خودروهای چینی

حضور گک موتورز با سدان GA4 در نمایشگاه دیترویت

در نمایشگاه دیترویت امسال مثل سالیان گذشته خودروسازان معتبر جهان جدیدترین محصولات خود را به نمایش گذاشتند اما در این میان شرکت چینی گک موتورز نیز به دیترویت آمده و محصولات خود را در بین بزرگان صنعت خودروسازی دنیا به نمایش درآورده است. گک که نامش مخفف شرکت خودروسازی گوانگژو است، به‌طورجدی در حال برنامه‌ریزی جهت ورود به بازار ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۹ است. به همین دلیل این شرکت چینی امسال با یک کراس‌اوور کانسپت بنام Enverge و یک سدان تولیدی بنام GA4 در نمایشگاه دیترویت حاضر شده است تا خود را بیشتر به آمریکایی‌ها معرفی کند. قرار است نسخهٔ تولیدی کراس‌اوور Enverge به همراه سدان GA4 سال آینده در ایالات‌متحده عرضه گردد.

GA4 یک سدان میان سایز است که فعلاً اطلاعات زیادی از آن ارائه نشده و صرفاً گفته شده که با دو پیشرانهٔ مختلف ۱.۳ لیتری و ۱.۵ لیتری به بازار عرضه خواهد شد درحالی‌که مشخصات این موتورها هم اعلام نشده است. حتی گک تصاویری را هم از این سدان منتشر نکرده و تنها به رونمایی از آن در نمایشگاه دیترویت بسنده کرده است. بااین‌حال در نمای بیرونی این سدان چینی ویژگی خاصی به چشم نمی‌خورد که می‌تواند به ضرر آن باشد چراکه هم‌اکنون وضعیت بازار در حال تغییر است و کراس‌اوورها در حال تصاحب بازار سدان‌ها هستند. درهرحال نمای جلویی GA4 تا حدودی یادآور نسل قبلی مزدا ۶ است اما کروم بیشتری در آن بکار رفته است. به‌عنوان‌مثال، در جلوپنجرهٔ خودرو سه نوار کرومی قطور کار شده است. در قسمت پایینی سپر جلو نیز ورودی هوایی تعبیه شده که در آن‌هم تریم کرومی به چشم می‌خورد.

در نمایی عقبی خودرو اما کروم بسیار کمتری بکار رفته و فقط یک نوار کرومی باریک در پایین سپر کار شده است. به‌طورکلی گک GA4 طراحی بیرونی بی‌روحی دارد که ناامیدکننده است و متأسفانه داخل آن نیز از وضعیت مشابهی رنج می‌بَرَد. به داخل این سدان چینی که نگاه می‌کنیم به نظر می‌رسد که گویی درون یک کیا نشسته‌ایم. البته کابین GA4 به مدرنی طراحی‌های کیا نیست و گک فقط از آن الهام گرفته است. در اینجا یک صفحه‌نمایش لمسی با اندازهٔ مناسب به‌صورت یکپارچه درون داشبورد تعبیه شده اما غیرازاین، سایر قسمت‌های کابین کاملاً معمولی هستند؛ با‌این‌وجود یکی از ویژگی‌های تکنولوژیک قابل‌توجه این سدان چینی که از سوی سازندۀ آن اعلام شده است، قابلیت روشن کردن پیشرانهٔ خودرو از راه دور با استفاده از گوشی تلفن همراه و نرم‌افزار اندرویدی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن است.

پس از دیدن خودروهای ساخت شرکت گک که سال گذشته در همین نمایشگاه معرفی شدند، انتظار می‌رفت ساخته‌های بعدی این شرکت چینی کمی شخصیت مستقل‌تر و منحصربه‌فردی داشته باشند اما این ویژگی چندان در GA4 به چشم نمی‌خورد و این موضوع کار این سدان تازه‌کار چینی را در بازار فوق‌العاده رقابتی ایالات‌متحده سخت می‌کند چراکه اکثر خریداران آمریکایی علاقهٔ چندانی به خودروسازان چینی ندارند؛ اما در عوض بزرگ‌ترین امتیاز GA4 قیمت آن خواهد بود که در زمانی نزدیک به عرضهٔ آن به بازار اعلام خواهد شد.

در کل شروع فعالیت در یک کشور جدید برای گک کار بسیار دشواری خواهد بود. باوجوداینکه این شرکت از سال ۲۰۱۴ برای ورود به بازار ایالات‌متحده برنامه‌ریزی کرده است اما در حال حاضر هیچ نمایندگی فروشی در این کشور ندارد که این یکی از مشکلات عمدهٔ آن محسوب می‌شود؛ اما به گزارش Autonews، این شرکت چینی به دنبال ایجاد نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده است. یکی دیگر از مشکلات بزرگ گک در آمریکا نیز ناشناخته بودن آن است چراکه این شرکت چینی، پیشینهٔ چندانی نداشته و برند شناخته‌شده‌ای نیست.

با پوشش لحظه‌به‌لحظهٔ آخرین اخبار و رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸، در مجلهٔ پدال همراه شما عزیزان هستیم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    طبق معمول سایز کوچیک رینگ ولاستیکا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهرام

      ۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (112 ديدگاه)

      چقد خوشگله … پیشرفت روز به روز چینی ها ستودنیه ????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. کیان

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یک کپی کامل از هوندا آکورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Genius

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    بله دیگه!تا ده سال دیگه حتی کمپانی ها و تجار چینی هم جواب سلام ما رو علیک نمیگیرن و باید بریم سراغ صنایع نوظهور بورکینافاسو و سیرالئون!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. charger

      ۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (396 ديدگاه)

      خداییش همین کامنت تو ذهنم بود خواستم بنویسم دیدم شما زحمتشو کشیدی
      لایک

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    بله دیگه آشغالاشونو ما بردیم تست کردیم .
    تست ایمنی ماشیناشونم نه تو شرایط آزمایشگاهی بلکه با ریختن خون ملت ایران تو جاده ها به صورت طبیعی آزمایش و تست کردن
    حالا نگاه چی زدن برای آمریکایی ها
    کیفیتشو ببینید چین زده برای آمریکا
    یعنی چه ارزشی برای مردمشون قائلن آمریکاییهای مَلعون که اجازه نمیدن چشم بادومیا هر بنجلیو ارائه بدن.
    قشنگ معلومه چینیا مارو گاگول فرض کردن با این آشغالاشون
    خدا لعنت کنه بائسو بانیشو که اینقدر ذلیل نشون شدیم تو دنیا
    از منتاژ کادیلاک به مونتاژ جکُ جونور رسیدیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسام

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دوست عزیز خودرو هایی که خون مردم رو میریزن نود درصدشون تولیدات دو خودرو ساز بزگوار خودمون هستند یعنی ایران خودرو و سایپا !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      آقا حسام دقیقاً همینه که شما میفرمایید و اثبات شدس.
      ولی سایپا و ایرانخودرو چند ساله خونخوارن ولی پیشرفت که نبود هیچ بلکه عقبگردم داشتن.
      ولی چینیها مارو قربونی کردنو پیشرفت کردن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. javad

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (141 ديدگاه)

    اونا وارد بازار آمریکا شدن
    و ما عراق?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    این نشان از ایراد کشور ما در واردات داره و اینکه تجار ما میرن دنبال بدترین و ارزون ترین جنسا تا بتونن در کوتاه مدت سود بیشتری بکنن و تنها اتفاقی که میوفته اینه ما نفت میدیم اونا به جاش به ما کش سر دخترانه میدن و ماژیک یه بار مصرف
    اونوقت تجار امریکایی بهترین اجناس رو از چین میبرن برای مردم کشورشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Raha

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    نمای عقبی شبیه سوناتا نشده؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MEHRAN

      ۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      چراغ های عقب مثلا از نیسان ماکسیما ٢٠١۶
      ولی زیاد وقتتون رو نذارین و بش فکر نکنین
      چینی ان، چینی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. حمید ع

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (239 ديدگاه)

    چراغ عقبش کپی از byd f3 هستش.چرا راه دور میرین؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا