خودروهای چینی

اولین تصاویرِ نسخهٔ تولیدی کراس‌اوور الکتریکی هیومن هوریزونز های‌فای X

حدود یک سال پس از معرفی کانسپت الکتریکی های‌فای ۱ توسط شرکت هیومن هوریزونز، این شرکت چینی اولین تصاویر از نسخهٔ آمادهٔ تولید این خودرو که های‌فای X نام گرفته را منتشر کرده است. این خودرو که قرار است در استان جیانگسو چین تولید شود، یک کراس‌اوور بزرگ و کم‌ارتفاع با شکل کلی مشابه فارادی فیوچر FF91 است. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های طراحی های‌فای X درهای عقب آن است که «درهای بالی» نام گرفته‌اند. این درها ترکیبی از درهای خودکشی و درهای گالوینگ بوده و مطمئناً منحصربه‌فرد هستند اما به نظر نمی‌رسد مزیتی نسبت به درهای سنتی یا درهای فالکون تسلا مدل X داشته باشند.

فعلاً تصویری از داخل نسخهٔ تولیدی های‌فای X منتشر نشده اما بااین‌حال از روی همین تصاویر بیرونی می‌توان کنترل‌های لمسی برای سیستم تهویه، تنظیم صندلی‌ها و گرم‌کن سردکن صندلی‌ها را روی درهای عقب مشاهده کرد. البته قبلاً تصاویری از کابین نسخهٔ کانسپت این خودرو منتشر شده بود که داشبورد کاملاً مدرن با سه نمایشگر بزرگ را نشان می‌دادند اما هنوز نمی‌دانیم چه مقدار از این ویژگی‌ها به نسخهٔ تولیدی منتقل شده‌اند. این در حالی است که دوربین‌های جانبی نسخهٔ کانسپت در نسخهٔ تولیدی با آینه‌های سنتی جایگزین شده‌اند. درهرحال، فعلاً میدانیم های‌فای X از صندلی‌های اسپرت در سه ردیف با ترکیب ۲+۲+۲ برخوردار است که ردیف‌های اول و دوم آن به گرم‌کن، تهویه و ماساژور مجهز هستند.

هیومن هوریزونز هنوز قدرت های‌فای X را اعلام نکرده اما گفته است که این کراس‌اوور الکتریکی در نسخه‌های محرک عقب و چهارچرخ محرک ارائه می‌شود که قوی‌ترین نسخهٔ آن ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. برای این خودرو همچنین چند گزینه باطری مختلف هم قابل انتخاب خواهد بود که بزرگ‌ترین آن‌ها با ظرفیت ۹۶ کیلووات ساعت، با هر بار شارژ حداقل ۶۱۰ کیلومتر بُرد را ارائه می‌کند.

سازندهٔ چینی اضافه کرده است که برای توسعهٔ سیستم هوش مصنوعی این خودرو با مایکروسافت همکاری کرده است. های‌فای X همچنین از تکنولوژی رانندگی خودکار سطح سه و قابلیت به‌روزرسانی از طریق اینترنت هم برخوردار است. این کراس‌اوور الکتریکی در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۱ به بازار چین عرضه خواهد شد.

Human Horizons HiPhi 1 Concept

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4449 ديدگاه)

    کمپانی که چینی باشه!!!! ناشناخته و نوپا هم باشه!!! خودتون فکرشو بکنین چه فاجعه ای در پیشه!!!

    موافقم 26
    مخالفم 37
  2. Hiwa

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (14 ديدگاه)

    در کتاب پاسخ به تاریخ محمدرضا شاه پیش بینی بیدار شدن اژدها در نیم قرن آینده یعنی حال حاضر ما و به دلیل داشتن جمعیت زیاد و مورچه وار با شیوع بیماری اپیدمی که الان کرونا شده غرب تقاض زیاده خواهی های خود را پس خواهد داد بنده که دارم این پیش بینی رو میبینم شما چطور؟

    موافقم 21
    مخالفم 12
    1. meysam

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3524 ديدگاه)

      منم همین نظرو دارم
      یه فاجعه که البته ختم بخیر میشه تو خاور میانه در راهه
      یه فاجعه بزرگتر تو چین که جز روسیاهی و تباهی براشون چیزی نداره
      یه هزینه فوق سنگین هم رو دست اروپا
      ترکیه هم که جمهوری اسلامی دوم درش کلید خورده
      کرونا استارتش بود تازه بازی شروع شده

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. هیوا

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (14 ديدگاه)

        دقیقا بازی تازه شروع شده …

        موافقم 1
        مخالفم 2
  3. دی جی70

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    این همه صحفه ال ای دی برای چی رانندگی می کنیم یا tv نگاه می کنیم چندسال دیگه چین یه ال ای دی میزنه با چهار چرخ

    موافقم 9
    مخالفم 1
  4. امیر

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (752 ديدگاه)

    تسلا هم یه شرکت استارت آپ طور بود الان داره ارزشش با تویوتا مقایسه میشه چین هم به جایی که میخواست رسید مخصوصا تو خودرو های برقی اما برقی شدن آخر راه نیست تازه اولش یه گزینه هم هیدروژنی

    موافقم 13
    مخالفم 2
  5. آریا ماشین

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    ۳ روز طول میکشه اسمش یادت بمونه?
    یاد یه ماشین هایپر اسپرت افتادم اسمش این بود :
    هیسپانو سوئیزا کارمن بولون ?
    یکی دیگه هم بود اسمش این بود :
    اسپایروس پانوپولوس پروجکت کایوس
    مخت هنگ میکرد تا میفهمیدی چیه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  6. مجتبی

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آفرین به چین چه پیشرفتی برگام ریخت ما ایرانی ها چشم دیدن این ماشینای چینی نداریم تو اروپا آمریکای شمالی وجنوبی استرالیا حتی تو خود آسیا بیشترین فروش رو داره تو این کشور ها مردمشون به ماشین های چینی اهیمت میدن ما بد بختیم (گربه دستش گوشت نمیرسه میگه بو میده )

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا