خودروهای چینی

لندویند X2 و این بار کپی از لادا!

شرکت چینی لندویند با معرفی کراس‌اوور X7 که کپی فاحشی از رنجروور اووک بود سروصدای زیادی به پا کرد؛ اما کپی‌کاری‌های این شرکت پایان ندارد و گویا برای کپی کردن صرفاً به سراغ برندهای جهانی نمی‌رود زیرا لندویند اخیراً یکی از محصولات لادا را قربانی جدیدترین کپی‌کاری خود کرده است که این یعنی لندویند برای کپی‌کاری حتی به خودروسازان روسی هم رحم نمی‌کند!

خودروی موردنظر ما در این مطلب کراس‌اووری بنام X2 است که چند ماه پیش در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ معرفی شده و از سه‌ماههٔ دوم سال جاری به بازار چین عرضه شدت است. نمای جلویی این کراس‌اوور چینی کپی تقریباً کاملی از لادا ایکس‌ری است به‌نحوی‌که در این قسمت چراغ‌های جلو و فرم ایکس شکل جلویی با زه‌های کرومی ضخیم دقیقاً از لادا ایکس‌ری کپی شده است.

با توجه به اینکه لندویند در اصل جوینت ونچری میان شرکت‌های چانگان و جیانگ‌لینگ است، کراس‌اوور جدید X2 بر اساس چانگان CS35 ساخته شده و به همین دلیل نمای جانبی آن کاملاً با CS35 یکسان است. پس‌ازاین قسمت که نکتهٔ جدیدی ندارد گذر کرده و به قسمت عقبی می‌پردازیم. برای طراحی این قسمت لندویند لادا ایکس‌ری را رها کرده و به سراغ میتسوبیشی ASX رفته است.

در این قسمت به جهت عدم تغییر قالب‌های تولید بخش جانبی، قسمت کناری چراغ‌های عقب تقریباً با چانگان CS35 یکسان است و صرفاً قسمت میانی آن‌ها که روی درِ صندوق قرار دارد تغییر کرده است. در این قسمت همچنین نوشتهٔ LAND WIND به‌صورت بزرگ بالای جا پلاک کار شده و دیفیوزری نه‌چندان زیبا هم روی سپر عقب تعبیه شده است. ستون C خودرو نیز مانند چانگان CS35 مشکی‌رنگ است اما چیزی که در نمای عقبی X2 واقعاً بد به نظر می‌رسد سر اگزوز کوچک تکی آن است.

لندویند X2 در ابتدا با یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری با ۱۲۳ اسب بخار قدرت به بازار عرضه شده است ولی بعداً برای آن یک واحد ۱.۵ لیتری توربوی ۱۵۰ اسب بخاری هم برای آن ارائه خواهد شد. طول، عرض و ارتفاع این ماشین به ترتیب برابر با ۴.۱۶ متر، ۱.۸۱ متر و ۱.۶۷ متر بود و فاصلهٔ محوری آن نیز ۲.۶۵ متر است. لندویند X2 خودروی ارزان‌قیمتی است به‌نحوی‌که قیمت آن از حدود ۶۵ هزار یوآن (۹۹۰۰ دلار) آغاز شده و به حدود ۸۵ هزار یوآن (۱۲,۹۰۰ دلار) می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (202 ديدگاه)

    از بقل و جلو قشنگه اما پشتش بنظر من خیلی بد ریخته. داخلش هم مثل بقیه چینی خوب در آوردن و مطمئنن کلی هم اپشن روش گذاشتن. به پول ما حدود ۳۸ تومن در میاد (ارزون تر از ۲۰۶)، مهم نیست کپیه یا نه دم چینی ها گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. amin

    ۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    ۴٠ تومن خوبه دیگه خدایی!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. 就哦还能

    ۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (214 ديدگاه)

    این چیه، همینم ایران خودرو و سایپا با این همه سرمایه و امکانات نمیتونن بسازن، فقط بلدن طرحای شخمیشونو بسازن و غالب ما بیچاره ها بکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mehran.Jy

    ۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    این لندویند ته چینی بازیه. جز ایران خودرو و سای پا از همه شرکت ها یچی سوغات برداشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. lawyer hamid

    ۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    ایران خودرو و سایپا تو چیزای دیگه تخصص دارن?
    مثل(( تیغ زدن ملت با حمایت و پشتوانه دولت های محترم))
    ینی کاری کردن که مردم برای خریدن همین ارابه های مرگ گرونشون هم ساعت ها تو صف خرید با جون و دل وایسن و بعد از خرید همین ماشین های کشتار لبخند رضایت رو لباشون سبز شه???
    هیچ کجای دنیا همچین تخصصی رو تو صنعت خودرو و سیستم فروش و بازاریابی شون ندارن
    پس باید تبریک گفت به این دو فرغون ساز???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 就哦还能

      ۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (214 ديدگاه)

      فقط میتونم بگم، لعنت خدا بر این جماعت ملعون

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Behrouz anzali

        ۴ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (128 ديدگاه)

        قربون دهنت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالبه هیچ کدوم از دوستان به خاطر کپی در قیاس با قیمت فحشش نداده
    با این همه کپی در طراحی خوب هزینه طراحی کم میشه ولی من دوست دارم بدونم اینا چجوری قالب ریزی میکنن هزینه ساخت ده هزار دلاری برای این ماشین خیلی کمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مجید سبزواری

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (82 ديدگاه)

    برلیانس بهترینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Amir

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قشنگه اما اگه این ماشین پاین تر از ۱۲۰ میلون دادن به مردم هرجی خاستیم بگین ال نود هم میگفتن با ۱۸ میلیون میدن به مردم انا حالا چی ۸۰ میلیون پولشه .بعدشم تیگو ۵ و۷ اینو میکنه تو جیبش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. نادر

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمیدونید قیمت تمام شده لندویند ایکس 2چنده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا