خودروهای چینی

نیم‌نگاهی به جک S5، چینی تیزپای

اگر سابق بر این خودرویی از چین را در کنار رقبای کره‌ای و ژاپنی‌اش قرار می‌دادیم، سبک طراحی و نیز کیفیت مونتاژش این امر را به ما گوشزد می‌کرد که با محصولی پیش‌پاافتاده مواجهیم؛ فرآورده‌ای از یک صنعتگر کم‌تجربه. اما چند سالی است که این روند رفته‌رفته در حال تحول است و سازندگان این کشور یاد گرفته‌اند که هم کپی‌کاران خوبی باشند و هم آموخته‌های نوین طراحی را در محصولاتشان به کار بندند. چنانچه سیر پیشرفت سال‌های اخیر خودروسازان این کشور را رصد کنیم این نکته را درمی بابیم که خط تمایز ساخته‌های نوین این اقلیم با رقبای غربی و آسیایی‌اش به‌تدریج در حال محو شدن است، لااقل از جنبه‌های ظاهری نشانه این امر کاملاً هویداست گرچه به لحاظ عملکرد، فاصله‌ها هنوز بسیار است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
در حال حاضر بازار خودروهای کراس‌اوور کشور به‌طورکلی به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش بالایی آن در تسلط انواع وارداتی می‌باشد که اکثریت آن‌ها بهایی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان دارند. قسم دیگر آن که نمونه‌های مونتاژ داخل را دربر می‌گیرد، زیر سیطره مدل‌هایی است که بیشترشان چینی هستند. این‌طور می‌توان گفت که در نیم دهه اخیر، بازار کراس‌اوورهای زیر ۱۰۰ میلیونی ایران، کمابیش در اختیار این دسته بوده است. گرچه این مدل‌ها از لحاظ ویژگی‌های آفرودی بسیار ضعیف بوده و تنها از نمایی مشابه با یک SUV بهره می‌گیرند، ولی این امر از اهمیت چندانی برای آن دسته از مشتریان برخوردار نیست که اولویت نخست آن‌ها برای خرید یک محصول ظاهر آن است نه باطنش. البته این گروه در گزینش خود تا حدودی هم محق است زیرا کمتر برایش پیش آمده که برای سیر و سیاحت هم که شده سری به صحرا و بیابان زند! بگذریم.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
در حال حاضر شاید بتوان جیلی X7 را از نخستین کراس‌اوورهای چینی دانست که لااقل از جنبه‌های ظاهری و نیز ویژگی‌های فنی، از مشخصاتی نزدیک با همتایان کره‌ای خود برخوردار است. اما در آینده‌ای نزدیک این خودرو با رقیبی جدی مواجه خواهد شد که هم از او زیباتر است و هم به‌مراتب ارزان‌تر. نام کامل این همتای تازه‌وارد JAC EAGLE S5 می‌باشد که توسط نماینده ایرانی آن به تیزپا ملقب شده است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
خودروی S5 یکی از محصولات جدید شرکت JAC می‌باشد. این مجموعه در سال ۱۹۶۴ میلادی در ایالت ANHUI (آنهوی) چین بنا نهاده شد. مالکیت این گروه صنعتی کماکان در اختیار دولت چین است و به لحاظ موقعیت جغرافیایی در همان محلی مستقر است که رقیب وطنی‌اش چری در آن قرار دارد. تا مدت‌ها، این مجموعه تنها به تولید وسایل نقلیه تجاری می‌پرداخت و این خودروها را نیز با نام GIANGHUAI روانه بازار می‌کرد. ناگفته نماند که به مدت طولانی این شرکت به همین نام خوانده می‌شد.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
برای نخستین بار در اواخر دهه ۹۰ میلادی، این خودروساز تصمیم گرفت که وارد عرصه متفاوتی از بازار شود، به همین خاطر در سال ۲۰۰۰ میلادی شروع به تولید مدل‌های SUV و MPV نمود. پس از مدتی و در سال ۲۰۰۷ میلادی این شرکت موفق شد که مجوز ساخت خودروهای سواری را از دولت چین دریافت کند.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
با این وجود، کمپانی مذکور همچنان به‌عنوان یک تولیدکننده کامیون شناخته می‌شد. از آنجایی که این شرکت پیش از اینکه مجوز ساخت خودروهای سواری از دولت کسب نماید، با خودروسازی هیوندای جهت توسعه محصولاتش همکاری داشت، لذا بدیهی بود که مدل‌های روز این شرکت را مبنای تولیدات آینده خود قرار دهد. برای نخستین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی، این کمپانی شروع به مونتاژ مدل‌های MPV شرکت هیوندای نمود اما به تولیدشان در سال ۲۰۰۷ میلادی خاتمه داد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
قبل از آنکه شرکت JAC به مونتاژ خودروهای MPV ساخت هیوندای پایان دهد، لااقل دو مدل از خودروهایش را بر مبنای فنّاوری هیوندای تولید می‌کرد که مهم‌ترین آن کراس‌اوور REIN بوده است. شرکت هیوندای تا مدت‌ها درصدد این بود که با شرکت JAC اقدام به سرمایه‌گذاری مشترک نماید ولی این طرح به دلایل کاملاً نامشخصی به مرحله اجرا درنیامد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
در حال حاضر در تأسیسات تحت تملک این کمپانی مدل‌های سواری چون J2،J3،J4،J5،J6 و J7 و کراس‌اوورهای S1،S3،S5 و چند مدل MPV تولید می‌شود. کل مجموع تولیدات این شرکت در سال ۲۰۱۲ میلادی معادل ۴۴۵/۰۰۰ دستگاه بوده است. علاوه بر این کمپانی JAC با موسسه پنین فارینا ایتالیا و شرکت میتسوبیشی ژاپن هم همکاری دارد. هم‌اکنون یکی از مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در تورین ایتالیا و دیگری نیز در توکیو ژاپن مستقر است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
خودروسازی JAC درزمینهٔ ساخت خودروهای الکتریکی هم فعالیت دارد و چندی پیش اولین سری از این نوع خودروها را به کشور آمریکا صادر نمود. این مدل JAC J3 (IEV) یا همان توجوی سدان با پیشرانه الکتریکی می‌باشد، که چندی سالی است که نمونه بنزینی این خودرو در کشورمان عرضه می‌شود. تاکنون تولیدات این شرکت به ۱۰۰ کشور دنیا صادر شده است که بیشترشان را کامیون‌های سبک در برمی‌گیرد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
خودروی JAC S5 برای نخستین بار در ماه مارس سال ۲۰۱۳ میلادی به بازار چین معرفی شد. پیش از آن، تنها کراس‌اوور تولیدی شرکت JAC مدل REIN یا S1 بوده است. خودروی S1 بر مبنای نسل اول هیوندای سانتافه طراحی شده است و اگر چنانچه از چراغ‌های پشتی این خودرو صرف‌نظر کنیم به لحاظ شکل بدنه کاملاً مشابه با آن است. پروژه ساخت REIN هم بر اساس موافقت‌نامه‌ای صورت گرفت که پیش از آن بین JAC و هیوندای بسته شده بود و مانند برخی از دیگر برندهای چینی یک کپی غیرقانونی نیست!

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
طراحی قسمت جلوی S5 شباهت بسیاری با هیوندای IX35 دارد و می‌توان گفت که کاملاً از آن الهام گرفته است، در حالی که قسمت پشت آن بسیار شبیه به کراس‌اوورهای آئودی می‌باشد. این امر در داخل خودرو هم نیز صادق است و موارد تشابه بی‌شماری در این بخش با هیوندای IX35 مشاهده می‌شود. داشبورد آن نیز به رنگ مشکی پیانو بوده و از مواد نسبتاً باکیفیتی هم در آن استفاده شده است. تریم داخلی این خودرو هم به رنگ نارنجی و مشکی است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
این مدل با پیشرانه‌ای ۲ لیتری به بازار کشورمان وارد می‌شود که مجهز به سیستم توربو شارژر می‌باشد. توان این موتور معادل ۱۷۴ اسب بخار بوده و خروجی گشتاور آن هم برابر با ۲۳۵ نیوتن متر است. این ارقام تا حد زیادی مشابه با همتایان کره‌ای آن از جمله کیا اسپورتیج و هیوندای IX35 است. این مدل به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم از گیربکس ۶ دنده دستی سود می‌برد که تکنولوژی به کار رفته در آن متعلق به کشور آلمان است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
از لحاظ ایمنی نیز این مدل- بنا به ادعای وب‌سایت شرکت خودروسازی JAC- توانسته است که آزمون‌های موجود در موسسه ایمنی US-CNAP و نیز انستیتو بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) و همچنین سازمان استانداردهای ایمنی وسائل نقلیه فدرال آمریکا (FMVSS) را با موفقیت پشت سر نهد. نمونه‌های از این خودرو که قرار است روانه بازار کشورمان وارد شود به‌طور استاندارد به ۲ کیسه هوای ایمنی مجهز است، در حالی که برخی مدل‌های عرضه شده در چین مجهز به ۴ ایربگ می‌باشند.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
در حال حاضر خودروی جک S5 با نرخ مصوب ۷۳.۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. بدیهی است که این نرخ با توجه به طرح کلی خودرو و همچنین آپشن های موجود در آن بسیار وسوسه‌انگیز است.. هم‌اکنون مهم‌ترین رقیب این خودرو در بازار ایران خودروی جیلی X7 می‌باشد که از پیشرانه‌ای ۲.۴ لیتری بهره می‌گیرد که توانی معادل ۱۶۲ اسب بخار را به ارمغان می‌آورد. بهای جیلی نیز معادل ۱۱۲.۹ میلیون تومان برای مدل‌های ثبت‌نامی است که در حدود ۳۹ میلیون تومان گران‌تر از جک S5 است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014

مشخصات فنی

نوع موتور: ۴ سیلندر خطی و بنزینی، توربو شارژر (DOHC-16V)
حجم موتور: ۱۹۹۷ سی‌سی
توان: ۱۷۴ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور/دقیقه
گشتاور: ۲۳۵ نیوتن متر در ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دور/ دقیقه
جعبه‌دنده: ۶ سرعته دستی
سرعت: ۱۸۰ کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۷ لیتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون استرات با فنر حلقوی
سیستم تعلیق عقب: مستقل

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۷۵/۱۸۴۰/۱۶۸۰ میلی‌متر
فاصله دو محور: ۲۶۴۵ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۵۸۰ کیلوگرم (در وب‌سایت اصلی شرکت ۱۵۰۵ کیلوگرم ذکر شده است)
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۶۰ R 17

ایمنی

دو عدد کیسه هوای ایمنی
سیستم ترمز ABS
سیستم ترمز اضطراری EBA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل کشش TCS
سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC
سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC
مجهز به سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

برخی از تجهیزات این خودرو

تنظیم الکتریکی صندلی راننده در ۶ جهت و سرنشین جلو در ۴ جهت
آینه جانبی برقی همراه با گرم‌کن
روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو
کامپیوتر سفر
صندلی‌های چرمی
پوشش چرمی فرمان
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان
سیستم صوتی+MP5 + خروجی AUX،USB،IPOD + بلوتوث
۶ عدد بلندگو
سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌های خودرو (TPMS)
سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)
خروجی پاور ۱۲ ولت
فرمان الکترونیکی + SERVOMOTOR
سنسور دنده عقب
تهویه مطبوع اتوماتیک
چراغ‌های مه شکن جلو و عقب
آنتن شیشه‌ای
چراغ‌های عقب LED

قیمت

در ایران: ۷۳.۹ میلیون تومان (ثبت‌نام از نمایندگی‌های شرکت)
در چین: ۸۹,۸۰۰ الی ۹۹,۸۰۰ یوآن (برای مدل‌های ۲ لیتری با تنفس طبیعی)

[دانلود ویدئو] نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۵۸۸ دیدگاه‌ها

  1. AliZeus

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    با این مشخصات و دم و دستگاه قیمتش که خیلی خوبه بنظرم…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امیرشاهین حسینی

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (164 ديدگاه)

      سلام دوستان آیا سانتافه ارزش خرید داره یعنی شتابش خوبه هندلینگش چطور کلا خودروهای کره ای ؟

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. علیرضا 21

        ۱۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (34 ديدگاه)

        سانتافه جاده چالوس نمی کشه.
        باور کن!
        راو فور سگش می ارزه

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. سامان

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (10 ديدگاه)

          حتما جک در پیت میکشه….یه لاستیک سانتافه میارزه به کل جک

          موافقم 0
          مخالفم 3
      2. CarGeek

        ۱۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (18 ديدگاه)

        در نسخه جدید مدلی از سانتافه که در ایران عرضه میشه موتور تنفس طبیعی 2.4 (کمتر از 2500) هست که نسبت به انتظاری که از یک سانتافه داریم کشش مناسبی نداره.هر چند برای رانندگی شهر و اتوبان بصورت خوبی کفایت می کنه اما اگر شتاب و کشش برای شما یکی از اندیکاتورهای خودرو خوب است در کورس های 30 تا 130 مدل 2.4 سانتافه معمولی احتمالاً شما را به نسبت هزینه راضی نخواهد کرد.

        البته باید در نظر داشت که برخلاف نسخه 3.3 اصلاً نسخه 2.4 برای این کاربری نیز تعریف نشده و مبلغی که شما پرداخت می کنید بیشتر روی سایر مزایای ماشین مثل امکانات ، راحتی ، امنیت و … محاسبه شده است.

        در خصوص سانتافه اسپرت اطلاعی ندارم اما در مقابل نسخه معمولی سانتافه 2.4 ، تویوتا Rav4 کشش بیشتر و از نظر من صرفه قیمتی بالاتری دارد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کامبیز

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (10 ديدگاه)

          عزیز … دیگه الان بر حسب اسب بخار میسنجن نه قدرت موتور….اونجوری شاسی ولوو با موتور کم حجمش باید لنگ بندازه….یا همون جک با موتور 2000 جون نداره وزن خودشو بکشه…به بهره وری از قدرت موتوره عزیز

          موافقم 0
          مخالفم 1
      3. سامان از تبریز

        ۱۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        داداش واسه دوستم 36 هزار دلار مدل 7 نفره و 3.3 لیتری و فول اپشن سانتافه رو از منطقه ازاد ارس خریدیم فک کنم 12 تا ایربگ داشت اون کشش و هندلینگ خوبی نسبت به مدل قبلی داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. علیرضا

        ۱۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (593 ديدگاه)

        سانتافه با موتور 3.3 یا 3.5 لیتری اگه پیدا کردین خیلی خوبه. هم شتابش و هم قدرت و گشتاورش. ولی سانتافه 2.4 از نظر قدرت خیلی مالی نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. فورد

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (856 ديدگاه)

      با 80 میلیون میشه یه پاجیرو گروه بهمنی گرفت جنازش میرزه به این چینیا
      من تو چند تا سایت های خودرو هم بررسی شو دیده بودم شرکت وارد کننده خوب داره پول خرج مینکه برای تبلیغ

      موافقم 0
      مخالفم 1
    3. علیرضا 21

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (34 ديدگاه)

      70 میلیون مفته بنظر من. همچیش خوبه
      یادش بخیر یه زمانی 70 تومن RX می دادن…

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. "Amir"

        ۱۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (728 ديدگاه)

        با ix35 مو نمیزنه!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. سهیل

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (32 ديدگاه)

      من که واقعن گیج شدم…فک کنم دیگه باید باور کنم چینیا بهتر شدن :(
      الان این از گرند ویتارا بهتره؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. محمد رضا

        ۱۹ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (4 ديدگاه)

        سلام دوست عزیز دقیقا الان به شما میگن چینی سوار در حالی که سوزوکی ژاپنی هست و این رو قیمت هم ثابت کرده.اگه خوب بود اینم 130 میلیون بود.در ضمن شما با 70 میلون داری ماشین 130 میلیونی با کیفیت عالی سوار میشی…….

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. amir

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (180 ديدگاه)

      من را یاده IX35 می اندازد !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. MAFIA

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      توسان چینی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. مجيد

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      با توجه به اینکه من تجربه رانندگی با سانتافه و اسپورتیج رو دارم و امسال هم در تعطیلات پشت فرمان رنو داستر و جک نشستم به جرات میگم در مقایسه با قیمت در رده رنو داستر قرار میگیره ولی از نظر کیفیت اگر بی انصافی نکنم تا 30 درصد ضعیف تر.
      قدرت جک با حجم موتور برابر بیشتره ولی رنو داستر 2دیفرانسیه ولی جک تک دیفرانسیله
      طراحی جک در نمای عقب به آئودی Q3 و در نمای جلو به هیوندای ix35 نزدیکه که به هر حال اون رو تبدیل به یک کپی کرده که خوب با سلیقه بعضی ها جور نیست.
      از یک موضوع کاملا سلیقه ای هم نباید گذشت اینکه چینی بودنش به هر حال باعث میشه که باز هم بشنوید چینیه! و خوب این هم ممکنه کمی تو ذوق بخوره.

      به هر حال با این قیمت باید بین داستر کلاسیک و کم قیافه فرانسوی و جک کمی پر زرق و برق چینی یکی رو انتخاب کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیر محمد

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    قطعا موفق میشه چون مردم ایران به ظاهر و قیمت توجه میکنن
    ولی تو فیلمه که امکانات معرکهای نسبت به قیمتش داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. CarGeek

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    ماشین خوبیه.عملکرد بهتری از کیا اسپورتیج و هیوندای IX35 داره،البته هیچ کدوم این ماشین ها این قیمت نیستند ولی اگر 206+ قیمت میخوره 50 میلیون این 80 میلیون می ارزه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سیاوش

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (86 ديدگاه)

      عملکرد بهتری از کیا اسپورتیج و هیوندای IX35 داره!!!!!!

      باز خدارو شکر که نگفتی بهتر از X6 !!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. CarGeek

        ۱۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (18 ديدگاه)

        عزیزم مشخصات موتور و گیربکس ، وزن ، قدرت و گشتاوری که از 2 تا 4 هزار فراهمه یک قضیه فنی و محاسباتیه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سیاوش

          ۱۲ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (86 ديدگاه)

          واقعاااااااااا دارم از خنده می ترکم!!!!!!!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. CarGeek

          ۱۲ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (18 ديدگاه)

          طبیعیه ، عدم آگاهی رفتارهای هیستیریک هم میاره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. یه پسر

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    جک جزو بهترین گزینه های زیر 100 میلیون بازاره

    الان جک جی 5 اتومات و دنده دستی با یه طراحی بی عیب و نقص و امکانات مناسب نسبت به رقبا بهترین قیمت رو دارن

    برای متوجه شدن بهتر منظورم جک جی 5 اتوماتیک رو از لحاظ اپشن و موارد دیگه از جمله قیمت با زوتای زد 300 یا همون آریو سایپا مقایسه کنید
    جک نسبت به اس 300 بیش از 10 میلیون هم ارزون تره

    اس 5 هم با توجه به مشخصات و امکانات و طراحی جذابی که داره
    ( و شاید از توسانی که ازش کپی شده هم زیباتر باشه )
    میشه گفت در مقایسه با رقبا خیلی جلو ایستاده

    مخصوصا از هم خانواده خودش (کرمان موتور) لیفان ایکس 60
    یا ایکس 33 جدید که نمونه دستیش الان 63 میلیون قیمت داره

    به نظر من بین تموم اتاق بلند های چینی که هیچ بین همه چینی ها جک نسبت به بقیه بهتره

    پیشینه کرمان موتور هم این شک رو بر طرف می کنه که برلیانس یا چانگان بتونن بهتر باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (856 ديدگاه)

      بله حق با شماست لنگه کفشی در بیابان نعمت است

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یه پسر

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1135 ديدگاه)

      در مورد موتور توربو شارژ اس 5

      شاید پیش خودتان بگویید S5 نیز ماننددیگر شاسی بلند های چینی موتوی معمولی دارد که تنها ظاهر و نام یک شاسی بلند را یدک می کشد اما در حقیقت اگر بدو نآگاهی از موتور ، گیربکس و مشخصات فنی پشت فرمان S5 بنشینید و کوچک ترنی اشاره ای به پدال گاز کنید مطمئنا شگفت زده خواهید شد چرا که در این شاسی بلند جدید شما با یک پیشرانه 2 لیتری توربو روبرو هستید . قلب تپنده S5 با کد HFC4GA3 توسط کمپانی JAC بر پایه یک پیشرانه 134 اسب بخاری 2 لیتری طراحی شده و با اضافه شدن توربو به این مجموعه حداکثر قدرت این شاسی بلند به 174 اسب بخار رسیده است . قدرتی که در شاسی بلند های کره ای با پیشرانه 2.4 لیتری کسب خواهید کرد و البته با قیمتی حدود دو برابر S5 ! حداکثر گشتاور S5 نیز از دور موتور 2000 تا 4000 روی عدد 235 نیوتون متر ثابت است. انتقال قدرت در S5 به محور جلو صورت می گیرد و این وظیفه بر عهده گیربکسی است که به عنوان دیگر شگفتی فنی S5 شناخته می شود ؛ گیربکس 6 سرعته دستی . در مقایسه با گیربکس های 5 دنده معمول ، دنده ششم در این گیربکس موجب می شود تا در سرعت های بالا امکان کاهش مصرف سوخت با ضریب سبک تر گیربکس فراهم شود و رانندگی در سرعت بالا روی دور موتور پایین تر صورت گیرد به گونه ای که در این شرایط مصرف ترکیبی این کراس اوور توربو حدود 7.7 لیتر اعلام شده است .

      منبع :عصر خودرو و دنده شش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرکانس

        ۱۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1772 ديدگاه)

        یه سوال؟
        چهار چرخ محرکه یا دف جلو؟ کسی اگه میدونه بگه لطفا.
        اگه مثل بقیه شاسی بلندای چینی دف جلو باشه، بنظر من سواری معمولی از این خیلی بهتره.
        ولی گذشته از همه اینا، کم کم نظرم داره نسبت به چینیا عوض میشه. سرعت پیشرفتشون خیلی خوبه.

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. alireza_asol

          ۱۲ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (41 ديدگاه)

          دیفرانسیل جلو

          موافقم 1
          مخالفم 0
  5. M Power///

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    بین اتومبیل های چینی بازار MG6 بهتره یا JAC J5، اگه میشه بگید. ( نمی خوام بخرم فقط جهت دانستن پرسیدم. )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یه پسر

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1135 ديدگاه)

      اصلا اینا از لحاظ قیمتی خیلی با هم فرق دارن

      ام جی 350 با 80 میلیون تومن قیمت شاید ارزششو داشته باشه

      اما جی 5 نسبت به قیمتش خیلی خوبه /نسبت به قیمتش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ss

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دوست عزیز اصلا قابل مقایسه نیست ام جی 6 اصلا چینی نیست برادر من ،فقط تو چین روی خط تولیده، تمام مهندسی ساخت و تولید ،طراحی با خود ام جی انگلستان،دفتر رسمی ام جی هم در خود انگلستان است، در چین هم با کنترل بازرسان و مهندسان ام جی تولید میشه،شما اگر یک نگاه کنی میبینی فقط چندسال اخیر تحت سرمایه گذاری گروه چینی فقط خریداری شده،اون محصولات رووی مثل 350 ، 550 است که برای گروه سایک چینه که به اسم ام جی وارد میشه به ایران
      که تازه این مدلهام از پلت فرم محصولات سابق ام جی بهره می بره و در مرکز طراحی ریکاردو انگلستان طراحی می شوند،اما محصولات ام جی به صورت مستقل و جدا از رووی ساخته می شوند و تنها دارای درجه ایمنی بالا از موسسه تست و ایمنی اروپا هستند و در خود انگلستان مونتاژ می شوند ،حتی برای اثبات بهتر شما در مسابقات اتوموبیلرانی انگلستان که حتی خودروهای کره ای اجازه حضور ندارند ام جی 6 و 3 را خواهی دید .برند ام جی یک برند خالص بریتانیایی است که هنوز توسط ام جی انگلستان اداره می شود و تنها سرمایه گذار چینی با خرید سهام این شرکت مالکیت ان را به عهده دارد دقیقا مثل اتفاقی که برای وولو و جگوار افتاده

      تکنولوژی موتور ام جی و کسب افتخاراتی که در انگلستان کسب کرده با یک سرچ ساده قابل بررسی است.اصلا این دو خودرو را با هم مقایسه نکن

      http://mg.co.uk/

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. مجيد

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (6 ديدگاه)

        البته اگر بیننده برنامه topgear در انگلستان بودی می دیدی که بدجوری تو سر MG میزنند… حالا وای به حاله جک.
        ضمنا یک واقعیت رو قبول کنید بعضی چیزها اصالت دارند و بعضی تازه بدنبال بازار و … هستند به هر حال مقایسه یک برند چینی با یک برند کره ای یا ژاپنی یا بدتر از اون با یک اروپایی کار درستی نیست.
        بپذیریم هدف از انتخاب جک و لیفان و… انتخاب ماشینی کمی بلند تر از دیگران است! وگرنه به هیچ عنوان نمیشه مقایسه کرد. دوستانی که مدام از جک تعریف می کنند باید دید قبلش سوار چی می شدند؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. iman

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (92 ديدگاه)

      ام جی انگلیسی با هلدینگ چینی شرکت سایک هست مثل ولولو که سویدی هست ولی هلدینگش چینی، یا جگوار که انگلیسی هست و هلدینگش هندی و…

      راجع به dynamic chassis تحقیق کنید، که فقط زیر -300 -200 میلیون ام جی این تکنولوژی رو داره و…. که باید تو ماشینهای گرون قیمت BMW و Benz یا پورشه دنبالش بود
      مقایسه ام جی با شورولت توسط یکی از معروفترین سایتهای بررسی خودرو

      http://www.autoexpress.co.uk/chevrolet/cruze/85070/chevrolet-cruze-vs-mg6-bargain-hunt

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ارمان

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    یه چیزی بین audi Q3 , ford ecosport , ix35 هستش اما مجموعا بد نشده خب راستش خوب کپی کردن هم یه جورای هنر به نظر میرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مرتضی

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    از نظر فیمت و طراحی ظاهری و موتور و گیربکس خیلی خوبه فقط میمونه چگونگی عملکرد خدمات پس از فروش شرکت کرمان موتور….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Ehsan

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    الان مثلا چی طراحی کردند ، شتر گاو پلنگ ، یا گربه سگ
    جلوش رو از یکی کپی کرده ، عقبش رو از یکی دیگه و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یه پسر

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1135 ديدگاه)

      اما احسان جان در کل خوب شده و جلو عقبش با هم دعوا ندارن
      مث خیلی از ماشین های چینی و ایرانی

      در ضمن بازم خیلی متشکر از مهندس کاویانی عزیز بابت این مطلب جامع و خوب

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ehsan

        ۱۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        موافقم خوب کپی کرده ولی کاش کپی نمیکردند ، اینگونه ارزش کار هیوندا پائین میاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سام

          ۱۲ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (899 ديدگاه)

          با سلام

          لطف داری احسان عزیز، در راستای آن مطلب یک متن جدید تهیه شده است که چندی پیش به پدال پست نمودم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علی

          ۱۲ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          یک گروه طراح ایتالیایی که رزومه خیلی قوی هم دارند این اس 5 را طراحی کرده اند سرچ کنید اطلاعات بیشتری بدست خواهید آورد به هر حال کپی نیست اما شبیه هست .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. امیرخان

          ۱۲ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          خود هیوندا هم اغلب ماشین هاش کپی هستند. اما چون نمونه های اصلیش وارد ایران نمی شوند ، مردم متوجه نشده اند..

          مثلا سانتافه کپی فولگس واگن Volkswagen Tiguan بوده در نسخه قبلی.
          یا سوناتا از عقب کپی مزدا 6
          و ….

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. سام

        ۱۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (899 ديدگاه)

        با سلام

        خواهش می کنم دوست عزیز، لطف داری شما

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ehsan

          ۱۲ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          درود به جناب کاویانی عزیز
          تشکر به خاطر این مطالب اخیر ، ولی هنوز منتظر قسمت دوم مدیریت تویوتا هستیم ، کی به امید خدا

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. سیاوش

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (86 ديدگاه)

    دو دسته آدم هستند که همیشه می خوان بقییه رو متقاعد کنند که کارشون درست بوده:
    1-اونایی که زن می گیرن.
    2-اونایی که ماشین چینی می گیرن!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. $@kasra@$

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    درود.
    دستت درد نکنه سام عزیز.
    واقعا مطلبات پر بار هستند.
    به مطلب ارزان سازی خودرو که من نوشتم هم برو،ببین خوبه ایا؟
    یا خیر؟؟؟؟؟؟
    سپاسگذارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      لطف داری کسری جان،انجام وظیفه بود.مطلبی را که نوشتی خواندم، جالب و مختصر بود و در عین حال نکات بسیار مهمی را بازگو می کرد.این مشکل در خودروی رنو 21 هم سابقه داشت. جالب اینجاست که در آن زمان اکثر فنی های! ما مشکل را از گیربکس می دانستند نه پارگی لاستیک گردگیر پلوس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. $@kasra@$

        ۱۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        واقعا در رنو21 چنین مشکلاتی وجود داشت؟؟؟
        نمی دونستم.واقعا اطلاعات زیادی دارید جناب سام کاویانی.مطلب بعدی ام هم درباره ی دنا نوشتم اونم منت بر سر ما بذار نگاه کن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. سروش شیرازی

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    سلام اساتید محترم ی سوال داشتم این ک میگن توربو تاخیر داره یعنی چی؟و وقتی مثلا فلان شرکت معروف ماشین میزنه بعد تحلیلگرا میگن توربوش تاخیر داره پس این چینیارو چی باید گف بهش؟راسش من پشت ماشین توربو ننشستم دمتون گرم یه توضیحی بدین چطوریه. راستی اینو من شنیدم اتوماتشم هس بعد اینجا گفته یه مدلش وارد میشه اما تو یه عکس مانیتور داره تز یکیش نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      سروش عزیز توریو شارژ در واقع یک عضو جارجی موتور هستش و همامنگسازی اون با موتور و مقدار تزریق هوا توسط اون خودش یه دردسره دیگست باید توجه کرد که خود توربو فن ها هم باید دور بگیرن که باعث میشه یه تاخیر نیم ثانیه ای رو حس کنی , در مورد اینکه کمپانی چینی میتونه این سیستم رو هماهنگ کنه یا نه باید بگم به احتمال زیاد که توربو شارژ رو از یه کمپانی صاحب نام خرید میکنن اما باز هم فکر میکنم نمیتونن خیلی خوب از پسش بر بیان لا اقل فعلا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. $@kasra@$

        ۱۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        دنا هم برای توروبوش میخوان از دانشگاه اخن المان کمک بگیرن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. مجتبی

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (206 ديدگاه)

    موتور توربو چینی؟ ممکنه توربوش باعث بشه بهش فسار بیادو موتورش زود بپکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      فکر میکنم که این اتفاق نیوفته به هر حال وقتی میخوای توربو شارژ نسب کنی باید بدونی که رو موتور سمند نمیتونی نسب کنی چینی ها میخوان بازار رو بگیرن و دارن پول خرج میکنن پس ایم مثله گاف بزرگیه با این حال اصلا بعید نیست که بپوکه :|

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. سعید

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    همه چیش خوبه ظاهرا،فقط نمیدونم چرا من از این لوگوی جک خوشم نمیاد؟! این ستاره رو که میبینم یاد نقاشی های بچه گونه میفتم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. sunmartin

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    چرا ایرانی جماعت همیشه خودش صاحب نظر میدونه شما مگه اسپرتیج سوار شدی یا توسان(IX35 ) چرا طوری صحبت میکنید که فقط مخاطب بی مطالعه و نا آزموده حرف شمارا جدی بگیره شما از قدرت واقعی و اسمی چیزی میدونی؟؟این شرکت های چینی کلا به دو بخش تقسیم میشوند :1 -از موتورهای تحت لایینس میتسو استفاده میکنند (همگی زیر مدل 2012 )
    2:-از موتورهای شرکت های گمنام ژاپنی و یا تحت لایسنس استرالیا و انگلیس استفاده میکنند با اون آلیاژ و ماتریالی که چین میسازه و ناگفته پیداست ، از بلبرینگ های یک ماه کارکرده و مستعمل بهترین برند جین گرفته تا باطری های تقلبی و صندلی اسفنجی خودروهای چینی که مشکلات خاص خودش در طولانی مدت داره شما ظاهر مطلب نگاه میکنید کیا موتورز وقتی خودرویی مثل اسپرتیج میسازه از انواع و اقسام تست ها و آزمایشها بتید یربلند بیرون بباد تا مجوز ساخت و یا مونتاژ در آمریکا داشته باشه وقتی 5 ستاره از یوروانکاپ میگیره درحالیکه خودروهای چینی از این آزمون اجتناب میکنند و در CNCAP خودشون به خودشون 5 ستاره میدن مشخصه که چی به چیه و کی به کیه بازار این خودروها هم مشخصه ایران و قسمتی از افریقا و آمریکای جنوبی کاش نویسنده مقاله بازار آمریکا را مشخص میکرد که کدوم کشورها هستند و منظورشون قاره آمریکا بود نه کشور آمریکا بهتره در مورد خودروهای چینی واقع بین تر باشید و بگذارید گذر زمان کیفیت و کارکرد این خودروهای سرتاسر کپی مشخص کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سیاوش

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (86 ديدگاه)

      کاملا موافقم.
      جالب اینجاست دوستمون اومده میگه از کیا اسپورتیج هم بهتره بعدش میگه
      شما اطلاع ندارید!!!
      واقعا واسه منم سواله این چه طرز فکری که بعضی ها دارند!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Camaro 1978

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      در بیابان لنگه کفش کهنه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Camaro 1978

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      …نعمتی است واقعا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. آیدین

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (82 ديدگاه)

      دمت گرم داداش.بعضیا متاسفانه نمیدونم با چه عقل و منطقی بعضی حرف ها میزنن که واقعا آدم میمونه چی بگه.

      هیچ کدوم از ماشینهای چینی به بازار اروپا یا آمریکا نفوذ نکرده.چون هیچ کدوم از ماشینها طراحی اصولی ندارن.میشه گفت ماشینهاشون همه جمع کردنی هستند.یک چیزش مال یک شرکته و یک چیز دیگش ماله یک شرکت دیگه که اصلا هماهنگی بینشون وجود نداره.
      من از نزدیک با چینی ها در ارتباط بودم و میدونم چی میسازن.
      یک خاطره ای رو اینجا تعریف میکنم.شاید بگید دروغه و مسخرم کنید.یک بار 5 6سال پیش که پای این چینی ها به ایران باز شد(منظور لیفان و ام وی ام)
      با یک چینی داشتم حرف میزدم.تو جلفا تو شرکت آمیکو.چینی برگشت گفت شما وقتی ماشینهایی مثل سمند و پژو دارین چرا سوار این لیفان ها میشید.
      اون زمان هم آپشنهای ماشینهای چینی در حد ایرانی بود.
      ببینید خودشون میگفتن سمند و پژو از لحاظ ایمنی واقعا جلو بود.
      تو این 5 6سال هم فقط آپشن بهشون اظافه شده و کار دیگه ای نکردن.البته اینم بگم من به هیچ وجه ماشینهای وطنی رو هم قبول ندارم.

      در ضمن بعضی ها وقتی اسم کره و هیوندای و کیا رو میشنوند چنان واکنشی نشون میدن و کیا و هیوندای رو خراب میکنند که نشون میده همگی از نبود اطلاعات خودرویی رنج میبرن.وقتی یکی میاد میگه توسان و اسپورتیج از چینی ها بدتر هستش نشون دهنده ضعف اطلاعاتی طرف از علم خودرو و خودرو سازیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. سام

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      دوست عزیز، شما مدعی هستید که خودروهای چینی از آزمون EURONCAP اجتناب می کنند، پرسش من از شما این است که پس چگونه خودروهایی همچون جیلی امگرند 4 ستاره و QOROS پنج ستاره را از این موسسه دریافت نمودند؟ مگر این خودروها در این موسسه تست نشدند؟ شما مدعی هستید که موسسه ایمنی C-CNAP در چین بی جهت به خودروهای چینی امتیاز و یا همان ستاره می دهد! دلایل شما برای اثبات این گفته تان چیست؟ اگر منبع، سایت یا لینک معتبری را در این زمینه می شناسید حتما به من معرفی نمایید.دقیقا در کدام برند چینی از بلبرینگ های کارکرده استفاده می شود؟ در صورت امکان، خوشحال می شوم که نام این خودرو را بدانم.کجای مطلب درج شده که این خودرو از کیا اسپورتیج و هیوندای IX35 بهتر است؟اگر در متن دقت کرده باشید، نوشته شده است که مشخصات فنی این خودرو بر روی کاغذ به کیا اسپورتیج و هیوندای IX35 نزدیک است.در مورد صادرات خودروهای الکتریکی جک به آمریکا، یکی از منابع فارسی آن هفته نامه دنیای خودروست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آیدین

        ۱۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (82 ديدگاه)

        ما چیزی در مورد متن نگفتیم.لطفا برید کامنت یکی از دوستان رو بخونید بعد بیایید حرف بزنیم.تا زمانی که کنار چینی ها نباشین نمیفهمید من چی میگم.ما 24 ساعت کارمون سرو کله زدن با چینی هاست.
        کیفیت کاراشون دستمونه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سام

          ۱۳ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (899 ديدگاه)

          اگر خوب در متن کامنت من دقت کنید می بینید که کامنتم خطاب به آقای sunmartin بود نه شما.در ضمن خوشحال می شوم تجربیات کاری خودتان با چینی ها را با ما در میان بگذارید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    6. علیرضا

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      دوست عزیز به نظر من شرکتای چینی در زمینه موتور دو دسته هستند. یا از موتورهای میتسوبیشی استفاده میکنند که زیر نظر خود میتسوبیشی توی چین تولید میشن، یا خودشون موتور هاشون رو طراحی میکنن که این طراحی یا از صفر با خودشونه یا بر مبنای یه موتور معتبر از یه شرکت معتبر انجام میشه. اکثر کمپانی های کوچیک چینی از نوع اول هستند و کمپانی هایی مثلsaic، چانگان، لیفان، جک، چری، فاو و … از نوع دوم هستند. موتور این ماشین هم توسط جک طراحی شده و توسعه پیدا کرده و احتمالا بر مبنای یکی از موتور های میتسوبیشی بوده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. علیرضا

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      من نمیدونم آقای سن مارتین شما این اطلاعات عحیب و غریب رو از کجا میارین و بر اساس چه منبع و مرجعی این صحبتا رو میکنین. بر اساس چه منبعی این دسته بندی رو کردین؟ بر اساس چه مرجعی از جنس آلیاژ و قطعات چینی اطلاع پیدا کردین؟ آیا شما واقعا کاری غیر از بدگویی از ماشینای چینی اونم با اطلاعات غلط و ناکافی ندارین؟
      ضمنا بهتون توصیه میکنم تاریخچه هیوندای و کیا و حتی تویوتا رو بخونین. تمامی این کمپانی هایی که الان جزو کمپانی های معتبر هستند یه زمانی کارشون رو با بازار کشورای عقب مونده شروع کردن و محض اطلاعتون چه تویوتا و چه هیوندای وقتی محصولات خودشون رو وارد بازار کشورای دیگه کردن افتضاحی به مراتب بدتر از عملکرد فعلی خودروسازای چینی داشتن. خودروهای تویوتا در اولین حضورشون در آمریکا حتی نتونستن خودشون رو به نمایندگی فروش برسونن و هیوندای هم در اولین حضورش توی کشورای دیگه تعداد بسیار زیادی مرجوعی داشت. اما حالا بعد از 40 سال دارن توی بازار های دنیا پادشاهی میکنن. همین مساله رو تا 40 سال بعد برای خودروسازای چینی خواهید دید و احتمالا شما و امثال شما تا اون زمان همچنان مشغول نوشتن کامنتای متعصبانه بر ضد چینی ها خواهید بود!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    8. اميد

      ۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شرکت ام جی یک شرکت ورشکسته انگلیس بوده که نتونسته با هیچ شرکت اورپایی رقابت کنه و در اخر این شرکت بد نام انگلیسی توسط شرکت چینی خریداری شد واصلاً این خودرو در اورپا شرقی هم نمایندگی نداره چه برسه به اورپای غربی به نظر من خودرو یه چیز شخصی
      بایست دید شما از خودرو چه انتظاری دارید
      مثلاً اگر شما در سال بیش از ۵٠ هزار کیلومتر از ماشین استفاده می کنی این ماشینها به خصوص از نوع توربو دار چینی أصلاً به درد نمیخوره ولی اگر در سال ١٠ هزار کیلومتر استفاده میکنید ممکن به شما جواب بده ولی مطمًن باشید افت
      قیمت دست دوم خیلی زیاده
      من خودم ام جی ۶ داشتم هر روز نمایندگی بودم
      و قطعات ان هم گیر نمیاد به خصوص توربو و لوازم برقی
      لکسوس هم داشتم که نزدیک به ٣٠٠ هزار کیلومتر کار کرده وأخ نگفته
      سانتافه هم داشتم با کارکرد ١۵٩ هزار کیلومتر
      فقط لاستیک عِوَض کردم
      بایست دید مصرف شما از ماشین چقدر ه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. مهران

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    متاسفانه بیشتر نظر دهندگان هیچ سر رشته ای از خودرو ندارند و خصوصا طراحی خودرو و با این وجود اطهار نظر هم می کنند.تو شرایط حاضر بازار خیلی از خودروها شباهتهای چشمگیری به هم دارند و این به مهنای کپی نیست. کپی یک مقوله ی جداست مثلن کپی های شرکت کره ای سانگ یانگ از مدلهای مرسدس بنز یا کپی های بعضی شرکتهای چینی که سعی در شبیه سازی با مدل خاصی دارند .گاهی طراحان برای منظور خاصی از ایک مدل یا یک سوژه الهام می گیرتد یا گاهی شبیه سازی میکنند. همه ی این برداشتها داستانی متفاوت دارند .
    مهمترین مقوله کپی کاری در شرکتهای چینی بر می گردد به کپی قسمتهای فنی با مهندسی معکوس . چون طراحی مهندسی نیازمند تجربه و هزینه و دانش فنی است که شرکتهای چینی خصوصا در سالهای قبل فاقد ان بوده و از روش کپی استفاده می کردند ولی امروزه با سرمایه گذاری و توسعه ی این صنعت کچی کاری کم کم رو به پایان است . در مقوله ی استایل کپی کاری برای طراحان ضرورتی ندارد و شباهتها در بسیاری موارد اتفاقی و در صورت وجود نقطه ضعف محسوب شده و به همین خاطر کمتر شرکتی سراغ آن میرود.
    شرکت JAC در ایتالیا با طراحی و ساخت کانسپت SC-9 که یک شاسی بلند بزرگ است کار موفقی از خود ارایه داد .این کانسپت اگر اشتباه نکنم در نمایشگاه خودرو 2014 در چین به نمایش در آمد. دوستان با جستجو در اینترنت می توانند آنرا ببینند. با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجيد

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      کانسپت بودن به معنی تو بازار نیومدن و مفهومی بودن اونه ضمنا این ماشین یک کپی کامل از لکسوس LF بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. ناصر ساتیا

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    اگه پورش را هم کپی کنن 70میلیون چه خوب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. علیرضا

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    حیف حیف حیف دنده دستیه اما موتور میتسوبیشی و امکاناتشم به نسبت قیمتی که داره عالیه با وجود این نوع واردات دیگه به یقین رسیدم دلار نمیاد پایین خدا بیامرزه!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. علیرضا

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    در ضمن کورواندو جدید فراموش نکنین 101 میلیون اما افرود بهتر و میشه گفت قوی تز از اسپورتیج و ای ایکس 35 من که خیلی خوشم اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (204 ديدگاه)

      دوست من کوراندو قیمت تک دیفش 102 میلیون هست . اونم به شرطی که پولتون چند ماه قبل از تحویل خودرو بخوابه و چند ماهم بعد از تحویل منتظر پلاک بمونه. اگه به نظرت می ارزه بگیر .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. مهران

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    من بر خلاف برخی نظر دهندگان آدم متعصبی نیستم .نه با کره ای ها هم میهنم نه اروپایی هستم نه آمریکایی یا ژاپنی و سر آخر چینی هم نیستم در هیچ کدام از اون شرکتها هم سهامدار نیستم پس نیازی به تعصب برای هیچ کدام از محصولاتشان نمی بینم اما ایرانیم و مشتاقم شرکتهای خوذمان مایه یه افتخارم شوند اما متاسفانه فعلن اینگونه نیست و محصولات داخلی خودمان فاصله بسیاری با دنیا دارن البته این مختص خودرو سازی نیست در بیشتر زمینه ها اینگونه است.
    بعد بررسی ها و با مقدار بودجه ای که داشتم تصمیم به خرید جی 5 گرفتم که بعد از 7 ماه و 12000 کیلومتر فعلن خیلی ازش راضی بوده ام. با محصولات وطنی قابل مقایسه نیست و البته به پای محصولات کره ای یا ژاپنی نمی رسد اما نسبت به قیمتش واقعا می ارزد.
    تعصب را کنار بگزاریم .اگر یک بار به کشور چین سفر کنید حیرت زده خواهید شد از این همه پیشرفت و مدرن بودن که بسیاری از کشورهای اروپایی دهکوره ای بیش نیستند نسبت به چین. این فقط بیان واقعیت است وگرنه از سیاستهای این کشور اصلا خوشم نمی آید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. luke

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (409 ديدگاه)

    سلام دوستان.قیمتش که خوبه.از حق نگذریم چین از لحاظ خودروسازی خوب داره پیشرفت میکنه،البته نباید انتظار کیفیتی در حد خودروهای مشابه کره ای از این ماشین داشت.مثلاً mg6 که ظاهرا خوبه ولی موتورش با بنزین ایران سازگار نیست و وقتی زیادی به موتورش فشار بیاری بسط توربو در میره!!!(به گفته اکثر مالکین ام جی ۶)…باید در حد قیمتش ازش انتظار داشته باشید،هرچقدر پول بدی همونقدر آش میخوری،فکر نکنید با ۷۰ تومن صاحب خودرویی بهتر و با کیفیت تر از اسپورتیج و توسان ۱۴۰ میلیونی میشید.ولی از ماشینای ایرانی بهتره،البته اگر خدمات پس از فروش رو در نظر نگیریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      بستش در میره؟؟؟ اگه اینجوری بود که الان همه ام جی ها در حال تعویض بست بودن! این همه کلیپ های تست ام جی توی نت هست که تا میتونن به ماشین فشار میارن و هیچ بستی هم در نمیره.
      شما اگه یک مالک ام جی رو پیدا کردین که از ماشینش ناراضی باشه من بهتون جایزه میدم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سیاوش

        ۱۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (86 ديدگاه)

        دوباره بخون بعد بگو
        گفت تو ایران

        دوما بیا یه سر نمایندگی جاده مخصوص اونوقت می بینی کسایی رو کخ ماشین و 2 ماه خوابوندن که درست کنن و باز یه چیزیش هست ماشین

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علیرضا

          ۱۳ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (593 ديدگاه)

          مگه ام جی های ایران بست توربوشون توی ایران درست میشه که میگین توی ایران!
          ضمنا اگه اینجوری میخواین نگاه کنین یه سر به نمایندگی های بنز و BMW بزنین و ماشینایی رو ببینین که 6 ماهه خوابیدن و منتظر قطعه هستن! این که نشد معیار!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  21. فرهاد

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (378 ديدگاه)

    به نظر ماشین خوبیه با نصف قیمت اسپرتیج
    نمیگم از اسپرتیج بهتره ولی در مقابل پولی که میدی خیلی خوبه
    فقط اون لوگوش خیلی مسخرست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجيد

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      میخوای بقول رفیقمون بکن یک لوگوی هیوندا یا کیا بچسبون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. alireza_asol

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    bmw های توربو موتورشون به فنا میره وای به حال توربوی چینی
    متاسفانه با بنزین ایران نباید ماشین توربو خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. alireza_asol

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (41 ديدگاه)

      دوستانی که منفی دادین یه سری به صاحبان bmw های 2009 تا 2011 بزنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. احسان(احسان سابق)

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    قیمتش خوبه اگر که هزینه نگهداری بالایی نداشته باشه می ارزه و اعدادی که از خروجی این ماشین بدست اومده خوبه.ظاهرش نسبتا خوبه جز چرخاش که بنظر خیلی کوچیک میاد.
    3-4 سال پیش میگفتیم اگر خودروسازی ایران نجنبه از هم میپاشه و زمانی بود که تازه 1-2 تا شرکت چینی تو بازار وجود داشت.تا به امروز که به معنای واقعی ایرانیا از هم پاشیده شدن و برای نابود نشدن و باقی موندن به مونتاژ کردن ماشین های چینی مشغول شدن.چین هم توی خودروسازی مثل صنعت الکترونیک داره کم کم پیشرفت میکنه و تا زمانی که ما بخوایم شروع کنیم به پیشرفت(اگر شروع کنیم) باید سعی کنیم مثل چینیا بسازیم چون تا اون زمان چینیا جای کره ای ها رو گرفتن و کره ای ها جای ژاپنی ها و ژاپنیها جای المانی ها رو و المانی ها دارن افسانه میسازن!صنعت خودروسازی برای ما کاملا از دست رفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. baraka

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اون دوستانی که میگن لنگه کفش در بیبان نعمته این حرفو من اصلا قبول ندارم
    تو رنج زیر 100 میلیون سراتو سایپا هم هست ماشینی با برند کیا مگان هم میشه خردید میتسوبیشی لنسر هم هست پس این دوستان یا عقده شاسی بلند دارن و پول ندارن یا زرق و برق آپشنهای الکی چشمشونو پرکرده یا میخوان خودشونو مثل مایه دارا نشون بدن
    قابل عرضه که کسی که مایه دار باشه و از ماشین سر در بیاره اصلا اسم ماشین چینی واسش خنده داره حالا میخواد اصلا ماشین چینی شبیه بوگاتی باشه
    یادمه سال 86 کسی که 6-7 میلیون پول داشت میرفت پراید میخرید و اونایی هم که عقده پژو داشتن و پول نداشتن RD میخریدن و معمولا آرم RD میکندن GLX میچسبوندن خوب به نظرت اون پرایده آبرومند تره یا RD با آرم GLX اینم همونه هنوز چیزی نشده میگن با آرمش مشکل ندارید خوب معلومه آرمش مثل RD آبروریزیه تازه اونایی که RD داشتن از خجالت میگفتن با پژو فرقی نداره واقعا فرقی نداشت؟الانم بگید این با توسان یکیه آرمشم بکن هیوندا بزن وقتی پشت چراغ بغل توسان واستادی از خجالت سرتو قایم کن زیر فرمون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجيد

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      خداییش تند گفت اما حق گفت! دمت گرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. آترون فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (94 ديدگاه)

    باورم نمیشه !!!! این SUVاز نظر امکانات , قدرت موتور و گشتاور از سانگ یانگ اکتیون ; رنو کولیوس ; میتسوبیشی ASX ; هیوندای IX 35 , گرند ویتارا و از تمام هم وطن های چینی خودش تو یازار قویتر و سرتره…!!!
    البته باید بیاد ببینیم کیفیت ساختش چطوره ولی هر چی باشه با این قیمت فوق العاده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سیاوش

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (86 ديدگاه)

      قدرت موتورش کجا از توسان سره ؟؟؟؟
      برو یکم مطالعه کن بعد بیا جو بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۱۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (593 ديدگاه)

        آقا سیاوش لطفا شما یکم مطالعه کنین. موتور 2.4 لیتری توسان 176 اسب بخار رو تولید می کنه. اما موتور 2 لیتری جک 174 اسب بخار رو تولید می کنه که این یعنی جک با 400 سی سی کمتر قدرت برابری رو تولید می کنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آرش

          ۲۶ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اینکه دلیل نمیشه موتور 2000 سی سی هیوندای 165 اسب قدرت داره بدون داشتن توربو شارژ

          موافقم 0
          مخالفم 0
  26. کاربر 62

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    بابا این چه سبک ارزیابی خودرو

    برید سایت تی تی به تاپیکش سر بزنید ببنید کاربراش چه میکنن
    مخصوصا قدیمیا و فنی ها مثل ( love car ) اصلا پست میزاره ادم میخکوب میشه
    برید ببنید از سیر تا پیازش را ریختن رو دایره

    بعد اینجا دارن سر قیافه اش بحث میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. الی

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نظرتون در مورد هاوال اچ 6 دیار خودرو چیه؟
    کسی دیده بگه..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      سلام. این خودرو در بازار به شدت رقابتی چین، پر فروش ترین suv هستش. بنابراین احتمالا باید حرفای زیادی برای گفتن داشته باشه. اما عرضه کننده این ماشین (دیار خودرو) در فروش و خدمات پس از فروش بسیار ضعیف و نامعتبر عمل کرده. در نتیجه باید در موردش بسیار احتیاط کنید. البته لازمه بگم نمونه عرضه شده در ایران دیفرانسیل جلو هستش و موتور 2.4 لیتری اون قدرت کافی برای کشیدن این خودرو در شرایط سخت و سنگین رو نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. حسین

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به کشورهای روسیه امریکا برزیل و…هم این خودرو عرضه میشه جالبه پس باید ماشین خوبی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مجتبی(ساروی)

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    گدا رو ده راه نمیدادن سراغ خونه ی کد خدا رو میگرفت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. امیرخان

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام ،
    یادتون رفت در قسمت ایمنی از قابلیت مهم ESC نام ببرید.
    ESC vehicle stability system

    سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا