خودروهای چینیفورد

همکاری فورد با زوتی برای ساخت خودروهای الکتریکی

فورد توافقنامه‌ای جوینت ونچری با خودروساز چینی زوتی عقد نمود که طی آن با تشکیل کمپانی زوتی فورد اتومبیل، خودروهای الکتریکی مخصوص بازار چین ساخته خواهد شد.

فورد در بیانیه‌ای اعلام کرد که تأییدیه دولتی این توافقنامه در حال صدور بوده و جوینت ونچر جدید مسئول طراحی، ساخت، بازاریابی و توزیع محصولات الکتریکی در چین بوده و در عین حال میزان سرمایه‌گذاری در آن به حدود ۷۵۶ میلیون دلار می‌رسد.

هنوز چارچوب زمانی موردنظر برای تولید این خودروهای الکتریکی اعلام نشده اما شرکت مشترک مذکور بخش مهمی از تعهد فورد برای فروش ۷۰ درصدی محصولات خود با قوای محرکه الکتریکی شده تا سال ۲۰۲۵ خواهد بود.


زوتی و فورد به عنوان بخشی از همکاری جوینت ونچر خود مرکز تحقیق و توسعه جدیدی را در تأسیسات ژجیانگ تأسیس خواهند کرد و شبکه فروش و سرویس خود را راه‌اندازی خواهند کرد.

معاون گروه فورد و مدیر بخش آسیا-اقیانوسیه فورد می‌گوید:

ما از امضای این توافقنامه جویت ونچر با زوتی و شکل‌گیری سومین کمپانی خودروسازی جوینت ونچر در چین بسیار خرسندیم.

او ادامه می‌دهد:

کمپانی فورد و زوتی که هنوز منتظر تأییدیه دولتی هستند خانواده کاملاً جدیدی از خودروهای الکتریکی کوچکی را معرفی خواهند کرد. ما راه‌حل‌های حمل‌ونقل خلاقانه و ارتباطی را برای نسل جدیدی از مشتریان جوان چینی فراهم خواهیم کرد.


شاید اکثر شما با کمپانی زوتی آشنا شده باشید. این خودروساز چینی به خاطر خودروی SR8 خود که یک کپی مو به مو از پورشه ماکان می‌باشد شناخته شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. شاهین یزدین

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    با بزرگان صنعت خودرو سازی هر شرکتی همکاری کنه بدون شک پیشرفت می کنه این غیرقابل انکاره و این کاری هست که چین به خاطر سیاست گذاری های درست اقتصادی و سیاسی داره بهش میرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    یه شرکتی که ما بهش میخندیدیم و بهش توهین میکنیم به خاطر سبک طراحیش میتونه با فورد جوین بشه ما که نه کپی میکنیم تازه بازارمونم انحصاریه حتی با رنو و پژو و حتی همین زوتی جوین نمیشیم
    همین اس سیصدم الان تولیدش کم شده تو سایپا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. me84

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    “”شاید اکثر شما با کمپانی زوتی آشنا شده باشید. این خودروساز چینی به خاطر خودروی SR8 خود که یک کپی مو به مو از پورشه ماکان می‌باشد شناخته شده است.””
    متاسفانه روش آشنایی ما با این برند اینطوری نبوده.
    ما با موجودی بنام آریو Z300 مونتاژی فرغون سازی سایپا با این برند آشنا شدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ahmad

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    چقد این حرکت فورد منو یاد قضیه پژو و ایرانخودرو انداخت!
    فورد با کپی کار و دزد ترین شرکت خودروسازی دنیا شریک و همسفره شد! (هیچ شرکتی به اندازه زوتی طراحی خودروسازی های معروفو سرقت نکرده)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا