خودروهای چینی

پیکاپ هوانگای N7، یک شورلت سیلورادوی چینی!

خودروسازان چینی از دیرباز به کپی کردن از برندهای معتبر جهانی شهرت داشته‌اند که البته طی سال‌های گذشته این موضوع بسیار کمتر شده و اکثر برندهای شناخته‌شدهٔ چینی به زبان طراحی خاص خود رسیده‌اند اما در بین آن‌ها هنوز هم شرکت‌هایی پیدا می‌شوند که همچنان پیرو مکتب کپی‌کاری هستند! جدیدترین مصداق این موضوع را می‌توان در پیکاپ Huanghai N7 ساخت شرکت SG Automotive مشاهده کرد. این پیکاپ را می‌توان یک شورلت سیلورادوی چینی دانست البته فقط در ظاهر!

شرکت Liaoning Shu Guang Automotive Group که به‌صورت مخفف SG Auto نامیده می‌شود، در سال ۱۹۸۴ تأسیس شد و فعالیت اصلی آن در زمینهٔ تولید خودروهای تجاری و قطعات آن‌ها است. این شرکت دو برند چینی مشهور Huanghai Auto و Shuguang Axle را در اختیار دارد که هوانگای عمدتاً روی ساخت اتوبوس، پیکاپ و کامیون تمرکز دارد. هوانگای N7 یکی از جدیدترین پیکاپ‌های ساخت SG Auto است. این خودرو در نمای جلو شباهت بسیار زیادی به نسل قبلی شورلت سیلورادو دارد اما در عقب شباهتی با پیکاپ‌های شورلت به چشم نمی‌خورد و در این نما بیشتر نسل قبلی فورد F150 را به یاد می‌آورد.

برای این پیکاپ دو پیشرانهٔ مختلف چهار سیلندر بنزینی و دیزلی در نظر گرفته شده است. موتور بنزینی از نوع ۲.۴ لیتری با ۲۱۸ اسب بخار قدرت است و موتور دیزلی ۲.۵ لیتری با ۱۳۰ اسب بخار قدرت است. گشتاور هردو موتور اما یکسان و برابر با ۳۲۰ نیوتن متر است. برای انتقال نیروی این موتورها هم گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ AMT قابل انتخاب است. هوانگای N7 در دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل با کنترل الکترونیکی هوشمند عرضه می‌شود. علاوه بر این، برای کسانی که خواهان توانایی‌های آفرود بیشتری هستند، قفل دیفرانسیل هم قابل سفارش است.

این پیکاپ جدید چینی به‌صورت استاندارد به پنجره‌های برقی، ترمز ABS و EBD، رادار دنده‌عقب، مه شکن‌های جلو، نمایشگر مرکزی با GPS، صندلی‌های چرمی، غربیلک فرمان چرمی و رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی با لاستیک‌های ۲۶۵ مجهز است و آپشن‌هایی مثل گرم‌کن آینه‌های جانبی، کروز کنترل، سیستم پایش باد تایرها، گرم‌کن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی هشت جهتهٔ صندلی راننده، استارت دکمه‌ای، چرخ زاپاس با رینگ آلیاژی، سنسور پارک جلو و آینه‌های جانبی تاشو برقی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

هوانگای N7 در سه ترکیب مختلف ارائه می‌شود که در کنار موتورهای دیزلی و بنزینی، گیربکس‌های دستی و اتوماتیک و انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل، مجموعاً در ۱۸ مدل گوناگون قابل انتخاب است. این پیکاپ چینی ۵,۶۸۵ میلی‌متر طول، ۱,۹۵۰ میلی‌متر عرض و ۱,۸۶۵ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن ۳,۴۰۵ میلی‌متر است. قیمت N7 در چین از ۱۱۷,۸۰۰ یوآن (۱۷,۰۰۰ دلار) آغاز شده و در بالاترین مدل به ۱۷۳,۸۰۰ یوآن (۲۵,۳۰۰ دلار) می‌رسد.

 

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Mad.z.Max

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    تو مایه های حرکت یه شرکتی که ما نمیشناسیمش و پیک آپ ارس۲ رو روانه یه کشوری کرده شده! اون ارس که لندکروز سری 70 با جلوپنجره ماهیندرا بود، اینم معلوم نیس چی چیه با فیس سیلورادو.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. هادی نجفی

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (48 ديدگاه)

      جالب هم اینجاست اون نفر بر خیلی بزرگ چراغ های جلوش مربوط به مزدا کارا هست
      https://www.instagram.com/p/B1I7SvqniK6/

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mad.z.Max

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        راست میگیااا، خودشه! چراغ کارا روشه!
        دیگه ببین فنیش چیه! که رو ندارن مشخصات منتشر کنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Malt hill

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    برخلاف شاسی بلند های جدید و خوبی که جیلی ،ام جی و هاوال میسازه.وانت سازهاشون مالی نیستن.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. مهراد

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (755 ديدگاه)

    برو بابا ، هی هرچی میشه میگید کپی کپی
    اگر این کپیه پس حتما خودروهای مثلاً نظامیه ارس و اونیکی نمی‌دونم چی چی هم کپیه ؟؟؟؟ نکنه واقعا میخوای بگی کپیه ؟؟ ?? برو تو اتاقت و به فکر بدی که کردی فکر کن
    مرسی ، أَه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ford

    ۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (68 ديدگاه)

    سلام دوستان این برند یکی از برندای خوب چینی مثل هاوال hongqi baic هست و خودروهای قدرتمند میسازه و از بهتریت قطعات استفاده میکنه و کلی برند خوب چینی هست که بچاز موتور های v8 و v12 استفاده میکنن که فقط فقط برای بازار روسیه امریکاست دومن هم کسی که چیزی نمیدونه نظر علکی یا بد بیراه نگه شرکت های چین مثل مثل شرکت های ایرانی نیستن با کل شرکت های بزرگ دنیا شراکت دارن مثل فورد دوج شورولت تویوتا فیات بنز بی ام و پژو رنو نیسان ….. و خیلی دیگه وقتی یه خودرویی با مشخصات بدنه موتوری کاملا یک سان یا بدنه کپی یا موتور کپی دیدید اینا شراکتی کار میکنن دو شرکت توافق میکنن و پلتفرم میدن به شرکت های دیگه و چین هم الان شاسی بلند خیلی غول قوی زده که به هیچ وجه قابل مقایسه با برندای اشغال کره مثل کیا هیوندا نیست مثل سانتافه موهاوی سورنتو که خودروهای چینی مثل بایک شراکت با بنز داره و دقیقا از موتور گیربکس بدنه بنز استفاده کرده سیستم چهار چرخ محرک 4matic بنز موتور v8 بنز و اتاق بنز که از لحاظ قدرت موتور دو برابر لندکروز قدرت داره و خودرویی مثل hongqi ls5 این هم همین صورت از چیزایی که گفتن استفاده کرده که برای بازار امریکا روسیه استرالیا … هست یا هاوال h9 از بهترین قطعه سازان دنیا گیربکس zf المان فقط میخوام بگم یه عده عقده ای نشستن میگن کپی کاری فلان بساله کاری نداره نه باید بگم 99درصد تولید خودروشان برای بازار خارج هست و تاجر های ما میرن جنس درجه ده سفارش میدن میارن عزیزی که میگیکپی هست کار نداره خوب شما هم شروع به ساختش کن ولی کسایی که مسخره بازی پیشه کردن و با حرفای چینی اشغاله به درد نمیخوره حتی یه سیم مفتول نمیتونن بسازن چه برسه به خودرو و اژن ادما فقط باعث عقب افتادگی خودشون ملتشون میشن و گرنه کره ایران صنعت خودرو با هم شروع کردن هنوز ایران پراید میزنه حالا اونا چی با مسخره بازی هیچ چیزیدرست نمیشه فقط برا یه عده عقده شد که دستش نمیرسه بیاد پشتتش حرف حدیث در بیاره و گرنه چیز ید بزرگترین کشور ها نمیخرن و این برند ها از قدرت استقامت طول عمر بالا برخوردارن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا