چری

بررسی چری آریزو 5

خودروسازان چینی در سالیان اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و این اواخر خودروهای قابل قبولی را معرفی کرده‌اند. بعلاوه چینی‌ها به‌شدت به بازار خودروی ایران توجه داشته و خودروهای فراوانی را راهی کشورمان کرده‌اند. نفوذ چینی‌ها در صنعت خودروسازی ایران به‌قدری گسترده شده است که دو قطب اصلی خودروسازی ایران یعنی ایران‌خودرو و سایپا را نیز درگیر کرده‌اند. علاوه بر این حتی بخش کامیونت‌ها، کامیون‌ها، کشنده‌ها، مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌ها نیز از نگاه تیزبین چینی‌ها در امان نمانده است. در این مطلب قصد تحلیل حضور خودروهای چینی در بازار ایران و خوب یا بد قلمداد آن‌را نداریم اما شاید واردات این حجم بالا از خودروهای چینی به کشور چندان مناسب نباشد چراکه به ماشین‌های چینی می‌توان به‌عنوان راه‌حل‌های موقتی برای بازار محدود و کم تنوع خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان ایران نگریست که به لطف وضع تعرفهٔ واردات خودرو کاملاً تحت سلطهٔ خودروسازان داخلی قرار دارد.

Chery-Arrizo-5-2016-02

بپردازیم به موضوع اصلی مطلب یعنی بررسی یکی از تازه‌واردترین چینی‌های بازار ایران یعنی چری آریزو ۵. شرکت مدیران‌خودرو را می‌توان اولین شرکتی دانست که به سراغ خودروهای چینی رفت و با عرضهٔ چری QQ یا همان ام‌وی‌ام ۱۱۰ برای اولین بار پای چینی‌ها را به بازار خودروی ایران باز کرد. سپس این شرکت محصولات دیگر چری را نیز بانام‌های ام‌وی‌ام ۵۳۰، ۳۱۵، X33 و ۵۵۰ به بازار عرضه نمود؛ اما چندی است مدیران‌خودرو تصمیم گرفته محصولات گران‌قیمت‌تر و به‌اصطلاح لوکس چری را در ایران با همان نام و برند چری عرضه کند. اولین خودرویی که از سوی این شرکت با برند چری عرضه شد، کراس‌اوور تیگو ۵ بود. حال مدیران‌خودرو از سدان کامپکت آریزو ۵ نیز در نمایشگاه شیراز رونمایی کرد که دومین خودرویی است که با برند چری در بازار ایران عرضه می‌گردد. در ادامه به بررسی اجمالی این نورسیدهٔ چینی می‌پردازیم.

Chery-Arrizo-5-2016-01

معرفی

آریزو ۵ یکی از سدان‌های جدید چری بشمار می‌رود که بین مدل‌های آریزو ۳ و آریزو ۷ قرارگرفته و در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۵ رونمایی شد. تولید این سدان کامپکت در سال ۲۰۱۶ آغازشده و شیلی اولین کشوری بود که آریزو ۵ به‌عنوان بازار صادراتی در آن عرضه گردید. غیر از ایران و شیلی، کشورهای روسیه، مصر و برزیل نیز از دیگر بازارهای صادراتی این خودرو هستند.

Chery-Arrizo-5-2016

طراحی خارجی

چینی‌ها همواره به کپی کاری و تقلید در طراحی خودروهایشان مشهورند که آریزو ۵ هم از این قاعده مستثنی نیست. بااین‌حال در قسمت جلو شاهد تقلید چندانی نیستیم و آریزو ۵ چهره‌ای تقریباً خاص خودش را دارد؛ اما با نگاه به قسمت عقب خودرو با طراحی آشنایی روبرو می‌شویم چراکه طراحی این قسمت و بخصوص چراغ‌ها با نگاهی کامل به محصولات هیوندای به‌ویژه مدل الانترا انجام‌گرفته است. البته طراحی چراغ‌های عقب آریزو ۵ تا حد زیادی به نسخهٔ هاچبک الانترا شباهت دارد. در کل طراحی آریزو ۵ بااینکه در قسمت عقب کپی فاحشی از هیوندای الانترا هاچبک است اما مدرن و زیبا بوده و شیوهٔ طراحی جدید چری را نشان می‌دهد. آریزو ۵ با طول، عرض و ارتفاع ۴.۵۳، ۱.۸۱ و ۱.۴۸ متر ازلحاظ ابعاد در حد و اندازهٔ هیوندای الانترا است.

Chery-Arrizo-5-2016-3

شباهت چراغ‌های عقب چری آریزو 5 به هیوندای الانترا هاچبک
شباهت چراغ‌های عقب چری آریزو ۵ به هیوندای الانترا هاچبک

طراحی داخلی

در قسمت داخلی آریزو ۵ بازهم با طراحی الهام گرفته از محصولات هیوندای مواجه می‌شویم. بااین‌حال در این قسمت هم با طراحی زیبا و اسپرتی طرف هستیم که هرچند ازلحاظ کیفیت هنوز به‌پای کره‌ای‌ها نمی‌رسد اما داشبورد و ادوات داخلی کیفیت بالاتری نسبت به ساخته‌های گذشتهٔ چری دارند. علاوه بر این، جزئیاتی چون دوخت قرمزرنگ برجستۀ روکش فرمان، صندلی‌ها و کنسول وسط موجب شده داخل خودرو اسپرت و پویا به نظر برسد.

chery_arrizo_5_4

قوای محرکه

چری برای این خودرو دو پیشرانه ارائه کرده است. یک نمونهٔ ۱.۲ لیتری توربو با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۲ نیوتن متر گشتاور و یک واحد ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۱ نیوتن متر گشتاور که نمونهٔ دوم برای عرضه در ایران انتخاب‌شده است. بااین‌حال به نظر می‌رسد ۱۱۶ اسب بخار قدرت برای جثهٔ ۱۳۵۵ کیلوگرمی آریزو ۵ کم باشد. برای انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو دو گیربکس ۵ سرعتهٔ دستی و CVT ارائه‌شده که هر دو نوع در ایران قابل خریداری هستند. شتاب صفرتا صد آریزو ۵ با موتور ۱.۵ لیتری ۱۱ ثانیه اعلام‌شده است که باید با شک و تردید به آن نگریست زیرا پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قدرتی تقریباً مشابه و ۳۰۰ کیلوگرم وزن کمتر، شتاب ۱۱.۶ ثانیه دارد.

Chery-Arrizo-5-2016-03

تیپ‌ها و تجهیزات

مدیران‌خودرو آریزو ۵ را در سه تیپ ساده، Luxury و Excellent عرضه کرده است که تیپ ساده با گیربکس دستی و دو تیپ دیگر با گیربکس اتوماتیک CVT ارائه می‌شوند. تیپ پایهٔ آریزو ۵ دارای تجهیزاتی چون ایربگ برای سرنشینان جلو، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، شیشه‌های برقی چهاردر، آینه‌های جانبی برقی، کروز کنترل، رادار و سنسور عقب و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان است درحالی‌که در بالاترین تیپ، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کولر برقی، سانروف و صفحه‌نمایش لمسی ۷ اینچی به خودرو اضافه می‌گردند. بااین‌حال کمبود برخی تجهیزات چون تهویه برای سرنشینان عقب، GPS، تهویه دیجیتال و… کاملاً احساس می‌شود.

Chery-Arrizo-5-2016-2

قیمت و رقبا

قیمت تیپ پایه، لاکچری و اکسلنت آریزو ۵ به ترتیب ۵۹,۷۰۰,۰۰۰، ۶۶,۷۰۰,۰۰۰ و ۷۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان از سوی مدیران‌خودرو اعلام‌شده که آن‌را در بازهٔ قیمتی ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان قرار می‌دهد. در این رنج قیمتی از خودروهای داخلی خبری نیست اما هم‌وطنان آریزو ۵ حضور قدرتمندی در آن دارند. سایپا آریو یا همان زوتی Z300، چانگان ایدو و جک J5 اتوماتیک را می‌توان از رقبای آریزو ۵ در بازار این روزهای خودروی ایران برشمرد. البته باکمی اغماض می‌توان کیا سراتو ۱۶۰۰ مونتاژ سایپا را نیز تا حدودی به‌عنوان یکی از رقیبان آریزو ۵ به‌حساب آورد.

Chery-Arrizo-5-2016-04

جمع‌بندی

چری آریزو ۵ خودرویی با طراحی مدرن، کیفیتی نسبتاً مناسب و موتوری نه‌چندان قدرتمند است که با امکانات و تجهیزات نسبتاً مناسب خود می‌تواند نظرهای زیادی را به‌سوی خود جلب کند. البته ضعف قدرت برای خودرویی در این کلاس ممکن است مشکل‌ساز باشد. با مرور مشخصات این خودرو متوجه می‌شویم که چینی‌ها روزبه‌روز در حال کم کردن فاصلهٔ خود با بزرگان صنعت خودروسازی هستند و این زنگ خطر بزرگی برای خودروسازان داخلی محسوب می‌شود چراکه اگر به فکر افزایش کیفیت محصولات فعلی و عرضهٔ محصولات جدید نباشند شاید به‌زودی سهم بالای خود از فروش خودروی ایران را به چینی‌ها واگذار کنند.

CheryArrizo5

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲۱ دیدگاه‌ها

  1. سارا

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    یه سوال دارم رنگ بندی ماشین خوب بود از رنگ ابی خیلی خوشم اومد میخواستم ببینم رنگ مشکیشم مثل ابیش خوبه ظاهر و داخل ماشین خیلی خوب و مورد قبول بود خیلی ازش خوشم اومده تو این قیمت بهترین گزینس مخصوصا گارانتیش شما باشید ابیش و بر میدارید یا مشکیشو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویا

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آبی و قرمزش خیلی قشنگه یه تناقض قشنگی با رنگ مشکی چراغ ها و جلو پنجره داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. پژمان

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (86 ديدگاه)

    راستی یه سوال از خدمت دوستانی که این ماشینو دارن دارم این خودرو تهویه داخل اطاق مثل فیلتر هوا داره و دیگه اینکه تو اپشناش نوشته دوربین عقب با فرمون زاویش عوض میشه درسته یا نه با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اره داداش زاویش عوض میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. رضا

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نظر و تحلیل ها کاملا مغرضانه است ًمن بیست هزارو هشتصد تا با این ماشین رفتم با یک باک رفتم رشت برگشتم تهران هیچ کس باورش نمیشه در. بعضی جاها باسرعت نود. صدی ۳/۸ لیتر. مصرف رو. نشان میداد کولر. عالی همه چی خوب در. حد. قیمت و شرایطی که پرداخت میکنید عیب شتاب اولیه کم کمکها ضعیف که قول فراخوان برای کمکها داده شده اون آقایی هم که میگه من لوازم گیرم نمیاد.
    ماشین پنج سال و. صدو پنجاه هزار کیلومتر. گارانتی داره اگر نتونن قطعات رو. تامین کنند. بابت هر. روز. خسارت پرداخت میکنند.
    امکانات ماشین بسیار. خوب است کروز رو. هم بلد. نیستید باهاش کار. کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      من 3.3 لیتر هم زدم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ali

      ۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (10 ديدگاه)

      درود بر شما
      خدای ناکرده غرض توهین و یا تحقیر نیست
      اما تقریباً تمام خریداران چینی ، اولین تجربه پشت ماشین خوب نشستن دارند
      عمدتا از پراید و پژو و نهایتا تندر ٣٠ میلیونی ، پشت ماشین ٧٠ میلیونی نشسته اند و به به می کنند
      و از لحاظ فنی ، اطلاع کمی دارند
      تجربه سواری با جک ( s5 و j5 ) و همچنین چری آریزو را داشتم
      تندر اتومات ، سراتو سایپا ، در بازار نو
      و آوانته سر پا ، مگان ، حتی داستر در بازار دست دو کم کارکرد ، بسیار انتخاب های بهتری هستند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. پژمان

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (86 ديدگاه)

    یه مشکیشو ثبت نام کردم دیروز تحویل گرفتم به نظر ماشین خوبیه امیدوارم تا اخر خوب باشه نسبت به ماشینای قبلیم خیلی بهتره کولر ماشین هم پرتاب بادش خوبه هم سریع خنک میکنه بهترین خوبیش هندلیگ فوق العادس مخصوصن تو پیچای تند عملکرد فوق العاده ای داره اتاق ماشین خیلی جا دارو راحته صندوق عقبش خیلی بزرگ و جادار و کاربردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پوریا

      ۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      پژمان جان آقا ایشالا تا آخرین روز که بخوای ماشین نو دیگه بخری برات بچرخه داداش منم دوست دارم بخرم ولی شرایطشان جور نمیشه پولم کم میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. علی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    یک ماهی هست به فکر خرید ماشین هستن .
    ده سال هست پروتون ویرا دارم و خیلی راضی. اما با این همه اختلاف نظر اصلا نمی شود ارزیابی کرد . یک نکته به چند نمایندگی ایران خودرو رفتم جهت خرید طرف سرش را بالا نمی اورد درست جواب بده اما چندتا نمایندی مدیران خودرو رفتم آدم حال می کنه از احترام و جواب دادن. ادم اگه خرم هم می خره بهتر هست از یه ادم باشعور بخره نه ی مشت آدم … خلاصه که اگه تولید داخلی مفت هم باشه به رفتار مسخره ی مدیران و دیگر همکارانشان نمی ارزد.
    امروز نمایندگی کاشان بودم برای خرید اریزو کلی اطلاعات و لطف کزدند وقت گذاشتند حالا یا بخرم و یا نخرم.
    طبق نظر دوستمون ماشین برای اسایش هست با توان خرید هرکس بع1ی دوستان فکر می کنند اینجا تخت گاز هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      اوف پروتون خیلی ماشین خوبی بود تو زمان خودش فقط یکم قدیمی شده ولی واقعا بهتون حق میدم انقد تو این سایتا نظرای مختلف میخونی که نمیدونی چیکار کنی من که دیگه جونم به لبم رسید رفتم یه آریزو ثبت نام کردم میاد ایشالله به زودی
      تو این رنج قیمت به نظرم آریزو ۵ یا بسترن b30 یا جیلی امگرند ۷ بهترین انتخابا باشن ( حدودا ۲ ماهی میشد که در حال جستجو برای ماشین بودم حتی سراغ تویوتا کرولاهای ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ دست دوم هم رفتم چون تو همین بازه قیمتی بود ولی ماشین دست دو خودش هزار تا بحث و حرف و حدیث داره که ترجیح دادم از خیرش بگدرم ) ایشالله بتونی ماشینی که دوس داریو از بین این همه حرف و حدیث و مدل و اینا انتخاب کنی
      در پناه حق

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مجید

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    دوستان عزیز دیدگاه بدی در مورد محصولات چینی هست ولی خودرو های چینی جهش کیفی خوبی نسبت به سالهای گذشته داشته من تا چند ماه پیش mvm x33 متعلق به برادرم در اختیارم بود ماشین بسیار عالی و بدون درد سری بود باور نکردنی، کم مصرف و بی سر و صدا نسبت به قیمتش عالی بود الان چند وقته قسمت شده یک دستگاه آریزو 5 بصورت تسهیلاتی خریدم به خدا بسیار راضی هستم و از ایراداتی که در برخی از سایت ها در مورد این خودرو می بینم تعجب می کنم البته شتاب اولیه نسبتا کم است که آن هم نسبت به ماشین های ایرانی نمره قبولی می گیرد من قبلا خودرو های سمند پرشیا پاترول پراید پیکان و ال نود نیز داشته ام ولی این ماشین با هیچ کدام از آنها قابل قیاس نمی باشد به نظرم انتخاب خوبی می باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. پژمان

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سه روز با اریزو رفتم مسافرت با کمال تعجب نظر اقا رضا واقعی بود کامپیوتر سفری مصرف 4.7 نشون داد که اگه دگمه اکونومیک میزدم مطمینن به مصرف 3.8 میرسید من هم فیلم و هم عکسم تهیه کردم که هر کدوم از دوستان مایل باشن خدمتشون ارایه میکنم ماشین خیلی نرم و عالی بود و مشکلی باهاش نداشتم ترمز ای ماشین وهندلینگش فوق العاده عملکرد عالی داشتن تو 1000 کیلومتری که باهاش رانندگی کردم ماشین نرم و بی صدا بود و احساس خوبی از رانندگی باهاش داشتم با تشکر از دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان.من نظر های شمارو درمورد اریزو برسی کردم.بعضی از دوستان میگن بعد ازچند هزارماشین به سر صدا درمیاد وو صدای موتور ازhونی که اول هس بدترمیشه.اگر کسی از رفقا این ماشین رو داره راهنمایی کنه که اگه این مشکلات پیش رو هس ما منصرف بشم از خرید..ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      من اگه نخریده بودم سراتو میخریدم.خیلی نرم تر.بی صدا تر .قوی تر و با کیفیت تره.آریزو واقعا سرطانه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. navid

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم عالیه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. پیام

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    علی اقا من این ماشین و سری اول خریدم الان 28000 کارکرد داره فوق العاده بی صدا و عالی کار میکونه از نظر کیفی فرقی با اولش نداره مصرفشم تو شهر 8 و جاده 4 که خیلی عالیه البته تمام سرویسا رو باید ببری نمایندگی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ممنون. داداش پس من روحرف شما حساب میکنم میگرم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. پژمان

    ۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (86 ديدگاه)

    علی اقا من یه مشکش و یک ماه خریدم قبل از خریدم تحقیقات وسیعی کردم یه تست درایو تو پیست ازادی که نمایندگی گذاشته بود انجام دادم یکی از دوستان منم یه 12000 کارکردش و داشت یه دوریم با اون زدم و کولر و کشش و امکاناتشو تست گرفتم الان ماشین خودمم 2000 تا کارکرده و یه مسافرتم رفتم و از خرید این خودرو بی نهایت راضیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اقا پژمان حرف شما درسته. من نظر هایی قدیمی رو دیدم دوستان گفته بودن موتورً و کمکهاجلو به صدا در میاد و باید همون روز اول کمکشو عوض کنی. از طرفی ای منطقه ما زیاد چاله گودال داره یکم نگران شدم بلاهایی بقیه که بقیه دوستان گفتن دامن منو هم بگیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. کیوان

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    علی اقا مشکل کمک فقط مال سری اول این خودرو بود که فراخان شد و رفع شد خودروهای سری بعدش کاملا نرم و بی عیبن از نظر سیستم تعلیق و کمک فنر و بدون مشکل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. کیوان

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    موتور این ماشین فوق العاده بی صدا و نرمه دوستام که کارکرد بالاش و دارن ماشینشون خوب ضمنا شرکت مدیران الکی ماشین و 5 سال 150000 کیلومتر گارانتی نکرده که از محصولش مطمیین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حسین

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام میخواستم بدونم من بین این ماشین و جک گیر کردم کدومش بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. پژمان

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (86 ديدگاه)

    اقا حسین در مقایسه با جک جی5 مطمیینن اریزو بهتره 1-گیربکس اریزو 7 سرعتس 2- اریزو کممصرف تر 3- گرانتی اریزو 5سال مال جک 2سال 4- اریزو اپشنایی مثل کروز و ال سی دی و دوربین عقب 360 درجه داره 5- ارتفاع اریزو استاندارده و ماشین رانندگی نرم و راحتی داره ولی جک به خاطر ارتفاع پایین تر به ندرت و برخی مواقع بست اگزوز گیر میکنه اگر با جک اس 5 مقایسه میکنی هر دو شرایط نسبتن نزدیکی دارن وتنها فرقشون اینکه اس 5 یه اس یو وی یه برتری از طرف دیگه اریزو گیربکس 7سرعته ساخت اتریش و داره اس5 مصرف سوخت 12 تا 14 رو داره اما اریزو مصرف 8 تا 9 اس5 صندلی برقی داره اما اریزو این یه اپشن و نداره از نظر اتاق و کاربردی بودن فضای اتاق چون ماشین قبلی خودم اس 5 دنده ای بود به نظرم اریزو کمی فضا و صندلی های راحت تری داره مخصوصا صندلی های جلوی اریزو فوق العادس از همه مهمتر اریزو قیمتش77500000 ام اس 5 97000000

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش جک اس5 موتور 2000 توربو داره ولی اریزو5 موتور1500 تنفس طبیعی. جک 178 اسب بخار قدرت تولید میکنه اریزو116 اسب بخار.
      من خودم جک ندارم ولی پشت جفتشون نشستم و حداقل 2000 تا باهاشون رفتم.جک اس 5 دنده ای شتابش زانتیا رو میگیره ولی اریزو 5 از پرایدم نمیتونه سبقت بگیره.داخل کابین اریزو 5 مواد بی کیفیتی داره مثل داشبورد که پلاستیک خشکه ولی جک اس5 نصف چرمه و نصف پلاستیک نرم.اریزو5 فقط و فقط مصرف سوختش کمتره اونم به خاطر موتور کوچیک و کم قدرتشه و لی داره با دوتا موتور(2000تنفس طبیعی و یک موتور توربو) صدی 12 میسوزه.
      یاعلی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. sali

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه چیش خوبه، ولی کاش موتورشو ۱۸۰۰ یا ۲۰۰۰ میزدن! واقعا ضعیف عمل میکنه تو شتاب اولیه، و بیشتر از ۱۷۰ هم نمیره! خلاصه اگه عشق سرعتو شتابی بیخیالش شو!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کاظم

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اگه ایمنی میخای بخرش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. ليدا

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    تازه آریزو ۵اکسلنت خریدیم هنوز پلاک نشده نظرات رو خوندم و دلگرم شدم
    امیدوارم ماشین خوبی باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حسن

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام
    من از شهریور دارم ، 13000 تا راه رفته
    شتاب معمولی ( تو تیپ ترونیک بهتره) ( تیپ ترونیک 7 دنده داره ) دوستانی که شتاب براشون مهمه من شنیدم توبوش هم تا چند وقت دیگه میاد .
    مصرف خیلی خوبه(تیپ ترونیک عالیه)من هر روز استفاده میکنم حدود بیست کیلومتر روزانه تو ترافیک تهران هفته ای حدود 23 مصرف میکنه یا مثلا” رفتم باهاش رشت 1/4 مصرف کرده حدود 12 لیتر
    ایمنی 5 ستاره گرفته ، از استاندارد ایران 3 ستاره گرفته ، 6 تا ایربگ داره دو تا جلو ، دو تا صندلی دو تا پرده ای که کل ستون افقی ماشین رو پوشش میده ، ترمزاش خیلی قوی هست طوری که میترسم ماشین عقبی بزنه بهم . سیستم ضد لغزش داره که توی پیچها با سرعت بالا ماشین چسیده به زمین
    امکاناتش عالیه
    فضای اتاق بزرگ ، صندوق عقب خوب ، سانروف ، کروز کنترل ، سیستم ورود بدون کلید ، سیستم استارت بدون کلید ، سنسور عقب ، دوربین عقب حساس به حرکت فرمان، power window ،سیستمی که تو سربالایی موقع شروع حرکت عقب نمیره ، سیستم آلارم باد لاستیک و…….
    ظاهرشم خیلی زیباست .
    گارانتیش ، من تا حالا برای خرابی نبردم ولی سرویس دوره های خیلی احترام گذاشتن ( 150000 کیلومتر یا 5 سال گارانتی داره )
    معایبش : بازار دست دومش خوب نیست چون شما میتونی ماشین نو رو با 27 تومن پیش پرداخت به صورت فوری تحویل بگیری ( گاهی تو فروش ویژه ها حتی کمتر) چرا باید دست دومش رو مثلا” هفتاد تومن بخری
    البته چری برای اینم فکری کرده که اگر شما بخوای از همین برند ماشین بخری مثلا” بخوای تیگو 5 بخری یا تیگو 7 که یه مدت دیگه میاد ، ماشینتون رو برمیداره و دوباره قسطی میفروشه به دیگران
    چراغ ایربگش چند بار روشن شده که سوکت زیر صندلی راننده رو لمس کردم خاموش شد
    گرمکن صندلی نداره
    آینه ها شم وقتی ماشین خاموش میشه اتوماتیک جمع نمیشه .
    این صحبتهایی که دوستان راجع به ماشینهای چینی میکنن قبلا” پدر بزرگای ما راجع به ماشینای ژاپنی و پدرای ما راجع به ماشینهای کره ای میکردند که زمان ثابت کرد چندان درست نبوده . به نظرم چین هم همون راهی میره که کره ژاپن رفتن منتهی با سرعت بیشتر . ضمنا” البته که آلمانی از ژاپنی و ژاپنی از کره ای و کره ای از چینی بهتره ولی آشغال فرض کردن هیچ کدومشون معقول نیست. باید تحسینشون کنیم که در مسیر درستی تلاش میکنن و دیروزشون از پریروزشون بهتره و فرداشون بهتر از امروزشونه .
    دوستان توجه داشته باشن نباید توقع الانترا و سراتو و مزدا3 و لنسر و… از این ماشین داشته باشن ، این چری هست ( که البته خیلی ماشین خوبیه) اگه اونا رو میخوان باید دو برابر این ماشین پول بدن .
    این نکته ای هم میگن اینارو کسی تو چین نمیخره مثلا” همین ماشین توی سال اول تولیدش تو چین 2016 تعداد 128000 تا فروش رفته
    یا تولیدش تو فروردین 96 تو ایران 800 دستگاه بوده که بیشتر از سراتو سایپا و آی بیست کرمان موتور بوده
    هر کی هم میخواد بخره ، میتونه بره سایت chery.ir تست درایو داره . تستش کنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. داش علی

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام
    اقا این سی و پنج ملیون میارزه نه بیشتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. نوید

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی
    من میخواستم این خودرو رو بخرم اگر ممکنه دوستان شماره موبایلشون رو بذارن باهاشون تماس بگیرم و چندتا سوال بپرسم ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. پژمان

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (86 ديدگاه)

    اقا نوید شماره من 09122878433 میتونی با من تماس بگیری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. احسان افتخاری

    ۲۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (17 ديدگاه)

    هر کسی دوست داشت پولشو دور بریزه و این ماشین رو بخره قبلش بره یه سر به نمایندگی خدمات پس از فروش آریزو بزنه.اینا مردم رو خر فرض کردن‌.ماشین من ۱۳ هزار تا راه رفته پر از ایراده و نمایندگی خیلی راحت میگه این ایراد رو همه آریزو ها دارن.هنوز پلاستیک صندلی ها روشه .واسه این آشغال من ۷۷ میلیون پول دادم.اگه باورتون نمیشه این شماره منه از نزدیک بیاید ماشین رو ببینید.۰۹۱۲۲۰۲۰۷۲۱

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصرف کننده

      ۲۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      با سربسته صحبت کردن که مخاطب متوجه نمیشه. مشکلات را تشریح کنید ما هم در جریان قرار بگیریم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. فاضل

    ۲۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اقای احسان افتخاری من اتفاقی سوابق گفتگو های شما را مطالعه کردم و تناقڝ در صحبتاتون کاملا اشکاره . کاملا مشخصه که شما نه تنها این ماشینو نداری بلکه سوار هم نشدی . سوابق گقتگو های اونهایی که این ماشینو دارن و صادقانه اطلاعاتشونو منتقل کردن و مثبت و منفی ها کاملا موید کیفییت این ماشینه . و اینکه چرا شما این ماشینو نداری ؟اگر واقعا صاحب این ماشین بودی قطعا انقدر فکرت میرسید که با دروۼ هایی که مثلا اینجا پست میزنی کمکی به تخریب بازار این ماشین نکنی و سرمایه و پولی را که خودت بابت ماشینت دادی و مدعی پشیمانی هستی نسوزونی .
    کدوم ادم عاقل اینکار را میکنه ؟
    دوستان دقت داشته باشن . این ماشینو منم دارم پارسال خریدم . هیچ عیب و ایراد انچنانی نداره و چیزی از برند های کره ای و بعضا ڙاپنی هم کم نداره . نسبت به برند های داخلی که کلا سره . حالا ممکنه در اپشن هایی بالاتر و یا پایین تر . ولی کلا ماشین خوبیه . من که راڝیم . باور کنید ماشین های کره ای هم داشتم . یه مدت هم مزدا ۳ داشتم . چیزی کم نداره . خوب البته گیربکسش متفاوته و تکنولڙیش چیز دیگس . ولی قطعا دردسر های گیربکس های تیپ ترونیک و دو کلاجه را نداره .
    من ماکسیماا داشتم . بابت گیربکسش اونقدر پول خرج کردم . یه مدت هم ۷ سال پیش ریو اتومات داشتم . گیربکس نگو بگو سرطان
    ماشین خوبیه خداییش تا حالا ۳۰۰۰۰ تا رفتم اخ نگفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Milad

    ۲۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    امروز رفتیم ماشین رو تو نمایندگی دیدیم…ماشین قشنگیه ولی تو یسری سایت ها خوندم ک جلوبندی خوبی نداره و ترمز ها هم نقص داره…ایا درسته؟!؟.
    این ماشین رو ب عنوان ماشین مسافرت میخوام و یدونه ماشین دیگه برای تو شهر دارم…بنظر شما دوستان ارزش خرید را داره؟!…شتاب ماشین هم برام مهم نیست کیفیت مهمه..
    با تشکر…ممنون میشم عزیزانی ک ماشین رو دارن پاسخ بدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. حسین سنمار

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میگن ترمزاش ضعیفه آیا درسته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. سلیمیان

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام
    والا بخدا ۸ ماهه آریزو ۵ اکسلنت رو دارم. باهاش هر روز کار دارم مسافرت هم رفتم اصلا ماشین بدی نیست .
    برخورد خوب نمایندگی در رفع دو مشکل اولیه هم خیلی خوب بود .
    قبل از عید خودشون زنگ زدن یعنی فراخوان رفتم مشکل ترمز رو تحت گارانتی حل کردن .
    چرا اینهمه بدگویی میکنند بعضیا ؟
    چه غرض و مرضی پشت منفی بافیهای اینا هست خوب مشخصه .
    کاسبی ماشینای دو تولید کننده داخلی ایرانخودرو و سایپا کساد شده ، از بس ماشینای خوب ، با قیمتهای خوب و صد البته تحویل به موقع و عالی ، تازه با خدمات پس از فروش عالی مخصوصا گارانتی ارائه میدن .??
    وجدانن بی غرض به مردم اطلاعات بدید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. الهام

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    خواهش میکنم از دوستان که بدون هیچ سوءگیری نظربدهند چون واقعا قصد خریدخودرو رو دارم و بین سراتو و این خودرو رو تردید دارم لطفا مغرضانه نظر ندهید تا من یا افرادی همانند من بتوانندانتخاب درستی داشته باشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      البته که سراتو خیلی خیلی سرتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. الهام

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    احساس میکنم ظاهرسراتو شبیه ماشین سمندهست .به خاطر همین دچار تردید شدم که حداقل یه ماشینی بخرم که از نظر ظاهر هم یه کم قابل قبول باشه و این ماشین یعنی آریزوبه نظرم از نظر ظاهر خیلی خیلی قشنگ تر از سراتو هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۲ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (13 ديدگاه)

      سراتو تولید سایپا از نظر موتوری خیلی میشه گفت سرتر هست به نسبت آریزو
      ولی کابین قدیمی هست فک کنم اگه اشتباه نکنم مال سال ۲۰۱۱ باشه خیلی از آپشنای ماشین جدیدش رو هم نداره چون مدل قدیمی داره مونتاژ میشه اگه یه سر به سایت اصلی کیا موتورز بزنین و فقط در حد ظاهر بخواین مقایسه کنین تفاوتای این دو مدل با هم خیلی زیاده و همچنین کیفیت داخل کابین خیلی چنگی به دل نمیزنه … رو صندلی پشت موقع رانندگی نشستم خیلی احساس راحت و خوبی نداشتم ولی موتورش خیلی به نسبت آریزو سرتره و وقتی دنده اتومات را در حالت دستی میزاری پشت فرمان میتونی دگمه مثبت منفی رو بزنی برای کم و زیاد کردن دنده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. جوكر

    ۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام،من این ماشین رو ١ هفتست خریدم،ولی باهاش رفتم مسافرت،کلاً ماشین زیاد سوار شدم از همه نوع برندهای خوب قابل قیاس با اونها نیست البته قیمت این ماشین هم بسیار مناسبه نسبت به اونها،فقط خلاصه عیب و ایراداشو میگم چون من خیلی ریز بین هستم به این موضوع کلاً ماشین باز هستم عامیانه،
    اول اینکه یه بدی اینه که نشان دهنده دمای هوا رو نداره متاسفانه،دوم اینکه شتابش بسیار پایینه جوری که توی سبقت گرفتن باید حساب کتاب دقیق کرد،و اینکه بعضی وقتی کسی از ماشین میره بیرون و خود راننده و سووییچ توی اون باشن ماشین خود به خود بوق میزنه به عنوان هشدار که اگه بشه برداشته شه بهتره،حالا خوبیاش،ماشین بسیار نرمیه،کمکاش،مصرف سوختش وحشتناک عالیه جوری که من حس میکردم بعضی جاها گیج بنزین خرابه مگه میشه همچین مصرف پایینی؟داخل ماشین جذابه،بر خلاف ظاهر کوچیکش جاداره خیلی،ترمز ماشین بسیار عالی عمل میکنه،سر پیچا ماشین قرص و محکم،سیستم صوتی تقریباً خوبه ! صندوق جادار،اینکه نشون میده باد لاستیکارو واقعاً خوبه،متریال داخلش کلاً خوبه،من تمام جزئیات ماشین رو ریز به ریز گفتم فقط ای کاش ای کاش ای کاش موتورش ١٨٠٠ یا حداقل روی همین یه توربو داشت واقعاً بی رقیب میشد توی رنج ماشینای خودش،امیدوارم نظرات من کمک کرده باشه به کسایی که میخوان بخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مسعود

    ۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من تمام نظرات رو خوندم البته واسه یک انتخاب درست،والبته نظر اون دوستانی که معتقد هستند هیچ آدم عاقلی از نوع خودروی که خریده بد نمیگه زیاد معقول به نظر نمیر سه چرا که شما ممکنه تو انتخابت اشتباه کرده باشی پس چرا دوست داری بقیه هم همین اشتباه رو انجام بدهند و سرمایه شون رو حیف کنند ،انسان اگر منطقی باشه ایراد رو میگه که هم شرکتی که مونتاژکننده به فکر رفع آن باشند وهم اینکه متوجه بشن اگر خودروی واقعا ایرادی داره همه آنهایی که اونو خریدند سریعا به بقیه میگن لذا دقت بیشتری در کارهایشان میکنند،پس بهتره واقعت رو بگین تا به بقیه در خرید مناسب کمک کرده باشید،من خودم مدتی بررسی میکنم تا یک خودرو مطلوب بخرم،با تشکر از همه دوستانی که نظرات سالمی رو ارائه میگنند،

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا