خودروهای چینی

کارمانیا EK1 و سودای اولین خودروی الکتریکی بازار ایران

شرکت کارمانیا که خود را با محصولات BYD در ایران معروف کرد این بار پروژه‌ای جدید را با هدف تبدیل شدن به نخستین خودروساز الکتریکی کشور آغاز کرده است. خودروی EK1 به‌عنوان اولین خودروی تمام الکتریکی کشور، قرار است از بهار سال ۱۴۰۰ وارد جاده‌های کشور شود.

کارمانیا EK1

معرفی

کارمانیا EK1 درواقع محصولی از شرکت چینی سودا با نام SA10 است. یک شرکت تازه کار و ناشناخته که تازه در سال ۲۰۱۹ تولید خودرو را آغاز کرده است. البته سابقه تأسیس این شرکت به یک دهه قبل برمی‌گردد. اینکه چرا خودروسازان کشورمان به سراغ مهجورترین و ناشناخته‌ترین برندها می‌روند نیز جای سؤال دارد.

سودا SA01 به‌عنوان خودرویی الکتریکی و بسیار ارزان‌قیمت حتی وارد بازار اروپا هم شده است. این خودرو با احتساب یارانه‌های دولتی با قیمت ۱۰۳۹۰ یورو در آلمان به فروش می‌رسد که قیمتی بسیار اغواگر برای یک خودروی الکتریکی نو است.

طراحی

طراحی EK1 عجیب به نظر می‌رسد. نه از بابت اینکه خودرویی معمولی و ارزان قیمت به چشم می‌آید یا اینکه متمایز و منحصربه‌فرد نیست. درواقع این خودرو الکتریکی بودن خود را جار نمی‌زند. نمای جلو و عقب شامل چراغ‌ها، جلوپنجره، سپر جلو و درب موتور روان و قابل پذیرش‌اند اما بدترین قسمت، ستون‌های دو قسمتی A می‌باشند که انگار از یک خودروی MPV به این سدان چسبانده شده‌اند و علاوه بر اینکه در چنین کلاسی مرسوم نیستند، باعث افزایش نقاط کور و محدودیت دید هم می‌شوند. نمای پشتی هم باریک و بلند بوده و انگار یک صندوق را اجباراً به یه هاچ‌بک اضافه کرده‌اند.

برای شارژ باید قسمت میانی جلوپنجره را باز نمایید که تقریباً محلی ایده آل محسوب می‌شود. ابعاد خودرو هم کاملاً جمع و جور بوده و با طول ۴۴۱ و عرض ۱۷۳ و فاصله بین دو محور ۲۵۰ سانتی‌متری خود، توقع بالایی برای فضای داخلی جادار به جا نمی‌گذارد.

کابین

طراحی داخلی تحت تأثیر دو نمایشگر دیجیتالی یکی در پشت آمپر و یکی هم در کنسول میانی قرار دارد. استفاده از یک دسته دنده بلند غیر مرسوم برای خودروهای برقی، رنگ تیره کابین و پلاستیک‌های کم کیفیت از نکات منفی کابین این خودرو هستند. برای افراد بلندقد نیز کمبود فضای سر و زانو محسوس خواهد بود.

مشخصات فنی

پیشرانه الکتریکی این خودرو ۸۰ کیلووات یا ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که به‌طور مستقیم به محور و چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. هرچند شتاب این مدل اعلام نشده اما بیشینه سرعت آن تنها ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. در مورد پلتفرم این خودرو اطلاعات دقیقی موجود نیست.

کارمانیا EK1

ایمنی

تست‌های ایمنی این خودرو در اروپا خجالت‌آور و فاجعه‌بار عنوان شده‌اند. نداشتن امکانات ایمنی به‌روز، عدم موفقیت در تست کلاسیک تعادل با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت، خط ترمز طولانی ۴۲ متری برای ترمزگیری از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، صدمه جدی سرنشینان در تصادف با سرعت ۶۴ کیلومتر و دفرمه شدن خطرناک ستون‌ها و سقف و عدم باز شدن درب‌ها بعد از تصادف باعث شده تا ایمنی این خودرو را حداقل ۲۰ سال عقب‌تر از وضعیت فعلی بدانند. برخی رسانه‌های آلمانی از قانون‌گذاران برای ایجاد شکاف قانونی که منجر به واردات چنین خودرویی به اروپا شده انتقاد کرده‌اند.

باتری‌های این خودرو از نوع نیکل کبالت منگنز و با ظرفیت ۴۴.۵ کیلووات ساعت می‌باشد که بنا به ادعای تولیدکننده قابلیت ۲۳۰۰ بار شارژ و یا حدود ۷۰۰ هزار کیلومتر عمر مفید را دارد. هر بار شارژ باتری با شارژرهای خانگی ۱۶ آمپری بین ۶ تا ۸ ساعت زمان نیاز دارد درحالی‌که با شارژرهای سریع سه فاز ۳۸۰ ولتی، این زمان تنها ۴۵ تا ۶۰ دقیقه خواهد بود.

کارمانیا برد این خودرو را در جاده ۳۷۰ کیلومتر و در شهر ۳۰۵ کیلومتر اعلام کرده است که منطقی و خوب به نظر مکی رسد. درحالی‌که رسانه‌های آلمانی در تست این مدل برد ۲۰۰ کیلومتری و زمان شارژ بسیار طولانی را از نکات منفی آن ذکر کرده‌اند. (منبع: ADAC)

به گفته کارمانیا، این خودروی برقی نسبت به یک خودروی بنزینی مشابه تا ۹۴ درصد هزینه کمتری دارد. کارمانیا همچنین این خودرو را به مدت ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی می‌نماید درحالی‌که گارانتی باتری آن ۸ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر می‌باشد.

تجهیزات و امکانات

کارمانیا برای این خودرو فهرستی مختصر از تجهیزات را ارائه کرده است. فرمان برقی، دوربین عقب، سیستم اطلاعات و سرگرمی لمسی همراه با GPS، دو ایربگ، سنسورهای پارک و تهویه مطبوع دستی از مهمترین تجهیزات EK1 می‌باشند.

قیمت و رقبا

قیمت سودا SA01 از ۱۷۲۰۰ تا ۱۸ هزار دلار اعلام شده و البته همان‌گونه که گفتیم، قیمت آن با اعمال مشوق‌های مالیاتی در اروپا حدود ۱۰ هزار یورو است. اینکه این خودرو در بازار ایران چگونه قیمت‌گذاری می‌شود می‌تواند تأثیر بالایی روی موفقیت آن بگذارد. درواقع تنها نکته مثبت آن برای خریداران آن، قیمت مناسب آن است که اگر در ایران نادیده گرفته شود، باعث شکست آن خواهد شد.

کارمانیا EK1 فعلاً رقیبی در بازار ایران روبروی خود نمی‌بیند اما در صورت ورود سایر بازیگران به این عرصه، راه دشواری پیش رو خواهد داشت. به‌عنوان مثال خودروی تارا، ظاهراً با یک نسخه الکتریکی نیز ارائه می‌شود. البته توصیه می‌کنیم که سایر مونتاژکاران عزیز در انتخاب خودروی الکتریکی برای سبد تولیدات خود، دقت بیشتری مبذول نمایند.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. ツSAMURAIツ

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    تو ایران که هیچ جایگاه شارژی نیست این ماشین به چه دردی میخوره ؟
    فقط ۱۳۰ تا میره ???
    خدا کنه مثل هیوندای کنا آتیش نگیره

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. AMIR-REZA

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (333 ديدگاه)

      در حال حاضر یک ایستگاه شارژ در مشهد و یکی در تهرا توسط مپنا تاسیس شده ولی واقعا عددی نیست…..
      ولی به نظرم این ماشین شکست میخوره…..

      موافقم 15
      مخالفم 1
      1. داود

        ۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (201 ديدگاه)

        نه قیافه داره نه امنیت حداقل یکیشو داشت میشد تحمل کرد

        موافقم 12
        مخالفم 1
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (10203 ديدگاه)

        شکست که میخوره قطعاً !
        اما باور کنید ایران تنها کشور عجیبی در اَمر خرید خودرو هست که هرچیزی پیش‌فروش میکنند و عرضه میکنند ، میخرند و استفاده میکنند و این نشون میده مردم ایران خیلی ریسک بالایی هنگام خرید کالا دارند که بیشتر از فقر ندانستن و نشناختن و سریع اعتماد کردن میاد که پول خودشون را ریسک میکنند !!!

        کلاً زندگی‌ها اکثر جامعه‌ی ایرانی‌ها همیشه همین مدلی بوده ، عشقی مدرسه میره ، عشقی تائین‌رشته میکنه ، عشقی فارق‌التحصیل میشه ، عشقی سربازی میره و عشقی ازدواج و عشقی فرزندآوری و بیچاره فرزند و عشقی طلاق و به عشقی از سکوت و نااُمیدی میرسه و زندگی را هنگامی میفهمه که دیگه دیر شده و عمر گذشته ، چون ایران پُر هست از خانواده‌هایی که همیشه ریسک کردند اما فکر نکردند ، و هنگامی که به چاله می‌افتند ، تازه دنبال چه کنم چه کنم میاُفتند ، خرید عشقی و اجباری خودرو و بازار خودرو خودش یک دنیا حرف پشتش هست !

        مطمئناً اگر از یک برند خوشنام بود ، ارزش خرید بالایی داشت ، حتی اگر جایگاه برق زیادی نباشه چون باید از یه جایی شروع کنیم دیگر ، اما با این خودرو و این سطح خدمات ، خریدش دیوانگی تمام به حساب میاد اما هستند دیوانه‌ها ، زیاد هم هستند !!!

        موافقم 9
        مخالفم 1
        1. پرویز

          ۸ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2 ديدگاه)

          به خدا همش تقصیر خود مردمه. طرف پراید داره ۲تای دیگه خریده. اشناهامونه.
          بارها گفتم سهام نخرین. به جز پدر من همه خریدن. حداقل ترینش ۳۰ میلیون خریدن .طرف اپارتمانی که توش بوده رو فروخته. به همشون گفتم نخرین.
          پدر من نخرید چون تا دعوا باهاش پیش رفتم. گفتم اگه اونا سود کردن من پرایدمو میفروشم پولشو میدم به جا سود.

          الانم که ماشینای دپو شده رو حتی با قسط رد میکنن.

          موافقم 5
          مخالفم 0
      3. Moein

        ۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (83 ديدگاه)

        به نظر من که اصلا شکست نمیخوره
        ما همیشه یه گندی میزنیم
        خدایی مردممون رو نمیشناسی

        سال بعد خواهیم دید(البته شاید یه 3.4 سالی طول بکشه تا همه باهاش آشنا بشن) که چطور با این ماشین مثه تایکان سوارا رژه میریم و پزش رو میدیم

        ببین چی بود که اروپا نتونسته جلوی ورودشو بگیره
        خدایا کمک ?????

        موافقم 4
        مخالفم 0
    2. یانکی

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      لاکی کولاکی رو میمونه

      موافقم 8
      مخالفم 0
    3. فورد

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (856 ديدگاه)

      ایران سکوی پرتاپ خودرو های بی هویت چینی

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. M.hashemi

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        قبل از ایران به آلمان صادر شده

        موافقم 1
        مخالفم 0
    4. فردینالد پورشه (me سابق)

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (314 ديدگاه)

      از همه مهمتر اینه که تو ایران برق ۳ فاز کجا بود!
      تاحالا با ولتمتر ولتاژ برق شهرتون رو اندازه گرفتید؟
      زمانی که من ایران بودم هیچوقت بیشتر ۱۸۰ و ۱۹۰ ولت رو شبکه جریان ندیدم
      برق ۳ فاز صنعتی از اونم افتضاح تر بود
      کاملا مشکل نوسان فرکانس داره
      شارژر ماشین فقط ۴ درصد نوسان فرکانس رو تحمل میکنه یعنی بین ۴۸ هرتز تا ۵۲ هرتز
      ازون بیشتر مدار پروتکتش فعال میشه
      برق ۳ فاز شهری که خیلی کم داشتیم تو ایران ،صنعتی ها رو هم یادمه همیشه با نوسانش مشکل داشتیم
      الان که مشکل خاموشی دارین که بدتر دیگه
      نه تنها جایگاه شارژ وجود نداره بلکه شارژر خونگی رو هم باید فراموش کنید

      موافقم 3
      مخالفم 5
      1. mohsen.g

        ۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (180 ديدگاه)

        نمی دونم مدرک تحصیلی شما چیه؟! ولی برق تخصص منه و 20 ساله که تو صنایع مختلف کار برق انجام میدم… برق ایران فرکانس اش 50 هرتزه و نوسان بسیار جزیی اونم به خاطر شبکه انتقال تو فرکانس داریم… چون اساسا ژنراتورها جریان 50 هرتز تولید میکنند و همه ژنراتورها چه بخاری، گازی، دیزلی و آبی ساخت کمپانیهای معتبر جهان هستند… برق سه فاز ایران اکثرا رو 400 ولته… تکفاز هم بین 210 تا 230 است… نوع سیم کشی داخل ساختمانها باعث کاهش ولتاژ برق رو مصرف کننده میشند وگرنه شما رو تیر چراغ برق فرکانس 50 هرتز و ولتاژی بیشتر از 220 یا 380 دارید… نه در ایران بلکه در اکثر نقاط جهان.

        موافقم 5
        مخالفم 0
    5. مشتری بخت برگشته

      ۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ❌❌❌ لطفا از این شرکت کلاش و کلاهبردار کارمانیای چیزی نخرید
      کارمانیا هنوز در سال 1400 تکلیف مشتریان بدبختی
      که در سال 1396 بهش پول دادن رو مشخص نکرده
      .
      ❌تحقیق کنید
      .
      ❌افرادی که در پیش فروش BYD S7 در 6 آذرماه 96 پول دادن هنوز نه تنها ماشینی دریافت نکردن
      بلکه حتی جایگزین هم دریافت نکردن
      حتی تبدیل به ماشین دیگه هم بهشون پیشنهاد نشده
      حتی پولشون رو هم پس ندادن
      و
      کارمانیا هیچ تعهدی به مشتری نداره
      .
      ❌❌❌بعد از دوسال در سال98 گفتن جک جی4 یا جک اس3 بگیرید که اکثر افراد اعتراض کردن چون دیگه میشدن مشتری کرمان موتور و با این ترفند مشمول دستور وزارت صمت نمیشدن که باید ماشین رو تا دیماه97 براساس قیمت روز در سال97 دریافت میکردن
      و
      ❌کارمانیا میخاست با ارسال مشتریان خودش در صف مشتریان جدید کرمان موتور ،ماشین کرمان موتور رو با قیمت گزاف چند برابر شده بهشون بده نه قیمت زمان ثبت نام و تعهد مرداد97

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Ali

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    تا وقتی با قیمتی نیاد که عامه مردم بتونن بخرنش این ماشین هیچ ارزش و تاثیری نمیتونه داشته باشه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  3. $ÃЪŦÏЛ$

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    جمعش کنین این آشغالا رو….
    این چیه آخه،استلار پست قبلی از این قشنگتره…
    قدرت ۸۰تا،گشتاور ۲۴۰؟اونوقت با این وزن کم ۱۳۰تا میره!!؟!؟!؟صد رحمت به وسپا…
    ابعادش که عین تیباست،لاستیکش که عین قوطی کبریته….
    چی؟شرکتش مال ۲۰۱۹ست؟؟!!؟!اما همچین ماشینی داره؟!؟؟!؟!این که مال دوره بنز کپله…
    بعدشم،توی ایران کجاش ایستگاه شارژ داره؟؟گرفتین مارو؟
    اونوقت بعضیا از کره یا ژاپن خورده میگیرن، یه نگاه به این بندازید تا متوجه گند بودن چین و چینی بشید،دیگه هم نگید همه رو میبلعن!!
    اول *** کارمانیا که همچین چرندی رو برای مونتاژ قبول می‌کنه و دوم خاک تو سر سودا و چین با این ماشیناشون….
    یه تست تصادف فیک با سرعت ۵۶ کیلومتر هم گذاشتن که بگن آها…ماشین از این ایمن تر؟؟دیگه چی میخوای ایرانی؟ برو یه چک ۱میلیاردی بکش حالشو ببر، اونوقت کارگر بیچاره هر روز باید بیاد تا یه جاشو تعمیر کنه….
    چه بلایی سر مملکتمون آوردن این مسئولین *****

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. Ramin

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      اقای آبتین…

      ما 2 مدل محصول داریم محصول خوب و با کیفیت و محصول بد و بی کیفیت

      خب این از اون بد هاس…

      همه ماشین های چینی بد نیستن… ماشا الله اینقدر خودرو های بد چینی وارد ایران شده همه میگیم بده. یکیش همینه. آدم حالش به هم میخوره…

      جک s7 قیمتش تو ایران حدود 1 میلیارده… قیمتش به دلار تقریبا هم اندازه اینه…

      این ماشین خب عمرا 18 هزار دلار ارزش داشته باشه… ( همین ماشین برقی هه که قیمتش 18 هزار دلاره و احتمالا احتمالا 1 میلیارد قیمت بخوره)

      موضوع اصلی اینه ماشین های چینی بد وارد ایران میکنه…

      الان مثالش کشور های عربستان و قطر و امارات هست…

      اون ها هم ماشین های چینی وارد میکنن… اما خوب…

      ایران چینی های زمخت وارد میکنه…

      این همه محصول چینی خوب خوب داریم…
      چرا حالا اینارو وارد میکنن… ????

      پدال بزار کامنتم منتشر بشه… با سپاس….

      موافقم 0
      مخالفم 6
    2. AMIR-REZA

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (333 ديدگاه)

      دوست عزیز این از آشغال ترین های چینه وگرنه خودرساز های معتبر چین ماشین های بسیار بهتری میسازن….
      مثلا بی وای دی خودروی برقی داره که حدود 500 اسب داره!!
      وقتی از صنعت خودروسازی چین تعریف میکنن از اینجور برند ها (برند که چه عرض کنم تو یه کارگاه 3*4 طراحی شده گویا) تعریف نمیکنن بلکه از خودروسازان پیشرو و معتبر چین دفاع میشه…..

      موافقم 2
      مخالفم 1
    3. AMIR-REZA

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (333 ديدگاه)

      در مورد ایستگاه شارژ هم اگر کمی تحقیق کنید متوجه میشید یک که یکی در کنار برج میلاد وجود داره و یکی هم به تازگی در مشهد رونمایی شده که البته دو تا ایستگاه اصلا پاسخگو و قابل دفاع نیست و امیدوارم این روند سریعتر ادامه پیدا کنه ولی به طور کلی برای دادن اطلاعات بیشتر گفتم….

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. $ÃЪŦÏЛ$

        ۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        رامین دوم وارد میشود….

        موافقم 1
        مخالفم 4
      2. $ÃЪŦÏЛ$

        ۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        توام شدی اونی که میگه هونگچی از رولزرویس بهتره!یا میگه بی وای دی از لامبورگینی سریعتره!!یا اونی یا….
        درضمن،آخه یه ایستگاه شارژ اونم تو برج میلاد به چه درد این ماشین میخوره؟نکنه تنها جایی که میره ایستگاه شارژ برج میلاده؟!؟????

        موافقم 3
        مخالفم 3
  4. محمدرضا

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (54 ديدگاه)

    تابوتی جدید برای مردم ایران

    موافقم 6
    مخالفم 0
  5. زیزیگولو

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    حیف پول که آدم بده بهای ماشین چینی

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Benz

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      یه سوال از دوستان : وقتی ظرفیت باطری خودرو پر بشه خود اتصال برق قطع میشه یا نه باید از نشانگر خودرو نگاه کرد و خودت برقو بکشی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیزیگولو

        ۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4800 ديدگاه)

        درست نمیدونم ولی به گمونم مثل گوشی موبایل وقتی شارژ باطری پر بشه و ۱۰۰ درصد بشه بطور خوکار اتصال قطع میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Ramin

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    کدوم آدم عاقلی چنین چیز مسخره ای وارد میکنه ؟؟؟

    اونم تو ایران….

    اصلا ایران جایگاه شارژ داره ؟؟؟؟؟

    ایران تو بنزنیش گیر کرده…. بعد یه سری دانشمند میرن خودرو برقی وارد میکنن ??

    قیمتشم 18 هزار دلاره…… ???

    میزان پیمایش هم معلوم نیست….

    این همه ماشین خوب چینی داریم با 18 هزار دلار میشه وارد کرد…

    اینم شد ماشین…

    بعد دوستان میگن چینی ها آشغال هستن…

    چرا… چون جنس های آشغال وارد ایران میشه… ???

    جنس های خوب اگه وارد بشه هیچ وقت چینی بد نمیشه….

    پدال بزار کامنتم منتشر بشه… ?? با سپاس…

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. حسین

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      اصلا خودرو برقی برای ما خوب نیست!
      چون در تامین ربقش مشکل داریم!
      خودرو هیبریدی که موتور درون سوزش گازسوز باشه خیلی بهتره برای ما که جایگاه شارژ خودرو برقی را نداریم!
      البته درون بعضی مکان ها خودروهای برقی هست که مردم را رایگان جابجا میکنه ، اینو میشه اونجا استفاده کرد!

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. Farzad

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      میشه انقد ماشین های چینی رو توجیه نکنی ؟
      ستاد تبلیغات که نیستی ، یکم ذهنتو باز کن .

      موافقم 4
      مخالفم 0
    3. $ÃЪŦÏЛ$

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      میدونی چرا آشغاله این سودا؟چون جراحی پلاستیک نکرده!!وگرنه یه ماشینایی مثل هونگچی یا هنگچی و هر کوفت و زهرمار دیگه ای همشون رفتن پیش دکتر لیفت صورت،عمل زیبایی،تزریق لب،تتو و جراحی پلاستیک و خیلی از این هارو انجام دادن تا حداقل شبیه مدلای خارجی دربیان!!وگرنه زیر پوست همشون یه چرندی مثل اینه…

      موافقم 3
      مخالفم 3
    4. Moein

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (83 ديدگاه)

      این مسئولین هم مثه شما فک میکنن میگن چینیا خوبن…
      بعد میان وارد کنن میبینن عههه نمیشه که…
      بعد میگن حالا یه چیزی بیاریم ببینیم چی میشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. Amir

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (13 ديدگاه)

    اونایی که این ماشینو (چهارچرخه) رو معرفی کردن پیش خودشون چه فکری کردن وقتی هیچ زیر ساخت درست وحسابی حتی برای ماشینای مدرن امروزی تو این مملکت نیست چه برسه به خودروی برقی
    برداشتن یه ماشین درجه چندم چینی رو که تو دنیا فکر نکنم کسی جز سازنده های خودشون بشناسنش اوردن که به قیمت تخیلی بندازن به مردم اسمش هم بعدا میذارن (پیشرفت و خودکفایی در صنعت خودروسازی و توانمندی قطعه سازان در بومی سازی قطعات)
    بازار بسته و غیر رقابتی که واسه خودشون درست کردن و هرجوری که دلشون بخواد میتازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. JoJo

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    هرچقدر بیشتر مقاله تون رو میخوندم احساس نفرت تو وجودم بیشتر و بیشتر میشد
    کشور برای هر شخصی مثل خانواده می مونه و چقدر تاسف باره که یک شخص برای خودش متاسف باشه از تو زندگی تو ایران.
    نمیدونم ولی این روزا رو فراموش نمیکنم
    امیدوارم شما دوستان من بتونید روزی زندگی کنید (به معنای واقعی)

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. حسین

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    18 هزار دلار احتمالا یک میلیارد قیمت میخوره! پس واسه ما نیست!
    درسته ناامن و زشت و بی کیفیت هست ، احتمالا فروش بالایی بخاطر ظاهر و کیفیتش نخواهد داشت اما بازم جای تشکر داره از کارمانیا که بالاخره پای یک خودرو برقی را به ایران باز کرد!
    امیدوارم در اینده کارمانیا سراغ یک خودرو برقی بهتر ، ایمن تر ، زیباتر و پرفروش بازار جهانی یا چین بره!
    به هر حال شروعی است پر از موانع! فقط کاش یک کراس اور زیبا و امن میبود!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. RezaRs

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    چرا هرچی اشغاله بیاد چرا تایکان نیاد چرا تسلا نیاد

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Ramin

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      اقای Rezars

      تایکان و تسلا ؟؟؟؟

      تایکان 4s قیمتش 80 هزار دلار شروع میشه…

      تایکان توربو اس هم قیمتش 178 هزار دلار هست !!

      تسلا مدل s پایه با شتاب 5.5 ثانیه ای و برد 400 کیلومتر
      قیمت پایه از 69هزار دلار شروع میشه…

      S performance هم قیمتش 145 هزار دلاره…. ( نسخه فول که بستگی به انتخاب رنگ بیرونی و داخلی و مدل رینگ کم یا بیشتر میشه)

      اگه من بگم تایکان پایه با قیمت 80 هزار دلار

      اگه وارد ایران بشه… اونم با دلار 23 هزار تومانی

      قیمتش 1 میلیارد و 830 میلیون خواهد بود…
      نسخه فول هم 4 میلیارد و 94 میلیون تمام میشه…

      اما…

      جک s7 که 18 هزار دلاره تو ایران 800 میلیون فروش میره… در صورتی که قیمتش
      باید 400 میلیون باشه…

      این یعنی بدون کمرگ شاید محصولات پایه تایکان و تسلا 2 میلیارد باشن و محصولات فول 5 میلیارد

      اما بلا به دلایل فنی و منطقی و پول و…. قیمتاشون زیر 8 الی9 میلیارد نخواهد بود…

      که از دسترس 99/9درصد مردم خارجه… تازه زیر ساخت هم نداریم…

      ( حتی مدل3 نسخه پایه با قیمت 45 هزاردلار قیمتی پیش از 5 میلیارد خواهد داشت… )

      جالب اینجاس مازاراتی گیبیلی که هیچی نداره و کوپه هم هست با قیمت 50 هزار دلار

      تو سایت پدال زده قیمت 15 میلیارد…

      وای به حال اونا… ????

      من نمیگم تسلا یا تایکان بیارن…

      چینی مخوان بیارن حداقل محصولات خوب بیارن…

      مثل محصولات برقی byd

      اونا خیلی بهترن…

      پدال بزار کامنتم منتشر بشه…? با سپاس..

      موافقم 0
      مخالفم 2
  11. کوشا

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (220 ديدگاه)

    تشکر و خسته نباشید به سایت پدال که تو این مقاله جامع تعداد زیادی از سوالات در مورد این ماشین رو جواب داد.
    اما سوالات دیگر در مورد این ماشین هست که باید بررسی بشه…
    ۱- چرا کارمانیا باید به سراغ یه همچین برندی بره؟ با اینکه قبلا با byd که نام شناخته شده تری هست فعالیت داشته؟ آیا این حرکات توهین آشکار به مشتریان بخت برگشته ی ایرانی نیست؟ آیا byd ماشین برقی ۱۸ هزار دلاری نداشته؟
    ۲- این حرکت کارمانیا که می خواد به اولین برند الکتریکی تبدیل بشه چه دلیلی داره؟ کدام قسمت این بازار مریض تشنه ی یه همچین ماشینی هست؟ اینکه شما توانایی تولید یه پیچ این ماشین رو هم نداشتیم و رفتین ماشین نوظهور ترین برند الکتریکی رو مونتاژ کردین چه افتخاری دقیقا داره؟
    ۳- آیا شرکت کارمانیا واقعا زیر بار گارانتی این ماشین در مورد باطری میره؟ کارمانیا در صورت خراب شدن باطری آیا اصلا توان تعویض باطری رو داره؟ اصلا کارمانیا باطری برای این کار داره؟ اون چیزی که در مورد تسلا شنیدم فرآیند تعویض باطری ماشین ها فرآیند پیچیده و تخصصی هست…
    ۴- کارمانیا گفته این ماشین ۹۴ درصد هزینه ی کمتری از ماشین های بنزینی مشابه داره. منظور از ماشین بنزینی مشابه چیه؟ دوم چرا ۹۴ درصد چرا مثلا ۹۵ درصد یا مثلا ۹۰ درصد نه؟! رو کدوم آمار گیری به این نتیجه گیری رسیدن؟! سوم اینکه این شرکت در زمینه ی خودرو های الکتریکی شرکت خردی هست مثلا شرکت تسلا که قوی ترین شرکت در این زمینه هست هزینه ی نگهداری محصولاتش چقدر با ماشینای دیگه فرق داره؟

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      شاید یک مافیا سوخت در کشور باشه که اجازه اوردن خودرو بهتر را نداده!
      وگرنه چیزی که برای ما خیلی مفید است اتوبوس های درون شهری بی وای دی است که در اروپا هم استفاده میشه!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. Benz

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    پدال من چند دقیقه پیش فکر همین ماشینو میکردم اومدم پدال دیدمش !!!!!! برای شروع برقی تو ایران با این وضعیت خوبه ولی چند ایراد داره : باید بر اساس کیفیت وایمنی قدرت و اصالت براش قیمت گذاری کنند نه بیان برا این ماشین ۴۰۰ میلیون قیمت بزارن . بعد باید فرهنگ سازیشو انجام بدن که با ماشین برقی چگونه رفتار کنند و ایستگاه شارژر احداث کنند و تعمیر کارای خودشونو داشته باشن نه مثل الان باشه که یارو ماشینو یه روز بزاره تو برق بسوزه !!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. RezaRs

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    خبر راجع کونیگ زگ و پاگانی نیست خسته شدم از مقالت راجع ماشیناییی الکی

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

      ۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (335 ديدگاه)

      دقیقا رضا!!!
      پدال دیگه مطالب جالبی نمی گذاری یکم برو تو کوئنیخ زگ و پاگانی و فراری و لامبورگینی مطالبت داره خسته کننده می شه وبعضیا(مثل خودم) مطلبا رو نمی خونن و فقط می رن کامنتا رو می خونن!!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. HamidReza

        ۸ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2443 ديدگاه)

        برادر من! اینجا موناکو یا آمریکا نیست! اینجا ایرانه …
        خب وقتی ماشینی در دسترس نیست که بررسیش کنن مجبورن به ترجمه مطالب سایت های خارجی بپردازند …
        و اینکه حتما خبر های زیادی درباره این ماشین ها نیست … همش شده الکتریکی!
        درباره این محصول بگم …
        واقعا متاسفم برای مسئولین کشورم …***.. هر چند ما رو احمق فرض کردند اما ما احمق نیستیم!
        شاید بگیم آره مردم خواستند … حقشونه و …
        در حقیقت اینطور نبود عزیزان … قطعا مردم نمیخواستند اینطور بشه و حالا متاسفانه هیچ اختیاری از خودشون ندارن …
        فقط دارن ی جوری ی پولی در میارن که زندگی کنن …
        آخه حقوق ماهی 2.5 چیه ! کجا این پول جوابگو هست!
        فکر کنید مردم چیکار میتونن کنن؟! ماشین نخرن؟! نمیشه که نیاز اساسیه! مثل این میمونه که بهای آب شرب بالا رفته ؛ پس آب نخوریم تا بیاد پایین!!! این کار ها دیگه قدیمی شده …
        این ماشین هم … واقعا … واقعا در شان و شخصیت هیچکس تو جهان نیست … این چیه آخه … لااقل یکم از خوبی هاش میگفتید! این حتی از پراید هم بدتره! باز پراید محدودیت سرعت به این داغونی نداره! این یه پسرفت خیلی خیلی بزرگه!
        خدا نبخشه اون کسایی که این ماشین و شبیه این رو میخرند …
        به طراحی داخلی نگاه کنید ؛ وااااای خدا مگه از این بدتر هم میشه!
        ای کاش این مسئولین میذاشتن واردات آزاد بشه و هر کسی که دوست داشت میتونست ماشین دلخواهش رو بیاره!
        تا کی انزوا! بخدا خسته شدیم ، بزارین مث مردم خیلی از کشورا عادی زندگی کنیم … ای بابا! الان مردم ایسلند چه برتری به ما دارن! آقا بزارید لااقل معمولی زندگی کنیم ! نخواستیم ابرقدرت باشیم آقا نخواستیم!

        موافقم 2
        مخالفم 0
  14. M.J.ZAHEDI

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (15 ديدگاه)

    دوستان به والله ما تقریبا 2 ماهه تو استانمون تاکید میکنم تو تمام استانمون (ایلام) با جمعیت 700 هزار نفر بنزین سوپر و یورو 4 وجود نداره حالا میخان واسه ما ماشین برقی وارد کنن
    جمع کنید برید بابا با این ماشینای آشغالتون

    موافقم 3
    مخالفم 0
  15. ارشیا

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    بعد با چی میخوایم شارژش کنیم؟
    با فوت تو باتریش؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. Aref.Genial

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (249 ديدگاه)

    دوستان این ماشین ها برق زیادی مصرف می کنند؟ آیا کشور ایران از نظر تامین برق این ماشین ها در آینده به مشکل بر نمی خوره؟ یا اینکه مصرفشون پایینه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. دانیال

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (596 ديدگاه)

    همیشه با خودم میگفتم چه لزومی داره خودروسازها محصولات برقیشون رو تا این اندازه با طراحی متمایز ( و بعضا از دیدگاه خودم نچندان زیبا ) ارائه بدن و دلم میخواست یه ماشین الکتریکی با ظاهر ماشینهای بنزینی و معمولی ببینم ،

    دیدن این ماشین بدترین حالتِ رسیدن به خواسته م بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهرداد كمال

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1817 ديدگاه)

    اندازه انگشت یک دستم نخواهد فروخت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (335 ديدگاه)

    واقعا که!!!????
    شبیه چینی های قدیمی آشغالی شده!!!????
    باز مدل های جدید چین بهتر از اینه والا!!!????☹☹
    همین کم مونده بود با این امنیت داغون که فقط یه پله بالاتر از پرایده و ظاهر چرت و پلا و امکانات کم بیان سودای محصول تمام الکتریکی بدن!!!??????????
    الان بیشتر الکتریکی ها داشبورد تسلایی با کلی صفحه نمایشگر و سیستم اتو پایلوت سطح 1 یا 2 یا حتی 3 و بازی های ویدیوئی و دستیار صوتی هوشمند و ظاهری مدرن و نسبتا فضایی دارن!!!!!????
    این هیچ کدومشون رو نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??☹☹??????????
    پس با این حساب نمیشه گفت یه الکتریکی تمام عیاره!!!!??????
    می شه گفت یه آشغال تمام عیاره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Mr.X

      ۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      نظراتت واقعا سوپر جوگیره!!!!! (پدال نظرم رو حذف نکن حرف بدی که نمیزنم. جو گیری که چیز بدی نیست. من خودم از آدمای جوگیر خوشم میاد(البته نمگیم تو جوگیریا. نظرات خیلی ایموجی علامت تعجب داره))

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. !!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!

        ۸ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (335 ديدگاه)

        من روحیه ام اینطوریه ببخشید اگه کسی رو اذیت می کنم!!( اینو به حساب تیکه انداختن نگذاری ها!!!! من با همه ی کاربر ها و مخاطب های پدال دوستم چون میدونم اونا هم مثل من عاشق ماشین و اخبار روز دنیای ماشین ها هستن!!!!????)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ?Ali Hossein?

          ۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (494 ديدگاه)

          خخخخخخخخخخخخخخ
          Mr.X راست میگه ولی ممد حسین راست میگه
          ولی بعد کامنت من نیاین بگین شما یکی هستید دارید از اکانت هاتون دفاع میکنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          اون ممد حسینه من علی حسینم !!!!!!!!!! فرق مون خیلییییییییییییییییی راحته(از املای فرق مطمئن نیستم??)
          با هم دوست و هم کلاسی هستیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  20. پرهام و رهام

    ۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (223 ديدگاه)

    کلا شکست خوردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. رضا

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام — بزرگترین ضربه ای که استعمار نوین توانست بر پیکره ملت ما طی دهه های گذشته بزند از بین بردن نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی است. به طوری که اکنون افرادی با کمترین ضریب هوشی در بالاترین رده های تصمیم گیری جا خوش کرده اند. کارمانیا نیز با این سیاست های کوته بینانه روز به روز به افول خود نزدیک می شود. کارمانیا فقط با فعالیت با بی وای دی و ورود و تولید خودروهای برقی و هیبریدی جدید آن می تواند همانند هیوندا و کیا و تویوتا جای پا و اعتبار خود را در کشور حفظ کند و کل صنعت خودرو کشور و آلودگی های شهرها را به اجبار متحول کند وگرنه ek1 و کیتون و حتی بهترین برندهای دنیا نمی توانند به داد کارمانیا برسند. کار با برند های مختلف باعث عدم اعتماد مشتریان به خدمات پس از فروش و از بین رفتن کل اعتبار گذشته کارمانیا و بی وای دی در کشور خواهد شد. اگر مدیران کارمانیا مشکلات تعهدات قبلی خود را با مدیران بی وای دی چین در میان بگذارند حتما آنها پیشنهاد خواهند داد تعهدات قبلی با جدیدترین محصولات هیبریدی و برقی بی وای دی جبران شود و طبق قرارداد ها عمل شود و فقط مابه تفاوت قیمت دلاری با توجه به قیمت دلاری آن تعهدات در 3 سال پیش و قیمت دلاری آنها هم اکنون از مشتری به دلار با قیمت روز گرفته شود. مثلا اگر s6 را به قیمت قطعی پیش فروش کرده و در قرار داد قرار بوده 2 الی3 ماهه تحویل دهند و در 3 سال پیش قیمت دلاری آن 18000 دلار در بازار چین بوده است کارمانیا موظف است اکنون خودرو جایگزین با قیمت 18000 دلاری و یا لااقل همان s6 قبلی بدون گرفتن هزینه اضافه با توجه به قرارداد به مشتری تحویل دهد و اگر خودرو 21000 دلاری به جایش تحویل داد باید 3000 دلار مابه تفاوت آن را مشتری به قیمت دلار آزاد پرداخت کند. و یا اگر s7 را به قیمت غیر قطعی پیش فروش کرده اند لااقل تخفیف و یا تسهیلاتی برای آن نگون بخت هایی که 3 سال پیش 70 میلیون نصف هزینه خودرو آن زمان را پرداخت کرده اند در نظر بگیرند. غیر از این اگر کارمانیا باعث ناراضی نگه داشتن مشتری هایی باشد که 3 سال پیش از میان تمام گزینه ها و انتخابها به کارمانیا اعتماد کردند. در آینده با هیچ سیاستی مردم دیگر به کارمانیا و برندهای رنگارنگ جدید آن اعتماد نخواهند کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا