بیش از ۴۰۰ مالک شیائومی SU7 اولترا به دلیل ادعاهای دروغین درباره کاپوت فیبر کربنی ۶ هزار دلاری، علیه این خودروساز چینی اقدام قانونی کردهاند.
بیش از ۴۰۰ مالک خودروی الکتریکی شیائومی SU7 اولترا گروهی را برای اقدام قانونی علیه این خودروساز تشکیل دادهاند و هر یک ۳ هزار یوآن (۴۱۵ دلار) برای پوشش هزینههای حقوقی جمعآوری کردهاند. موضوع اختلاف، کاپوت فیبر کربنی سفارشی به قیمت ۴۲ هزار یوآن (۵,۸۳۰ دلار) است که با «کانالهای هوای دوگانه» برای بهبود آیرودینامیک و خنکسازی معرفی شده بود اما بررسیهای انجامشده توسط مالکان چیز دیگری نشان میدهد. بررسی کاپوت هیچ تفاوت ساختاری با نسخه استاندارد آلومینیومی را نشان نداده است. آزمایشهای اضافی با استفاده از دمنده هوا و کاغذ نازک نیز فقدان جریان هوا از طریق کانالها را تأیید کرده و تصاویر حرارتی ارائهشده توسط مالکان، هیچ اثر خنککنندگی قابلتوجهی را نشان نداده است.
در واکنش به انتقادات، شیائومی عذرخواهی و به توضیحات نادرست محصول اعتراف کرد. این شرکت به خریداران ۲۰ هزار امتیاز وفاداری به ارزش ۲,۷۷۰ دلار و گزینه تعویض کاپوت با نسخه آلومینیومی استاندارد پیشنهاد داده است. بااینحال، بسیاری از مالکان این پیشنهاد را رد کردهاند زیرا زمان انتظار برای قطعات جایگزین ۳۰ تا ۴۰ هفته گزارش شده و آن را جبرانی ناکافی برای قطعهای میدانند که انتظار داشتند عملکرد خودرو را بهبود دهد. این شکایت حقوقی در حالی مطرح شده که بخش خودروسازی شیائومی با چالشهای مختلفی مواجه است تا جایی که چندی پیش، مدیرعامل شیائومی، هفتههای اخیر را «سختترین دوران از زمان تأسیس شیائومی» توصیف و به مشکلات شخصی و حرفهای اشاره کرد.
کارشناسان حقوقی خاطرنشان میکنند که اگر آزمایشهای مستقل تأیید کنند کانالهای هوا غیرکاربردی هستند، شیائومی ممکن است به دلیل تبلیغات گمراهکننده تحت قانون تبلیغات چین با جریمههایی مواجه شود. برخی تحلیلگران صنعت به شباهتهایی با اختلافات قبلی برندهای الکتریکی چینی مانند آواتر اشاره کردهاند که نگرانیهای مشابه را با آزمایشهای عمومی برطرف کرد. این مقایسهها، خواستار تأیید مستقل ادعاهای شیائومی درباره عملکرد کاپوت شده است. مالکان در گروه حقوقی تأکید کردهاند که شکایت آنها صرفاً درباره جبران مالی نیست. یکی از مالکان بهصورت آنلاین نوشت:
ما ویژگیای را خریدیم که بهعنوان یک ارتقای عملکردی تبلیغ شده بود. شیائومی باید یا ثابت کند که کانالها کار میکنند یا مسئولیت آن را بپذیرد.
این جنجال ممکن است بر عرضه شاسیبلند آینده شیائومی YU7 و برنامههای گستردهتر این شرکت در بازار خودروهای الکتریکی ردهبالا تأثیر بگذارد. تحلیلگران معتقدند نتیجه این موضوع میتواند بر نحوه مدیریت ادعاهای بازاریابی مرتبط با قطعات پرفورمنس سفارشی خودروسازان اثر بگذارد.
PURIYA
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴بخاطر همینه که به خیلی از ماشینای چینی هیت میدم
هر گردی گردو نیست که
Sina_carshow
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴نه که چپ و راست برندای اروپایی و آمریکایی ریخته رو ماشینشون فیبر کربن که حالا ناراحت این باشیم که هواکش هاش واقعیه یا نه، فعلا کروز کنترل هوشمند و دوربین 360 آپشنه تو ماشینای اون قیمت
شیائومی دروغ گفته شکی درش نیس باید سر این قضیه یه تنبیه از همین دولت چینم بشه که دیگه از این کارها نکنه واقعا کار قشنگی نبود خیلیا راست میگن مثلا دریچه ها تزئینی هستن ولی شیا گفته رو عملکرد هم تاثیر داره
PURIYA
۲۱ خرداد ۱۴۰۴چی میگی تو
پولشو گرفته کمپانی به هوای اینکه اصله
خریدار واسه اصل بودنش پول داده نه فیک بودنش
دکتر حسن
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ولی هرچی فکر میکنم با اختلاف، جایزه بزرگترین تقلب صنعت خودرو میرسه به فولکس واگن که ای سی یو موتورهای دیزلی رو طوری طراحی کرده بود که هنگام آزمون آلایندگی کمتر دود کنند، تازه با همین روش موتورهای دیزلی رو دو دهه به عنوان موتور آینده و بهترین موتورها تبلیغ کرد و خیلی خودرو سازها هم تو چاهش افتادن، از جمله ایران خودرو که موتور efd رو توسعه داده بود و بعدش پوچ درومد!!!
نه به تفادس
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴کپی از اصالت مکلارن رو میبینم
چینی ها میدونن کپی از بهترین باید بکنن
سوشیانت
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴شیائومی و صنعت خودرو چین کلا لات کوچه خلوت هستن
Mohammad
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴لات کپچه خلوت هستن واسه همین اروپا و آمریکا تعرفه گذاشتن رو ماشین چینی
سوشیانت
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چه ربطی داره خود چین هم تعرفه گذاشت روی آمریکا و اروپا!!!
Lyting
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴با این قیمت همینم خیلی زیاده چیزی از ارزشهای این شاهکار کم نمیکنه
با این حال من بی وای دی رو ترجیح میدم
BMW is GOD
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴این اولین موردی نیست که چینیا چنین کلکی سوار میکنند. تاریخچه خودروسازی این کشور شاهد موارد بسیاری ازین دست موضوعاته.
اونایی که میگفتن باید پذیرفت که چین بسیار پیشرفت کرده، اینارو هم کنارش بپذیرید. کمپانیای مطرح دنیا به خودشون معمولا جرئت همچین تبلیغات پوچ و کلاهبرداری نمیدن چون میدونن این حواشی چطور با اعتبار یک برند بازی میکنه. چیزی که برای چینیا کلا تعریف نشده. همین جاست که مشخص میشه چرا مردم صدها هزار دلار برای برندهای نام آشنای خودرو پول میدن اما نمیان خودروی چینی ارزون تر اما چه بسا قدرتمندتر و با متریال بهتر رو انتخاب کنند. همه چیز در اعداد قدرت ماشین و آمارها و کیفیت متریال خلاصه نمیشه
ممد ژانگولر
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴هیچ چیز تو دنیا بهتر از صداقت و شفافیت نیست .آدمایی که زیر و رو میکشن آخرش سکندری میرن تو دیوار .ی ضرب المثلی داریم میگه بار کج به مقصد نمیرسه یا برسه برمیگرده .
BMW is GOD
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴درسته. فکر کردم میخوای بگی بار کج به مقصد نمیرسه پس تا توانی دل بدست آور.
ممد ژانگولر
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴عه دبیا داداش bmw نداشتیما
sina7
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ببخشید ولی دیزل گیت vw هم کار چینیا بود؟
BMW is GOD
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴بخاطر همینه کلمه *معمولا* رو نوشتم
اروپایی هم دروغ میگه و کلک میزنه ، آمریکایی هم دروغ میگه و کلک میزنه ، آسیایی غیر چینی هم همینطور. بارها هم نمونه هاشو در پدال دیدیم.
اما مسئله اینه از یجایی به بعد دیگه مرز دروغ رو رد میکنی و به کلاهبرداری میرسی. دقیقا چیزی که اینجا شاهدیم. تبلیغات و حتی اغراق بخشی از صنعت تولیده اما تا جایی که تبدیل به توهین به شعور مخاطب نشه.
هر کمپانی که ازین ترفند استفاده میکنه هم بلخره دیر یا زود هزینه ش رو میده. فرقی هم نداره کیه. مثل همون رسوایی آلایندگی فولکس و بقیه کمپانیا. ( خیلیای دیگه هم پرونده مجرمانه برای الایندگی دارن فقط فولکس نیست ). اما چین پرونده ش قطور تر از بقیه ست و این ذهنیت منفی عمومی که علیه چین صورت گرفته اتفاقی نیست.
Sina_carshow
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴شما میتونی نخری منم شیائومی از چشمم افتاد امیدوارم تنبیه هم بشه و خوب یه درس عبرتی برا بقیه بشه
ولی چیزی از ارزش های این خودرو کم نمیشه و همین شیائومی باعث شد بازم قیمت خودرو های چینی حداقل تو خود چین ریزش کنه و رقابت رو خیلی بیشتر کنه
بهزاد
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴سینا حداقل یچیزی بگو بگنجه.
شیائومی با ظرفیت تولید ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار دستگاه چطوری میتونه در بازاری که بیش از ۲۵ میلیون یا همین حدود حجمشه بیاد و باعث ریزش قیمت ها بشه!
تا چند وقت پیش زیانش از فروش هر خودرو نزدیک ۱۰ هزار دلار بود و جدیدا این زیان به ۵۲۰۰ دلار رسیده و رقبا هم روز به روز مدلهای برقی بیشتری در چین ارائه میکنند که فکر نکنم شیائومی خیلی دوام بیاره.
سوشیانت
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴شیائومی تو صنعت خودرو چی هست که بخواد از ارزش هاش کم شه؟!😂😂😂
Sina_carshow
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴والا من قیمت خودرو های چینی رو تعقیب میکنم یا اخبارشون رو مثلا زیکر 001 نسل جدیدش 5 هزار دلار ارزونتر شده یا مثلا دنزا زد 9 جی تی حدود 10 هزار دلار ریزش کرده نسبت به سال پیش همون ماشین
خلاصه هر خودرویی تو محدوده قیمت این ماشین بوده قیمتش پایین اومده فکر میکنی تصادفیه؟ همشون هم از پارسال
بعد 150 هزار فروش یعنی کمه؟ از تقریبا همه خودرو های هم قیمت خودش تو کشور چین موفق تر بوده تو فروش
پس بله قطعا تاثیر زیادی تو ارزون کردن خودرو های رقیب گذاشته و بازیگر مهمی بوده که آفرین داره
الانم که سواریش محشره تو کلاس خودش نسخه پرو مکس رو تست درایو کردم میشه گفت بهترین هندلینگ رو بین خودرو های چینی سگمنت خودش داره جز اینکه شتاب بی نظیری داره
amir
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴هر چی هم به اون سینا کار شو میگی مگه باورش میشه البته طبیعیه ایشونم مثل همون کاربر الگیرپاژ میشه تهش
Sina_carshow
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴من مثل تو نیستم واقعیت رو نپذیرم راجب برندای محبوبم بالا کامنت هام رو بخون،
تو کشوری که حق انتخاب دارم هرگز نمیرم بنز 2 لیتری تنفس طبیعی پایه جای این ماشین بخرم
مطمئن هستم از 1000 کیلومتری این ماشینم رد نشدی نسخش رو میپیچی
این ماشین یکی از موفق ترین لانچ هارو تو کلاس خودش تو تاریخ خودرو سازی داشته همین کافیه که بدونی چه قدر تباهی که همش هیت میدی
amir
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چیزی که غیر قابل انکاره اینه که تا دیروز قبل از اینکه دروغش در بیاد داشتی اینو میکوبیدی تو سر همه
Sina_carshow
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴الانم میکوبم چه ماشینی تو قیمت 70 هزار دلار بهت کاپوت فیبر کربن میده؟ هنوزم آپشنش خیلی جذاب و خفنه فقط دیگه اونایی که به پرفورمنس بهتر اهمیت میدن باید بیخیال این آپشن بشن ولی از نظر ظاهری و کیفیتی حرف زیادی برا گفتن داره حالا راجب پرفورمنس دروغ گفته باید به چیزی که حقشه برسه
amir
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چینی های دغل باز کلاه بردار آب زیر کاه حتی یه روده راست توی شکمشون نیست فقط اونایی که باور میکنن اره مثلا سدان ۱۲۰۰ اسب بخاری با ۱۰۰ هزار دلار قیمت قراره بوگاتی رو پودر بکنه
دقیقا دوستمون به نکته مهمی اشاره کرد شرکت های درست حسابی میدونن ادعای الکی و دوز و کلک فقط اعتبار شرکتو آتیش میزنه ولی یکی از هزاران چیزی که شرکت های چینی ندارن اعتباره پس به راحتی ادعای از رو شکم میکنن
Sina_carshow
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴1548 اسب بخاره به خدا فهمیدیم دزدن کپی کارن… نیازی نیس واقعا چند هزار کلمه تایپ کنید هم تو هم BMW is God
کلا خیلی اذیت نکنید خودتونو چیزی که کیف می کنید بخرید یا ازش طرفدارای کنید
آینده همه چی رو مشخص میکنه
منکه اونقدر راضی بودم از ماشین چینی دیگه هرگز فکر آلمانی رو نکنم هم کم خرج بودن هم با دوام با سواری خیلی خوب و مصرف سوخت عالی (آقا نظر منه و تجربه شخصی خودم) همینا برام بسه شمام هرچی عشقتونه بخرید سلاطین
amir
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴آینده دقیقا مشخصه
sina car show=المیراژ
سوشیانت
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴هر موقع تونستن موتور درون سوز طراحی کنن که پیچیده تر و سخت تره اون موقع هی بگو شیائومی و چین!!! حتی خودت هم میدونی جاروبرقی با غرش بنزینی قابل مقایسه نیست
Sina_carshow
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴والا منکه همیشه گفتم موتور 12 سیلندر سال هاس دارن موتور 8 سیلندر هم به قیمت رقابتی دست مردم دادن و خودرو هایی مثل هونگچی گویا موتور 8 سیلندر دارن
گریت وال هم موتور 8 سیلندر خودش رو با یه صدای نسبتا خوب رونمایی کرد تو نمایشگاه خودرو (حتما به صداش گوش بده) جالبه اونم زمانی که آمریکایی ها دارن 8 سیلندر رو بازنشست میکنن چینی ها دارن 8 سیلندر و 12 سیلندر تولید میکنن زیبا نیس از نظرت؟
BMW is GOD
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴چین ۸ سیلندر داره اما به علت قوانین و پرداخت هزینه های بالا، فقط روی خودروهای لوکس نصب میشه. اصلا قابل قیاس نیست با امریکا که از سدان تا کوپه اسپرت و پیکاپ و شاسی بلند همگی از v8 استفاده میکردند و میکنند و خواهند کرد
سوشیانت
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴استاد جان ۱۲ سیلندر ۴۰۰ اسبی؟! یا ۸ سیلندر توئین توربو ۴ لیتری با قدرت فقط ۳۸۰ اسب؟! بنظرت خودت این تکنولوژی ها اصن در حد نیم قرن پیش هم هست؟! در ضمن محض اطلاع چینی ها درون سوز هایی هم که مثلا دارن میارن با هیبرید ترکیب کردن پس هر چقدر تلاش کنی نمیتونی این رو انکار کنی که چین تو صنعت خودرو تکنولوژی در حد شرکت های معتبر و با اصالت نداره
Sina_carshow
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴هونگچی گویا 495 اسبه هشت سیلندرش 380 از کجا اومد؟ حتی 6 سیلندرش هم 395 اسبه
سوشیانت
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴اون پلاگین هیبریده یعنی اون قدرت با حساب موتور برقی اعلام شده
MehdiTurbo
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴عجب ادمایی
چقدر راحت دروغ میگند تو روز روشن
واسه همین هیچ وقت به چین اعتماد نکردم
شاید الان خودروهای خیلی ارزان با کیفیت مناسب نسبت به قیمتش بدند ولی این کارشون فقط برای جمع کردن تخم مرغا از بازار یعنی حذف رقیباشون
مطمئن باشید وقتی رقیباشونو حذف کردند مزخرفترین خودرو ها را با قیمت بالا به مردم میندازند
از همون اول کار شخصیت یه نفر از حرفا انرژیش بشناس
این درمورد همه چیه
چین اگه قدرت بگیره و جا بیافته و رقیبی نداشته باشه همینه از ابتدا مشخص و مثل روز روشن
Joker
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴تو از کجا میدونی وقتی داشتن این دروغ رو میگفتن روز بوده و هوا روشن؟!!🤔
و عجیبتر اینکه چی باعث شده فکر کنی چین نیاز به اعتماد تو داره؟؟؟؟؟؟🤔
MehdiTurbo
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴فقط میتونم بگم امین که خدا شفات بده جوکر
یه عقلی به عقل نداشته هایی مثل تو یه پولیم به ما بده
امین
مدی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴رفقا
خودرو چینی تو ایران هست که خودران باشه؟
Mohammad
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴کاملا خودران نه ولی اریزو ۶ جی تی و تیگو ۸ پرومکس تقریبا فکر کنم میسه بهشون گفت نیمه خودران
برند و مدل های دیگه هم هستن بنده اطلاع ندارم
اما اگه قسد خرید داریم واقعاً تیگو ۸ خیلی خوبه چانگان هم خوبه مدل Cs55
Lyting
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴بعضی از مدل های بی وای دی سیستم خودران حتی بهتر از تسلا دارن ولی قیمت خیلی زیادی توی ایران داره
هنری فورد
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چین یک متقلب بزرگ در صنعت است .
ONLYMCL
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴لعنتی چقدر هم شبیه مکلارنع
انگار مکلارن سدان برقی زده در صورتی که شیاومی هستش😂😂😂😂
SLS
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴دی ان ای چین…..
اراز
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴کپی از سوراخ دماغه
آرش
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴خنده داره برندهای مطرحی مثل جاگوار ، نیسان و خیلیهای دیگه که سابقه درخشانی دارند ولی امروز وضعیت خوبی ندارند در حالیکه در آشفته بازار دنیای امروز برندهای فیکی مثل شیائومی با تبلیغات و دروغ و تزریق پول دولت مثل قارچ رشد میکنن با اینهمه تخلفات آشکار و پنهان
R
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴آخر سر made in china عه دیگه چه انتظاری داری
حالا اینو بی وای دی پررو پررو میان واسه تبلیغاتشون با بوگاتی ویرون و مرسدس اس کلاس مقایسش میکنن میذارن اینستا
مهربد
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴خبر این بود : “یک خودروی الکتریکی پرفورمنس بالا از یک سازندهٔ چینی گوشیهای هوشمند راهی نوربرگرینگ شد و رکورد سریعترین خودروی الکتریکی این پیست را جلوتر از ریمک و پورشه و تسلا و.. شکست!”
این که شرکتی با قدمت و عمر سه ساله، چنین کاری کرده باشد، شگفتی است.
این خودرو در بازه قیمتی خود از نظر پرفورمانس و تکنولوژی، یک پدیده بی نظیر است.. این که روی کاپوت، حفره های بدون کاربرد، تنها برای زیبایی ظاهری قرار داده شده باشد، چیزی از ارزش ذاتی آن کم نمی کند.. گرچه بدسلیقه گی است ولی همین که در فروش مچ تسلا را در چین خوابانده، دستاورد بزرگی است.. خیلی از خودروسازهای بنام دنیا هم خروجی های اگزوز فیک استفاده می کنند..! سیستم خروجی های روی کاپوت برای خودروهایی در لول قیمتی متفاوت است ولی تکنولوژی ها و اوآوری های این خودرو قابل ستایش است..
سوشیانت
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴دوست عزیز چرا نه تنها شیائومی بلکه کل چین انقدر ضعیفه تو درون سوز؟! اگر واقعا تکنولوژی داست باید یه فکری به حال این وضعیت میکرد ولی خب چاره دیگه ای نداره چون جاروبرقی طراحیش راحت تر از بنزینیه
Sina_carshow
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴قبول دارم صدا درونسوز خوبه ولی در حد همین گیم زدن و شنیدن صداش تو تخت گاز و ویدئو های اینستا
تو زندگی واقعی باید بتونی تو کلان شهر های بزرگ با مسافت های طولانی از پول لیتری بنزین 60 هزار تومن و هزینه های بالای نگه داریش و استهلاک بالاشون بر بیای خیلیا به این چیزا علاقه ندارن
خودرو الکتریکی اگه طراحیش آسونه پس چرا بلد نیستن تولید کنن غربی ها یه خودرو الکتریکی خوب؟ چرا باید شبیه صابون حموم باشه قیافه هاشون یا مثلا رنج 300 کیلومتری داشته باشن؟ خوب اگه راحته بزنن من خوشحال هم میشم… موضوع اینه همین کار راحت هم نمیتونن انجام بدن جز لوسید و تسلا. یه واقعیت که باید قبول کنی اینه که چین سال ها جلوتره تو خودرو های برقی و هیبریدی با منطق هم میشه اثبات کرد اینو
سوشیانت ما اینو همیشه باهم بحث کردیم من عاشق خودرو های آمریکایی هستم و به نظر من خوش صدا ترین 8 سیلندر های دنیا رو دارن و کوروت هم شاهکار مهندسی هس با یه قیمت بی نهایت رقابتی
پیکاپ تراک های فورد خیلی آسون تعمیر میشن و فنی فوق العاده دارن در سطح تویوتا
کشور اصیلی تو خودرو سازی هست و هزاران نو آوری همین کادیلاک به تنهایی داشته
و اگه کادیلاک نبود همین چینی هام نمیدونستن سیستم تعلیق بادی چیه
ولی دیگه چرا به زور باید یه جایگاه تو برقی و هیبرید نداره رو باید بهش نسبت بدیم؟ واقعیت اینه فورد تو کشور خودش نتونست اندازه همین شیائومی بفروشه خودرو برقی معلومه مردم هم خوششون نمیاد دیگه ماشین شخصی مدیر عامل فورد شده عملن شیائومی su7 ولی به مردم خودشون اجازه نمیدن سوار همچین ماشینی شن خودش کلی بحث داره
ضعیف بودن غربی ها تو برقی و هیبرید فقط تقصیر خودشون هس کسی این وسط مقصر نیس واقعا ضعیفن بدون تعصب نگا کنی به این قضیه یا قسمت شد بیای دبی تست درایو بری چینی ها و مقایسه کنی با آمریکایی ها و اروپایی ها حساب کار دستت میاد
سوشیانت
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴نتونستن برای چینی هاست نه غربی ها چون غربی ها الان دارن موتور هایی طراحی میکنن که پیچیده هست و وقتشون رو روی اون میذارن نه مثل برقی ها که چین به لطف طراحی راحت تونسته تا اینجا بیاد در ضمن بنزینی ها همچنان هم خیلی حرف ها برای گفتن دارن مثل دورانگو هلکت که پرفورمنسش از تمامی چینی ها بهتره یا دیمون ۱۷۰ که تو شتاب از برقی ها هم جلو تره یا سرعت بالای هایپرکار های بنزینی که برقی ها نمیتونن به اینجور سرعت ها برسن اینکه دقیقا برعکس واقعیت رو میگی و فکر میکنی که طراحی برقی سخت تر از بنزینی هاست واقعا غیر منطقیه!!!
Sina_carshow
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴کوش اون موتورا؟ من نمیبینمشون
دیمن 170 هم که از تسلا سدان خانوادگی هم خورد
فعلا که تو همین کار ساده موندن
برقی هایی داریم در سطح هایپر کار های بنزینی باشن مثلا ریمک نورا و حتی ینگ ونگ یو9 سرعت ندارن؟ یا لوتوس اوایا
سوشیانت
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴کی گفته از تسلا شکست خورد، تسلا ۹.۲۳ دوج ۸.۹۱ میزنه ریاضی هم بلد نیستی در ضمن یانگ وانگ که واقعا عالی بود مثلا هایپرکاره ولی حتی نتونست به ۴۰۰ تا برسه😄 بقیشون هم که نمیتونن مثل بوگاتی هنسی و کونیگزگ حدود ۴۸۰ ۴۹۰ تا برن
مرتضی مقدم
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴هر واحد تولیدی باید جوابگوی عملکرد محصول خودش باشه و در مقابل قانون پاسخگو باشه.در این شکی نیست.اما زدن شیائومی بخاطر این عمل با این شدت در حالی که فجایع بزرگتری در دنیای خودرو رخ داده ب دور از انصاف هست.هنوز پرونده دیزل گیت آلمان ها باز هست.صد ها مورد گندکاری مخرب از اروپایی ها و آمریکایی ها دیدیم.این کار شیائومی حداقلش اینه که تخریبی در پی نداره.
شاهین
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴همین امروز یه خبر خوندم از بدنه ی محکم اس یو 7 مکس
توی پارک بوده و یه کامیون زده بهش جفتشون افتادن توی دره و شیائومی زیر کامیون مونده بوده ولی بدنه شکل اصلی خودشون حفظ کرده بوده و از نظر فنی هم قابل حرکت بوده!!!
الان هم این خبر راجبش اومده!
Rhino
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴شیائومی از کهنگی مهندسی(فرسودگی عمدی) در محصولاتش استفاده میکنه
اینم بعد از چند صد هزار تا کارکرد حسابی نرم افزاش کند میشه و اینکه بیشتر قطعاتش به صدا میوفتن
الکی هرجنسی رو ارزون تولید نمیکنن
گوشی شیائومی داشتم بعد از 7 سال هم سیستم عاملش کند شد هم باتریش خراب شد
Vahi Javierà
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴دنیای خودروسازی زمانی که جگوار کوپهها و گرند تورر های لوکس میزد، چارجر هنوز برقی نبود،کرایسلر ورشکست نبود و برقی هم وجود نداشت خیلی قشنگ تر از الان بود