خودروهای چینی

حضور خودروساز چینی Wey در فرانکفورت با کانسپت‌های S و X

خودروسازان چینی حضور گسترده‌ای در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ ندارند اما یکی از آن‌ها با نام Wey محصولات مفهومی خود با نام های S و X را در این آوردگاه مهم خودرویی رونمایی کرده است.

  • کراس اوور Wey S


Wey S یک کراس اوور الکتریکی و مفهومی است که پیش‌نمایشی از نسل آتی VV5 می‌باشد. این خودرو از طراحی برجسته‌ی شرکت با نام Pioneer Tension سود برده و به منظور جذب افراد جوان از روش دینامیک و شیکی در طراحی سود برده است.


این کمپانی اطلاعات زیادی از کراس اوور خود منتشر نکرده اما می‌توانیم در بدنه‌ی آن جلوپنجره‌ای بسته، چراغ‌های LED و دوربین‌های جانبی استاندارد را مشاهده کنیم. همچنین دستگیره‌های درب متمایز، رینگ‌های آئرودینامیک و چراغ‌ترمز عقب خاص جزو ویژگی‌های برجسته‌ی Wey S هستند.


با ورود به داخل کابین شاهد پشت آمپرهای دیجیتالی و صفحه‌نمایش ایستاده خواهید بود. طراحان چینی همچنین سقف پانورامیک، صندلی‌های شیک و کنسول مرکزی شناور را در نظر گرفته‌اند.


هنوز مشخصات فنی این کراس اوور منتشر نشده اما می‌دانیم که قدرت ترکیبی آن برابر با ۳۴۹ اسب بخار بوده و از سیستم چهار چرخ محرک برخوردار است. این قدرت باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۹ ثانیه ای شده است. برد Wey S هم حدود ۴۰۰ کیلومتر می‌باشد.


کانسپت موردبحث کاملاً پیشرفته است زیرا از سیستم خودران سطح ۴، تشخیص چهره هوشمند و تشخیص حرکات برخوردار است.

  • کراس اوور خودران Wey X


این خودرو کمی رادیکال‌تر است زیرا دارای سیستم خودران سطح ۵ می‌باشد و از صفحات نمایش یکپارچه با جلوپنجره و درب پشتی سود می‌برد. این صفحات نمایش برای ارتباط با عابران پیاده و آگاه ساختن آن‌ها از عبور ایمن از جلوی خودرو بکار می‌روند. از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی طراحی Wey X می‌توان به چراغ‌های هوشمند، سقف پانورامیک و درب‌های عقب suicide اشاره کرد.


کابین این خودروی مفهومی آرایش ۲+۲ را به خود گرفته و دارای یک کنسول مرکزی کشیده با صفحه‌نمایش یکپارچه است. کانسپت موردبحث همچنین از فرمان مینیمالیستی، صندلی‌های شناور و… سود می‌برد.


از نظر پرفورمنس هم باید به شتاب ۴.۵ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعتی اشاره کنیم. این خودرو برد حدودی ۵۱۰ کیلومتری دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Mahdi

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کپی از زبان طراحی جدید پژو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. net

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3139 ديدگاه)

    نباید شرکتهای تولید کننده ماشین بی کیفیت چینی رو به نمایشگاههای معتبر و مهم جهان مثل فرانکفورت و ژنو و لس انجلس و دیترویت و نیویورک و پاریس اجازه شرکت بدهند چون اصالت ندارند و از کیفیت و اعتبار نمایشگاه کم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. مک وال

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (217 ديدگاه)

    نمای عقب و طراحی داخل کابینش رو خوب درآورده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سعید

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (44 ديدگاه)

    خیالم راحت شد وقتی دیدم طراحی گرافیک چراغهای جلو و عقبش از محصولات جدید پژو کپی شده. واقعا یه لحظه تصور کردم یه شرکت چینی کپی کاری نکرده! خیلی دلهره آور بود. الحمدلله این دفعه هم به خیر گذشت!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      بماند که المان‌هایی‌ از چند ماشین آلمانی و چندین ماشین آمریکایی رو
      هم به بهترین شکل ممکن بکار برده ولی‌ عالی‌ بودن نتیجه کار رو انکار نمیکنم
      اگه توانایی‌ تولید این ماشین‌ها رو داشته باشن رقبا باید بترسن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Behrouz. anzali

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    چینی ها خیلی سریع دارن پیشرفت میکنن . چند ساله دیگه به یه قطب اتوموبیل سازی تبدیل میشن . افرین به چین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا