خودروهای چینی

سونگ‌سان SS دلفین، یک کوروت C1 پلاگین‌هیبریدی ساخت چین!

خودروسازان چینی در کپی‌برداری از طراحی شرکت‌های بزرگ جهانی تبحر خاصی دارند اما معمولاً از خودروهای جدید الهام می‌گیرند؛ این موضوع اما در مورد سونگ‌سان SS دلفین که یک کپی از شورلت کوروت C1 سال ۱۹۵۸ است صدق نمی‌کند. با توجه به اینکه SS دلفین یک کپی مدرن است، به چراغ‌های جلوی LED مجهز شده اما دیگر قطعات ظاهری آن مثل جلوپنجره، قاب شیشهٔ جلو و سپرهای کرومی همگی کاملاً مشابه کوروت C1 هستند.

بخش عقبی دلفین هم تقریباً یک کپی دقیق از کوروت بوده و بزرگ‌ترین تفاوت آن جایگزینی نشان SS دلفین بجای لوگوی کوروت است. همچنین سقف فلزی این خودرو نیز قابل برداشتن است و می‌توان آن‌را در صندوق بار قرار داد. این کوروت کلاسیک چینی ۴,۸۰۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۵۰ میلی‌متر عرض و ۱,۳۹۰ میلی‌متر ارتفاع دارد که این یعنی ۳۰۰ میلی‌متر کشیده‌تر و ۹۴ میلی‌متر بلندتر از کوروت اصلی است.

اما درحالی‌که نمای بیرونی SS دلفین، کلاسیک بودن را فریاد میزند، در کابین خودرو سبک سنتی با تکنولوژی مدرن ترکیب شده است. فعلاً جزئیات زیادی در مورد ویژگی‌های داخلی این کوروت چینی اعلام نشده ولی بااین‌حال می‌توان در آن یک صفحه آمپر دیجیتالی و یک نمایشگر لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را مشاهده کرد. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه SS دلفین هم می‌توان به تریم چوبی، تزئینات فلزی و غربیلک فرمان D شکل اشاره کرد.

SS دلفین به یک قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی مجهز شده که به گفتهٔ رسانه‌های چینی از شرکت BYD گرفته شده است. این قوای محرکه از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده است و مجموعاً ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود که از این لحاظ هیچ شباهتی به کوروت اصلی ندارد.

این کوروت چینی به لطف قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی خود ظرف ۵.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در هر صد کیلومتر تنها ۱.۳ لیتر بنزین مصرف می‌کند. SS دلفین همچنین به یک پکیج باطری ۱۶ کیلووات ساعتی هم مجهز است که امکان پیمودن حداکثر ۱۰۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. این ماشین اما برخلاف اکثر خودروهای چینی هرگز ارزان نیست زیرا قیمت آن از ۵۹۰ هزار یوآن معادل ۸۷ هزار دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاSVJ

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    مضخرفه
    کلا چینی ینی کپی به درد نخور مضخرف!!!!????

    موافقم 123
    مخالفم 60
    1. Car Lover IS BACK

      ۱۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (688 ديدگاه)

      بیست سال پیش ژاپنم همین بود
      دقت کردین از یه اتفاقی به بعد دید مخاطبا به ماشینای چینی عوض شد؟
      از یه تاریخی به بعد تو همین سال همه بجای به به کردن به پیشرفتای چینیا موضعشون عوض شد

      موافقم 40
      مخالفم 88
      1. Aria

        ۱۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (351 ديدگاه)

        باز ۱.۵ توربو?????????
        اوه مای پشمز

        موافقم 85
        مخالفم 10
        1. حسن

          ۱۲ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (326 ديدگاه)

          لااقل مطلب رو کامل بخونید.پلاگین هیبریده یعنی دو موتور داره یکی بنزینی ۱۵۰۰ cc . T و یکی الکتریکیکه مجوعا قدرت ۳۱۵ اسب تولید می کنه و شتاب ۶.۵ ثانیه داره.
          اتفاقا من از این ماشین خوشم اومد ،این یک کپی برداری نیست بلکه ادای احترام به یک اسطوره است.اگر می خواستن کپی بزنند، همچنان که زیاد می زنند، از یک خودروی امروزی استفاده می کردن.این بازسازی خودروها قدینی با ساختار جدید امری مرسوم هست و حتی در خود آمریکا برای عشق ماشینهای کلاسیک انجام میشه.

          موافقم 19
          مخالفم 32
    2. جمشید

      ۱۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (382 ديدگاه)

      دنیا باید بزنه پدر چین رو در بیاره وگرنه چینی ها میزنن پدر دنیا رو در میارن

      موافقم 91
      مخالفم 19
      1. ممد ژانگولر

        ۱۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (3455 ديدگاه)

        ?????

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. Hamidreza

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    این چ سمی بود من دیدم!
    آقای دهقان
    اینقدر اذیت نکنید خواهشا!
    خبر از خودروی چینی و مخصوصا این! که معلوم نیس کیه و چیه!
    هعی …
    بنظرم بهتره درباره سوپر اسپورت ها بیشتر مطلب بزارید تا این عجیب الخلقه ها!
    یادش بخیر
    ده ساله اسپیدتیل بررسی شده ولی خبری ازش اینجا نیس
    هعی …
    امان امان!

    موافقم 81
    مخالفم 34
    1. ممد ژانگولر

      ۱۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (3455 ديدگاه)

      حمید جون داداش در بدترین موقع بدترین کامنتو دادی
      این یکی خیلی خوبه
      درسته کپی کردنش رو نروه و کار درستی نیست
      ولی ترکیب داخل مدرن و جدید با طراحی نوستالوژی خیلی خاص و بی نظیرش کرده
      من که خوشم امد
      ولی خیلی شلوغش کردی
      امیدوارم بهت بر نخوره باز ?

      موافقم 31
      مخالفم 66
      1. آرمان

        ۱۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (148 ديدگاه)

        این که گند بزنن به طراحی و اصالت یک ماشین کار خوبیه؟
        اونم کوروت افسانه ای اگه طراحش زنده بود اینو میدید مطمینا خودکشی یا سکته میکرد!!

        موافقم 38
        مخالفم 14
      2. Hamidreza

        ۱۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2442 ديدگاه)

        اتفاقا بدترین کامنت رو شما دادی ممد عزیز
        اولا اصالت خیلی چیز مهمیه …
        البته واسه یه هیوندای فن …
        خیلی مهم نیس داداش
        آره انجین 1.5 لیتری و انجین های الکتریکی واقعا داره منو یاد کوروت میندازه …

        موافقم 9
        مخالفم 5
  3. M.A.S

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (810 ديدگاه)

    یعنی کوروت مجهز به موتور 1.5 لیتری
    یعنی الان از همه موتور های1.5 لیتری حالم بهم میخوره
    روح زورا فک کنم داره میلرزه با دیدن کوروت 1.5 توربو اونم تو چین ??
    خدایا واقعاً بسه دیگه
    خواهشا دیگه این نمایشگاه پکنو پوشش ندین
    اون از بیجینگ میچینگ
    اون از رقیبای تسلا (سه تا رقیب برای تسلا تو یه نمایشگاه)
    اون از اون صد هزار دلاری که معلوم نیست سدانه هاچبکه وانت ونه چیه
    ولی این دیگه آخرشه
    کی برسه این چینگ چانگ چونگ ها برن همه باهم بشن دو سه تا برند خوب
    عقل همین کارم ندارن

    موافقم 61
    مخالفم 16
  4. حمید

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    خیلی خوب نیست از استوره ها کپی کرد

    موافقم 55
    مخالفم 7
  5. ارش

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    آخه این چه مزخرفیه این کار چینی ها مثل این می مونه که یه آدم سبک مغزی بره تو جمع آدم حسابی ها ادا ادوار اونها رو تقلید کنه خب بهش میخندن و دیوانه حسابش میکنن دیگه.

    موافقم 47
    مخالفم 13
  6. Alireza

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (629 ديدگاه)

    یعنی من میخوام بدونم بین این۱.۶ میلیارد نفر جمعیت یه چنتا طراح درست حسابی نیس که اینا میان با کلی کپی بدرد نخور وجهه خودشونو خراب میکنن

    موافقم 44
    مخالفم 5
  7. ♤Angus_812♤

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    چین واقعا بیشوره
    احترام به ورزشکاران پیشکسوت کجا رفته
    اخه اون ۸ سیلندر عضلانی کجا
    این جوجه بدنساز تزریقی کجا
    واقعا دیگه شورشو دراورده گند زده به صنعت خودرو سازی نه طراحی نه مهندسی نه فنی
    همش یا کپیه یا یه چیز واقعا بی سر و ته

    موافقم 44
    مخالفم 11
  8. Mohammad

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    نمیدونم این چینیا به شما چه هیزم تنی فروختن که اینقد بهشون بدو بیرا میگید مگه شپا نمیگید که کوروت اصلی عالیه ولی همین کوروت شما با موتور هشت سیلندر ۱۱۵ اسب بخار تولید میکرد ام این ۳۱۵ اسب تولید میکنه حالا خودتون بگید که چین داره پیشرفت میکنه یا پسرفت

    موافقم 14
    مخالفم 45
    1. پیمان

      ۱۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (41 ديدگاه)

      کوروت اصلی عالیه چون ۶۰ سال پیش ۱۱۳ اسب داشته، طراحیشم برا اون موقع بوده، این دوست چینی یه کپی زده یه ۱.۵ توربو سوار کرده، خوب یخورده آروم تر کپی میزد حداقل، فکر کن تخت جمشید رو کپی بزنن بعد از اون چراغ چینی قرمزا بزنن توش.
      وگرنه ما نه مالک کوروتیم نه کاری با این دوست چینی داریم

      موافقم 28
      مخالفم 4
      1. Mohammad

        ۱۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (21 ديدگاه)

        خوب پیمان جان من یه مثال برات بیارم که اینقد به حجم موتور اهمیت ندی وقتی سال ۲۰۰۹ s۵۰۰ فیس لیفت جزئی شد موتور بیشترین تغییرو کرد یعنی با همون حجم ۵۵۰۰ سی سی قدرتش از ۳۶۴ اسب به ۳۸۳ اسب بخار رسید خوب بعد ۵ سال که s کلاس w221 اومد به بازار جهانی با موتور ۴۷۰۰ سی سی اومد ولی درسته حجم موتورش کمتر شد اما اینبار دوتا توربو داشت که قدرتش از ۳۸۳ اسب به ۴۵۵ اسب رسید

        موافقم 2
        مخالفم 4
  9. Mohammad

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    خوبه خوب یادمه که تازه ماشین کره ای اومده بود تو دنیا همه میگفتن هیچی نمیشه ولی الان تو دنیا مطرحه همین چینی که شما بهش میگی کپی کار تویه نمایشگاه ۳ تا ماشین خودران برای تسلا ساخته که تو دنیا هنوز نمیتونن ماشین بیشتر از ۵۰۰ کیلومتر برد الکتریکی بسازن این اومده از بی ام و و موستانگ یه کانسپت برقی ساخته اگه کپی کاره بقیه ام برن کپی کنن مثه این

    موافقم 13
    مخالفم 37
    1. سام

      ۱۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (8 ديدگاه)

      بنز چهارتا چیز از نوکیا و چندتا شرکت دیگه زد سریع اومدن شکایت کردن جمعش کردن، برا همین بقیه نمیتونن راحت کپی بزنن

      موافقم 35
      مخالفم 4
  10. Mohammad

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    همین هونگچی یه ماشین ساخته که سطح خودران ۳ است خوب اگه بنز راست میگه بره e کلاس و خودران کنه یا بی ام و بره سری ۳ شو خودران کنه بنز تازه تونسته s کلاس ۲۰۲۱ رو سطح خودران ۲.۵ کنه خوب چین میخواد تا سال ۲۰۲۵ همه ی تاکسی هاش خودران بشنو دیگه راننده نداشته باشن

    موافقم 5
    مخالفم 36
    1. سام

      ۱۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (8 ديدگاه)

      S class 2021 هم لول ۳ رو داره هم ۴، audi a8 اولی بود که لول ۳ رو گرفت، از چینی ها هم چانگان بود که اولین لول ۳ رو برا تولید آماده کرد. نگران e و سری ۳ نباش کم‌کم به اونا هم میرسه، در ضمن قانون کشور به کشور فرق داره برا سطح مجاز خودران.

      موافقم 20
      مخالفم 2
      1. Mohammad

        ۱۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (21 ديدگاه)

        با احترام به نظر شما آقای سام منظور از فرق قانون مجاز لول خودران چیه ینی چین بی قانونه؟

        موافقم 1
        مخالفم 1
  11. Mohammad

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    در ضمن من این حرفا رو نزدم که بگم رو چین غیرت دارم بلکه دارم واقعیتو میگم دیگه خواهش میکنم اینقد تعصبی نباشید با سپاس از اینکه وقت گذاشتید و خوندید

    موافقم 2
    مخالفم 11
    1. سام

      ۱۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (8 ديدگاه)

      منظورم اینه بعضی کشورا خیلی سخت تره مجوزشون بعضی ها راحت تر برا همین تو بعضی کشور ها این ماشین ها خودران سریع تر میتونن وارد بازار بشن.
      کاری به چینی بودنش و چین ندارم اصلا، برا هر جا میخواد باشه فرقی نداره ماشین مهمه، اروپایی هم بود نظر ما همین بود. کلاسیک میزد ولی یه طرح خلاقانه تر نه از رو کوروت. ۸۷هزار تا هم قیمتشه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  12. Mohammad

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    من نمیدونم این چینیا چه هیزم تنی به شما فروختن که اینقد بهشون بدو بیرا میگید مگه شما نمیگید که کوروت اصلی عالیه خوب همین کوروتی که مدل 1953 اومد بازار موتورش ۱۱۵ اسبی بو ولی این کپی به قول شما ۳۱۵ اسبیه شماییکه میگید چین کپی کار و ماشیناش اشغالن خوب همین چین از موستانگ و بی ام و 2002 یه کانسپت برقی ساخته خوب بقیه ام برن کپی و ترکیب کنن مثه این

    موافقم 5
    مخالفم 22
  13. مهرداد كمال

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    با احترام به نظر همه عزیزان
    من که خوشم اومد کاش اینو داشتم شدیدا جذابه

    موافقم 14
    مخالفم 29
  14. سام

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (8 ديدگاه)

    بنز چهارتا چیز از نوکیا و چندتا شرکت دیگه زد سریع اومدن شکایت کردن جمعش کردن، برا همین بقیه نمیتونن راحت کپی بزنن، ریویان چندتا مهندس تسلا رو استخدام کرد تسلا سریع شکایت کرد. چین بزن علی برکت الله

    موافقم 21
    مخالفم 3
  15. ارشیاSVJ

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    گریه دار اونجا که دیفرانسیل جلو ساختنش!!!!?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️??????????????????????????????????????

    موافقم 14
    مخالفم 1
  16. حسین دهمرد

    ۱۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2417 ديدگاه)

    اخه رو چه پلتفرمی ساختن؟ این چینیا یجوری رفتار میکنن انگار الکیه. نوکیا و سونی و اچ تی سی و الجی به گاوشون زایید ولی چینیا مثه نونوایی دارن گوشی میزنن. به همین راحتی. همینجوری هم میشن اقتصاد اول جهان اونوقت تو جهان سوم بهشون میگن پیف پیف بو میده

    موافقم 33
    مخالفم 14
  17. Alireza

    ۱۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (752 ديدگاه)

    راستش طراحیشو اینا که کپی کرده سلیقه ایه اماقیمتش ۸۷ هزار دلار آخه همین الان کوروت صفر ۶۰ هزارتاس رو چه حسابی ایشون ۸۷ هزارتا!!!!

    موافقم 16
    مخالفم 0
  18. ali

    ۱۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (775 ديدگاه)

    به این مدل ماشین ها که بیرون ماشین کلاسیک و قدیمی هست و داخل مدرن کاستوم میگن…بنظرم بدم نشده..این جور ماشینا یه تنوع و جذابیتی به دنیای ماشینا میدن..

    موافقم 1
    مخالفم 10
  19. مانی

    ۱۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    بی‌ کیفیتی حتی تو عکس داد میزنه
    این اشغال رو ۸۷۰۰۰دلار کدوم خری میخره

    موافقم 13
    مخالفم 1
  20. JDM

    ۱۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    گریه داره
    کریه داره

    موافقم 1
    مخالفم 2
  21. JDM

    ۱۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    کپی چینی در برابر اصلش
    مثه مقایسه سپهر خلسه با آیس کیوب میمونه

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا