خودروهای چینی

گک اِن پالس، رودستری مفهومی برای افزایش ضربان قلب!

همچون اکثر خودروسازان بزرگ چینی، گروه گک نیز به دنبال تبدیل شدن به برندی بین‌المللی است.

به منظور نمایش توانایی‌های که گک دارد چینی‌ها از کانسپت برجسته‌ای با نام اِن پالس رونمایی کرده‌اند. این خودرو در واقع دید گک به یک خودروی اسپورت و بدون آلایندگی در آینده را نشان می‌دهد. ان پالس با استفاده از پلتفرم ماژولار الکتریکی این برند توسعه یافته و احتمال ورود آن به خط تولید وجود دارد.

ان پالس کانسپت نشان دهنده زبان طراحی Vector Energy گک است که اولین بار در سال ۲۰۱۹ و با معرفی کانسپت ENO.146 پدیدار شده بود.

ابعاد خودروی موردبحث مشابه تویوتا سوپرا ۲۰۲۱ بوده و از ظاهری دینامیک با سطوح تیز سود می‌برد. این ویژگی را می‌توان در نمای جلویی دید که ما را به یاد پروفایل آئروفویل می‌اندازد. چراغ‌های جلوی مشابه کمان لیزر و تیغه نورانی خطی در عقب که به دیفیوزر می‌رسد نیز جزو ویژگی‌های طراحی این کانسپت بوده و این آخری شبیه چراغ‌های ترمز خودروهای فرمول ۱ است.

دیگر جزئیات جالب ان پالس عبارت‌اند از آینه‌های جانبی الهام گرفته از فرمول ۱ و آئرودینامیک فعال. دسترسی به کابین نیز با استفاده از درب‌هایی صورت می‌گیرد که به‌صورت الکترونیکی فعال می‌شوند. محصول مفهومی گک از طراحی خالص و ساده‌ای در کابین سود برده و سرنشینان می‌توانند ساختار و بخش‌های داخلی خودرو را تماشا کنند.

موارد برجسته کابین نیز شامل مواردی همچون فرمان سه پره با نمایشگرهای دیجیتالی پیشرفته، داشبوردی مینیمالیستی، صندلی‌های مسابقه‌ای با متریال متفاوت و ساختارهای لوله‌ای سبک هستند. این کانسپت همچنین به صفحه‌نمایش عریض با ناوبری پیشرفته، هدآپ دیسپلی و توانایی‌های برهم‌کنشی دوست دار محیط‌زیست مجهز شده است. حتی ویژگی جدیدی با نام رقابت مجازی وجود دارد که از تکنولوژی واقعیت افزوده برای مسابقه دادن راننده استفاده می‌کند.

مدیر مرکز طراحی پیشرفته گک می‌گوید:

رقبا را می‌توان در هدآپ دیسپلی و آینه وسط دید و تجربه‌ای واقعی در بستری مجازی داشت. این امر خطرات مسابقات واقعی را به حداقل می‌رساند.

علاوه بر این‌ها دوربین‌هایی نیز وجود دارند که می‌توانند باعث بهبود مهارت‌های راننده شده و عملکرد آن در پیست را تحلیل کنند.

تنها چیزی که از قوای محرکه تمام الکتریکی ان پالس می‌دانیم این است که دو واحد الکتریکی به همراه یک باتری لیتیوم-یونی وجود دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. جواد خطر

    ۱۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    این چِش بادُومیا چِشون شده؟ هی دارَن فِرتو فِرت ماشین با اِسمِ جَدید میدَن بیرون!

    موافقم 86
    مخالفم 6
    1. سورنا

      ۱۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      بد کاری میکنن ؟ هم باعث رفاه مردمش میشه هم پیشرفت خوبه مث ایران ۴٠ سال یه ماشینو بدن دست مردمشون !؟

      موافقم 45
      مخالفم 58
      1. Hamidreza

        ۱۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2442 ديدگاه)

        رفاه مردم؟ ی حرفی بزن که یکم به کمونیسم بخوره!

        موافقم 8
        مخالفم 15
        1. سورنا

          ۱۳ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (1055 ديدگاه)

          حتما از نظر شما ماشینو میسازن برای کشتن مردم نه ؟

          موافقم 11
          مخالفم 1
        2. جمشید

          ۱۳ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (389 ديدگاه)

          جناب سورنا همه جای دنیا ماشینای چینی به غیر ایمن بودن و بی کیفیت بودن معروفن حالا بازم تو بیا هی زور بزن ، چی رو میخوای به زور ثابت کنی ؟؟؟

          موافقم 1
          مخالفم 8
    2. حسن

      ۱۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (304 ديدگاه)

      توهم روی سفیدت ازترکاومغولایی چشم ودماغتم ازسیاهای هندی تبار به کودومش مینازی

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. امیرعلی

    ۱۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (9 ديدگاه)

    کرونا رو تمام کمپانیای خودروسازی بزرگ اثر گذاشت حتی بعضیالشوو ورشکسته کرد الا این چینیارو
    از بسجونورای جورواجور خوردن مثه خودشون جونور شدن چه جونورا این این پچینیا هر روزر بهتر از دیروز

    موافقم 18
    مخالفم 68
  3. امیرعلی

    ۱۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (9 ديدگاه)

    مطمئنن چین در آینده میشه بزرگترین قطب خودروسازی دنیا و بزرگترین صنعت چین میشه خودروسازی

    موافقم 23
    مخالفم 63
    1. جمشید

      ۱۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (389 ديدگاه)

      با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه

      موافقم 55
      مخالفم 11
      1. سورنا

        ۱۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        حلوا حلوا واس کشورایی مث ایرانه با مردم توهم خوب بودنش
        وگرنه چین رو داری میبینی تو مدت کوتاهی داره به کجا میرسه …

        موافقم 22
        مخالفم 49
        1. جمشید

          ۱۲ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (389 ديدگاه)

          حالا چرا انقده توهم خوب بودن چینیا رو داری؟چرا انقده سنگ چینیا رو به سینه میزنی؟ای ناقلا نکنه دلال ماشینای چینی هستی؟

          موافقم 21
          مخالفم 10
    2. Hl>i

      ۱۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (137 ديدگاه)

      همین الانشم هست

      موافقم 6
      مخالفم 48
      1. جمشید

        ۱۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (389 ديدگاه)

        جوک خنده داری بود????

        موافقم 17
        مخالفم 1
  4. Hl>i

    ۱۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    این روزا نمایشگاه پکن یا اتوچاینا برگذار است و ما با حجم زیادی از خودرو ها با برندهای ناشناخته چینی طرف هستیم، حالا کی وقت کردن اینقدر خودرو تروتمیز بسازن یه مسئله اما مسئله مهمتر اینه که چینی ها چی شد که تو این حداقل ده سال اینقدر پیشرفت کردن؟؟؟
    حالا قبل از اینکه جواب سوال بالا را بدم یه نکته مهمم بگم، تو این نمایشگاه ان چیز که بیشتر از همه جلب توجه کرد حالا بغیر از اون خودروی پرنده حضور پرتعداد استارت اپ های برقی با محصولاتی در خور توجه بود که عمدتاً با سرمایه گذاری شرکت های چینی فعال در کسب و کارهای اینترنتی و شبکه های اجتماعی نظیر بایدو-تنسنت-لنوو و علی بابا غول بزرگ تجارت الکترونیک به وجود امده بودن-
    جواب سوال? بالا؛ بدون شک اگر سیاست گذاریهای درست و حسابی دولتمردان چینی در انتقال دانش فنی صنعت خودرو به این کشور از طریق ایده “زیربرند” نبود این کشور الان در این جایگاه قرار نداشت.

    به طور ساده اگه بخوام بگم؛ فناوری و روشهای اقتصادی تولید کالا باصرف هزینه و بر اثر تجربه در طول سالیان زیادی توسط صاحبان صنایع بدست میاد، برای همین حکم یک راز صنعتی را دارند و این روش های اقتصادی به شیوه های چون؛ جوینت ونچر، تحت لیسانس و یا حق امتیاز قابل خرید و فروش است. باید گفت تمام برندهای چین بصورت جوینت ونچر یا سرمایه گذاری مشترک بین دولت چین با خودروسازان بزرگ اروپایی، امریکای و ژاپنی بوجود امدن. یه چیز دیگه هم بگم فناوری و روشهای تولید کالا مثل علم تولید خودرو را تو هیچ کتابی یا تو هیچ دانشگاهی درس نمیدن فقط دست صاحبان کالا است.

    «ژیانگلینگ متورز» با سرمایه گذاری مشترک بین چانکان و فورد ایجاد شده- «وولینگ خودرو» و «بااوجون» بین جنرال متورز با صنایع خودروسازی شانگهای -«لینک اند کو» بین جیلی و ولوو «شانگهای فولکس واگن» «فاو فولکس واگن» «فاو تویوتا» «گاک تویوتا» «دانگ فنگ پژو سیتروئن» «برلیانس اتو» با بی ام و و تویوتا، «گروه گاک» با اکثر خودروسازان ژاپنی، «بایک-بی ام و» «گوانگ چی هوندا» «دانگفنگ هوندا» «بیجینگ بنز» «گروه خودروسازی پکن» با هیوندای و بنز- «ونوشا» بین رنو-نیسان و دانگفنگ موتور، شرکت های «بسترن» و «هایما» بین فاو و مزدا و….. اینها نمونه های کوچکی از سرمایه گذاری های مشترک بین دولت چین با خودروسازان بزرگ دنیا بود در قالب “زیربرند” جهت انتقال دانش فنی خودرو به این کشور [[حالا خودروسازان ما دولتمردان ما هی دنبال واژه “ملی” باشند، خودروی ملی، متور ملی، کوفت ملی، درجا زدن ملی]]

    میخوام بگم کاریکه الان چین درحال انجام دادنش است کره جنوبی ٣٠ سال پیش انرا انجام داد و ژاپن بعداز جنگ جهانی دوم. و صحیح ترین کار برای کشوری که میخواد خودروساز بشه همینه

    صنعت خودرو در آلمان با وجود مهندسانی چون نیکلاس اتو، کارل بنز، گوتلیب دایملر و ویلهم مایباخ حدود ١۴٠ سال پیش متولد شد و با یک “دیلی” کوتاه در کشورهای فرانسه،ایتالیا،امریکا و انگلستان پی گیری و رشد نمود. بعضی از خودروسازان عمری به درازای تاریخ این صنعت دارن شرکت بنز ١٣٧ سال پیش توسط کارل بنز تاسیس شد برای درک بهتر این تاریخ باید گفت ناصرالدین شاه ١٠ سال بعداز انکه کارل بنز سه چرخه موتوری خود را در شهر برلین ثبت اختراع کرد توسط میرزا کرمانی ترور شد. شرکت دایملر ١٣٠ سال پیش توسط دیملر و مایباخ، فیات و رنو ١٢١ سال پیش- دوج ١٢٠ سال و رولز-رویس ١١۴سال پیش.

    ‏+|<i

    موافقم 24
    مخالفم 62
    1. زیزیگولو

      ۱۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (4781 ديدگاه)

      آلمانیا، ایتالیا ییا، آمرکاییا، ژاپنیا و …….. هیچوقت از برندای دیگه طرح ندزدیدن و کپی نکردن و بعد از صدو سی چهل سال تلاشو زحمت بی وقفه و شبانه روزی به اینجایی که الآن هستن رسیدن و با کپی کاری از اینو اون در عرض یه مدت کوتاه 10 ساله به قله نرسیدن

      موافقم 45
      مخالفم 18
      1. Hl>i

        ۱۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (137 ديدگاه)

        ژاپن هم کپی میکرده، ژاپن اصلا یه زمانی مهندسی معکوس انجام میداده ، اولین خودرو تولید انبوه ژاپن در سال ١٩١٧ توسط میتسوبیشی ساخته شده که کپی کاملی از یک مدل فیات بوده- کلاً صنعت خودروسازی ژاپن تا قبل از جنگ جهانی دوم کپی کاری بوده- ژاپنیها رو الان اینجور نگاه نکن جنتلمن شدن زلزله میاد تو هایپرمارکتاشون چیزی برنمیدارن زنبیلاشونا میذارن خیلی بافرهنگ میان بیرون، رو فرهنگشون مثل صنعتشون کارشده، فرهنک سازی کردن ژاپن قبل جنک جهانی دوم با ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم تو همه ضمینه ها تغیر کرده اوناهم همون ژن چینی هارو داشتن، امیدوارم فرهنگ چینی هاهم مثل ژاپنی ها تغییر کنه
        شما عرض بنده رو نکرفتی منظورم این بود بجزء اون ۵ کشور المان، ایتالیا، فرانسه، انگلیس و امریکا که به نوعی هسته های اولیه این صنعت بودن بقیه کپی کاری کردن و وقتی خودروساز شدن که با خودروسازان اون ۵ کشور قرار داد تولید انجام دادن مثل ژاپن، مثل کره و حالا چین
        چین کپی کرده مثل کره مثل ژاپن و مثل اونا با خودروسازان مهم هم قراردادبسته و حلا چه خوشمون بیاد چه نیاد اونا خودروساز هستن یکسوم تولید خودروی دنیا را دارن انجام میدن، یکسوم بازار دنیاهم دست خودشونه، اینقدر قدرت دارن که بعداز فاجعه کرونا هیشکه نتونسته بگه بالا چشمتون ابرو

        موافقم 20
        مخالفم 39
        1. زیزیگولو

          ۱۲ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (4781 ديدگاه)

          داری اشتباه میکنی بدجور، عزیزم فرهنگ واژه خیلی بزرگیه و نمیشه به همین راحتی با یه جمله سروهم بندی شده فرهنگ یه کشورو فیتیله پیچ کنیو نسخشو بپیچی و فرهنگ یه کشور دیگه رو ببری بالا !!! مردم ایران متوهم نیستن بلکه در اثر فشارای زیاد که از اختیارشون خارجه به این حالو روز افتادن وگرنه با این فرهنگو اصالتو ثروتی که ما داریم باید الآن خیلی اونورتر از ژاپن باشیم ولی حیف از این تاریخو تمدن چند هزارساله و این همه ثروتو منابع طبیعیو مردم نجیب که افتادن دست کیا !!!؟؟؟متخصصای حوزه فرهنگ با تحصیلات مربوطه باید بیان در مورد فرهنگ چند هزار ساله ایران نظر بدن ….در ضمن این حرفارو به یکی بزن که از ماشینو دنیای ماشین چیزی حالیش نیستش نه به من …. البته مشخصه که به یه عده دیکته شده و تفهیم شده که بیان تو سایتای مختلف از چین و جنسای بنجل چینی دفاع کننو خوب بگن …. بیا برو بابا دلت خوشه همه دنیا دارن میگن کپیای بنجلو بی کیفیت چینی تا جایی که حتی خود مردم چین برندای چینی رو سوار نمیشن و اکثراً برندای روز ژاپنیو اروپاییو آمریکایی رو سوار میشن، اونوقت تو میایی میگی ژاپنیا کپی کار بودن !!! عجب !!! عجب !!! عجب !!! عجب !!! بحق چیزای ندیده و نشنیده !!! بله قدرت چین در حدی هستش که از ترس تحریمای آمریکا نمیتونه تکون بخوره و حتی اروپا هم در برابر آمریکا همین حالتو داره، البته همین الآنشم خیلی از تحریما علیه چین اعمال شده و هیچ کاریم از دستش برنمیاد چون قدرتشو نداره

          موافقم 18
          مخالفم 7
  5. سورنا

    ۱۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    فقد میشه گفت woooooow

    کاش تولید بشه خیلی خوبه حتی اگه چینی باشه …

    موافقم 16
    مخالفم 59
  6. Elmiraj

    ۱۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    این همه اخبار داغ ، مقایسه ها و دوئل های جذاب در مجلات مختلف وجود داره…
    .
    خدایی پدال چه فازیه سه روزه چسبیدی به این ماکت های آشغال چینی….؟!؟!؟!؟

    موافقم 48
    مخالفم 13
    1. reza

      ۱۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (155 ديدگاه)

      Elmiraj
      ببخشید فکر کنم پروژه roudrunner متفاوت با باتری های میلیون مایلی و 400wh/kg هست،چون ایلان ماسک گفت در مدل s plaid از باتری های 4680 استفاده میشه که بدون تغییر در شیمی باتری قابلیت افزایش 30 درصدی برد را دارند که دقیقا برد این مدل 30 درصد بیشتر از مدل s long range هست و این بهبود برد حرکتی ناشی از طراحی متفاوت و حجم بیشتر در اندازه و فضای یکسان و کولینگ منحصر به فرد، ادغام شده و یکپارچه با 4680 cell و کاهش وزن و سایر موارد در طراحی است،چون با در نظر گرفتن چگالی انرژی باتری های فعلی تسلا و مقایسه اون با باتری هایی که به گفته ماسک در 3-4 سال آینده تولید می شوند و در نظر گرفتن بازه زمانی 2 سالِ برای تولید انبوه 4680 cell به دلایل نقیض میرسیم(برای مثال برد خودرو با باتری 400wh/kg بسیار بیشتر پیش بینی میشه)،همچنین باتری های میلیون مایلی به زودی تولید انبوه میشن و در مدل 3 ساخت چین استفاده خواهند شد.خوشحال میشم نظر شما رو در این باره بدونم

      موافقم 4
      مخالفم 31
    2. ارشیاSVJ

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1749 ديدگاه)

      راست میگی
      الان کارواو ورگ جدید گذاشته SVJ در برابر پرفورمانته
      بعد شما مطلبه این مضخرفات چینی رو پوشش میدی؟؟؟؟؟؟?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️

      موافقم 35
      مخالفم 4
    3. حسن

      ۱۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (304 ديدگاه)

      قرارنیست پدال روی احساسات بعضی اوغده ای ازگفتن واقعیتها کوتا بیاد کارشو انجام میده به بهترین وجهه ممکن ای والا داره

      موافقم 3
      مخالفم 0
  7. تحت پیگرد

    ۱۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (352 ديدگاه)

    چون جنس های آشغال چین میاد ایران دیدگاه ما بدشده محصولاتشون شش هفت تا درجه کیفی داره که آشغالاش اینجاست وگرنه الان اکثر گوشی های سونی و سامسونگ و اپل تو چین تولید میشه اگه کیفیت نداشت این شرکت ها اعتبارشون رو به خطر نمی انداختند این خودرو هم به لحاظ طراحی خدایی خوشگله مقایسه کنید با ابوطیاره های وطنی متوجه میشید

    موافقم 47
    مخالفم 1
  8. امیر

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پدال دمت گرم که درباره ماشینهای چینی مقاله میزاری تو ایران میتوان ماشینهای چینی خرید ولی ماشینهای آمریکایی یا اروپایی و کره ای و ژاپنی رو بدلیل منع واردات نمیشه خرید پس باید اطلاعاتمان درباره ماشینهای چینی بالا بله تا تو خرید انتخاب بهتری داشته باشیم

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا