خودروهای چینی

نیم‌نگاهی به جک S5، چینی تیزپای

اگر سابق بر این خودرویی از چین را در کنار رقبای کره‌ای و ژاپنی‌اش قرار می‌دادیم، سبک طراحی و نیز کیفیت مونتاژش این امر را به ما گوشزد می‌کرد که با محصولی پیش‌پاافتاده مواجهیم؛ فرآورده‌ای از یک صنعتگر کم‌تجربه. اما چند سالی است که این روند رفته‌رفته در حال تحول است و سازندگان این کشور یاد گرفته‌اند که هم کپی‌کاران خوبی باشند و هم آموخته‌های نوین طراحی را در محصولاتشان به کار بندند. چنانچه سیر پیشرفت سال‌های اخیر خودروسازان این کشور را رصد کنیم این نکته را درمی بابیم که خط تمایز ساخته‌های نوین این اقلیم با رقبای غربی و آسیایی‌اش به‌تدریج در حال محو شدن است، لااقل از جنبه‌های ظاهری نشانه این امر کاملاً هویداست گرچه به لحاظ عملکرد، فاصله‌ها هنوز بسیار است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
در حال حاضر بازار خودروهای کراس‌اوور کشور به‌طورکلی به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش بالایی آن در تسلط انواع وارداتی می‌باشد که اکثریت آن‌ها بهایی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان دارند. قسم دیگر آن که نمونه‌های مونتاژ داخل را دربر می‌گیرد، زیر سیطره مدل‌هایی است که بیشترشان چینی هستند. این‌طور می‌توان گفت که در نیم دهه اخیر، بازار کراس‌اوورهای زیر ۱۰۰ میلیونی ایران، کمابیش در اختیار این دسته بوده است. گرچه این مدل‌ها از لحاظ ویژگی‌های آفرودی بسیار ضعیف بوده و تنها از نمایی مشابه با یک SUV بهره می‌گیرند، ولی این امر از اهمیت چندانی برای آن دسته از مشتریان برخوردار نیست که اولویت نخست آن‌ها برای خرید یک محصول ظاهر آن است نه باطنش. البته این گروه در گزینش خود تا حدودی هم محق است زیرا کمتر برایش پیش آمده که برای سیر و سیاحت هم که شده سری به صحرا و بیابان زند! بگذریم.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
در حال حاضر شاید بتوان جیلی X7 را از نخستین کراس‌اوورهای چینی دانست که لااقل از جنبه‌های ظاهری و نیز ویژگی‌های فنی، از مشخصاتی نزدیک با همتایان کره‌ای خود برخوردار است. اما در آینده‌ای نزدیک این خودرو با رقیبی جدی مواجه خواهد شد که هم از او زیباتر است و هم به‌مراتب ارزان‌تر. نام کامل این همتای تازه‌وارد JAC EAGLE S5 می‌باشد که توسط نماینده ایرانی آن به تیزپا ملقب شده است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
خودروی S5 یکی از محصولات جدید شرکت JAC می‌باشد. این مجموعه در سال ۱۹۶۴ میلادی در ایالت ANHUI (آنهوی) چین بنا نهاده شد. مالکیت این گروه صنعتی کماکان در اختیار دولت چین است و به لحاظ موقعیت جغرافیایی در همان محلی مستقر است که رقیب وطنی‌اش چری در آن قرار دارد. تا مدت‌ها، این مجموعه تنها به تولید وسایل نقلیه تجاری می‌پرداخت و این خودروها را نیز با نام GIANGHUAI روانه بازار می‌کرد. ناگفته نماند که به مدت طولانی این شرکت به همین نام خوانده می‌شد.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
برای نخستین بار در اواخر دهه ۹۰ میلادی، این خودروساز تصمیم گرفت که وارد عرصه متفاوتی از بازار شود، به همین خاطر در سال ۲۰۰۰ میلادی شروع به تولید مدل‌های SUV و MPV نمود. پس از مدتی و در سال ۲۰۰۷ میلادی این شرکت موفق شد که مجوز ساخت خودروهای سواری را از دولت چین دریافت کند.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
با این وجود، کمپانی مذکور همچنان به‌عنوان یک تولیدکننده کامیون شناخته می‌شد. از آنجایی که این شرکت پیش از اینکه مجوز ساخت خودروهای سواری از دولت کسب نماید، با خودروسازی هیوندای جهت توسعه محصولاتش همکاری داشت، لذا بدیهی بود که مدل‌های روز این شرکت را مبنای تولیدات آینده خود قرار دهد. برای نخستین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی، این کمپانی شروع به مونتاژ مدل‌های MPV شرکت هیوندای نمود اما به تولیدشان در سال ۲۰۰۷ میلادی خاتمه داد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
قبل از آنکه شرکت JAC به مونتاژ خودروهای MPV ساخت هیوندای پایان دهد، لااقل دو مدل از خودروهایش را بر مبنای فنّاوری هیوندای تولید می‌کرد که مهم‌ترین آن کراس‌اوور REIN بوده است. شرکت هیوندای تا مدت‌ها درصدد این بود که با شرکت JAC اقدام به سرمایه‌گذاری مشترک نماید ولی این طرح به دلایل کاملاً نامشخصی به مرحله اجرا درنیامد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
در حال حاضر در تأسیسات تحت تملک این کمپانی مدل‌های سواری چون J2،J3،J4،J5،J6 و J7 و کراس‌اوورهای S1،S3،S5 و چند مدل MPV تولید می‌شود. کل مجموع تولیدات این شرکت در سال ۲۰۱۲ میلادی معادل ۴۴۵/۰۰۰ دستگاه بوده است. علاوه بر این کمپانی JAC با موسسه پنین فارینا ایتالیا و شرکت میتسوبیشی ژاپن هم همکاری دارد. هم‌اکنون یکی از مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در تورین ایتالیا و دیگری نیز در توکیو ژاپن مستقر است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
خودروسازی JAC درزمینهٔ ساخت خودروهای الکتریکی هم فعالیت دارد و چندی پیش اولین سری از این نوع خودروها را به کشور آمریکا صادر نمود. این مدل JAC J3 (IEV) یا همان توجوی سدان با پیشرانه الکتریکی می‌باشد، که چندی سالی است که نمونه بنزینی این خودرو در کشورمان عرضه می‌شود. تاکنون تولیدات این شرکت به ۱۰۰ کشور دنیا صادر شده است که بیشترشان را کامیون‌های سبک در برمی‌گیرد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
خودروی JAC S5 برای نخستین بار در ماه مارس سال ۲۰۱۳ میلادی به بازار چین معرفی شد. پیش از آن، تنها کراس‌اوور تولیدی شرکت JAC مدل REIN یا S1 بوده است. خودروی S1 بر مبنای نسل اول هیوندای سانتافه طراحی شده است و اگر چنانچه از چراغ‌های پشتی این خودرو صرف‌نظر کنیم به لحاظ شکل بدنه کاملاً مشابه با آن است. پروژه ساخت REIN هم بر اساس موافقت‌نامه‌ای صورت گرفت که پیش از آن بین JAC و هیوندای بسته شده بود و مانند برخی از دیگر برندهای چینی یک کپی غیرقانونی نیست!

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
طراحی قسمت جلوی S5 شباهت بسیاری با هیوندای IX35 دارد و می‌توان گفت که کاملاً از آن الهام گرفته است، در حالی که قسمت پشت آن بسیار شبیه به کراس‌اوورهای آئودی می‌باشد. این امر در داخل خودرو هم نیز صادق است و موارد تشابه بی‌شماری در این بخش با هیوندای IX35 مشاهده می‌شود. داشبورد آن نیز به رنگ مشکی پیانو بوده و از مواد نسبتاً باکیفیتی هم در آن استفاده شده است. تریم داخلی این خودرو هم به رنگ نارنجی و مشکی است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
این مدل با پیشرانه‌ای ۲ لیتری به بازار کشورمان وارد می‌شود که مجهز به سیستم توربو شارژر می‌باشد. توان این موتور معادل ۱۷۴ اسب بخار بوده و خروجی گشتاور آن هم برابر با ۲۳۵ نیوتن متر است. این ارقام تا حد زیادی مشابه با همتایان کره‌ای آن از جمله کیا اسپورتیج و هیوندای IX35 است. این مدل به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم از گیربکس ۶ دنده دستی سود می‌برد که تکنولوژی به کار رفته در آن متعلق به کشور آلمان است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
از لحاظ ایمنی نیز این مدل- بنا به ادعای وب‌سایت شرکت خودروسازی JAC- توانسته است که آزمون‌های موجود در موسسه ایمنی US-CNAP و نیز انستیتو بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) و همچنین سازمان استانداردهای ایمنی وسائل نقلیه فدرال آمریکا (FMVSS) را با موفقیت پشت سر نهد. نمونه‌های از این خودرو که قرار است روانه بازار کشورمان وارد شود به‌طور استاندارد به ۲ کیسه هوای ایمنی مجهز است، در حالی که برخی مدل‌های عرضه شده در چین مجهز به ۴ ایربگ می‌باشند.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
در حال حاضر خودروی جک S5 با نرخ مصوب ۷۳.۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. بدیهی است که این نرخ با توجه به طرح کلی خودرو و همچنین آپشن های موجود در آن بسیار وسوسه‌انگیز است.. هم‌اکنون مهم‌ترین رقیب این خودرو در بازار ایران خودروی جیلی X7 می‌باشد که از پیشرانه‌ای ۲.۴ لیتری بهره می‌گیرد که توانی معادل ۱۶۲ اسب بخار را به ارمغان می‌آورد. بهای جیلی نیز معادل ۱۱۲.۹ میلیون تومان برای مدل‌های ثبت‌نامی است که در حدود ۳۹ میلیون تومان گران‌تر از جک S5 است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014

مشخصات فنی

نوع موتور: ۴ سیلندر خطی و بنزینی، توربو شارژر (DOHC-16V)
حجم موتور: ۱۹۹۷ سی‌سی
توان: ۱۷۴ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور/دقیقه
گشتاور: ۲۳۵ نیوتن متر در ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دور/ دقیقه
جعبه‌دنده: ۶ سرعته دستی
سرعت: ۱۸۰ کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۷ لیتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون استرات با فنر حلقوی
سیستم تعلیق عقب: مستقل

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۷۵/۱۸۴۰/۱۶۸۰ میلی‌متر
فاصله دو محور: ۲۶۴۵ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۵۸۰ کیلوگرم (در وب‌سایت اصلی شرکت ۱۵۰۵ کیلوگرم ذکر شده است)
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۶۰ R 17

ایمنی

دو عدد کیسه هوای ایمنی
سیستم ترمز ABS
سیستم ترمز اضطراری EBA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل کشش TCS
سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC
سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC
مجهز به سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

برخی از تجهیزات این خودرو

تنظیم الکتریکی صندلی راننده در ۶ جهت و سرنشین جلو در ۴ جهت
آینه جانبی برقی همراه با گرم‌کن
روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو
کامپیوتر سفر
صندلی‌های چرمی
پوشش چرمی فرمان
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان
سیستم صوتی+MP5 + خروجی AUX،USB،IPOD + بلوتوث
۶ عدد بلندگو
سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌های خودرو (TPMS)
سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)
خروجی پاور ۱۲ ولت
فرمان الکترونیکی + SERVOMOTOR
سنسور دنده عقب
تهویه مطبوع اتوماتیک
چراغ‌های مه شکن جلو و عقب
آنتن شیشه‌ای
چراغ‌های عقب LED

قیمت

در ایران: ۷۳.۹ میلیون تومان (ثبت‌نام از نمایندگی‌های شرکت)
در چین: ۸۹,۸۰۰ الی ۹۹,۸۰۰ یوآن (برای مدل‌های ۲ لیتری با تنفس طبیعی)

[دانلود ویدئو] نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۵۸۸ دیدگاه‌ها

  1. peyman

    ۱۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . کی میدونه چرا از روی فلش موزیک ویدئو رو پخش میکنم دستگاه ارووور میده و تصویرو بعد ذو ثانیه قطع میکنه. ُ5s

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علي

      ۲۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام شما باید فرمت موزیک ویدیو خودرا تغییر بدید با نرم افزار تغییر فرمت ویدیو میتونید فرمتی که برای سیستم قابل پخش هستش را اجرا کنید شما هر میوزیک ویدیو که میخواهید اجرا کنید داخل خودرو اول اون موریک ویدیو را به فرمت سینما خانگی تبدیل کنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بهنام

      ۲۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      گاهی فالت های برقی یا الکتریکی باعث این مورد میشه. شما باید وارد setting بشی و brake system رو تغییر وضعیت بده مشکل برطرف میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. مسعود

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    به نظر شما ماشین جک اس 5 دنده ای گزینه ای ارزشمندتر برای خرید است یا سراتو دنده ای 1600 سایپا؟
    همانطور که مستحضر هستید حدود قیمت چندان متفاوت نیست و تفاوت اصلی بحث کراس اوور و سدان بودن و صد البته بحث چینی و تقریبا کره ای بودن است.
    پیشاپیش سپاس از راهنمایی شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۱۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با سلام و تشکر از وب سایت عالی پدال
      دوست عزیز هر دو ماشین چینی هستند . چرا؟ چون سایپا برای سوددهی بیشتر قطعات چینی بکار برده. اگر قبول نداری پشت مدل وارداتی بشین .حرف من رو باور می کنی
      اما کدام بهتره؟ بسته به نوع استفاده است اگر دائما در سطح شهر هستی و ترافیک سنگین.خوب سراتو بهتره. اما اگر همان قدر اهل مسافرت رفتن با خانواده بیرون رفتن هستی اتاق جک واقعا جادار هست .

      در خصوص موتور.حتما موتور سراتو با توجه به بدنه مناسب هست اما موتور پر قدرتی نیست
      موتور جک هم 2000 هست و هم توربو. اما بازهم بر میگرده به نوع استفاده شما از ماشین .

      فقط بحث خرابی سیستم توربو هست که خیلی من رو نگران کرده.البته امروزه ماشین های زیادی در ایران توربو هستند. از چینی بگیر تا راپنی المانی.

      اما نظر من به شما هیچکدام نگیر. بذار پولت جمع بشه یه کمری بخر یا اپتیما خیلی عالی هستند

      من یک سال جک s5 اتومات دارم. ماشین خوبی هست اما ماشین وارداتی لامصب اصلا داستان دیگری هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. اسماعیل رزاقی

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام /jac s5 ماشین بدی نیست ولی خدمات خیلی بدو بیرحمانه است مثلا باتری های فاسد که بیشتر از 36 ساعت قادر به نگهداری سیستم نیستند روی ماشین کار میکند واگر کنتاکت باتری گرفتن را به کارشناس نمایندگی مطرح کنی میگه سیستم این ماشین همینه ویا کم دوام بودن رنگ ماشین ویا زود به صدا افتادن در ها وبدنه ماشین وآپشن های کم کیفیت نگران قیمت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محسن

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من جک s5 اتومات خریدم.موقع سوار شدن بهم گفتن قبل حرکت کمربندتو حتما ببند. گیربکس این ماشین به کمربند راننده حساسه و اگر نبندی و حرکت کنی گیربکسش خورد میشه :/ !!!!!!!!! میخاستم ببینم واقعا صحت داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. مهدی

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من متاسفانه نزدیک 2 ماه و 3000 کیلومتر هست که JAC S5 AUTO خریدم ولی واقعا پشیمونم به دلایل زیر:
    1 – از کار افتادن گاه به گاه بلوتوث یونیت و آنتن GPS جالبه که نمایندگی مرکزی 1711 این مشکلو تایید کرد ولی گفتن باید یونیت باز شه و شما به مدت 10 روز با یه سوراخ به اندازه یونیت توی داشبورد باید این ور اون ور بری
    2 – نشتی روغن از زیر ماشین که تا حالا 2 بار مراجعه کردم که بار دوم ماشین 3000 تا کارکرد 3 روز توی نمایندگی خوابید تا آقایون کاسه نمد ته میل لنگ رو عوض کنن که امروز ماشینو تحویل گرفتم ولی دوباره بعد از 100 کیلومتر رانندگی رفتم زیر ماشینو نگاه کردم دیدم دوباره روغنیه
    3 – مصرف فوق العاده زیاد ترکیبی در بهترین حالت صدی 12 لیتر
    4 – صدای ورود باد به ماشین از سرعت 60 یا 70 به بالا و عدم رفع این مشکل با 3 بار مراجعه
    5- خدا به بعدیاش رحم کنه
    در ضمن در صورت لزوم میتونم مدارک مربوط به این موارد رو در اختیار سایت قرار بدم
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nnnnnnnn

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما یا خیلی بزرگش کردی یا شانس بدی داری.این موارد همگی مربوط به مونتاژ نادرست کرمان موتور است و کاملا شانسی و اتفاقیه ممکنه مال یکی خوب ازآب در بیاد یا اینکه برعکس.تو ایران شرایط اینجوریه.نه تنها لیاقت تولید ماشین رو نداریم بلکه حتی لیاقت مونتاژ رو هم نداریم.مورد بعدی اینکه برخی قطعات خودرو های وارداتی ژاپنی،کره ای و … هستند. متاسفانه شرکت ها این قطعات رو حذف کرده و به صورت آزاد و با قیمت زیاد می فروشن و به جای این قطعات قطعات چینی دست سه یا قطعات دست دوم دیگر خودرو ها رو میزارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. وحید

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من از کارخونه جک دیدن کردم متاسفانه رنگ این ماشین توسط فرد زده میشه واصلا کوره رنگ وحوض رنگ ندارن اما وسایلی که روی ماشین نصب میشد تقریباً خوب بود وکنترلهای خوبی انجام میشد اما در مجموع فقط برای جلب مشتری آپشن اضافه کردن اصالتی به اون شکل در کار نیست
    اما نسبت به پولی که میدی مناسبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رهام

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، مشکل تنظیم ساعت و تاریخ روی دی وی دی چگونه قابل حل است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام یه سوال داشتم اونم اینکه من جدییدا یه جک اس ۵ خریدم ولی ورودی و خروجی دی وی دی رو نداره باید ببرم جای دستگاه ورودی براش نصب کنه ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من جک s5 اتومات خودم رو دیروز تحویل گرفتم.کلیدهای روشن کردن فن و کولر ماشین ۳۷ ثانیه بعد از اینکه استارت زده میشه تازه فعال میشن و میشه فن و کولر رو روشن کرد.از اونجایی که من بندر عباس زندگی میکنم و هوا گرمه،لازمه بعد از استارت ماشین بلافاصله فن ماشین رو روشن کنیم تا گرمای داخل ماشین کمتر حس بشه.ماشین رو بردم نمایندگی،میگه به دلیل خرابی های زیاد کمپرسورها، شاید شرکت توی سری های جدید مخصوصا، این تاخیر رو گذاشته تا کمپرسورها آسیب نبینن.ولی این منطقی نیست. حداقل باید بشه فن رو روشن کرد.کولر رو همون ۳۷ ثانیه بعد روشن میکنیم.میشه راهنمایی کنید؟آیا باید پنل کولر رو عوض کنم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۱۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      طرف حالیش نشده یه چیزی پرونده

      شما موقع سرویس اول که شد زنگ بزن تعمییر گاه مرکزی تهران وقت قبلی بگیر. بیا جاده مخصوص مشکل رو حل کن

      من ماشینم کولرش درجا کار می کنه بدون خطا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. علی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    سلام. هنوز ماشین نخریده بدقولی کرمان موتور
    حواستون باشه از نمایندگی اهواز خرید نکنید‌ . بد قولن. راحت بگم کلاهبردارن. ماشین ندارن الکی پول ملت ومی گیرن و میذارن بانک سودشو می خورن. شما رو هم گرفتار می کنن . جواب درست و حسابی هم نمی دن
    خلاصه حواستون باشه. من گه ضرر کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Ali

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان خواهش میکنم گول شرایط به ظاهر جذاب فروش رو نخورید اون چیزی که مشخصه کرمان موتور با هیوندای قرارداد بسته و ۹۹% فعالیتش معطوف میشه به هیوندا حالا اینکه چه بلایی سر تامین قطعات و خدمات پس از فروش ماشین هایی چینی بیاد کاملا مشخصه همونطوری که الان اصلا وضعیت خوبی نداره ضمن اینگه خودروی جک اس۵ ایرادات خاص خودش را داردمثلا ظاهرش کپی و مصرف سوخت بالایی دارد و همینطور تکنولوژی موتورش مال ۲۰ سال پیشه (موتور ۲۰۰۰ توربو عملا باید حدود ۲۱۰ اسب بخار باشه) و خیلی ایرادات دیگه مثل شتاب ضعیف ۰-۱۰۰ (حدود ۱۵ ثانیه)

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. kian

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من چندتا نکته رو در خصوص مقایسه تیگو و جک عرض کنم ضمن احترام که برای هر دو برند دارم ولی در خصوص خودرو جک S5 ایراداتی وارده که میتوان به عدم همخوانی سیستم توربو اون با قدرت اسب بخارش که با توجه به حجم موتور 2000 قدرت آن در حالت استاندارد خودرویی میباست بالای 200 اسب بخار باشه و این درحالیه که الان 174 و نشون دهنده ایرادی عمده هستش نکته بعدی در طراحی جک هیچ خلاقیتی وجود نداره و بیشتر به کپی برداری از توسان میخوره در حالیکه طراحی تیگو 5 توسط طراحان مطرح برندهای بزرگ خودروسازی دنیا صورت گرفته
    نکته دیگه هم نبود آپشن هایی مثل کروز کنترل، پاور ویندوز هوشمند، دی لایت، گارد رکاب و….. از ضعفهای دیگر این خودرو هستش که در تیگو این آپشنها وجود داره
    در ضمن صفر تا صد خودرو هم فکر میکنم 14 ثانیه میباشد که برخلاف تصور اولیه بسیار پایین

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. روژین

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امکاناتی نداره و خیلی ها از رانندگی باهاش ناراضین

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. hirad.fd

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با این وضعیت مصرف سوختش وحشتناکه!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. poorya

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    موتور 2000 توربو با 174 اسب بخار؟ خنده داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. sorosh

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تو سایتای مختلف زیاد دیدم مقایسه تیگو و جک رو ولی تیگو هم مصرف سوختش خیلی کمتره هم موتورش با اسب بخارش همخونی داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. مهرداد سلیمی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جک اس 5 فقط اسمش توربو هست. من دارم خیلی خشکه. نمایندگی ها هم که هر سری می بری یا میپیچونن یا میگن قطعه نیست.
    من نمیدونم توی این جهنم کرمان موتور کجا دنبال یه نور امیدی بگردم
    کیفیت ماشیناتون خیلی بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. پسر دریا

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    توربو این ماشین خیلی زود به صدا می افته که با گیربکس دوکلاچه اون سازگار نیست در ضمن قیافش کپی توسان و حس فیک بودن میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. پروین

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم الان نزدیک 1 سال میشه که خودرو جک را دارم از شتاب خودرو راضی هستم اما صدای موتور داخل اتاق خیلی زیاده از مصرف سوخت و خدمات پس از فروش هم راضی نیستم در کل در حال حاضر برای فروش گذاشتم ماشینو …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Parviz

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      میشه بپرسم چند قیمت گذاشتین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. مهران

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آدم میترس که این خودرو رودرشرایط کنونی که کرمان موتوردارتمام تلاشش رو میکنه که بره سراغ کره ائیها بخره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مهدی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کرمان موتور هر روز در حال تغییر جهت هستش اگه درست بگم از لیفان به جک از جک به هیوندای خدا می دونه تکلیف ما ها که خریدیم چی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. داوودی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    چند روز پیش از کرمان موتور نمایندگی 1754 در خ قزوین خ غفاری خودرو اس 5 اتوماتیک و خریداری کردم
    نمایندگی خیلی عالی و بروزی بود از نظر برخورد و توضیح ماشین و پذیرایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. جمشید

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (39 ديدگاه)

    این ماشین مثل این میمونه که انگار پراید رو یکم بزرگش کردن
    یه چینی آشغال به درد نخور بی کیفیت مثل سایر چینی های آشغال
    گول ظاهرشو نخور البته بنظر منکه که ظاهرشم چیزی نداره
    آقا پول نداری شاسی بلند بگیری نیا سراغ ماشین چینی
    پولتو جمع کن هر وقت به حد کافی رسید
    یه ماشین خارجی توپ بگیر
    نه چینی بی کیفیت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۲۳ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اصلا تا حالا سوار جک شدی که نظر میدی

      موافقم 2
      مخالفم 0
  24. اشکان قربانی

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اقا من یه سوال داشتم الان تقریبا دو هفتس که ما ماشین s5 خریدیم اما زمانی که میخوایم در هارو قفل کنیم اون صدایی که سیستم ضد سرقت فعال میشه رو نمیده یا فلشر ها روشن و خاموش نمیشن چیکار کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ایران خودرو

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اونهای که ناراضیا لطفا از خودرو های داخلی ایران خودرو و سایپا استفاده کنند که از قطعات بنجول چینی ساخته میشوند و هیچگونه طراحی و اپشن و نواوری ندارند و شاد میبرن و شادروان برمیگردونند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستانی که اینجا نظر دادن بعضیاشون کاملا مشخصه با همون دید چند سال پیش در مورد ماشینهای چینی نظر دادند و گویا اصلا یکبار هم پشت جک رانندگی نکردن. جک اس5 به نسبت قیمتش امکانات،امنیت و راحتی خوبی داره.حداقل نسبت به سانتافه و راوفور که من نشستم نرمتره. و این رو باید بدونیم این خودرو یک سوم یا نصف ماشینهای کره ای یا ژاپنی قیمت داره.و حتما نسبت به اونا ضعفهایی خواهد داشت. ولی بنده این ماشین رو واقعا در مجموع قبول دارم.وقتی شرکت این خودرو رو 5 سال گارانتی میکنه یعنی میتونه از کیفیت خوبی برخورددار باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (8 ديدگاه)

      گارنتی 5 ساله؟؟؟؟ الان ماشین خودم یه هفتس و یه بدبختی به گفته نمایندگی مرکزی جک تهران از برج 5 برای کیت کلاچ گیربکس خوابیده گارنتی از کرمان موتور چیز غریبیه اگه میخواین پولتونو دور بریزید از کرمان موتور بخرید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. علیرضا

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز
    من دوساله جک اس فایو اتومات دارم.نزدیک ۲۰هزار هم راه رفته.
    ما خوبه که اگر قراره نظری بدیم.منصفانه و بدون جانبداری باشه.این ماشین واقعا خوبه نسبت به قیمتش.چون ۲ دفعه با هندلینگ خوبش و ترمزهاش جون من و خانوادم رانجات داده.
    انقدر هم چینی چینی نکنید.همین چینی که ما در موردش اینجوری صحبت میکنیم غول صنعت دنیاست.من خودم مهندس مکانیک هستم و در راستای کارم مجبورم تحقیق کنم.الان چین مرسدس و آخرین مدلهای بی ام دبلیو تولید میکنه.
    در مورد خودروهای دیگه هم شما پول برند پرداخت میکنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا