خودروهای چینی

نیم‌نگاهی به جک S5، چینی تیزپای

اگر سابق بر این خودرویی از چین را در کنار رقبای کره‌ای و ژاپنی‌اش قرار می‌دادیم، سبک طراحی و نیز کیفیت مونتاژش این امر را به ما گوشزد می‌کرد که با محصولی پیش‌پاافتاده مواجهیم؛ فرآورده‌ای از یک صنعتگر کم‌تجربه. اما چند سالی است که این روند رفته‌رفته در حال تحول است و سازندگان این کشور یاد گرفته‌اند که هم کپی‌کاران خوبی باشند و هم آموخته‌های نوین طراحی را در محصولاتشان به کار بندند. چنانچه سیر پیشرفت سال‌های اخیر خودروسازان این کشور را رصد کنیم این نکته را درمی بابیم که خط تمایز ساخته‌های نوین این اقلیم با رقبای غربی و آسیایی‌اش به‌تدریج در حال محو شدن است، لااقل از جنبه‌های ظاهری نشانه این امر کاملاً هویداست گرچه به لحاظ عملکرد، فاصله‌ها هنوز بسیار است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
در حال حاضر بازار خودروهای کراس‌اوور کشور به‌طورکلی به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش بالایی آن در تسلط انواع وارداتی می‌باشد که اکثریت آن‌ها بهایی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان دارند. قسم دیگر آن که نمونه‌های مونتاژ داخل را دربر می‌گیرد، زیر سیطره مدل‌هایی است که بیشترشان چینی هستند. این‌طور می‌توان گفت که در نیم دهه اخیر، بازار کراس‌اوورهای زیر ۱۰۰ میلیونی ایران، کمابیش در اختیار این دسته بوده است. گرچه این مدل‌ها از لحاظ ویژگی‌های آفرودی بسیار ضعیف بوده و تنها از نمایی مشابه با یک SUV بهره می‌گیرند، ولی این امر از اهمیت چندانی برای آن دسته از مشتریان برخوردار نیست که اولویت نخست آن‌ها برای خرید یک محصول ظاهر آن است نه باطنش. البته این گروه در گزینش خود تا حدودی هم محق است زیرا کمتر برایش پیش آمده که برای سیر و سیاحت هم که شده سری به صحرا و بیابان زند! بگذریم.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
در حال حاضر شاید بتوان جیلی X7 را از نخستین کراس‌اوورهای چینی دانست که لااقل از جنبه‌های ظاهری و نیز ویژگی‌های فنی، از مشخصاتی نزدیک با همتایان کره‌ای خود برخوردار است. اما در آینده‌ای نزدیک این خودرو با رقیبی جدی مواجه خواهد شد که هم از او زیباتر است و هم به‌مراتب ارزان‌تر. نام کامل این همتای تازه‌وارد JAC EAGLE S5 می‌باشد که توسط نماینده ایرانی آن به تیزپا ملقب شده است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
خودروی S5 یکی از محصولات جدید شرکت JAC می‌باشد. این مجموعه در سال ۱۹۶۴ میلادی در ایالت ANHUI (آنهوی) چین بنا نهاده شد. مالکیت این گروه صنعتی کماکان در اختیار دولت چین است و به لحاظ موقعیت جغرافیایی در همان محلی مستقر است که رقیب وطنی‌اش چری در آن قرار دارد. تا مدت‌ها، این مجموعه تنها به تولید وسایل نقلیه تجاری می‌پرداخت و این خودروها را نیز با نام GIANGHUAI روانه بازار می‌کرد. ناگفته نماند که به مدت طولانی این شرکت به همین نام خوانده می‌شد.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
برای نخستین بار در اواخر دهه ۹۰ میلادی، این خودروساز تصمیم گرفت که وارد عرصه متفاوتی از بازار شود، به همین خاطر در سال ۲۰۰۰ میلادی شروع به تولید مدل‌های SUV و MPV نمود. پس از مدتی و در سال ۲۰۰۷ میلادی این شرکت موفق شد که مجوز ساخت خودروهای سواری را از دولت چین دریافت کند.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
با این وجود، کمپانی مذکور همچنان به‌عنوان یک تولیدکننده کامیون شناخته می‌شد. از آنجایی که این شرکت پیش از اینکه مجوز ساخت خودروهای سواری از دولت کسب نماید، با خودروسازی هیوندای جهت توسعه محصولاتش همکاری داشت، لذا بدیهی بود که مدل‌های روز این شرکت را مبنای تولیدات آینده خود قرار دهد. برای نخستین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی، این کمپانی شروع به مونتاژ مدل‌های MPV شرکت هیوندای نمود اما به تولیدشان در سال ۲۰۰۷ میلادی خاتمه داد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
قبل از آنکه شرکت JAC به مونتاژ خودروهای MPV ساخت هیوندای پایان دهد، لااقل دو مدل از خودروهایش را بر مبنای فنّاوری هیوندای تولید می‌کرد که مهم‌ترین آن کراس‌اوور REIN بوده است. شرکت هیوندای تا مدت‌ها درصدد این بود که با شرکت JAC اقدام به سرمایه‌گذاری مشترک نماید ولی این طرح به دلایل کاملاً نامشخصی به مرحله اجرا درنیامد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
در حال حاضر در تأسیسات تحت تملک این کمپانی مدل‌های سواری چون J2،J3،J4،J5،J6 و J7 و کراس‌اوورهای S1،S3،S5 و چند مدل MPV تولید می‌شود. کل مجموع تولیدات این شرکت در سال ۲۰۱۲ میلادی معادل ۴۴۵/۰۰۰ دستگاه بوده است. علاوه بر این کمپانی JAC با موسسه پنین فارینا ایتالیا و شرکت میتسوبیشی ژاپن هم همکاری دارد. هم‌اکنون یکی از مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در تورین ایتالیا و دیگری نیز در توکیو ژاپن مستقر است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
خودروسازی JAC درزمینهٔ ساخت خودروهای الکتریکی هم فعالیت دارد و چندی پیش اولین سری از این نوع خودروها را به کشور آمریکا صادر نمود. این مدل JAC J3 (IEV) یا همان توجوی سدان با پیشرانه الکتریکی می‌باشد، که چندی سالی است که نمونه بنزینی این خودرو در کشورمان عرضه می‌شود. تاکنون تولیدات این شرکت به ۱۰۰ کشور دنیا صادر شده است که بیشترشان را کامیون‌های سبک در برمی‌گیرد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
خودروی JAC S5 برای نخستین بار در ماه مارس سال ۲۰۱۳ میلادی به بازار چین معرفی شد. پیش از آن، تنها کراس‌اوور تولیدی شرکت JAC مدل REIN یا S1 بوده است. خودروی S1 بر مبنای نسل اول هیوندای سانتافه طراحی شده است و اگر چنانچه از چراغ‌های پشتی این خودرو صرف‌نظر کنیم به لحاظ شکل بدنه کاملاً مشابه با آن است. پروژه ساخت REIN هم بر اساس موافقت‌نامه‌ای صورت گرفت که پیش از آن بین JAC و هیوندای بسته شده بود و مانند برخی از دیگر برندهای چینی یک کپی غیرقانونی نیست!

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
طراحی قسمت جلوی S5 شباهت بسیاری با هیوندای IX35 دارد و می‌توان گفت که کاملاً از آن الهام گرفته است، در حالی که قسمت پشت آن بسیار شبیه به کراس‌اوورهای آئودی می‌باشد. این امر در داخل خودرو هم نیز صادق است و موارد تشابه بی‌شماری در این بخش با هیوندای IX35 مشاهده می‌شود. داشبورد آن نیز به رنگ مشکی پیانو بوده و از مواد نسبتاً باکیفیتی هم در آن استفاده شده است. تریم داخلی این خودرو هم به رنگ نارنجی و مشکی است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
این مدل با پیشرانه‌ای ۲ لیتری به بازار کشورمان وارد می‌شود که مجهز به سیستم توربو شارژر می‌باشد. توان این موتور معادل ۱۷۴ اسب بخار بوده و خروجی گشتاور آن هم برابر با ۲۳۵ نیوتن متر است. این ارقام تا حد زیادی مشابه با همتایان کره‌ای آن از جمله کیا اسپورتیج و هیوندای IX35 است. این مدل به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم از گیربکس ۶ دنده دستی سود می‌برد که تکنولوژی به کار رفته در آن متعلق به کشور آلمان است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
از لحاظ ایمنی نیز این مدل- بنا به ادعای وب‌سایت شرکت خودروسازی JAC- توانسته است که آزمون‌های موجود در موسسه ایمنی US-CNAP و نیز انستیتو بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) و همچنین سازمان استانداردهای ایمنی وسائل نقلیه فدرال آمریکا (FMVSS) را با موفقیت پشت سر نهد. نمونه‌های از این خودرو که قرار است روانه بازار کشورمان وارد شود به‌طور استاندارد به ۲ کیسه هوای ایمنی مجهز است، در حالی که برخی مدل‌های عرضه شده در چین مجهز به ۴ ایربگ می‌باشند.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
در حال حاضر خودروی جک S5 با نرخ مصوب ۷۳.۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. بدیهی است که این نرخ با توجه به طرح کلی خودرو و همچنین آپشن های موجود در آن بسیار وسوسه‌انگیز است.. هم‌اکنون مهم‌ترین رقیب این خودرو در بازار ایران خودروی جیلی X7 می‌باشد که از پیشرانه‌ای ۲.۴ لیتری بهره می‌گیرد که توانی معادل ۱۶۲ اسب بخار را به ارمغان می‌آورد. بهای جیلی نیز معادل ۱۱۲.۹ میلیون تومان برای مدل‌های ثبت‌نامی است که در حدود ۳۹ میلیون تومان گران‌تر از جک S5 است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014

مشخصات فنی

نوع موتور: ۴ سیلندر خطی و بنزینی، توربو شارژر (DOHC-16V)
حجم موتور: ۱۹۹۷ سی‌سی
توان: ۱۷۴ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور/دقیقه
گشتاور: ۲۳۵ نیوتن متر در ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دور/ دقیقه
جعبه‌دنده: ۶ سرعته دستی
سرعت: ۱۸۰ کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۷ لیتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون استرات با فنر حلقوی
سیستم تعلیق عقب: مستقل

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۷۵/۱۸۴۰/۱۶۸۰ میلی‌متر
فاصله دو محور: ۲۶۴۵ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۵۸۰ کیلوگرم (در وب‌سایت اصلی شرکت ۱۵۰۵ کیلوگرم ذکر شده است)
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۶۰ R 17

ایمنی

دو عدد کیسه هوای ایمنی
سیستم ترمز ABS
سیستم ترمز اضطراری EBA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل کشش TCS
سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC
سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC
مجهز به سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

برخی از تجهیزات این خودرو

تنظیم الکتریکی صندلی راننده در ۶ جهت و سرنشین جلو در ۴ جهت
آینه جانبی برقی همراه با گرم‌کن
روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو
کامپیوتر سفر
صندلی‌های چرمی
پوشش چرمی فرمان
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان
سیستم صوتی+MP5 + خروجی AUX،USB،IPOD + بلوتوث
۶ عدد بلندگو
سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌های خودرو (TPMS)
سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)
خروجی پاور ۱۲ ولت
فرمان الکترونیکی + SERVOMOTOR
سنسور دنده عقب
تهویه مطبوع اتوماتیک
چراغ‌های مه شکن جلو و عقب
آنتن شیشه‌ای
چراغ‌های عقب LED

قیمت

در ایران: ۷۳.۹ میلیون تومان (ثبت‌نام از نمایندگی‌های شرکت)
در چین: ۸۹,۸۰۰ الی ۹۹,۸۰۰ یوآن (برای مدل‌های ۲ لیتری با تنفس طبیعی)

[دانلود ویدئو] نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۵۸۸ دیدگاه‌ها

  1. پژمان

    ۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    اقا بابک راهای نگهداریش راحت اصل اول موقع روشن کردن خودرو به خاطر داشتن تربو حتما یکی دو دقیقه صبر کنی این خودرو به خاطر داشتن موتور پور خوران 6 لیتر روغن داره که حتما باید از روغن 10-40 با کیفیت بالا ترجیحا 10000 کارکرد نیاز داره اصل دوم بنزین که حتما از بنزین سوپر با اکتان 90 باید استفاده بشه ولی چون بنزین ارایه شده کیفیت بالایی نداره از پمپ بنزینهای خاص استفاده کنید که بنزین با کیفیت میدن هر دو باک هم یه اکتان بریزید ترجیحا به خاطر اکتانای تقلبی از اکتان کاسپین استفاده کنید اصل سوم رعایت دورههای گارانتی تعویض فیلتر هوا موتور هر 4000 به خاطر الودگی هوا ضروری اصل چهارم که دوستان گفتن موقع خاموش کردن ماشین 1دقیقه در جا کار کنه بعد خاموش کنین در کل میشه گفت این خودرو تو رنج قیمتی خودش بی نظیره و رغیبی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سهراب

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دوستان کسی از بهمن و اسفند ماهیا خودرو تحویل گرفته تا قبل عید خودرو تحویل میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. س . ا

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    قیمت اپشنها بیرون و نمایندگی خیلی متفاوته به طور مثال کفی زیر پایی با ارم جک مدل ال اف نمایندگی 180 هزار ام بیرون 140 هزار تومن یا رکابای بغل و سپر تزیینی جلو و عقب نمایندگی 1200000 تا 1500000 اما بیرون 800000 تا 1100000 یا بقیه به همین شکل تازه میگن بعضی اپشنا رو اگر بیرون نسب کنی ماشین از گارانتی خارج میشه مثل نویکیشن و پاور ویندو و دی لایت کلا انحصاری کردن اپشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. پیمان

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من این خودرو 15 روزه که تحویل گرفتم به حتم میتونم بگم نسبت به پولی که دادم فوق العادس امکانات خوبی داره و فوق العاده جا دار و نرم و هندلینگ خوبی داره عیوب جزیی داره که قابل چشم پوشی تو خودرو ها حتی اگر مازاراتی هم باشی این عیوب جزیی مشاهده میشه فقط از کرمان موتور کمی گله مندم ای شرکت باید یا کلاس توجیهی برای اموزش استفاده از امکانات خودرو بزاره یا کسی رو تواداره تحویل که به کسانی که نیاز به این اموزشا دارن اموزش داده بشه به طور مثال من نمی دونستم تو دنده دستی این خودرو نیم کلاج نداره و بر حسب عادت تو سر بالایی با کلاج ور میرفتم تا فهمیدم سیستم hac این خودرو یعنی وقتی تو سربالایی ترمز و تا انتها فشار بدین ماشین مثل خودروهای اتومات به عقب بر نمیگرده و شما نیاز به نیم کلاج ندارین یا نحوه استفاده از نویکیشن که حتما نیاز به کمی اموزش داره یا کنترل در سر پایینی و سیستمهای دیگه امیدوارم شرکت کرمان موتور این کار و بکنه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مجيد

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      شما آخرین بار کی مازراتی سوار شدی؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۴ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        مثال زدن…شما سخت نگیر…ویرونم مشکلای خودشو داره چه بریه به جک..

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. پژمان

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    خیلی از موارد تیونینگ و اپشن در انحصار نمایندگیهاست به خصوص مواردی که به برق و الکترونیک خودرو مربوط باشد در مورد اموزش با اقا پیمان موافقم امیددارم این امر محقق شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سهراب

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دوستان کسی جواب نداد کسی از تکمیل وجهیهای بهمن و اسفند خودرو تحویل گرفته الان خیلی به اخر سال نزدیک شدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رحیم علی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    راستش چندروزی هست که اس5جکرومطالعه می کنم ولی بخاطرعدم اطلاع کافی ازاینده اش وکیفیت اش وخدمات پس ازفروش اش نمی تونم تصمیمگیری کنم لطفا انهای ی که دارن واقعیت روبگن ومراکمک کنن ممنون می شم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. پژمان

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    اقای رحیم علی اس 5 تورنج قیمتی خودش جزو خودروهای خوبه از بابت اینده مطما با ش تا 10 سال دیگه رو خط تولیده و به خاطر قیمت مناسبش و ظاهر و دوام و امکاناتش محبوب و پر فروش از سال دیگه که اتوماتش میاد از بابت خدمات هم امداد خودرو هم اورژانس خدرو درب منزل داره هم تو هر شهری میری تعمیرگاه داره از بابت کیفیت نمیگیم فوق العاده عالی خیلی مناسب با کیفیت هستش و نظر شما رو مثل خیلی از دوستان که دارن جلب میکنه از بابت خرید و فروش که نیاز به چیزی نداری از تعداد این خودرو تو سطح شهرنشانه استقبال فوق العاده خوبه مردمه به هر حال شما از کرمان موتور ماشین میگیرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. س.ا

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اقای رحیم من این خودرو رو 2ماه دارم و خیلی از خریدم راضیم برای سرویس اولیه که بردم سریع و با احترام بودن توی اکثر خودروهایی که امده بودن خودروهای جک جی 5 و جک اس5 برای سرویس امده بودن اکثر خودروهایی که برای تعمیر اساسی اومده بودن لیفان بودن از صاحبای جی 5 که یکسال خودرو داشتن پرسوجو کردم همه از خودرو راضی بودن و جز به اصطلاح اب و روغن تعمیر اساسی نداشتن تو این قیمت به نظر این بنده حقیر ماشین و انتخاب بهتری از جک متاسفانه نیست با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. جلال

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    با سلام
    هفته گذشته فرصتی پیش آمد تا اس5 را 4300 کیلومتر توجاده های مختلف تست کنم از مشهد تا جنوب در جاده کویری وکوهستانی وبارانی باید بگم انصافا فرا تر از انتظار بود .اصلا خسته کننده نبود در کند وشتابم که اصلا مشکلی نداشت مصرف هم با چهار سرنشین بزرگسال و صندوق پر8.5 شد.سقف سرعتی هم که رفتم 190توجاده طبس یزد بود در 70% مسیر هم صدای بوق سرعت شنیده میشد .اگه فرصت بشه حتما توضیحات بیشتری در خصوص نقاط قوت وضعف ماشین تو این سفر خاهم داد.
    یا علی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علی

    ۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان.من عاشق جک اس 5 هستم واسه دعا کنید یه روزی این ماشین بخرم از ماشینای داغون ایرانی خسته شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دمت گرم . عین منی .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. موسى. اف

    ۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان منظورم کسانى هستن که جک آس 5 دارن من خودم براى تابستان تصمیم خرید دارم ولى نمى خوام ثبت نام کنم مى خوام نقدى خرید کنم یعنى از مصرف کننده مى خواستم بدونم این خودرو توسط شرکت نقد اقساط فرخته شده چون بعضى از شرکتها نقد اقصات مى فروشن و سند به نام اگه اینطو باشه یه کمى نگران کننده است یا اگر اشتباه مى کنم راهنمایی کنید با احترام به همه دوستان منتظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. پژمان

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (86 ديدگاه)

    اقای موسی شرکت اس 5 رو اقساط نداره دلیلشم پیش فروش این خودرو به نحوی که الان برای تیر ثبت نام میکنن و شرکت لزومی به تقسیط نمیبینه یه سری شرکت خصوصی اقدام به فروش قسطی با بهره بالا میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. س . ا

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دوستان عید فرصتی شد تاخودرو هم تو شهر هم تو جاده تست کنم مطونم با یقین کامل بگم فوق العادست مخصوصا شتاب فوق العاده و نرمی و هندلینگ عالی نکته جالب مصرف سوخت ماشینه کامپیوتر صفری مصرف رو تو جاده بین 8.5 تا 8.9 و تو شهر و ترافیک 11.4 تا 11.9 نشان میده که برای اطمینان بیشتر از صحت درستی بنزین مصرفی رو با کیلومتر طی شده چک کردم درست بود با توجه به وزن خودرو و ابعاد و اندازه عالی و کم مصرفه من قبل این خودرو 206 تیپ 2 داشتم که مصرفش دقیقا بین 9.7 تا 10.1 بود و برادرم پرشیا داره مصرفش 12 تا 13 میشه گفت مصرف معقولی داره من فکر میکردم بیشتر باشه نکته بعدی نرمی ماشین با این جادهای داغون ماشین تو دست اندازا و ترکا نرم عمل میکنه شما احساس بدی نمیده شاید به خاطر رینگ و لاستیک یا سیستم تعلیق خوب ماشینه داخل خودرو فوق العاده جا داره و کاربدی و صندلی نرم .و راحته کلا میتونم بگم از این خودرو راضی هستم و مشکل خاصی نداشتم با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. پژمان

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (86 ديدگاه)

    منم مصرف ماشینو تو اتوبان و شهر تست کردم با اختلاف کمی از س .ا درسته ونسبت به خودروهایی که ما تو ایران سوار میشیم در مقایسه مصرف خودرو خوبه در مورد هندلینگ و نرمی شدیدا با س .ا موافقم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سوزوکی

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین چینی مفت نمیارزه اینا اسمشون شاسی بلنده با این کیفیت پایین که اینا دارن قیمتشون بالاست هیچ آپشن بدرد بخورم که ندارن کسیکه پول خرید ماشین درست حسابیرو نداره بره با شخصیت یه ماشین ایرانی بخره سنگینتره. دوستانیم که میگن از خودروشون راضین اینو در نظر داشته باشن که پیکان صفرم تا چند ماه هیچ خرجی نداره و موتورش خیلی نرم کار میکنه ببینیم بعد 1 کی 2 سال این ماشین با این استهلاک بالای موتور توربو به چه روزی میوفته و چه خرجی رو دست صاحبش میزاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیزم که در مورد خودروهای چینی اینطوری صحبت میکنید، باید خدمتتون یادآور شم شما میتونید یکی از محصولات ایران خودرو و یا سایپا رو به انتخاب خودتون بردارید و ببینید چقدر زود به زود دلش واسه نمایندگی در همون ماه های اول تنگ میشه، البته یک راهکار هم دارید و اونم اینه که خارج از سیستم نمایندگی قطعاتش رو تک تک عوض کنید تا دلتنگیش از بین بره، در نظر داشته باشید که بنده هم مثل شما مخالف خودروهای چینی هستم اما در جریان باشید که بیشتر شکست هایی که آدم ها میخورن به خاطر عقاید ***و خلاف واقع اون هاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. chevy z28

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      یکی از گرفتاریهائی که اکثر ما ایرانیان با فرهنگ 6000 ساله داریم معضل بزرگی است که درمبحث نوپای (تاثیر رفتارجمع بر فرد ) از رشته روانشناسی جوامع وجود دارد چیزی نیست جز مغلطه (تعمیم جزء به کل ) اراکی اینجوری ، رشتی اونجوری ، ترک فلان ، اصفهانی … و اخیرا چینی آشغاله و مفت نمیارزه ! در حالیکه اگر اینطورهست دلیلش را باید درخودمان جستجوکنیم . در سالهای گذشته که روابط تجاری ایران و چین پا گرفت تجار محترم ما و حتی شرکتهای وابسته به بخش دولتی سفارش اقلام خاصی را به تولیدکنندگان چینی دادند که بلحاظ قیمت با نمونه های استاندارد آن تفاوت بسیار داشتند و به تبع قیمت مسلما کیفیت آنها نیز بهمین وضع بوده و از روی ناآگاهی مردم ما و محدودیت حق انتخابشان در بازار اجناس مختلف مثل خودروهای داخلی بهره مند شدند و سودهای آنچنانی به جیب زدند درحالیکه صنعت چین بشدت روبه توسعه و پیشرفت است و از سوئی محصولات چینی که در بازارهای اروپا و آمریکا بفروش میرسند بهیچوجه دارای چنین شهرتی نیستند .
      فراموش نکنیم که محصولات خودروسازان کره که امروز تملک و استفاده از آنها جزو مباهات ما ایرانیان است در بدو ورود اسباب بازیهای کره ای نام داشتند و با شنیدن نامشان پشت چشم نازک میکردیم . بیائید بدون سر رشته و تخصص نظرات کلی و مبالغه آمیز و بعضا بی پایه و اساس ندیم . تنبلی در تفحص و مطالعه و تحقیق جزء به جزء عامل اظهار نظرهای کلی است . یعنی تعمیم جزء به کل.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خسرو

        ۹ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        chevy 350 دوست گرامی
        باسپاس از نقد کامل و بجای شما باید بگم :جانا سخن از زبان ما میگوئی .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. x

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    میشه کمک کنید ی انتخاب خوب داشته باشم اخه بین هیوندای ولوستر و جک s5 موندم که کدومشون بهتره
    لطفا بهم بگین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ولستر رو با این چینی مقایسه میکنی ولستر بخری بهتره من خودم ماشین عروسش کردم انقدر قشنگه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. علی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چرا اینجوریه یکی تعریف میکنه یکی بد میگه چکار کنیم بالاخره خوبه یا بد بخریم یا نه من بین این و تیوولی گیر کردم در مورد اونم همین داستانه یکی خوب میگه یکی بد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز برای اینکه دقیقترین اطلاعات رو بدون هیچگونه غرض ورزی بفهمید، کافیه به سراغ وب سایت اصلی این محصول برید و کامنت هایی که کاربرانش گذاشتن رو مطالعه کنید، هر چند در همین فضاهای فارسی خودمون هم اکثر دوستان اطلاعات خوب و دقیقی میدن ولی بعضی از دوستان تاحدود زیادی کم لطف هستن و نظرات شخصیشون رو بدون اینکه حتی ماشین رو یکبار از نزدیک ببینن اعلام میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. سوزوکی

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوست عزیز من بدون هیچ غرض ورزی واقعیتو گفتم یکی از آشناها داره میگفت استحکام رنگش افتضاحه اصلیترین آپشن یه شاسی بلند اینه که حداقل دو دیفرانسیل باشه شما از هیوندا هم این آپشنارو حذف کنی کیفیتشو بیاری پایین قیمتش کمتر از اینا در میاد کمپانیای بنام هنوز نتونستن مشکلات موتورای توربورو کامل برطرف کنن چه برسه به یه شرکت بی نامو نشون چینی. شما نمیتونید برند یه ماشینو در نظر نگیرین به ماشین چینی 200 میلیونم پول بدین باز م چینیه. اون دوستای عزیزیم که این ماشینو دارن قسم میخورم 20 میلیون پول دستشون بیاد سریع میفروشن یه کیا یا هیوندا میخرن در ثانی افت شدید قیمت ماشینای چینی تو کوتاه مدت چیزی نیست که کسی بتونه منکرش بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سعید

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کیفیت رنگش خیلی بهتر شده . تو سری اول میگفتن کمی نازک بوده رنگش .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. hldv

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر ماشینی مزایا و معایب خودشو داره من 15000 کیلومتر با جک اس 5 رانندگی کردم و ماشین قبلیم زانتیا بوده دیدگاه من اینه:
    مزایا:
    دیزاین داخلی و خارجی مناسب
    نرمی ماشین
    قیمت مناسب
    قدرت مناسب ماشین
    معایب:
    مصرف سوخت بالا
    مشکلات اولیه صفحه کلاچ
    سیستم ضعیف ترمز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حسین

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام لطفا راهنمایی کنید در مورد S5 بین رنگ های سفید، مشکی و نوک مدادی کدوم رنگ بهتره؟ ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سارو

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا چکونه میتوان اینترنتی خرید؟ تجهیزات سفارشی داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مهران

    ۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من 41 سال سن دارم و انواع ماشینهای ایران خودرو و سایپا را داشته ام مثلا یک سال پیش سمند سورن نقدا از نمایندگی گرفتم همان روز اول مشکل برقی داشت برای فروش گذاشتم بعد خریدار ادعا می کرد که ماشین درب و کاپوت رنگ دارد ماشین به نمایندگی بردم و بعد 4 ماه یک ماشین دیگه به من دادند خلاصه از سایپا هم که خودتون خبر دارید . و همین قدر میدونم که باید برای دل خودت زندگی کنی و کاری به حرف مردم نداشته باشی من فروردین95 جک اس 5 ثبت نام کرده ام و در شهریور هم انشااله تحویل می گیرم و به هر صورتی که باشه بهتر ماشینهای آشغال داخلی است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. کوروش

    ۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.منم برا اس ۵ ثبت نام کردم.از لج ایران خودرو و سایپا.فقط امیدوارم پشیمون نشم.یه کمپیین راه بندازیم این ماشینای بی کیفیت داخلیو نخریم.خدایی ظلمه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. جلال

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    با سلام
    همونطور که قبلا گفته بودم فرصتی شد تا با این ماشین حدود4300کیلومتر تا کیش برم بعد از اون هم یک سفر حدودا 2000کیلومتری از مشهد ومسیر شاهرود به گرگان رفتم اخیرا هم در مسیر کوهستانی وپر گردنه مشهد درگز ماشینو تست کردم در مجموع این 7000کیلومتری که با جک طی طریق شد که تقریبا تمام اقلیمها ومسیرهای موجود در ایران در آن بود نکاتی به نظر آمد که شاید برای دوستان مفید باشه:
    1.در جاده هایی که آسفالت درشت دانه تر هست کمی صدای لاستیکها داخل اتاق شنیده میشه که شاید با تعویض لاستیکها درست بشه
    2.در مسیرهای طولانی کروز خیلی مفید می تونه باشه وگرنه باید منتظر جریمه باشید جون ناخدا گاه و بدلیل خستگی پا ممکنه کمی پدال رو بیشتر فشار بدین وچون صدای موتور خیلی کمه اصلا متوجه نخواهید شد و براحتی سرعا بالای 140میره
    3.علیرغم مصرف معقول ماشین در جاده باک به نظر کوچیک میاد
    4.پر گاز رانندگی کردن وسرعتهای بالا مصرف را تا 2.5درصد افزایش میده(حدود9.5تا10)
    5.در جاده کفی و با کنترل دور موتور حدود2000در دنده6مصرف تا حدود6.5کم میشه
    6.در جاده های کوهستانی بیشتر از1%به مصرف سوخت اضافه نشد
    7.دنده کشی درست در استفاده از توربو بسیار تاثیر دارد دیده شده برخی از مالکین بلافاصله پس از ورورد توربو به مدار مثلا در دنده 3 دنده را به4 افزایش میدن به نحوی که دور موتور در بازه ای که توربو در مدار نیست قرار می گیره وبا عث ایجاد کپ در شتاب میشه که در سبقتها باید خیلی دقت شود
    8.کیفیت پایین بنزین تاثیر زیادی در عملکرد موتور وتوربو داره که این موضوع در بندر عباس به عینه برام ثابت شد ولی در صورتی که بنزین ناخالصی نداشته باشه زیاد تفاوتی بین معمولی وسوپر احساس نکردم
    9.درمجموع و با توجه به گزینه های موجوددر بازار به نظر من ماشین بسیار خوبیست و از هر حیث ارزش خرید را داره خصوصا بعد از اینکه پشت ماشین کرولا دوستم نشستم فهمیدم اس5 واقعا ماشین ازش مندیست وبه نظر شخص من تو این بازه قیمتی فقط اگه کمری جی ال کناره مطمئن وکم کار 2007یا2008گیر بیاد می تونه ارزش خریدش بیشتر ازاین باشه هرچند اون سدان واین شاسی .
    یا علی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیوان

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما اصلا 7000کیلومتر سفر نداشتی عمو
      تابلو معلومه جاسوس دوجانبه هستی:-)!
      :-)
      امار و ارقام و اطلاعاتت منو کشته..
      من خودم موافق خرید ماشین چینی هستم
      ولی جمعش کن این فیلمو تبلیغاتو بابا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خسرو

        ۹ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        میتونی قبول نکنی اما برای شخصیت خودت هم که شده نمیتونی با این لحن سخیف و زننده دیگران را مخاطب خودت قرار بدی . حضور در مجامع عمومی ولو در فضای مجازی پیش نیازی دارد بنام ادب که اگر دارید بد نیست ازش استفاده کنید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  27. اسماعیل

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستانی که جک s5 داشتن بیشتر مطلب بزارن که استفاده کنیم.تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. محمدرضا

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بدون تردید نسبت به قیمتش میرزه وقتی پراید 20 تومنه قیمتشه 206 50 تومن این چینیه حداقل 140 میرزه باز قیمت خوبی براش گذاشتن 75 تومن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. تورج

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با احترام و ادب خدمت مدیرمحترم کرمان موتور
    از اینکه صبورانه به نظرات اهمیت میدهید ممنون
    من یکی از علاقمندان جک اس 5 اتوماتیک هستم و تاکنون چند نفر از دوستانم راهم تشویق ثبت نام این خودرو کرده ام درضمن من در تیرماه باقیمت جدید انجام داده ام وهمش فکر می کردم که با افزایش این قیمت حتما کروز کنترل دارد و با همان نیوفیس که رو نمایی کرده اید هست ولی با دوستان که صحبت کردم گفتن اینطور نیست که اگر اینطور نباشد انصراف میدهم ولی با نمایندگی که صحبت کردم گفتن احتمال 90 درصد این کار را میکنند وخدا کنه که این کار را بکنند چون پیش دوستانم شرمنده میشم
    انشاالله مدیریت محترم کرمان موتور به این امر توجه کنند . با احترام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. تورج

    ۱۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظز من اس 5 اتوماتیک یک سرو گردن از چینی ها و حتی کره ایی زیر 100 تومان عالی ولی ای کاش این ماشین با این همه آپشن کروز کنترل که در اولویت هست بگذارن
    دوم اینکه کیفیت پوشش رنگ در دنده دستی کمی پایین است که انشالله در اتوماتیک رفع شود
    سوم بدقولی نکنن در ضمن در رو نمایی نیو فیس نشان بدن و بعد اتاق قدیمی تحویل بدن
    من ثبت نام کردم و تحقیقاتم رو هم بعمل آوردم گیربکس هافر آلمانه – خوش رخ – 174 اسب بخار و گشتاور عالی و دنده دوکلاچه
    دهر صورت بهتر گزینه به نظرمن با این پوا اس 5 اتوماتیک است
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا