خودروهای چینی

رکوردشکنی Nio EP9 الکتریکی در گوودوود

درست است که فولکس‌واگن I.D. Pikes Peak رکورد سریع‌ترین خودروی الکتریکی تاریخ در فستیوال سرعت گوودوود را ثبت کرده اما این خودرو با نمونه‌ای تولیدی فرسنگ‌ها فاصله دارد. در عوض این افتخار به خودروی تولیدی Nio EP9 تعلق گرفته است.


با حضور راننده‌ی مسابقات پیتر دامرک در پشت فرمان، این سوپرکار الکتریکی چینی توانسته رکورد بسیار قابل‌توجه ۴۴.۳۲ ثانیه‌ای را در گوودوود ثبت نماید. بدین ترتیب EP9 نه تنها عنوان سریع‌ترین خودروی الکتریکی تولیدی تاریخ گوودوود را به خود اختصاص داده بلکه پنجمین خودروی سریع این فستیوال ۲۵ ساله است.


دامرک درباره این رکوردشکنی می‌گوید:

زمانی که نوبت من شد به نظر می‌رسید که چراغ مسابقه کمی اشکال داشت و من مجبور بودم عقب بروم و سپس دوباره آماده شوم بنابراین این کار به نوعی تمرکز من را به هم زد؛ اما زمانی که چراغ سبز شد من بسیار سریع حرکت کردم. وضعیت بسیار سختی بود اما من زمان را از دست نداده و بازهم پدال گاز را فشردم. از آن نقطه به بعد فکر می‌کنم بهترین عملکرد در گوودوود را داشتم و توانستم سریع‌ترین زمان را ثبت کنم و برای همین واقعاً خوشحالم. شاید می‌توانستم چند دهم ثانیه سریع‌تر باشم اما شک دارم که می‌توانستم رکورد فولکس را بشکنم. در کل بسیار خوشحالم.

این رکوردشکنی یک مراسم معرفی خاص برای EP9 در اروپا بود. این خودرو قبلاً ادعای ثبت سریع‌ترین زمان طی پیست نوربرگ رینگ برای خودروهای الکتریکی را داشته است. این خودرو راه را برای آغاز تولید کراس اوور هفت‌نفره جدید ES8 باز کرده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    گزارشگر کل فیلم حرف زد ادم احمق نذاشت بشنوم صدای این خودرو الکتریکی چطور بود البته بعضی جاها میشد وسط زر زدن گزارشگر صدا را شنید

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. HAMID.HEMI

      ۲۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      ماشین الکتریکی مگه صدا داره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. سام

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    آفرین به سازنده چینی این خودرو…ولی به نظرم خیلی زوده که چینی ها وارد کلاس سوپر اسپورت های سریع بشوند،آنها بهتر است روی همان خودروهای اقتصادی و ارزان کار کنند تا کیفیت آنها همپایه ژاپنی ها و کره ای ها برسد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۲۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      در زمینه خودرو های برقی هنوز هیچ خودروسازی یقینا پیروز رقابت نیست.چه در زمینه فروش و چه سرعت و کیفیت.
      چون هنوز نوبتشون نرسیده ولی از این بابت مطمئنم که چینی ها یکی از قوی ترین رقبا خواهند بود .

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. Reza SHavandi

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا زیباست

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا