کرایسلر

معرفی فیس‌لیفت کرایسلر پاسیفیکا با ظاهر، تکنولوژی‌ها و انتقال قدرت جدید

کرایسلر در نمایشگاه شیکاگو از فیس‌لیفت مینی‌ون پاسیفیکا با ظاهر بروز شده و تکنولوژی‌های جدید پرده‌برداری کرده است. تغییرات ظاهری مینی‌ون کرایسلر طی این فیس‌لیفت شامل بازطراحی دماغه با چراغ‌های LED جدید و جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر با طرح داخلی الماس شکل سه‌بعدی به همراه رینگ‌های جدید می‌شود. در عقب نیز چراغ‌های جدیدی به چشم می‌خورند که با یک نوار LED به هم متصل شده و نمای بسیار زیباتر و جذاب‌تری ایجاد کرده‌اند.

مهم‌ترین به‌روزرسانی داخلی پاسیفیکا مدل ۲۰۲۱ تجهیز به یک نمایشگر بزرگ ۱۰.۱ اینچی است که تقریباً ۲۰ درصد از نمایشگر قبلی بزرگ‌تر است. از طریق این نمایشگر نیز سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کاملاً جدید Uconnect 5 ارائه می‌شود که پنج برابر سریع‌تر از نمونهٔ قبلی است. پاسیفیکا اولین محصول فیات-کرایسلر در آمریکای شمالی محسوب می‌شود که به این سیستم مجهز شده است. Uconnect 5 از خدمات اتصالی بیشتر، اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، آمازون الکسا و امکان شخصی‌سازی صفحهٔ اصلی برخوردار است.

کرایسلر همچنین پاسیفیکای جدید را به یک سیستم دوربین داخلی بنام FamCAM مجهز کرده که ویژگی‌های منحصربه‌فردی مثل امکان نظارت بر صندلی کودک در قسمت عقب خودرو و همین‌طور زوم کردن روی صندلی‌ها را فراهم می‌کند. سایر به‌روزرسانی‌های داخلی این مینی‌ون آمریکایی نیز شامل اضافه شدن پورت‌های USB تایپ C، افزایش تعدد کل پورت‌های USB به ۱۲ عدد، ساب‌ووفر جدید و شارژ بی‌سیم می‌شود.

کرایسلر در پاسیفیکا مدل ۲۰۲۱ به تیپ‌های قبلی شامل تورینگ، تورینگ L و لیمیتد یک تیپ جدید بنام پیناکل (Pinnacle) را اضافه کرده که بالاترین و لوکس‌ترین تیپ محسوب می‌شود. این تیپ که به‌منظور ارائهٔ تجربهٔ لوکس پریمیوم طراحی شده، از ویژگی‌هایی مثل صندلی‌های چرمی ناپا، بالش‌های کمر در صندلی‌های خلبانی ردیف دوم، کنسول مرکزی یکپارچه با محفظهٔ اشیاء ۱۳.۶ لیتری، تریم مشکی پیانو، تزئینات کرومی مات و رو سقفی جیر مشکی‌رنگ برخوردار است.

کابین پاسیفیکا مدل ۲۰۲۱ به لطف شیشهٔ جلوی آکوستیک و شیشهٔ ضخیم‌تر درهای کشویی جانبی به‌صورت استاندارد در همهٔ تیپ‌ها، حالا از کابین ساکت‌تری برخوردار شده است. در تیپ‌های لیمیتد و پیناکل و همین‌طور نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی، شیشهٔ پنجره‌های جانبی جلو هم آکوستیک است. به لطف انجام این تغییرات در اتاق به همراه ارتقاء استحکام شاسی و بهبود آب‌بندی بدنه، کیفیت سواری پاسیفیکا بهبود یافته است.

طی این به‌روزرسانی، سیستم‌های ایمنی فعال استاندارد پاسیفیکا هم به ۹۷ مورد مختلف افزایش یافته و حالا این خودرو بیشترین سیستم‌های ایمنی استاندارد را در کلاس خود ارائه می‌کند. سیستم‌هایی مثل ترمز اضطراری اتوماتیک عابر پیاده، چراغ‌های جلوی LED با دستیار نوربالا، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره، هشدار خروج از خط با دستیار حفظ حرکت میان خطوط بخشی از ویژگی‌های ایمنی استاندارد در تمامی تیپ‌های پاسیفیکا مدل ۲۰۲۱ هستند.

اما یکی دیگر از ویژگی‌های مهم پاسیفیکا فیس‌لیفت ارائهٔ سامانهٔ چهارچرخ محرک کاملاً جدید برای آن است. این سیستم می‌تواند تمام گشتاور موتور را به چرخ‌های عقب یا هرکدام از چرخ‌ها که کشش بیشتری دارند منتقل کند که این ویژگی منحصربه‌فردی در این کلاس محسوب می‌شود. نسخه‌هایی که به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند همچنین ۲۰ میلی‌متر ارتفاع بیشتری از سطح زمین دارند و تنظیم سیستم تعلیق آن‌ها نیز اصلاح شده است. خریداران می‌توانند سامانهٔ چهارچرخ محرک را برای همهٔ تیپ‌های پاسیفیکا سفارش دهند.

در پیشرانه‌های پاسیفیکا مدل ۲۰۲۱ اما تغییری صورت نگرفته که این یعنی زیر کاپوت آن همچنان همان پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 پنتااستار با ۲۸۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور قرار می‌گیرد. علاوه بر این، نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم همچنان با بُرد تمام الکتریکی بیش از ۵۰ کیلومتر و بُرد کلی بیش از ۸۰۰ کیلومتر ارائه می‌شود. فروش کرایسلر پاسیفیکا مدل ۲۰۲۱ از سه‌ماههٔ سوم سال جاری آغاز می‌شود و اولین نمونه‌های آن در سه‌ماههٔ پایانی ۲۰۲۰ به خریداران تحویل داده خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Mostafa

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (69 ديدگاه)

    عالی بود
    خیلی عالی تر شد
    آدم کیف میکنه این سطح از امکانات و تجهیزات رو تو یه خودرو می بینه
    مخصوص سفری راحت با خانواده
    و البته سهم ما باز حسرت است و افسوس…
    خوردو ساز های ما، اون چندتا آپشن دهه های قبل رو هم از روی خودرو هاشون حذف می کنن تا بازم بهای تمام شده پایین تر و قیمت فروش بالاتر رو تجربه کنن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (208 ديدگاه)

    عکساشو که میبینم انرژی میگیرم روحم تازه میشه طراحی رو ببینید ی مینی ون انقدر زیبا طراحیش کردن با اینهمه آپشن و امکانات و موتور قوی، به نظرم فقط این کلاس خودرویی بدرد مسافرت با خانواده میخوره رو این صندلیها نشستن چندین ساعت خستت نمیکنه ،اون پولی که از مردم می گیرید نوش جانتون /

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا