سدان جیلی EC7 توانست اولین خودروی چینی باشد که در تست تصادف موسسه Euro NCAP چهار ستاره از پنج ستاره را از آن خود می کند که در میان سایر خودروهای چینی، یک عنوان بزرگ محسوب می شود و تاکنون بالاترین امتیازی بوده که یک خودروی چینی بدست آورده است.
جیلی که سال ۲۰۱۰ بابت خرید ولوو سوئد به قیمت ۱.۸ میلیارد دلار از شرکت فورد، توانست نام خود را در اروپا هم مطرح کند، حدود ۱۱ سال سابقه خودروسازی دارد. با این وجود هنوز تاثیر مهندسی ولوو روی محصولات این شرکت به چشم نمی آید.
[jwplayer mediaid=”99029″] خودروی EC7 از سری Emgrand است که شاخه لوکس خودروهای جیلی را دربر می گیرد و در سال ۲۰۰۹ بنیان نهاده شد.
جیلی EC7 امسال در بازار انگلستان عرضه خواهد شد. این خودرو دو نوع چهار در سدان و پنج در هاچبک را شامل می شود و از موتورهای ۱.۵ و ۱.۸ لیتری بنزینی بهره می گیرد. قیمت این خودرو در انگلستان با ۵ سال گارانتی حدود ۱۰ هزار پوند می باشد. این خودرو همچنین توسط شرکت جیلران بصورت محدود وارد کشور ایران شده و و مجوزهای استاندارد را نیز اخذ نموده است. عرضه این خودرو به بازار با قیمتی در محدوده ۳۰ میلیون تومان پیش بینی می شود.
جیلی EC7 وارداتی با موتور چهار سیلندر ۱.۸ لیتری (۱۷۹۲cc) 16 سوپاپ و با زمانبندی متغیر سوپاپها با توان ۱۳۸ اسب بخار و گشتاور ۱۷۲ نیوتن متر و گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته خودکار به بازار خواهد آمد. شتاب صفرتاصد این مدل ۱۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است که چندان چنگی به دل نمی زند. استاندارد آلودگی این خودرو یورو IV و میزان متوسط مصرف سوخت آن ۶.۵ لیتر اعلام شده اند.
مجله اتوکار انگلستان از سفتی صندلیها و جای پای سرنشینان عقب و کمربند ایمنی عجیب سرنشین وسط و فرمان بسیار سبک یاد کرده و در مقابل مزایایی چون نرمی سواری و امکانات خوب آن را برشمرده است.
طول مدل سدان ۴.۶۳ و مدل هاچ بک ۴.۳۹ متر می باشد. فاصله محورهای جلو و عقب ۲.۶۵ متر و عرض آن ۱.۷۹ و ارتفاع نیز ۱.۴۷ متر است. وزن خالص اتومبیل نیز ۱۲۸۰ کیلوگرم می باشد. ظرفیت ۶۸۰ لیتری صندوق نیز از عجایب این خودرو است. [jwplayer mediaid=”99028″] ممتازترین و گرانترین خودروی ساخت جیلی باید در بازار ایران با رقبایی مثل MVM530 و لیفان ۶۲۰ با موتور ۱.۸ مقابله کند. رقابتی که کیفیت و قیمت می تواند باعث پیروزی یا شکست برای این خودرو باشد.
دوست من، منم ماشین آمریکایی میخوام ولی خوب تحریم هستیم ولی یادت باشه تحریم باعث خودساختگی و پیشرفت میشه یه روزی هم ایران ماشین تولید میکنه خدا کنه من اون روز باشم یا حداقل به سن بچه ام برسه یا نوه ام یا بعد از نوه ام…….
فکر نمیکنم کسی با تحریم پیشرفت کنه، با ایجاد بازارهای آزاد و روابط تجاری و اقتصادی فعال میشه پیشرفت کرد، کره شمالی و جنوبی مثال های خوبی هستند. ایشالا که ما هم پیشرفت کنیم و شما هم ماشین های به روز تولید ایرانو ببینی.
آقا فرید منم منظورم از گفته ی قبلیم طعنه بود هر کسی میدونه تحریم باعث پیشرفت نمیشه…تحریم باعث میشه یه کشوری مثه چین بیاد و جنس درجه ٣ را با قیمت درجه ١ بده به ما و ما هم چون تحریم هستیم مجبوریم نیاز های خودمون را از اون تامین کنیم و صدامونم در نیاد…شاید دلیل مخالفت دوستان با من اشتباه رساندن منظور خودم بوده….
چقدر خوشخیالی تو دیگه اگر اشتباه نکنم یه چیزی خوردی که هنوز فکر میکنی تو ایران بجز این آشغالهایی که به اسم ماشین تولید میشه میزارن خودروی بهتری هم تولید بشه . البته خلایق هرچه لایق
به نظر ماشین چندان بدی نمیاد، اگه گارانتیش خوب باشه به عنوان یک خودروی نرم و خانوادگی گزینه ی خوبی است. فراموش نکنیم که جنس چینی هم خوب و بد دارد،کامپیوتر و مودم اکثر ما در ایران چینی هستند و دارند کار خود را انجام می دهند.
خوشم میاد اول چینیها رو بعنوان خودروهای ارزان جا انداختن حالا تبلیغ کیفیتش میکنن،ملت هم ناچاراً میخره تا برادرای چینی پیشرفت کنن و بعد از اینکه سری تو سرها دراوردن اونوقت به غافله تحریم میپیوندند وکماکان علی میمونه و حوضش! حالا تا اینا آزمونهای سعی و خطاشون رو میگذرونن ملت همیشه در صحنه پولشون رو به بریزن تو جیب اخویهای چینی و واسطه های عزیز والسلام
داداش میخوای واست لامبورگینی اونتادور وارد کنم بری حالشو ببری؟عزیز ما پول خریدن این به اصطلاح اشغال رو هم نداریم…یکم چشماتونو باز کنید…اینجا ایران است و ما هم ایرانی هستیم و ایرانی ها عموما بی پول هستند…
مگه همه قراره لامبورگینی سوار شن؟ کی گفته ایرانیها پول ندارن؟ خوبشم دارن. ولی ایران خودرو و سایپا و کلا مافیای خودرو وجدان ندارند.وگرنه با این پولی که ایرانیها درمیارند و واسه آشغالای اینا میدند مردم اروپا و آمریکا و حتی مردم فقیر هند باکیفیت ترین ماشینهارو سوار میشند
خوش به حالت که انقدر مایه داری…ما یه پرشیا داریم تو خرج تعویض روغنو لنت و بنزینش موندیم احتمالا شما از خونه اتون بیرون نمیای تا بد بختی مردمو ببینی…به هر حال من تو ایران زندگی میکنم و اینجا هم با یه قرون دو زار ماشین خوب به من نمیدن …ما نداریم ماشین خوب بخریم همین چینی هاهم برا امثال ما هواپیماست شما که داری برو لامبو بخر…
افرین….الان که در جبر هستیم و بازار انحصاریه داشتن هم تبدیل به نداشتن میشه …اگر یکی بخواد پول یه ماشین نسبتا خوب رو بده لا اقل باید شصت میلیون پیاده بشه تازه جدای از هزینه های نگهداریش که سر به فلک میزاره حداقل برا من شصت میلیون دست نیافتنیه بازم میگم خوش به حال اونی که داره و میره ماشین خوب میخره. برای من. همین اشغال چینی هم خیییلی خوبه حداقل میدونم که خودمو گرفتاره بازار شوم انحصاری نکردم و بین بدو بد تر بد رو انتخاب کردم
اگر پوند را 2500 حساب کنیم و 110 درصد مالیات قیمت این ماشین در ایران 52500000 در میاد و کمی هم سود بیاد روش 5500000 میوفته و اگر 30 میلیون بفروشن پس دستایی در کاره! و یا به خاطر اینکه از چین خوششون میاد دلارهای نفتی که با زحمت بدست میاد رو با نرخ قدیم حساب میکنن! واقعا حق ملت این ماشینای درپیته؟
تو انگلیس متوسط درآمد مردم بالاست و متعاقبا ، مالیات هم زیاده . اون قیمتش احتمالا با مالیات (تکس) بوده . وگرنه قیمت خرده فروشیش توی روسیه نزدیک 20 هزار دلار آمریکاس . یعنی با دلار دولتی میشه 24 میلیون و پونصد هزار تومن… تازه اون خرده فروش روسی سودشو که روی قیمت کشیده شده 24.5 میلیون … حالا در نظر بگیر تولید انبوه که بشه قیمتی که پای بهمن در میاد کلی کسر میشه. (شاید حداقل 10-15 درصد قیمتش کمتر بشه…) یعنی اگه اتوماتشو 35 میلیون تومن به مردم […] نزدیک 100 درصد سود کردن . کدوم شرکت خودروسازی توی دنیا انقدر سود میکنه ؟؟؟؟ اگه سراغ داشتید ما رو هم خبر کنید … بعدم میان میگن کمبود نقدینگی داریم تا از پول نفت ما چند میلیارد دلار کمک بگیرن […] کیا اپتیما رو 16 میلیون میخرن و 84 میلیون […] . اون واردکننده حداقل 40 میلیون روش سود کرده … خبرش چند روز پیش درز کرد . حتما برید بخونید …
اینجا ایران است جایی که برای خرید یک پماد که استفاده آن برای ترمیم زخم ضروریست کل داروخانه های تهران را گشته ام واردات آن یا ممنوع است یا مشمول تحریم اما همه چیزمان از چین می آید حتی تخک مرغ!
خیلی خوشحال هستم ازینکه میبینم همه دوستانم در پدال به یک بلوغ فکری رسیدن و به اصل مطلب پی بردم واقعا حیف دوستان عزیز که میانو با دلسوزی در این سایت نظر میدن و صادقانه حرف دلشون رو میزن ,مسئولین بی کفایت و پول دوست فقط به فکر منافع مالی و سود بیشتر هستن به جای اینکهبه حرف های شما گوش کنن و ازینحرف ها و کامنت ها به این نیجه برسن که سیاست تعرفه 110 درصدی و حمایت از تولید ملی و دروغ بزرگ طراحی موتور و پلات فرم دیگه برای تمام ما نخ نما شده خلی سخته کسی رو که خودش رو به خواب زده بیدار کنی صنعت خودرو حق هیچانتخابی حتی به اندازه کشورهایی مثل عراق یا افغانستان برای مردم نذاشته افسوس از جوانی ما و شما که در این تحلیل ها و بررسی های بی نتیجه گذشت .اما جاییی شنیده نشد ..
1- قدیما تاکسی هامون بنز بود ماشین زیر پامون آمریکایی میگفتیم ماشین ژاپنی بدرد نمیخوره بعد با ماشین ژاپنی حال کردیم و چند سال بعد ماشینهای کره ای برامون تاپ شدو الان داریم میریم تو کار ماشین های چینی.
2- من یه 206 تیپ 6 صفر از ایران خودرو خریدم بعد از چند وقت فراخان دادن که بیایید پیچ های دسته موتور رو بازدید کنیم پرس و جو کردم دیدم فرانسوی ها تحریم کردن و بعضی قطعات رو نمیدن اینا هم رفتن این قطعات رو از چین خریدن حالا چند تا 206 تو چاله چوله های تهران پیچ های دسته موتورشون بریده و احتمالا موتوراشون افتاده کف آسفالت.
3- در جهان علم مواد در انحصار چند کشور بزرگ است یعنی هر کشوری نمیتونه یه پیچ بسازه که کیفیتش بقدری بالا باشه تا بتونه فشار خیلی زیادی رو تحمل کنه مثل همین پیچ دسته موتور، یا ابزار های امریکایی را با ژاپنی مقایسه کنید قطعا قابل مقایسه نیستند(ابزار چینی که اصلا صحبتشو نکن) اما در زمینه الکترونیک فرق میکنه و سیستمهای الکترونیکی که در اتومبیلهای معمولی استفاده میشه “های تک” به حساب نمیاد و چینیها اونو تو اتومبیلهاشون بکار میگیرن و تصور میشه که این ماشینها خیلی آپشن دارن.
4- با توجه به محدودیت های موجود فکر کنم در آینده ای نچندان دور تمام شرکتهای داخلی اتومبیلهای چینی منتاژ کنند و بهتره روی خودروهای مختلف تعصب نداشته باشیم چرا که پژو و رنو و نیسان و سیتروئن و هیوندای که منتاژ میشد این وضعیت بود اگه چینی منتاژ بشه خدا به داد ما برسه…
خرید ماشین چینی زیاد به صرفه نیست به دلایل زیر : 1. افت قیمت زیاد دست دوم 2. کیفیت پایین قطعات و مونتاژ (نگاهی به رده بندی کیفی خودرو کنید ماشین mvm x33 با قیمت 33 میلیونی از نظر موسسه کیفی خودرو پایین تر از 206وال90) 3.وذهنیت بد مردم نسبت به کالای چینی
آقا پوریا سلام…. تمام فرمایش های شما درسته ولی در مورد فرمایش دومیت بگم که هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه!!!موسسه ی کیفی خودرو شعر و غزله کف بازارا بچسب!!!
دوستان عزیز بهتره واقع بین باشیم. اینکه تعصب بیخود داشته باشیم فاید ه ای ندارد. اینکه ما توی صنعت خودرو حرفی برای گفتن نداریم یه واقعیته. پس بهتر نیست به جای سرمایه گذاری توی صنعت خودرو بریم ببینیم چه سرمایه ای توی فلرهای عسلویه میسوزه و ما بجای سرمایه گذاری توی اون جاهایی که مزیت اقتصادی داریم بریم نوی صنعت خودرو سرمایه گذاری کنیم. واقعا تبریک به مسولین برنامه ریزی مملکتمون!!!!
چی بگیم واقعا” به کی بگیم که همه جا خفقان محضه! بقول دوستی در این تاپیک نوشته بود خوشحالم که اکثریت به بلوغ فکری رسیده اند اما دریغ از گوش شنوای مسئولین دلسوز! جان برکف!! همینه تا دهن باز کنیم میرسیم به سیاست! مرسیم به راس هرم که مشکل از کجاست! مشکل از کجاست که حرف خرد جمعی به گوش نمیرسه یا نباید برسه!؟ مشکل از نبود آزادی بیانه همین و بس چون همیشه خرد جمعی یا میانگین شعور جمع در آزادی واقعی درست عمل میکنه همیشه و همیشه! این یک قانونه پس باید در جهت آزادی بیان تلاش کرد حتی برای همین بحث تخصصی خودرو و پیشرفتش در مملکت. یادمون باشه ما در حال حاضر جیزی به اسم صنعت خودرو سازی نداریم به هیچ وجه تنها صنعت چراغ جلو عقب سازی داریم که هر بار چراغ سمندی یا 206 صندوق داری یا پرایدی رو تغییر میدن میزارس برند جدید! والا تیونینگ کارای سهروردی تهران بهتر از این تولیدات انجام میدن!
آشغال، آشغال و باز هم یه آشغال دیگه. لوگوش رو هم که ماشاالله از کادیلاک دزدیده. این چینیها یه پا دزد تمام عیار هستند. دزد تکنولوژی، دزد طراحی بیرونی و خارجی حالا هم که دزد لوگو. خودروسازهای محبوب ما هم می رن از این دزدها خرید میکنند اونها هم مال خر.
نظر کیان نظر من در تمامک کامنت هام هست در آینده همین ویران خودرو و “سای پا” هم چینیزایسه (چینی شده) میشن و دیگه خیال همه راحت میشه انا الله و انا علیه راجعون …
“یادمون باشه ما در حال حاضر جیزی به اسم صنعت خودرو سازی نداریم به هیچ وجه تنها صنعت چراغ جلو عقب سازی داریم که …”واقعا باید این حرف رو طلا گرفت صنعت خودرو سازی 33 ساله بدست فراموشی سپرده شده ;-)
aref
۱۲ تیر ۱۳۹۱ما ایرانی ها از چینی خوشمون نمیاد
به کی بگیم؟ چینی نمی خوایییییم.
آمریکایی می خوایم
Farshid
۱۲ تیر ۱۳۹۱دوست من، منم ماشین آمریکایی میخوام ولی خوب تحریم هستیم ولی یادت باشه تحریم باعث خودساختگی و پیشرفت میشه یه روزی هم ایران ماشین تولید میکنه خدا کنه من اون روز باشم یا حداقل به سن بچه ام برسه یا نوه ام یا بعد از نوه ام…….
فرید
۱۲ تیر ۱۳۹۱فکر نمیکنم کسی با تحریم پیشرفت کنه، با ایجاد بازارهای آزاد و روابط تجاری و اقتصادی فعال میشه پیشرفت کرد، کره شمالی و جنوبی مثال های خوبی هستند.
ایشالا که ما هم پیشرفت کنیم و شما هم ماشین های به روز تولید ایرانو ببینی.
Farshid
۱۲ تیر ۱۳۹۱آقا فرید منم منظورم از گفته ی قبلیم طعنه بود هر کسی میدونه تحریم باعث پیشرفت نمیشه…تحریم باعث میشه یه کشوری مثه چین بیاد و جنس درجه ٣ را با قیمت درجه ١ بده به ما و ما هم چون تحریم هستیم مجبوریم نیاز های خودمون را از اون تامین کنیم و صدامونم در نیاد…شاید دلیل مخالفت دوستان با من اشتباه رساندن منظور خودم بوده….
محمد
۱۳ تیر ۱۳۹۱چقدر خوشخیالی تو دیگه اگر اشتباه نکنم یه چیزی خوردی که هنوز فکر میکنی تو ایران بجز این آشغالهایی که به اسم ماشین تولید میشه میزارن خودروی بهتری هم تولید بشه . البته خلایق هرچه لایق
sunmartin
۱۲ تیر ۱۳۹۱انتخابی بین جبر و جبر….امان از بی پولی
Farshid
۱۲ تیر ۱۳۹۱وای از در و دیوار داره خودروی چینی وارد میشه وماشاالله همه قیمت بالای ٢٠ میلیون تومن!!ولی خوب به قول دوستان بهتر از ماشینای ایرانی هست!!!!
فرید
۱۲ تیر ۱۳۹۱به نظر ماشین چندان بدی نمیاد، اگه گارانتیش خوب باشه به عنوان یک خودروی نرم و خانوادگی گزینه ی خوبی است.
فراموش نکنیم که جنس چینی هم خوب و بد دارد،کامپیوتر و مودم اکثر ما در ایران چینی هستند و دارند کار خود را انجام می دهند.
yashar
۱۳ تیر ۱۳۹۱همه چیزمون چینه نه فقط کامپیوتر و مودم!
ali
۱۲ تیر ۱۳۹۱ما که همیشه چینی وارد میکنیم اینم روش
Sam
۱۲ تیر ۱۳۹۱خوشم میاد اول چینیها رو بعنوان خودروهای ارزان جا انداختن حالا تبلیغ کیفیتش میکنن،ملت هم ناچاراً میخره تا برادرای چینی پیشرفت کنن و بعد از اینکه سری تو سرها دراوردن اونوقت به غافله تحریم میپیوندند وکماکان علی میمونه و حوضش!
حالا تا اینا آزمونهای سعی و خطاشون رو میگذرونن ملت همیشه در صحنه پولشون رو به بریزن تو جیب اخویهای چینی و واسطه های عزیز
والسلام
morteza
۱۲ تیر ۱۳۹۱به نظر من که اگه ما نمیتونیم ماشین خوب و درست حسابی درست کنیم نباید بد چینی هارو بگیم
سینا
۱۲ تیر ۱۳۹۱من نمیدونم چرا با آرم این ماشین حال نمی کنم .
آرمش خیلی ضایع هست
حسین
۱۴ تیر ۱۳۹۱شما وقتی خریدی یه کله اسب بذار به جای آرمش!
سینا
۱۵ تیر ۱۳۹۱خوبه دیگه والا ماشین آدم بخره30تومن بعد مثل پیکان جوانان قدیم آرمشو بکنه آرم فراری بزاره…
آخه این شد حرف……..
رضا ب
۱۲ تیر ۱۳۹۱داداش میخوای واست لامبورگینی اونتادور وارد کنم بری حالشو ببری؟عزیز ما پول خریدن این به اصطلاح اشغال رو هم نداریم…یکم چشماتونو باز کنید…اینجا ایران است و ما هم ایرانی هستیم و ایرانی ها عموما بی پول هستند…
رحیم
۱۳ تیر ۱۳۹۱مگه همه قراره لامبورگینی سوار شن؟ کی گفته ایرانیها پول ندارن؟ خوبشم دارن. ولی ایران خودرو و سایپا و کلا مافیای خودرو وجدان ندارند.وگرنه با این پولی که ایرانیها درمیارند و واسه آشغالای اینا میدند مردم اروپا و آمریکا و حتی مردم فقیر هند باکیفیت ترین ماشینهارو سوار میشند
رضا ب
۱۵ تیر ۱۳۹۱خوش به حالت که انقدر مایه داری…ما یه پرشیا داریم تو خرج تعویض روغنو لنت و بنزینش موندیم احتمالا شما از خونه اتون بیرون نمیای تا بد بختی مردمو ببینی…به هر حال من تو ایران زندگی میکنم و اینجا هم با یه قرون دو زار ماشین خوب به من نمیدن …ما نداریم ماشین خوب بخریم همین چینی هاهم برا امثال ما هواپیماست شما که داری برو لامبو بخر…
امیر
۱۶ تیر ۱۳۹۴دادا مشکل پول تیس مشکل ماشینای بازاره اگه خودروساز های داخلی وتحریم هانبودند الان کسی که پراید داشت داشت تویوتا کرولا سوار میشد
یه متضرر
۱۷ تیر ۱۳۹۱نه عزیزم ایرانی عموما بی پول نیس
ما ایرانی هستیم و در انحصار اجباری گیر کردیم…..
رضا ب
۱۷ تیر ۱۳۹۱افرین….الان که در جبر هستیم و بازار انحصاریه داشتن هم تبدیل به نداشتن میشه …اگر یکی بخواد پول یه ماشین نسبتا خوب رو بده لا اقل باید شصت میلیون پیاده بشه تازه جدای از هزینه های نگهداریش که سر به فلک میزاره حداقل برا من شصت میلیون دست نیافتنیه بازم میگم خوش به حال اونی که داره و میره ماشین خوب میخره. برای من. همین اشغال چینی هم خیییلی خوبه حداقل میدونم که خودمو گرفتاره بازار شوم انحصاری نکردم و بین بدو بد تر بد رو انتخاب کردم
MATIN
۱۲ تیر ۱۳۹۱هرکی این ماشینو بگیره واقعا چشم بازارو در اورده !!!
واقعا حیف پول میشه به این ماشین پول بدی !
بهزاد
۱۲ تیر ۱۳۹۱اگر پوند را 2500 حساب کنیم و 110 درصد مالیات قیمت این ماشین در ایران 52500000 در میاد و کمی هم سود بیاد روش 5500000 میوفته و اگر 30 میلیون بفروشن پس دستایی در کاره! و یا به خاطر اینکه از چین خوششون میاد دلارهای نفتی که با زحمت بدست میاد رو با نرخ قدیم حساب میکنن! واقعا حق ملت این ماشینای درپیته؟
رحیم
۱۳ تیر ۱۳۹۱آقا مطمئن باش میان اون ماشینی که در انگلیس عرضه میشه و این ماشینی که تو ایران میخوان دست مردم بدن تفاوت از زمین تا آسمان است.
Bidel
۲۰ تیر ۱۳۹۱تو انگلیس متوسط درآمد مردم بالاست و متعاقبا ، مالیات هم زیاده . اون قیمتش احتمالا با مالیات (تکس) بوده . وگرنه قیمت خرده فروشیش توی روسیه نزدیک 20 هزار دلار آمریکاس . یعنی با دلار دولتی میشه 24 میلیون و پونصد هزار تومن… تازه اون خرده فروش روسی سودشو که روی قیمت کشیده شده 24.5 میلیون …
حالا در نظر بگیر تولید انبوه که بشه قیمتی که پای بهمن در میاد کلی کسر میشه. (شاید حداقل 10-15 درصد قیمتش کمتر بشه…)
یعنی اگه اتوماتشو 35 میلیون تومن به مردم […] نزدیک 100 درصد سود کردن . کدوم شرکت خودروسازی توی دنیا انقدر سود میکنه ؟؟؟؟ اگه سراغ داشتید ما رو هم خبر کنید … بعدم میان میگن کمبود نقدینگی داریم تا از پول نفت ما چند میلیارد دلار کمک بگیرن […]
کیا اپتیما رو 16 میلیون میخرن و 84 میلیون […] . اون واردکننده حداقل 40 میلیون روش سود کرده … خبرش چند روز پیش درز کرد . حتما برید بخونید …
milad
۱۲ تیر ۱۳۹۱ما ماشین چینی نمیخوایم.
milad
۱۲ تیر ۱۳۹۱حتی ارمش هم از کادیلاک تقلید شده…
saeid
۱۳ تیر ۱۳۹۱اینجا ایران است جایی که برای خرید یک پماد که استفاده آن برای ترمیم زخم ضروریست کل داروخانه های تهران را گشته ام واردات آن یا ممنوع است یا مشمول تحریم اما همه چیزمان از چین می آید حتی تخک مرغ!
sunmartin
۱۳ تیر ۱۳۹۱خیلی خوشحال هستم ازینکه میبینم همه دوستانم در پدال به یک بلوغ فکری رسیدن و به اصل مطلب پی بردم واقعا حیف دوستان عزیز که میانو با دلسوزی در این سایت نظر میدن و صادقانه حرف دلشون رو میزن ,مسئولین بی کفایت و پول دوست فقط به فکر منافع مالی و سود بیشتر هستن به جای اینکهبه حرف های شما گوش کنن و ازینحرف ها و کامنت ها به این نیجه برسن که سیاست تعرفه 110 درصدی و حمایت از تولید ملی و دروغ بزرگ طراحی موتور و پلات فرم دیگه برای تمام ما نخ نما شده خلی سخته کسی رو که خودش رو به خواب زده بیدار کنی صنعت خودرو حق هیچانتخابی حتی به اندازه کشورهایی مثل عراق یا افغانستان برای مردم نذاشته افسوس از جوانی ما و شما که در این تحلیل ها و بررسی های بی نتیجه گذشت .اما جاییی شنیده نشد ..
ای ول
۱۳ تیر ۱۳۹۱اتفاقا میشنون خوبم میشنون ولی میگن حرفای شما کیلو چند؟
محمد
۱۳ تیر ۱۳۹۱یک روزی میشنون
nima
۱۳ تیر ۱۳۹۱امریکا گفته فقط چین و سنگاپور میتونن به ایران وارد کنن کشور های دیگه تحریم میشن اگه
کیان
۱۳ تیر ۱۳۹۱1- قدیما تاکسی هامون بنز بود ماشین زیر پامون آمریکایی میگفتیم ماشین ژاپنی بدرد نمیخوره بعد با ماشین ژاپنی حال کردیم و چند سال بعد ماشینهای کره ای برامون تاپ شدو الان داریم میریم تو کار ماشین های چینی.
2- من یه 206 تیپ 6 صفر از ایران خودرو خریدم بعد از چند وقت فراخان دادن که بیایید پیچ های دسته موتور رو بازدید کنیم پرس و جو کردم دیدم فرانسوی ها تحریم کردن و بعضی قطعات رو نمیدن اینا هم رفتن این قطعات رو از چین خریدن حالا چند تا 206 تو چاله چوله های تهران پیچ های دسته موتورشون بریده و احتمالا موتوراشون افتاده کف آسفالت.
3- در جهان علم مواد در انحصار چند کشور بزرگ است یعنی هر کشوری نمیتونه یه پیچ بسازه که کیفیتش بقدری بالا باشه تا بتونه فشار خیلی زیادی رو تحمل کنه مثل همین پیچ دسته موتور، یا ابزار های امریکایی را با ژاپنی مقایسه کنید قطعا قابل مقایسه نیستند(ابزار چینی که اصلا صحبتشو نکن) اما در زمینه الکترونیک فرق میکنه و سیستمهای الکترونیکی که در اتومبیلهای معمولی استفاده میشه “های تک” به حساب نمیاد و چینیها اونو تو اتومبیلهاشون بکار میگیرن و تصور میشه که این ماشینها خیلی آپشن دارن.
4- با توجه به محدودیت های موجود فکر کنم در آینده ای نچندان دور تمام شرکتهای داخلی اتومبیلهای چینی منتاژ کنند و بهتره روی خودروهای مختلف تعصب نداشته باشیم چرا که پژو و رنو و نیسان و سیتروئن و هیوندای که منتاژ میشد این وضعیت بود اگه چینی منتاژ بشه خدا به داد ما برسه…
Amin
۱۳ تیر ۱۳۹۱حرفم نمیاد یعنی میشه یه روز……؟
فرشاد
۱۳ تیر ۱۳۹۱میشه اینایی که مدام میگن خلایق هر چه لایق,توضیح بدن خودشون ماله کجان؟
Farshid
۱۳ تیر ۱۳۹۱اینا بچه ایران نیستند فرشاد جون اینا را چین وارد میکنه…. رو کمرشون زده made in china!!!!
حسین
۱۴ تیر ۱۳۹۱فکر کنم یه کاره ی همین شرکتهای خودروسازی خودمون باشند!
پویا
۱۳ تیر ۱۳۹۱خرید ماشین چینی زیاد به صرفه نیست به دلایل زیر :
1. افت قیمت زیاد دست دوم
2. کیفیت پایین قطعات و مونتاژ (نگاهی به رده بندی کیفی خودرو کنید ماشین mvm x33 با قیمت 33 میلیونی از نظر موسسه کیفی خودرو پایین تر از 206وال90)
3.وذهنیت بد مردم نسبت به کالای چینی
و………
Farshid
۱۳ تیر ۱۳۹۱آقا پوریا سلام…. تمام فرمایش های شما درسته ولی در مورد فرمایش دومیت بگم که هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه!!!موسسه ی کیفی خودرو شعر و غزله کف بازارا بچسب!!!
مسعود
۱۳ تیر ۱۳۹۱دوستان عزیز
بهتره واقع بین باشیم. اینکه تعصب بیخود داشته باشیم فاید ه ای ندارد. اینکه ما توی صنعت خودرو حرفی برای گفتن نداریم یه واقعیته. پس بهتر نیست به جای سرمایه گذاری توی صنعت خودرو بریم ببینیم چه سرمایه ای توی فلرهای عسلویه میسوزه و ما بجای سرمایه گذاری توی اون جاهایی که مزیت اقتصادی داریم بریم نوی صنعت خودرو سرمایه گذاری کنیم.
واقعا تبریک به مسولین برنامه ریزی مملکتمون!!!!
رضا
۱۴ تیر ۱۳۹۱چی بگیم واقعا” به کی بگیم که همه جا خفقان محضه!
بقول دوستی در این تاپیک نوشته بود خوشحالم که اکثریت به بلوغ فکری رسیده اند اما دریغ از گوش شنوای مسئولین دلسوز! جان برکف!! همینه تا دهن باز کنیم میرسیم به سیاست! مرسیم به راس هرم که مشکل از کجاست! مشکل از کجاست که حرف خرد جمعی به گوش نمیرسه یا نباید برسه!؟ مشکل از نبود آزادی بیانه همین و بس چون همیشه خرد جمعی یا میانگین شعور جمع در آزادی واقعی درست عمل میکنه همیشه و همیشه! این یک قانونه پس باید در جهت آزادی بیان تلاش کرد حتی برای همین بحث تخصصی خودرو و پیشرفتش در مملکت.
یادمون باشه ما در حال حاضر جیزی به اسم صنعت خودرو سازی نداریم به هیچ وجه تنها صنعت چراغ جلو عقب سازی داریم که هر بار چراغ سمندی یا 206 صندوق داری یا پرایدی رو تغییر میدن میزارس برند جدید! والا تیونینگ کارای سهروردی تهران بهتر از این تولیدات انجام میدن!
ارسلان
۱۴ تیر ۱۳۹۱دم چینی ها گرم اگه چین هم به ما وسیله نده اونوقت خدا به داد ما باید برسه
فرهاد
۱۵ تیر ۱۳۹۱خدا رو شکر
این دیدگاهها نوید آینده خوب خودرو سازی داره.
عطا
۱۵ تیر ۱۳۹۱آشغال، آشغال و باز هم یه آشغال دیگه. لوگوش رو هم که ماشاالله از کادیلاک دزدیده. این چینیها یه پا دزد تمام عیار هستند. دزد تکنولوژی، دزد طراحی بیرونی و خارجی حالا هم که دزد لوگو. خودروسازهای محبوب ما هم می رن از این دزدها خرید میکنند اونها هم مال خر.
ایمان
۲۲ دی ۱۳۹۶نخر مجبور که نیستی
علی
۱۵ تیر ۱۳۹۱یه دست رینگولاستیک وارتفاع یکم دستکاری بدنه چی میشه
sunmartin
۱۶ تیر ۱۳۹۱نظر کیان نظر من در تمامک کامنت هام هست در آینده همین ویران خودرو و “سای پا” هم چینیزایسه (چینی شده) میشن و دیگه خیال همه راحت میشه انا الله و انا علیه راجعون …
sunmartin
۱۶ تیر ۱۳۹۱“یادمون باشه ما در حال حاضر جیزی به اسم صنعت خودرو سازی نداریم به هیچ وجه تنها صنعت چراغ جلو عقب سازی داریم که …”واقعا باید این حرف رو طلا گرفت صنعت خودرو سازی 33 ساله بدست فراموشی سپرده شده
;-)