خودروهای چینی

معرفی هاوال کانسپت H، کراس‌اووری چینی با اسانس کادیلاک!

هاوال از کراس‌اوور کانسپتی بنام کانسپت H در نمایشگاه خودروی هند رونمایی کرده است. سبک طراحی این خودرو از محصولات کنونی هاوال کاملاً متفاوت بوده و قرار است روند طراحی نسل بعدی محصولات این شرکت را نشان دهد و به بازارهای جهانی وارد شود. البته در ظاهر این کانسپت هنوز هم می‌توان ژن‌هایی از محصولات کنونی هاوال را مشاهده کرد اما درمجموع کانسپت H خودرویی عضلانی‌تر و با زبان طراحی متفاوت است.

هرچند هاوال قصد دارد با این کانسپت پیش‌نمایشی از زبان طراحی جدید خود را ارائه کند اما الگوبرداری از محصولات و زبان طراحی کادیلاک در آن غیرقابل کتمان است. بخش جلویی کانسپت H تحت سلطهٔ جلوپنجرهٔ بسیار بزرگی است که داخل آن با نقاط کرومی پُر شده و فرم منحصربه‌فردی دارد. در طرفین این جلوپنجره اما چراغ‌های باریک و زاویه‌داری قرار دارند که کاملاً کادیلاک CT6 را به یاد می‌آورند. در داخل این چراغ‌ها، اطراف مه شکن‌ها و ورودی هوای پایینی اما تریم آبی‌رنگی کار شده که می‌تواند نمایانگر قوای محرکهٔ هیبریدی کانسپت H باشد.

در پروفیل جانبی خودرو نمایی تقریباً مشابه دیگر ساخته‌های هاوال به چشم می‌خورد اما یک خط کمر دوقسمتی حس اسپرتی آن‌را تقویت کرده است. کانسپت H همچنین روی رینگ‌های بزرگی با عناصر مشکی براق قرار گرفته است. در قسمت عقب این کانسپت چینی اما بازهم فرم چراغ‌ها کاملاً برگرفته از کادیلاک XT6 هستند اما داخل این چراغ‌ها به‌صورت سه‌بعدی طراحی شده است. یک اسپویلر زاویه‌دار روی سقف و یک دیفیوزر بزرگ با تریم کرومی هم از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه بخش عقبی کانسپت H هستند.

در کابین این کراس‌اوور کانسپت اما طراحان هاوال دست از سر کادیلاک برداشته و کمی ابتکار به خرج داده‌اند! با توجه به اینکه این خودرو جوانان را به‌عنوان گروه اصلی خریداران هدف قرار داده است، کابین آن با حس تکنولوژی و جوان‌گرایی طراحی شده است. در اینجا در مقابل راننده یک غربیلک فرمان سه پره قرار گرفته و پشت آن یک صفحه آمپر دیجیتالی جای گرفته است. در سمت راست نیز نمایشگر بزرگ تبلت مانندی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به چشم می‌خورد که زیر آن پانل کنترل سیستم تهویه تعبیه شده است.

در کابین کانسپت H همچنین در قسمت‌هایی مثل کنسول مرکزی، بالای داشبورد و رو دری‌ها تریم مسی‌رنگی کار شده تا بر جذابیت آن افزوده شود. هاوال فعلاً اطلاعاتی از مشخصات فنی و قوای محرکهٔ کانسپت H منتشر نکرده و صرفاً گفته است که این خودرو نشان‌دهندهٔ الکتریکی‌سازی و هوشمندی است. البته در بخش جانبی خودرو دو درب باک به چشم می‌خورد که این یعنی با کراس‌اووری پلاگین‌هیبریدی طرف هستیم اما بااین‌حال ارائهٔ نسخهٔ تمام الکتریکی آن نیز وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (96 ديدگاه)

    لذت بردم از طراحی این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      از روی عکس نمیشه به کیفیت پی برد وقتی ایکس پنجاه امده بازار تو عکس ادم میگفت محشره ولی وقتی تو ماشین یکی از دوستان که ایکس پنجاه داشت نشستم تازه فهمیدم فقط تو عکس محشره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. FLANKER

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    ماشینم چینیه رفتم سپرش رو عوض کنم از وسط شکسته گفت 1 میلیون بده تا سفارش بدیم فکر کردم میگه 200 هزار تومن کلا برلیانس چینی مسخره یه 405 داشتیم نمیدونم چرا فروختیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Farzad

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    بیچاره ها چاره ای جز اسکی رفتن ندارن آخه ، خوبه ادامه بدید .
    هر چی باشه بهتر از ماست که همینم بلد نیستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      البته این ما که میگی حرف درستی نیست چون ویران خودرو و سای پا متعلق به دولت هستن و ابزاری برای پر کردن جیبشون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. MADJID

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    نمیدونم چه سرّیه که یه ذره خلاقیت تو این ملت نیست … فقط کپی کاریو بلدن و انصافاً هم کپی کارای خوبی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ایلیا

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    طراحی زیباست.
    این نشون میده که تکنولوژی طراحی و ساخت رو دارن. مطمینا دستگاه های مونتاژ و رنگ سطح بالایی دارن. وگرنه صرف کپی کردن بدون داشتن طراح حرفه ای و دستگاه مدرن همچین محصولی رو خلق نمیکنه!

    پس چرا کپی میکنن؟
    خب با این سطح از تکنولوژی خودشون هم میتونن خودرو زیبا طراحی کنن چه نیازی هست که چراغ عقب حتما مثل کادیلاک سه شاخه باشه؟
    احساس میکنم بیشتر به کپی کردن اعتیاد دارن تا اینکه احتیاج داشته باشن وگرنه طراح و دستگاهی که همچین خودرو زیبایی رو خلق میکنه قطعا میتونه بدون کپی و نقلب هم این کار رو بکنه، حالا یا عادت و اعتیاد به کپی کاری باعث این مساله هست یا تمایل زیاد مصرف کننده ی چینی به خرید خودرو کپی شده از برندهای معروف خودروساز رو مجبور میکنه که حتما کپی بزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (615 ديدگاه)

    چه خوب کپی مزنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا