خودروهای چینی

متهم کردن چین به سرقت تکنولوژی خودروهای الکتریکی!

تنش‌ها بین چین و آمریکا تا حدی فروکش کرده اما هنوز هم موضوعاتی دراین‌باره به چشم می‌خورد. FBI آمریکا اخیراً به خودروسازان هشدار داده که چین به دنبال سرقت تکنولوژی خودروهای الکتریکی آن‌هاست.

مدیر FBI طی کنفرانسی خبری گفته که دولت چین در حال جنگی ادامه‌دار برای عبور از پیشروی اقتصادی و تکنولوژیکی آمریکاست. البته او خاطرنشان ساخته چین این کار را با خلاقیت‌های قانونی انجام نمی‌دهد بلکه به دنبال سرقت رازهای تجاری و یافتن نردبانی اقتصادی برای پیشرفت است.

مدیر ارشد FBI در ادامه اتهام زنی‌های خود گفته است:

ما در حال مشاهده سرقت حقوق مادی و معنوی کمپانی‌های آمریکایی توسط چینی‌ها هستیم تا به این ترتیب هزینه‌های سنگین تحقیق و نوآوری را نپردازند و سپس از آن برای رقابت با کمپانی‌های آمریکایی استفاده کنند.

چین از روش‌های متنوعی برای سرقت تکنولوژی آمریکایی‌ها استفاده می‌کند اما بخش اعظم آن‌ها به فضای سایبری و سرقت تحقیقات مربوط می‌شود. مدیر FBI گفته که این یک مشکل بزرگ است زیرا FBI هم‌اکنون حدود ۱۰۰۰ بازرسی درباره تلاش چین برای سرقت تکنولوژی از شرکت‌های آمریکایی را انجام می‌دهد. او اضافه کرده تحقیق و بازرسی شامل تمامی بخش‌های صنعتی و اقتصادی می‌شود.

بنا به گفته مدیر FBI، تلاش‌های چین در این زمینه شامل همه‌ی کمپانی‌ها از برنج گرفته تا دانه‌های ذرت، نرم‌افزار، توربین‌های بادی و دستگاه‌های پزشکی پیشرفته می‌باشد. او همچنین خاطرنشان ساخته این کشور به دنبال هر چیزی است که با استفاده از آن بتواند مزیت رقابتی به دست آورد و این موارد شامل مواردی همچون اطلاعات قیمت‌گذاری، اسناد استراتژی داخلی و… می‌باشند.

رویترز می‌گوید هشدار مدیر FBI را مرکز امنیت و ضد جاسوسی ملی آمریکا هم تکرار داشته و گفته که اولویت اصلی چینی‌ها سرقت تکنولوژی هواپیمایی و خودروهای الکتریکی است. البته این مورد آخری نباید خیلی سورپرایز کننده باشد زیرا چین بزرگ‌ترین بازار برای خودروهای الکتریکی بوده و شرکت‌های آمریکایی هم بحث خودروهای الکتریکی را خیلی جدی گرفته‌اند.

2014 Tesla Model S 60 Sedan electric

اگرچه پیشگیری از این سرقت‌ها می‌تواند سخت باشد اما مدیر FBI گفته کمپانی‌های آمریکایی باید امنیت خود را بهبود بخشیده و خطوط تأمین را بازنگری کرده و در همکاری با شرکت‌های چینی تجدیدنظر بکنند. FBI گفته است: “اگرچه همکاری با شرکت‌های چینی در شرایط کنونی سودده به نظر می‌رسد اما کمپانی‌های آمریکایی شاید در طولانی‌مدت با از دست دادن حقوق مادی و معنوی خود روبرو شوند.”

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    هر چی که دارن با سرقت اطلاعات از شرکت های غربی بدست آوردن……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سورنا

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    چینه دیگه اونم این راهو یاد گرفته

    کاش ایران هم همینکارو میکرد نه فقد ادعا و توهم بهتر بودن و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    تا بوده همین بوده چیز عجیبی نیست خود امریکایی هام خیلی از تکنولوژی ها و دانشمندای نازی رو دزدیدن تمدن عربی اسلامی هم با دانش و علوم ایرانی ها پا گرفت یکه تازی علمی و نظامی اسپانیا و پرتغال هم انگلیس از بین برد هر امپراطوری تولد شکوفایی و اضمحلالی داره قرار نیست که تا ابد شما اقای دنیا باشید همونطوری که دیگه از امپراطوری و علم ایران و مصر ویونان فقط یه اسم موند و امروز چیز قابل توجهی ندارن که بخوان به بشر تقدیم کنند حالام داره دوباره قدرت و دانش به اسیا برمیگرده و این چرخه تکرار میشه چون نفرات اول رو معمولا غرور میگیره و کم کاری میکنن و دلیل مهمتر اینکه نفرات بعدی برای جلو زدن از نفر اول همه تلاششون رو میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. net

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3059 ديدگاه)

    چین و روسیه و کره شمالی دائم تو کار جاسوسی و مخفیکاری هستند و این ۳ کشور با تمام کشورهای دنیا فرق دارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Saman

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (181 ديدگاه)

    چینیها دزد تکنولوژی و دانش کشورهای پیشرفته هستن و در عوض با خوردن ات و اشغالهائی چون سوپ خفاش ویروس کرونا را تقدیم بشریت کردن…والا خیلی عجیبه بیماری کرونا رو چینیها بوجود آوردن و امریکای بیچاره بدنبال واکسنش هست!! خیلی سخته آموزش انسانیت به چینیها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (64 ديدگاه)

      یک میلیارد کمونیست چینی همه رو کردن مچل خودشون.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سورنا

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      اونا هم به کله پاچه میگن آشغال :)

      چقدر خوبه به فرهنگ یه کشور احترام بزاریم نه ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Khosrow

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    دزد خودتی بی ادب / چین به زودی سرویست میکنه / چقدر ور میزنی بابا / دوره ت به سر اومده / حداقل عزت نداشته-تو حفظ کن بی تربیت ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Farzad

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    چینی ها دیگه گندشو درآوردن اون از کپی کاری ها و اسکی رفتناشون ، اینم از این : بکشید بیرون از دنیا دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    یعنی با حرفای دوستان فهمیدم امیدی به اصلاح فرهنگ و منطق ما نیست چینیا عرضه داشتن کشورشون رو ساختن حالا شما بهشون بد وبیراه بگید اما اونا با تعامل با دنیا کشورشون رو از مخروبه به ابرقدرت رسوندن در حالی که تنها هنر شما خلق جک و دشنام های جدید بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. kian

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    یا تو قضیه گانگنام استایل ندیدین چطور این سفیدپوستای نژادپرست ریخته بودن مغازه های هرچی اسیایی تبار بود رو خراب میکردن/؟ بدبختی اینه تو ایران این چیزا رو نمیگن.
    راستی فکر نکنین چون تو پوستت سفیده پس با اینا یکی هستی . منظور از سفید پوست سفید مثلا ایرلندی و المانیه. چشماتم باید ابی باشه. نه اینکه چون کرم میزنی صابون میزنی پوستت سفیده.
    اشتباه نگیر. عربهای لبنانی و سوری سفیدترن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. هادی

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (458 ديدگاه)

    تسلا موتورش از چین میگیره همون که ۱۰۰۰ کیلومتر میره همینجا خبرش گذاشت بدبختا نمیتونن پیشرفت یه کشور ببینن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا