ متر
قیمت پایه ۱۱,۳۰۰ دلار

بائوجون برند تازه تأسیسی است که توسط جوینت ونچر جنرال موتورز با شرکت‌های چینی وولینگ و سایک ایجاد شده است. این شرکت نوپا به‌سرعت اقدام به افزایش تنوع محصولات خود کرده و از این طریق فروش خود را بشدت افزایش داده است. جدیدترین محصول بائوجون اما کراس‌اوور میان سایزی بنام ۵۳۰ است که برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۷ رونمایی شد و پرچم‌دار کراس‌اوورهای بائوجون محسوب می‌شود. ۵۳۰ با دو موتور مختلف به بازار عرضه می‌شود. موتور اول از نوع ۱.۸ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۳۷ اسب بخار قدرت است که نیروی آن توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. موتور دوم اما یک واحد ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت است که برای انتقال نیروی آن گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده است.

برلیانس V6

تاریخ معرفی نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۷
کلاس میان سایز
طول ۴.۶۲ متر
قیمت پایه ۱۳,۱۰۰ دلار

شرکت برلیانس که در کشورمان با مدل‌های سری H200 و H300 خود شناخته می‌شود، در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۷ کراس‌اوور میان سایزی بنام V6 را رونمایی کرد. این خودرو استایل بسیار زیبایی دارد که در آن جلوپنجرهٔ نمادین برلیانس با خطوط عمودی جلب‌توجه می‌کند. V6 به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز شده که ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد و انتقال آن به چرخ‌های جلو توسط گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی، شش سرعتهٔ اتوماتیک یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد. این خودرو با ۴.۶۲ متر طول، از دو ردیف صندلی با ظرفیت حمل پنج نفر برخوردار است.

برلیانس V7

تاریخ معرفی اکتبر ۲۰۱۷
کلاس میان سایز
طول ۴.۷۰ متر
قیمت پایه ۱۶,۲۰۰ دلار

مدل V7 که کراس‌اوور پرچم‌دار برلیانس به‌حساب می‌آید، چندی پس از مدل V6 معرفی شد؛ اما این خودرو در اصل نسخهٔ سه ردیفه یا هفت‌نفرهٔ مدل V6 محسوب می‌شود زیرا روی همان پلت‌فرم مدل کوچک‌تر V6 ساخته شده است؛ اما V7 طول بیشتری دارد تا فضای کافی برای نصب ردیف سوم صندلی‌ها در آن فراهم گردد. برلیانس این کراس‌اوور سه ردیفه را به یک موتور ۱.۶ لیتری توربو با ۲۰۴ اسب بخار قدرت مجهز کرده است. این موتور که CE16 نام دارد، به‌طور مشترک توسط پژو-سیتروئن و ب‌ام‌و طراحی شده و در چین توسط جوینت ونچر پژو-سیتروئن-دانگ‌فنگ تولید می‌شود. قیمت برلیانس V7 از حدود ۱۶ هزار دلار آغاز می‌شود.

بی‌وای‌دی تانگ

تاریخ معرفی نمایشگاه پکن ۲۰۱۸
کلاس فول سایز
طول ۴.۸۷ متر
قیمت پایه ۱۹,۴۰۰ دلار

این خودرو نسل جدید بی‌وای‌دی تانگ است که برای اولین بار رسماً در نمایشگاه پکن امسال رونمایی شد. تانگ جدید همانند نسل قبلی خود به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی مجهز شده است که شامل یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۰۴ اسب بخار قدرت برای به حرکت درآوردن چرخ‌های جلو به همراه دو موتور الکتریکی در عقب، هرکدام با ۱۵۰ اسب بخار قدرت می‌شود. مجموع خروجی این سیستم ۵۰۵ اسب بخار قدرت است که ماشین را ظرف تنها ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. البته نسخۀ بنزینی معمولی این خودرو هم تولید میشود که تنها از همان موتور ۲ لیتری بنزینی ۲۰۴ اسب بخاری استفاده می‌کند. این مدل در ظاهر هم با تغییراتی جزئی در نمای جلویی و ستون C از نسخۀ پلاگین‌هیبریدی متمایز شده است. تانگ که یک کراس‌اوور فول سایز با سه ردیف صندلی است، به‌واقع خودروی قابل‌توجه و برجسته‌ای از خودروسازان چینی محسوب می‌شود.

چانگان COS 1°

تاریخ معرفی نمایشگاه پکن ۲۰۱۸
کلاس میان سایز
طول ۴.۸۳ متر
قیمت پایه

چانگان به‌تازگی برندی پریمیوم بنام COS را تأسیس کرده و اولین محصول آن‌که یک کراس‌اوور میان سایز است را در نمایشگاه پکن امسال رونمایی کرده است. این خودرو، ۱° نام گرفته که یعنی اولین محصول برند جدید COS است. این ماشین به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که یکی از قوی‌ترین موتورهای ۱.۵ لیتری توربوشارژ در خودروهای چینی محسوب می‌شود. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌گیرد. COS 1° مجهز به سه ردیف صندلی است که در ترکیب‌های ۲+۲+۲ و ۲+۳+۲ و یا ۳+۲+۲ قابل سفارش است.

چانگان CS55

تاریخ معرفی نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۷
کلاس کامپکت
طول ۴.۵۰ متر
قیمت پایه ۱۲,۵۰۰ دلار

چانگان CS55 کراس‌اوور کامپکت جدیدی است که در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۷ رونمایی شد. استایل بیرونی این خودرو شباهت‌هایی به محصولات لندروور دارد اما نمی‌توان آن‌را یک کپی صددرصدی دانست. CS55 از کابین زیبا، مدرن و بسیار باکیفیتی هم برخوردار است. این ماشین یکی از محصولات قابل‌توجه چانگان بوده و حتی توانایی رقابت با هم‌کلاسان کره‌ای خود را هم دارد. CS55 به یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است که نیروی آن توسط گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. قیمت این کراس‌اوور کامپکت چینی از ۱۲,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود. به نظر می‌رسد سایپا نیز قصد دارد در آینده تولید چانگان CS55 را در کشورمان آغاز کند.

چانگان CS95

تاریخ معرفی نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۶
کلاس فول سایز
طول ۴.۹۵ متر
قیمت پایه ۲۳,۹۰۰ دلار

CS95 بزرگ‌ترین محصول تاریخ چانگان محسوب می‌شود. این خودرو یک کراس‌اوور فول سایز سه ردیفه است که برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۶ رونمایی شده و از اوایل سال ۲۰۱۷ در بازار چین عرضه شد. در ظاهر CS95 هم مانند CS55 شباهت‌های زیادی با محصولات لندروور دیده می‌شود. چانگان این کراس‌اوور فول سایز را به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز کرده که ۲۳۳ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال این نیرو هم یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک ساخت خود چانگان در نظر گرفته شده که به گفتهٔ سازنده می‌تواند تا ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور را انتقال دهد. CS95 همچنین به سامانهٔ چهارچرخ محرک چانگان بنام NexTrac هم مجهز شده است.

چری Exeed TX

تاریخ معرفی نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷
کلاس میان سایز
طول ۴.۶۶ متر
قیمت پایه ۲۱,۰۰۰ دلار

Exeed برند جدید و پریمیوم چری برای بازار اروپا است و به همین دلیل اولین محصول آن‌که کراس‌اووری میان سایز بنام TX است برای نخستین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ رونمایی شد. چری این کراس‌اوور جدید را با دو قوای محرکهٔ مختلف عرضه می‌کند. نمونهٔ اول یک موتور ۱.۶ لیتری توربو با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که دومی یک قوای محرکهٔ هیبریدی متشکل از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو با مجموع خروجی ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است. انتقال نیروی هردوی این قوای محرکه توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد. Exeed TX در ابتدا به‌صورت پنج‌نفره عرضه می‌شود اما بعداً نسخهٔ سه ردیفهٔ آن‌هم ارائه خواهد شد. قیمت این کراس‌اوور خوش استایل چینی از حدود ۲۱ هزار دلار آغاز می‌شود.

چری تیگو ۵x

تاریخ معرفی نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۷
کلاس ساب‌کامپکت
طول ۴.۳۴ متر
قیمت پایه ۱۲,۴۰۰ دلار

۵x که یکی از جدیدترین اعضای خانوادۀ چری تیگو محسوب می‌شود، برای اولین بار در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۷ رونمایی شد. تیگو ۵x اولین محصول چری است که در آن از زبان طراحی جدید این شرکت استفاده شده است. این خودرو ابعاد کوچک‌تری نسبت به تیگو ۵ داشته و در یک کلاس پایین‌تر از آن یعنی در کلاس ساب‌کامپکت قرار می‌گیرد. تیگو ۵x از همان موتور ۱.۵ لیتری توربوی تیگو ۵ استفاده می‌کند ولی قدرت آن از ۱۵۲ اسب بخار به ۱۴۸ اسب بخار کاهش پیدا کرده است. انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو نیز از طریق گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه انجام می‌گیرد. تیگو ۵x در بین کراس‌اوورهای چری، میان مدل‌های تیگو ۳x (همان ام‌وی‌ام X22) و تیگو ۵ قرار می‌گیرد.

چری تیگو ۸

تاریخ معرفی فوریه ۲۰۱۸
کلاس میان سایز
طول ۴.۷۰ متر
قیمت پایه ۱۴,۸۰۰ دلار

اوایل سال جاری چری بزرگ‌ترین کراس‌اوور خود را با نام تیگو ۸ معرفی کرد. این خودرو یک کراس‌اوور میان سایز با سه ردیف صندلی است که در جایگاهی بالاتر از مدل کامپکت تیگو ۷ قرار می‌گیرد. تیگو ۸ که پرچم‌دار کراس‌اوورهای چری محسوب می‌شود، به یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده که برای کراس‌اوور هفت‌نفره‌ای با این اندازه، نیروی کمی به نظر می‌رسد. درهرحال انتقال این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد.

 

ادامه دارد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    محصولات چری و بی وای دی واقعا خوب بودن
    مخصوصا چری اگزید فوق العادس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۴ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      والا همشون کیفیت استانداردی داشتن
      حداقل از ذهنیت عموم نسبت به خودروهای چینی دور بودن
      اما
      قسمت بدش اینه که متاسفانه خودروهای چینی هم دارن از دسترس عموم مردم ما خارج میشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. morteza

      ۲۵ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (279 ديدگاه)

      این چینی ها چرا از ایران نمیرن.چقدر پوست کلفتن.چرا دولت آمریکا اینارو برای فعالیت تو ایران تحریم نمیکنه که برن.مگه تو وصیت نامه ذکر نشده که ارتباط با دولت های کمونیستی ممنوع است.چرا دورو بر اینا میپلکن؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سام

        ۲۵ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (709 ديدگاه)

        از ایران برن تا پراید بشه 50 میلیون تومان و سانتافه بشه 2 میلیارد؟ انگار خیلی خوشحالی که شرکت های خارجی دونه دونه از ایران دارن میرن.به نظرم فقط دلال ها و رانت خوارها هستند که از رفتن شرکت های خودروسازی از ایران خوشحال می شند.هیچ آدمی که یک ذره عرق وطن پرستی داشته باشه از تحریم کشورش خوشحال نمیشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. وحید

        ۲۵ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (31 ديدگاه)

        خوش به حالشون. چقدر خوب از فرصت و زمانی که تو ایران مسئولین در حال بخور بخور بودن و ماشین بازای ایرانی در حال مقایسه پراید و تیبا با ماشینای چینی بودن و درنهایت برتری رو به ماشینای ایرانی می دادن ! اونا بدون اینکه نظر ایران و ایرانی براشون ارزشی داشته باشه، پیشرفت کردن. می بینم اون روزی که خودروسازهای هندی هم بیشتر از امروز وارد گود اصلی رقابت جهانی می شن و ایرانی ها هنوز دارن زه بدنه رو از روی ماشینا بر می دارن یا از بدی های ماشینای چینی و هندی و غیره حرف می زنن و با هم دعوا می کنن !

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. سام

    ۲۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    به نظرم محصولات شرکت های چری،بی وای دی،چانگان و جیلی از جذاب ترین طراحی در میان سازندگان چینی برخوردارند.انتخاب من از تمامی نمونه های بالا به ترتیب شامل چری EXCEED،چری تیگو 5x ،بی وادی تانگ و چانگان CS55 است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مرغ بی بال

    ۲۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    من تو نمایشگاه دیدم چانگان به نظر استخوندار تر بود
    به هر حال برا‌برند شدن خیلی راه باید برند
    راه زیادی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام هیچ دقت کردید به پول ما حتی توی کشور مادر حتی با 100 میلیون هم دیگه نمیشه یکی از مدلهای بالا رو خرید ، بدبختانه با این سرعت بی ارزش شدن پول ملی باید بگم ماشین چینی هم تا یه مدت دیگه فقط تو رنج 200 به بالا قابل خرید میشه و کابوس پراید 60 تومنی هم به حقیقت میپیونده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. moshi

    ۲۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (26 ديدگاه)

    بیشتر دقت کنی کلا به این پی میبری هر جای ماشینا از یه جا کپی شده این اصلا خوب نیست. هیچی اصالت نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sunmartin

    ۲۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    ه نکته های خوبی تو کامنت ها اشاره شده مشتریان خودورهای چینی 2 دسته هستند با کمال شرمندگی ناراحت نشید اما واقعیت تلخه دسته اول :افرادی که عقده خود برتر بینی دارن و چون نمیتونن کره ای سوار بشن و پولش ندارن لاجرم برای چشم و هم چشمی به سراغ چینی های یکبار مصرف و فیک میرن در آخر هم با ضرر و زیان مجبورن ردش کنن گروه دوم: افرادی هستند ظاهر بین که تا بحال سوار سراتو و سانتافه و توسان و اپتیما و اسپرتیج و …نشدن و اصلا فرق خودرو و کیفیت رانندگی با رنگ و لعاب الکی نمیدونن از طرفی یه عمر پراید و 405 و اقمار اونها رو استفاده کردن در نتیجه وقتی چینی میخرن احساس میکنن سوار اپتیما یا سوناتا شدن و دیگه خدا رو بنده نیستن شرکت های بزن در رو داخلی از این خلع سو استفاده میکنن و اجناس چینی بخصوص خودرو که خود چینی ها هم قبولشون ندارن و سوار نمیشن بعنوان کالای لوکس که واقعا مضحکه میدن دست شوما

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایرانی

      ۲۵ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (19 ديدگاه)

      ممنون میشم در صحبتهایتان کمی ادب و احترام برای دیگران (خودتان) قائل شوید همه مثل شما همه چی تمام نیستند من از طرف آنها معذرت میخواهم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۲۵ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (225 ديدگاه)

      عمو فدا فک کنم بالاتر از اپتیما و سوناتا ندیدی!
      یه جوری از کره ای ها میگی انگار رولزرویس سازن
      در ضمن کره ای سوار ها کلا این کمبودو دارن وقتی میبیند کلی پول سوناتا دادن ولی قابلیتتش در حد یه چینی 80 تومنی هم نیست اینجوری علائم سوزش نشون میدن!
      ناموسا فک کردی سوناتا چیه ها s500 بنتایگا
      فقط خدا نکنه امثال شما روزی خودرو لوکس آلمانی سوارشن ببین اونوقت چه چیزایی به ملت میگید
      اصلا فکر کردی همه میلیاردرن
      یا فکر کردی تو بازار کلی انتخاب خوب بجای چینیا هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. morteza

      ۲۵ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (279 ديدگاه)

      تجربه ثابت کرده ماشین چینی دست دو تو ایران خریدار نداره حالا شاید تو شهر های بزرگ مثل تهران آره یه مقدار خرید و فروش داشته باشه.ولی تو مناطق آزاد به وضوح مشخصه که اصلا حتی نو ش خریدار نداره چه برسه دست دوم با قیمت خیلی کم در حد 45 میلیونمثل جیلی امگرند

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. سينا

      ۲۵ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      یه نقد کاملا مسخره و در حد تفکرات نویسنده.امیال شماها فک میکنید با سوار شدن کیا هایوندای یا ماشین هایی که مختص قشر متوسط جامعه هست و چون اینجا بهش میگن خارجی مردم میخوان کلاس بخرن برا خودشون.وقتی که میشه یه بی وای دی یا یک جک یا چری با امکانات روز و ایمنیه خیلی بهتر سوار شد چرا مردم برن سراغ اتوموبیل داخلی یا دست دوم خارج که حداقل ١٠سال کار کرده(آزرا ٢٠٠٩ قیمت ١٧٠میلیون).شما داری راجع به صنعت خودرو صحبت میکنی نه ظرف یک بار مصرف.مگه میشه یکبار مصرف باشه.مردم دیگه نای کلاس گذاشتم دارن؟ینی نمیدونن سانتافه تو کیش خودمون ١١٠میلیونه؟چرا فک میکنی ماشینایه کره ای خیلی لاکچریو با کیفیتن؟تالا اسپرتج سوار شدی؟عقبش عین نیسان آبیه خالی میمونه.کاش یاد بگیریم تخصصی نقد کنیم و نظر بدیم.من تایید نمیکنم خودروه چینو ولی واقع بین باشین….اتومو بیل خوب ینی بی ام و ینی اشکودا .آلفاروئو.بنز.لکسوس….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. منطق

      ۲۵ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به شعور مردم توهین نکنین.اتومبیل یه وسیله کاربردی.شاید یسری عقده شاسی سوار شدن داشته باشن ولی مطمئنن خیلیاهم بخاطر شرایط ارض و تنو و ایمنی بهتر از داخلی میرن به اون سمت.کیه که دوس نداشته باشه یه فورد یا یه رنجرور یا کادیلاک سوار نشه یا ختی یه سورنتو .وای آین الان ۵۴٠میلیون دادن بابت یه اتو مبیل ساده مثل سورنتو ارزش داره؟وقتی که میشه با یه مبلغ کمتر همون امکاناتو تو یه بی وای دی اس ٧یا جک اس٧ داشت.هرچند که هنوز قابل مقایسه با برندی چون کیا نیست.ما چند ساله نمایشگاه اتو مبیل داریم واقا اینا دارن خودشونو میرسونن به دنیایه مدرن ولی می چی؟بی وای دی تانگ ۵٠۵ اسب بخار قدرت.! چری اتوموبیلی میسازه که با ارو پا راه پیدا میکنه یا ترامپ چی خودشو به بازار آمریکا میرسونه…لطفا با منطق و دید باز و علمی به ماجرا نگاه کنین.سپاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۵ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (2 ديدگاه)

        جز کمتر کامنت هایی بود که با اطلاعات کامل نوشته شده بود . . . چینیا هنوز فاصله دارن اما روز به روز این فاصله کمتر میشه . . .برخلاف نظر عوام نه ماشین کره ای آنچنان بی عیب و خفنه نه ماشین چینی یکبار مصرف و داغونه . . . لااقل با این تعرفه و قیمت هایی که میبینیم چینیا به قیمت واقعیشون نزدیکترن تا کره ای ها.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. وحید

      ۳۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (27 ديدگاه)

      اگر به برند کیفیت باشه کره ای ها هم چیزی بالاتر از چینی ها نیستن
      درسته خوبند ولی سوار شدن کره ای و عقده؟
      مگه رنجرور و کادیلاکه؟
      یا بنز و آئودی؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Genius

    ۲۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    درحالیکه ما درگیر شعارزدگی و بلوف زدن و ادعا و ایضا در کمال تاسف تمسخر چینی ها بودیم،چینی ها بمعنای حقیقی فعل خواستن رو صرف کردن و بطرز اعجاب آوری فاصله خودشون رو با کره ایها کمتر و کمتر کردن.کاش ذره ای از جنم و جربزه آنها در ما نیز یافت میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. saeid

    ۲۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در ادامه دیدگاه ردیف قبلی (sunmartin) دسته سومی هم وجود داره:
    افرادی که تا بحال حتی یکبار سوار خودرو چینی نشده اند و درباره خودروهای چینی نظر میدن.
    ((جهت یادآوری اکثرخودروهای چینی در زمینه پلت فرم:
    1-دارای پلت فرم خودروهای چند سال پیش برندهای معتبر خودرویی هستند
    2- یا اینکه از طراحی شرکتهای معتبری در زمینه طراحی خودرو و پلت فرم نظیر پنین فارینا و … سود میبرند
    3-و یا اینکه در چند سال گذشته سرطراحهای شرکتهای خودروسازی معتبر رو به استخدام خودشون دراورده اند.
    در زمینه موتور و گیربکس نیز اکثر اونها دارای موتورهای ساخت و یا طراحی کمپانیهای مشهوری نظیر میتسوبیشی و…و گیربکس اونها ساخت شرکتهای معتبری چون آیسین ژاپن-هیوندایی کره-پانچ بلژیک-زد اف آلمان و … هستند.))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ستار

    ۲۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (145 ديدگاه)

    بی وای دی تانگ خیلی جذابه
    ولی برلیانس v6خیلی خوش استایل
    و یک حسی بم میگه طراح بی ام و یک الهام کوچیک از عقب ش برای x5گرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حمیدرضا

    ۲۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    ندید میگم بازار چین از بی وای دی ، چانگان و خصوصا باوجون که پشتوانه جنرال موتورز رو داره بی نهایت استقبال می کنن موفقیت چری و برلیانس هم نسبی خواهد بود البته شاید چری نگاهش رو به سمت صادرات معطوف کنه چون بازار چین چند سالی هست از این برند استقبال خوبی نداشته فقط دو محصولشون پرفروش هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علیویلی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عاقل سوناتا اپتیما الان واسه تو خیلی خوبن ??
    نگی جایی لاکچری سواری بهت میخندن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Danial

    ۲۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشید ولی فکر کنم قیمت ها اشتباه درج شده چون مگه میشه byd Tang با ۵۰۰ اسب بخار فقط ۱۹۴۰۰ دلار باشه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۲۵ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (688 ديدگاه)

      این قیمت متعلق به نسخۀ پایۀ تانگ با موتور بنزینی 2 لیتری 200 اسب بخاری است نه نسخۀ پلاگین‌هیبریدی

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا