لیفان

معرفی لیفان X60 فیس‌لیفت در نمایشگاه سائوپائولو

کراس‌اوور لیفان X60 پرفروش‌ترین خودروی چینی بازار برزیل از سال ۲۰۱۴ تاکنون است. حال لیفان برای حفظ فروش این خودرو، نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ آن‌را با مدل ۲۰۱۷ در نمایشگاه سائوپائولو ۲۰۱۶ رونمایی کرده که مجهز به گیربکس اتوماتیک CVT شده است. این خودرو فیس‌لیفت کاملی را در طراحی بیرونی تجربه کرده درحالی‌که در داخل هم پیشرفت‌هایی داشته است. این اولین تغییر عمدهٔ X60 از زمان معرفی آن در ماه می ۲۰۱۳ است. البته در اواخر سال ۲۰۱۵ تغییراتی جزئی در ظاهر آن اعمال شد که شامل چراغ‌های جلو و عقب و جلوپنجرهٔ جدید می‌شد. بااین‌حال برای حفظ فروش در بازار پررقابت کراس‌اوورها، تغییرات بیشتری نیاز بود و به همین دلیل لیفان نسخهٔ ۲۰۱۷ آن‌را با گیربکس CVT ارائه کرده است.

lifan-xc60-cvt-automatico-2

در قسمت جلو اولین چیزی که جلب‌توجه می‌کند جلوپنجرهٔ جدید آن است که یک نوار افقی عریض در آن تعبیه شده و نام لیفان به‌صورت برجسته بر روی آن نقش بسته است. یک نوار نازک‌تر نیز در زیر این نوار دیده می‌شود. تغییر دیگر در قسمت سپر جلوی جدید خودرو رخ داده و در آن LEDهای روشنایی در روز هم تعبیه شده است. پروژکتورهای دایره شکل درست در زیر چراغ‌های جلو قرار گرفته و آینه‌ها هم تغییر کرده و مجهز به LEDهای راهنما شده‌اند. همچنین گرافیک داخلی چراغ‌های جلو بروز شده و رینگ‌ها نیز تغییر کرده‌اند.

اما در قسمت عقب فقط شاهد تغییر سپر و گرافیک داخلی چراغ‌ها هستیم. در این بخش پوشش مشکی‌رنگ سپر بزرگ‌تر شده و در بخش زیرین و مرکزی آن‌هم یک محافظ نقره‌ای‌رنگ نصب شده است. همچنین فرم اگزوز نیز کاملاً تغییر کرده و بجای یک سر اگزوز تکی قبلی، حالا دو سر اگزوز مستطیل شکل در داخل سپر تعبیه شده است که جذاب‌تر از قبل به نظر می‌رسند. مجموعهٔ این تغییرات، ظاهری اسپرت و مدرن‌تر به X60 بخشیده که از ویژگی‌های یک ماشین خانوادگی هم برخوردار است.

lifan-xc60-cvt-automatico-2017-02

در داخل، پانل مرکزی داشبورد به‌طور کامل از نو طراحی شده و به‌صورت استاندارد مجهز به تودوزی چرم مصنوعی خاکستری شده است که با رنگ سقف، داشبورد و رو دری‌ها هماهنگ است. همچنین دوخت قرمزرنگی در کنسول وسط، روکش صندلی‌ها، داشبورد و رو دری‌ها بکار رفته است. از دیگر به‌روزرسانی‌های داخلی X60 جدید می‌توان به ارائهٔ نسل جدید سیستم رسانه‌ای Navtech 1.2 اشاره کرد که از طریق یک نمایشگر ۸ اینچی ارائه شده و شامل GPS، دوربین دید عقب، اتصال بلوتوث، پورت USB، ورودی کارت SD و بسیاری از تجهیزات رفاهی دیگر می‌شود. این تغییرات لیفان X60 را در بخش کراس‌اوورهای کامپکت که همه به دنبال کسب سهم بیشتری از آن هستند به خودروی برجسته‌ای تبدیل کرده است.

lifan-xc60-cvt-automatico-2017-12

لیفان برای X60 جدید تجهیزات رفاهی کاملی ارائه کرده است که علاوه بر سه مورد آپشنی الکتریکی سنتی (شیشه‌ها، آینده‌های جانبی و قفل درها) شامل لیستی طولانی از تجهیزات مانند تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، سنسور پارک، چراغ مطالعه برای راننده و سرنشین، سنسور تشخیص تاریکی و… می‌شود. در بخش ایمنی هم این خودرو مجهز به دو ایربگ، ترمز دیسکی در هر چهارچرخ با ABS و EBD، کمربندهای ایمنی پیش کشنده برای پنج سرنشین و نوار محافظ داخل درها شده است. به همین دلیل لیفان X60 در تست‌های ایمنی و تصادف خودروهای سواری از مجموع ۵۱ امتیاز ممکن، ۴۴.۶ امتیاز را کسب کرده که معادل چهار ستارهٔ از پنج ستارهٔ ایمنی است.

پیشرانهٔ لیفان X60 جدید نسبت به قبل یکسان بوده و مجهز به همان موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر با ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور است که البته در حال حاضر نیروی این موتور از طریق یک گیربکس جدید CVT منتقل می‌شود زیرا بخش قابل‌توجهی از مصرف‌کنندگان برزیلی راحتی ناشی از عدم نیاز به تعویض دنده را ترجیح می‌دهند.

lifan-xc60-cvt-automatico-2017-04

با این تغییرات و به‌روزرسانی‌ها، X60 پرچم‌داری فروش لیفان در برزیل را ادامه خواهد داد و این شرکت به خاطر ارائهٔ گیربکس CVT انتظار رشد فروش قابل‌توجهی را دارد تا جایی که مدیر فروش لیفان گفته است در حال حاضر با ارائهٔ نسخهٔ جدید X60 افزایش دو برابری فروش و رسیدن به چیزی نزدیک به ۵۰۰ دستگاه در هرماه امکان‌پذیر خواهد بود. لیفان X60 مدل ۲۰۱۷ با گیربکس CVT در سه‌ماههٔ دوم سال ۲۰۱۷ وارد بازار خواهد شد اما قیمت آن هنوز اعلام نشده است. این خودرو همچنان در دو نسخهٔ Talent و VIP عرضه می‌گردد که در نسخهٔ دوم سانروف و جزئیات تریم داخلی متفاوت ارائه می‌گردد.

تاریخچه‌ای کوتاه از لیفان X60

این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی دبی در اواخر سال ۲۰۱۱ رونمایی شد و فروش آن در نیمهٔ اول سال ۲۰۱۲ در روسیه و برخی از کشورهای آسیایی آغاز شد. در جنوب آمریکا، X60 برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ در برزیل معرفی و سپس به بازار عرضه شد. این خودرو با فروش بالای خود در برزیل اعتبار و شهرت بالایی برای سازنده‌اش به ارمغان آورد. X60 به پرفروش‌ترین خودروی چینی بازار برزیل در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ (تا ماه اکتبر) تبدیل و موجب رهبری لیفان در میزان فروش شده است؛ بنابراین نمی‌توان پیشرفت چینی‌ها را نادیده گرفت چراکه توانسته‌اند حداقل در برزیل اعتماد مصرف‌کنندگان را جلب کنند. لیفان X60 به دلیل تجهیزات استاندارد بیشتر و قیمت کمتر (زیر ۷۰ هزار رئال معادل ۲۰ هزار دلار) توانایی رقابت با کراس‌اوورهای معتبرتری را به دست آورده است به‌گونه‌ای که با فروش ۱۷۹ دستگاه در ماه اکتبر ۲۰۱۶، فروش بیشتری از هوندا CR-V داشته است. احتمالاً لیفان X60 جدید با گیربکس CVT توسط کرمان‌خودرو در کشورمان هم عرضه خواهد شد.

lifan-xc60-cvt

منبع: Planetcarsz

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. امید اشرفی

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز سال ۹۴ من لیفان ایکس ۶۰ خریدم خیلی شهرهای ایران را گشتم وبا پولی که هزینه میکنی واقعا ماشین راحتی برای رانندگی ومسافرت میباشد گوش شیطان کر تا حالا به جزو سری اول که گارانتی بود دیسک وصفحه کلاج عوض کردم اصلا دیگه اذیت نکرد فقط روغن وآب ولنت ترمز البته سری ماشین ما دنده ای است که اولین سری بهینه شده بعد سال ۹۳ میباشد اصلا صدای گیربکس تو اااق نمیاد وبسیار ماشین راحتی هست بازم میگم با پولی که پرداخت میکنی ماشین بسیار خوبی به نسبت رقبای خودش هست همه عزیزان تندرست وسالم باشید ارادتمند

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. کاوه

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      منظورتون چپ دنده هست ؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. امید اشرفی

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز سال ۹۴ من لیفان ایکس ۶۰ خریدم خیلی شهرهای ایران را گشتم وبا پولی که هزینه میکنی واقعا ماشین راحتی برای رانندگی ومسافرت میباشد گوش شیطان کر تا حالا به جزو سری اول که گارانای بود دیسک وصفحه کلاج عوض کردم اصلا دیگه ادیت نکرد فقط روغن وآب ولنت ترمز البته سری ماشین ما دنده ای است که اولین سری بهینه شده بعد سال ۹۳ میباشد اصلل صدای گیربکس تو اااق نمیاد وبسیار ماشین راحای هست بازم میگم با پولی که پرداخت میکنی ماشین بسیار خوبی به نسبت رقبای خودش هست همه عزیزان تندرست وسالم باشید ارادتمند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پ

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    آیا لیفان ایکس ۶۰ که در بالا عکساشو گذاشتین توی ایران تولید میشه؟
    منظورم مدلی که در نمایشگاه سائوپائولو رونمایی شده هستش،ممنون میشم اگه جواب بدین؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کاوه

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      نه هنوز ،جلو پنجره عمودی که اتومات هستن ازسال 96 تولید میشن
      خیلی مونده نسخه بروزش بیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا اکبری

      ۵ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (2 ديدگاه)

      عزیز شرکت لیفان از ایران رفت دلیلشم اینه که لیفان سیاستش کار با کرمان موتور به شرطی که محصولات جک در اون منتاژ نشوند و دوست داشت که فقط تنها کمپانی همکار کرمان موتور باشه.
      بعدا هم که به خودروسازی بم ( زیرمجموعه کرمان موتور)رفت به توافق نرسیدن و محصولات لیفان تا سال1397تولید شدن البته این فکر به ذهن میرسه که لوازم یدکی پیدا نمیشه اما لیفان 12سال بعدتولید اخرین محصول تعهد تامین لوازم یدکی رو داده.
      حیف شد واقعا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. کاوه

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    موتور این نسخه 2000cc توربو هست
    رینگهاش 17in با کیفیت و ظاهری جدید
    مانیتور بدون هزینه اضافی
    با این نسخه تو باتومی گرجستان رانندگی کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا