خودروهای چینی

معرفی شاسی‌بلند الکتریکی Nio ES6 جدید

خودروساز چینی nio از دومین محصول الکتریکی خود که یک شاسی‌بلند الکتریکی میان سایز با نام ES6 می‌باشد پرده برداشته است.


این خودرو که از همان شاخصه‌های مدل بزرگ‌تر ES8 برخوردار است وارد کلاس ارزان‌تری شده و همین کار می‌تواند فروش Nio را افزایش دهد. این خودروساز که معمولاً به عنوان تسلای چینی‌ها شناخته شده ES6 را یک شاسی‌بلند الکتریکی هوشمند، پرفورمنس و کارا معرفی نموده است.


قوای محرکه‌ی این شاسی‌بلند از دو پیشرانه‌ی الکتریکی تشکیل شده که قدرت ۵۳۶ اسب بخاری دارد. مدل پرچم‌دار نیز دارای سیستم چهار چرخ محرک می‌باشد. البته این ترکیب معمولاً در خودروهای الکتریکی دیده نمی‌شود. ES6 دارای پیشرانه‌ی مگنت دائمی کارا PM با خروجی ۲۱۵ اسب بخار و پیشرانه‌ی القای پرفورمنس IM است که خروجی آن به ۳۲۲ اسب بخار می‌رسد.


پیشرانه‌ی اولی مسئول رانندگی روزانه با سرعت‌های پایین بوده درحالی‌که پیشرانه‌ی دوم برای شتاب گیری سریع و سرعت‌های بالا بکار می‌رود. Nio می‌گوید ES6 اولین خودروی الکتریکی است که از پیشرانه‌ی PM و IM استفاده کرده و مدعی است این ترکیب کارا باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش قدرت خودرو می‌شود.


خب صحبت از قدرت شد و باید گفت این شاسی‌بلند تنها در عرض ۴.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است. محدوده حرکتی این خودرو نیز طبق تست‌های NECD برابر با ۵۱۰ کیلومتر است که البته برای مدل مجهز به مجموعه باتری سفارشی ۸۴ کیلووات ساعتی می‌باشد. مدل استاندارد از مجموعه باتری کوچک‌تر ۷۰ کیلووات ساعتی استفاده خواهد کرد.

اگرچه Nio اشاره‌ای به وزن این شاسی‌بلند نداشته اما گفته که بدنه کلاً از آلومینیوم با گرید هوافضا ساخته شده و برخی از قطعات ساختاری شاسی نیز از جنس فیبر کربن هستند.

از نظر طراحی، ES6 شبیه برادر بزرگ‌تر است. این خودرو در مقایسه با ES8 کمی کوتاه‌تر و نازک‌تر بوده و طول و پهنای آن به ترتیب ۴۸۵۰ و ۱۹۶۵ میلی‌متر می‌باشد. فاصله‌ی بین محوری نیز اگرچه ۲۹۰۰ میلی‌متر است اما کاملاً مناسب بوده و اجازه‌ی پیکربندی ۵ و ۷ نفره کابین را می‌دهد.


بخش داخلی خودرو از یک صفحه لمسی بزرگ که دارای هوش مصنوعی NOMI می‌باشد سود می‌برد. غربیلک فرمان D شکل، صندلی‌های اسپورت، پوشش سقف میکرو فیبری و… از جمله شاخصه‌های کابین هستند. به‌صورت سفارشی هم می‌توان کابین و صندلی‌های چرم ناپا را انتخاب کرد.


قیمت Nio ES6 از ۵۱۸۰۰ دلار آغاز می‌شود. البته این قیمت برای مدل دارای باتری کوچک‌تر و تنظیمات دو پیشرانه‌ای ۲۱۴ اسب بخاری اعلام شده است. مدل پرچم‌دار قوی‌تر قیمت حدود ۵۷۶۰۰ دلاری برای نسخه‌ی ۷۰ کیلووات ساعتی و ۶۴۸۵۰ دلاری برای مدل ۸۴ کیلووات ساعتی دارد. اولین نمونه‌های ES6 جدید با آغاز ماه ژوئن ۲۰۱۹ به مشتریان چینی تحویل داده خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۲۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چه جالب کاری به طراحیش ندارم ولی از نظر پیشرانه خیلی چینی ها رشد کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۵ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      مگه از لحاظ طراحی پیشرفت نکردن؟
      ما هم هنوز در تمام زمینه ها تنها مدعی هستیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مزدا

      ۲۵ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      از لحاظ طراحی واقعا خوب هست .جزو معدود خودروهای چینی هست که طراحی جذابی داره.از لحاظ پیشرانه هم واقعا خوب پیش رفتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرشید

        ۲۵ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (58 ديدگاه)

        طراحیه بدنش خیلی خوب و پخته هستش !

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. sina7

    ۲۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (435 ديدگاه)

    جلوش شبیه اوروسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. emad1990

    ۲۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    از معدود شرکت های چینی که مشخصه رو طراحیشون وقت گذاشتن و پشتش فکر بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا