خودروهای چینی

ملاقات با خودروی الکتریکی رووی EV400 Ei5

رووی Ei5 یک خودروی جدید الکتریکی برای عرضه در بازار چین است. این خودرو از طرح استیشن مانند منحصربه‌فردی با جلوپنجره‌ای براق در جلو بهره می‌برد. ابعاد خارجی و فاصله محوری آن از همه نزدیک‌تر به رووی ۳۶۰ است. رووی Ei5 دومین مدل در خط تولید سازنده خود پس از خودروی مینی e50 محسوب می‌شود.


این خودرو از یک پیشرانه الکتریکی نیرو می‌گیرد که توان خروجی آن ۱۱۴ اسب بخار است. این رقم از توان خروجی با هیچ یک از پیشرانه‌های الکتریکی دیگری که تاکنون توسط شرکت رووی عرضه شده همخوانی ندارد و بنابراین به نظر می‌رسد که پیشرانه‌ای جدید باشد. ماکزیمم سرعتی که این پیشرانه برای رووی Ei5 مهیا می‌کند معادل ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت است که عددی درخور برای یک پیشرانه الکتریکی نصب شده در یک خودروی استیشن واگن است. وزن خالص این خودرو معادل ۱۴۲۰ کیلومتر است که قدری سبک‌تر از دیگر همتایان الکتریکی با سایزی مشابه است.


میزان برد این خودرو هنوز اعلام نشده ولی کد EV400 نشانگر برد ۴۰۰ کیلومتری آن است. سازندگان چینی خودرو سال‌های متمادی، به نحو اعتیادآوری عادت نمودند که برد خودروهای الکتریکی خود را در کنار نام آن درج کنند؛ ازجمله آن‌ها می‌توان به شرکت‌هایی چون بی وای دی، بیجینگ اتو و چانگان و …اشاره داشت. درواقع برد ۴۰۰ کیلومتری این خودرو خیلی چشمگیر به نظر می‌رسد، به‌ویژه آنکه نسخه‌های الکتریکی رقیب از ماکزیمم بردی حول‌وحوش ۲۰۰-۲۵۰ کیلومتر برخوردارند. تا آنجایی که دیده‌ایم، رقمی بالاتر از آن، برای یک خودروی الکتریکی جدید سخت شایان توجه است.


رووی Ei5 به‌واسطه یک پنجره بزرگ و سپری مهیج، از استایل زیبایی در بخش عقب خود بهره می‌برد. رینگ‌های مشکی چرخ‌های آن نیز عالی به نظر می‌رسند. در نشان Ei5 نصب شده بر روی بدنه، حرف E به رنگ سبز منقش شده است که تا حدی خاص است زیرا که در چین، آرم خودروهای واجد انرژی‌های جدید با رنگ آبی نشان داده می‌شود.

منبع:
CARNEWSCHINA.COM

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد مهدی

    ۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    بردش خوبه ولی قدرتش کمه ولی موتورای برقی گشتاور خیلی بالایی دارن پدال نسل جدید mg6 اومد دربارش مطلب بزار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (202 ديدگاه)

    روویrx5 اینطور که میگن قراره سال بعد تو تبریز مونتاژ بشه و قیمتش هم ۱۳۰ تومن گفتن و کاملا با این قیمت ارزش داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا